Testament

Data: 2016-03-09 16:00:19
Autor: arek
Testament
ProszÄ™ o informacjÄ™ czy notarialnie sporzÄ…dzone testamenty
- zwykły powołujący określoną osobę do całości spadku
- z zapisem windykacyjnym (mieszkanie + samochód) na rzecz określonej osoby
po śmierci spadkodawcy dają spadkobiercy wymienionemu w testamencie takie same prawa. Interesuje mnie również to, czy inni spadkobiercy ustawowi w zależności od rodzaju testamentu jaki sporządzę, mogą w stosunku do osoby uposażonej wnosić różne roszczenia.

Spotkałem się również z informacją, że w przypadku testamentu windykacyjnego osoba wymieniona w tym dokumencie, może korzystać na zasadzie wyłączności z zapisanego majątku a w przypadku testamentu zwykłego taka wyłączność zachodzi dopiero po uprawomocnieniu stwierdzenia lub poświadczenia o nabyciu spadku. Czy powyższe jest prawdą?

--
arek

Data: 2016-03-09 13:19:48
Autor: witek
Testament
On 3/9/2016 9:00 AM, arek wrote:
[...]

tu zapytaj juz konkretnego prawnika.
diabel tkwi w szczegółach.
czy mieszkanie + samochod to cały spadek, jaka cześć jeszcze pozostała
ilu spadkobierców i stopien pokrewienstwa.
wczesniejszcze darowizny itp itd.

ogolnie to notariusz ci to powinien wyjasnic co zrobic, aby bylo zgodnie z tym co chcesz.

[...]

I w jednym i drugim przypadku potrzebne bedzie poswiadczenie dziedziczenia lub stwierdzenie nabycia spadku.

bez zapisu, przy > 1 spadkbiercy bedziesz miał tylko udział procentowy.
I możesz się wpisać jako % w ksiegach a na sprzedaz samochodu musza zgodzic sie wszyscy spadkobiercy.
Dopiero dział spadku podzieli rzeczy.

W przypadku zapisu windykacyjnego można od razu wpisać się jako 100% właściciel np do ksiąg wieczystych (lub sprzedac samochod samodzielnie).

zapis windykacyjny po prostu załatwia problem spadkobierców jak sie dzielimy.

Data: 2016-03-09 22:46:42
Autor: arek
Testament
W dniu 2016-03-09 o 20:19, witek pisze:
[...]

Czy przy testamencie zwykłym gdzie do całości spadku powołujemy jedną osobę nie uzyskujemy tego samego?

--
arek

Data: 2016-03-09 16:07:08
Autor: witek
Testament
On 3/9/2016 3:46 PM, arek wrote:
[...]

osobÄ™ nie uzyskujemy tego samego?

jak jest jedna osoba uzyskamy dokładnie to samo.

roznica dopiero jest przy dwóch i wiecej,  kiedy to zapisem majÄ…tek (lub czesc) rozdziela spadkodawca, a nie dziaÅ‚em spadku spadkobiercy.

Data: 2016-03-09 16:21:00
Autor: szerszen
Testament
On Wed, 9 Mar 2016 16:00:19 +0100
arek <anonim@berdyczow.pl> wrote:

Interesuje mnie równie¿ to, czy inni spadkobiercy ustawowi w zale¿no¶ci od rodzaju testamentu jaki sporz±dzê, mog± w stosunku do osoby uposa¿onej wnosiæ ró¿ne roszczenia.

Testament w Polsce mam moc sprawcz± tylko w momencie kiedy wszyscy ustawowi spadkobiorcy siê z nim zgadzaj±, je¶li nie, to wtedy wchodzi w grê ustawa i zachowki. PRzynajmniej w przypadku tego zwyk³ego testamentu, nie wiem jak z tym windykacyjnym. --
pozdrawiam
szerszeñ

Data: 2016-03-09 13:20:43
Autor: witek
Testament
On 3/9/2016 9:21 AM, szerszen wrote:
[...]

cytujesz jakies nowy projekt ustawy autorstwa PIS?

Data: 2016-03-10 08:22:22
Autor: szerszen
Testament
On Wed, 9 Mar 2016 13:20:43 -0600
witek <witek7205@gazeta.pl> wrote:

cytujesz jakies nowy projekt ustawy autorstwa PIS?

nie, obowi±zuj±cy stan faktyczny, to nie ameryka, ¿e mo¿esz sobie dowolnie w³asnym maj±tkiem rozporz±dzaæ

szerszeñ

Data: 2016-03-10 08:13:11
Autor: witek
Testament
On 3/10/2016 1:22 AM, szerszen wrote:
[...]

a cos na temat?

zmien grupe na alt.pl.nieznamprawa

Data: 2016-03-11 08:13:48
Autor: szerszen
Testament
On Thu, 10 Mar 2016 08:13:11 -0600
witek <witek7205@gazeta.pl> wrote:

a cos na temat?

to jest w³a¶nie na temat, testament nie uchroni obdarowanego przed wyp³at± zachowku, je¶li który¶ z ustawowych spadkobiorców zostanie w nim pominiêty

szerszeñ

Data: 2016-03-11 08:50:24
Autor: witek
Testament
On 3/11/2016 1:13 AM, szerszen wrote:
[...]

nie po to jest testament.

Data: 2016-03-14 08:23:20
Autor: szerszen
Testament
On Fri, 11 Mar 2016 08:50:24 -0600
witek <witek7205@gazeta.pl> wrote:

nie po to jest testament.

W Polskim prawie, a i owszem, choæ idea jest w³a¶nie taka, aby samodzielnie rozporz±dziæ w³asnym maj±tkiem. Natomiast wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy, wiêc je¶li kto¶ pyta, czy je¶li testamentem przepisze wszystko na jedn± osobê i czy j± to uchroni przed roszczeniami innych, to nale¿y go u¶wiadomiæ, ¿e nie, zamiast dywagowaæ po co kto¶ w Polsce wymy¶li³ instytucjê "pseudo testamentu". --
pozdrawiam
szerszeñ

Data: 2016-03-14 08:11:50
Autor: witek
Testament
On 3/14/2016 2:23 AM, szerszen wrote:
[...]

nikt nie pytal czy sporzadzenie testamentu uchroni przed roszczeniami innych
masz jakies wlasne projekcje.

Data: 2016-03-14 14:43:42
Autor: szerszen
Testament
On Mon, 14 Mar 2016 08:11:50 -0500
witek <witek7205@gazeta.pl> wrote:

nikt nie pytal czy sporzadzenie testamentu uchroni przed roszczeniami innych
masz jakies wlasne projekcje.

Mo¿e jednak zacznij czytaæ ze zrozumieniem, to naprawdê nie jest trudna sztuka.

Data: 2016-03-14 09:06:17
Autor: witek
Testament
On 3/14/2016 8:43 AM, szerszen wrote:
[...]

no i gdzie tu widzisz pytanie o ochronê przed roszczeniami.
bo ja widzê pytanie o ró¿nice w roszczeniach a nie jak ich unikn±æ.

Data: 2016-03-14 15:10:03
Autor: szerszen
Testament
On Mon, 14 Mar 2016 09:06:17 -0500
witek <witek7205@gazeta.pl> wrote:

no i gdzie tu widzisz pytanie o ochronê przed roszczeniami.
bo ja widzê pytanie o ró¿nice w roszczeniach a nie jak ich unikn±æ.

O masz. Nasz edukacja schodzi na psy. --
pozdrawiam
szerszeñ

Testament