Data: 2012-02-06 15:25:35 | |
Autor: ToMasz | |
Test rozrusznika | |
W dniu 06.02.2012 12:57, J.F pisze:
Macie jakis pomysl jak przetestowac rozrusznik ?kable ciepłe? jak to rozumieć? podczas kręcenia się nagrzewają? JEśli tak, to znaczna część energi z akumulatora zamiast kręcić rozrusznikiem grzeje atmosfere. albo kalble zacieńkie, albo rozrusznik bierze za dużo prądu - do naprawy. rozrusznik slaby czy silnik oporny ?Tak naprawdę rozrusznik możesz wyjąć i sprawdzić. mocowany jest zazwyczaj na 3 srubach, i conajmniej 2 kablach. Trzeba popatrzeć czy i ile jest szczotek, czy łatwo się oś kręci. Zazwyczaj w rozruszniku są dwie pary szczotek, chociaż wystarczyłaby jedna para. jak jedna para padnie, to rozrusznik kręci ale ospale. ostateczny test możesz przeprowadzić tak jak na filmiku http://tinyurl.com/842blcz nie ściągaj go, od razu oglądaj ToMasz |
|
Data: 2012-02-06 15:38:03 | |
Autor: J.F | |
Test rozrusznika | |
Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup
W dniu 06.02.2012 12:57, J.F pisze: Macie jakis pomysl jak przetestowac rozrusznik ?kable ciepłe? jak to rozumieć? podczas kręcenia się nagrzewają? JEśli tak, to znaczna część energi z akumulatora zamiast kręcić rozrusznikiem grzeje atmosfere. albo kalble zacieńkie, Fabryczne. Chyba . albo rozrusznik bierze za dużo prądu - do naprawy. Albo kable na polaczeniach opor stawiaja ... rozrusznik slaby czy silnik oporny ?Tak naprawdę rozrusznik możesz wyjąć i sprawdzić. mocowany jest zazwyczaj na 3 srubach, i conajmniej 2 kablach. Trzeba popatrzeć czy i ile jest szczotek, czy łatwo się oś kręci. Moge, ale to nie jest juz robota ktora mozna samemu wykonac bez kanalu w ogrzewanym garazu :-) A jak pojade do elektryka i on wyciagnie, to juz warto wymienic szczotki i tulejki od razu ... po czym sie okaze ze dalej niemrawo kreci, bo np trzeba bylo olej zmienic a nie rozrusznik :-) No i trzeba poczekac do wiosny, albo organizowac pomoc do holowania, bo na razie odmawia pojechania do mechanika :-) J. |
|
Data: 2012-02-06 16:01:31 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
Test rozrusznika | |
W dniu 2012-02-06 15:38, J.F pisze:
Opory silnika możesz sprawdzić przez ręczne zakręcenie wałem korbowym. Jeśli będzie wyczuwalna kompresja i da się obrócić to demontuj rozrusznik. Jeśli zaś opór na wale będzie ciągły albo w ogóle nie da się zakręcić silnikiem to sprawdź płyn chłodzący czy nie zamarzł. P.S. Tylko nie kręć za wałek rozrządu :-) -- Michał "HoMMeR" Paszek Citroen Xantia V6, Activa |
|
Data: 2012-02-06 20:07:57 | |
Autor: J.F. | |
Test rozrusznika | |
Dnia Mon, 06 Feb 2012 16:01:31 +0100, "Michał \"HoMMeR\" Paszek"
Opory silnika możesz sprawdzić przez ręczne zakręcenie wałem korbowym. To tez nie jest latwe w nowoczesnych samochodach :-) Jeśli będzie wyczuwalna kompresja i da się obrócić to demontuj rozrusznik. rozrusznik troche kreci, wiec to nie to :-) J. |
|