Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Test rozrusznika

Test rozrusznika

Data: 2012-02-06 15:25:35
Autor: ToMasz
Test rozrusznika
W dniu 06.02.2012 12:57, J.F pisze:
Macie jakis pomysl jak przetestowac rozrusznik ?

Bo ciagnie jakos niemrawo, w zasadzie to juz bardzo niemrawo, a nie
chcialbym jak to zwykle - pol samochodu wymienic zeby niedokrecona
srubke znalezc :-)

Akumulator nowy, bo na szczescie padl na dobre, kable cieple ...
kable ciepłe? jak to rozumieć? podczas kręcenia się nagrzewają? JEśli tak, to znaczna część energi z akumulatora zamiast kręcić rozrusznikiem grzeje atmosfere. albo kalble zacieńkie, albo rozrusznik bierze za dużo prądu - do naprawy.
rozrusznik slaby czy silnik oporny ?
Tak naprawdę rozrusznik możesz wyjąć i sprawdzić. mocowany jest zazwyczaj na 3 srubach, i conajmniej 2 kablach. Trzeba popatrzeć czy i ile jest szczotek, czy łatwo się oś kręci. Zazwyczaj w rozruszniku są dwie pary szczotek, chociaż wystarczyłaby jedna para. jak jedna para padnie, to rozrusznik kręci ale ospale. ostateczny test możesz przeprowadzić tak jak na filmiku
http://tinyurl.com/842blcz
nie ściągaj go, od razu oglądaj
ToMasz

Data: 2012-02-06 15:38:03
Autor: J.F
Test rozrusznika
Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości grup
W dniu 06.02.2012 12:57, J.F pisze:
Macie jakis pomysl jak przetestowac rozrusznik ?
Akumulator nowy, bo na szczescie padl na dobre, kable cieple ...
kable ciepłe? jak to rozumieć? podczas kręcenia się nagrzewają? JEśli tak, to znaczna część energi z akumulatora zamiast kręcić rozrusznikiem grzeje atmosfere. albo kalble zacieńkie,

Fabryczne. Chyba .

albo rozrusznik bierze za dużo  prądu - do naprawy.

Albo kable na polaczeniach opor stawiaja ...

rozrusznik slaby czy silnik oporny ?
Tak naprawdę rozrusznik możesz wyjąć i sprawdzić. mocowany jest zazwyczaj na 3 srubach, i conajmniej 2 kablach. Trzeba popatrzeć czy i ile jest szczotek, czy łatwo się oś kręci.

Moge, ale to nie jest juz robota ktora mozna samemu wykonac bez kanalu w ogrzewanym garazu :-)
A jak pojade do elektryka i on wyciagnie, to juz warto wymienic szczotki i tulejki od razu ... po czym sie okaze ze dalej niemrawo kreci, bo np trzeba bylo olej zmienic a nie rozrusznik :-)

No i trzeba poczekac do wiosny, albo organizowac pomoc do holowania, bo na razie odmawia pojechania do mechanika :-)

J.

Data: 2012-02-06 16:01:31
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
Test rozrusznika
W dniu 2012-02-06 15:38, J.F pisze:

Moge, ale to nie jest juz robota ktora mozna samemu wykonac bez kanalu w
ogrzewanym garazu :-)
A jak pojade do elektryka i on wyciagnie, to juz warto wymienic szczotki
i tulejki od razu ... po czym sie okaze ze dalej niemrawo kreci, bo np
trzeba bylo olej zmienic a nie rozrusznik :-)

No i trzeba poczekac do wiosny, albo organizowac pomoc do holowania, bo
na razie odmawia pojechania do mechanika :-)

Opory silnika możesz sprawdzić przez ręczne zakręcenie wałem korbowym. Jeśli będzie wyczuwalna kompresja i da się obrócić to demontuj rozrusznik.
Jeśli zaś opór na wale będzie ciągły albo w ogóle nie da się zakręcić silnikiem to sprawdź płyn chłodzący czy nie zamarzł.

P.S.
Tylko nie kręć za wałek rozrządu :-)


--
Michał "HoMMeR" Paszek
Citroen Xantia V6, Activa

Data: 2012-02-06 20:07:57
Autor: J.F.
Test rozrusznika
Dnia Mon, 06 Feb 2012 16:01:31 +0100, "Michał \"HoMMeR\" Paszek"
Opory silnika możesz sprawdzić przez ręczne zakręcenie wałem korbowym.

To tez nie jest latwe w nowoczesnych samochodach :-)

Jeśli będzie wyczuwalna kompresja i da się obrócić to demontuj rozrusznik.
Jeśli zaś opór na wale będzie ciągły albo w ogóle nie da się zakręcić silnikiem to sprawdź płyn chłodzący czy nie zamarzł.

rozrusznik troche kreci, wiec to nie to :-)

J.

Test rozrusznika

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona