Testament

Data: 2016-03-09 16:21:00
Autor: szerszen
Testament
On Wed, 9 Mar 2016 16:00:19 +0100
arek <anonim@berdyczow.pl> wrote:

Interesuje mnie również to, czy inni spadkobiercy ustawowi w zależności od rodzaju testamentu jaki sporządzę, mogą w stosunku do osoby uposażonej wnosić różne roszczenia.

Testament w Polsce mam moc sprawczą tylko w momencie kiedy wszyscy ustawowi spadkobiorcy się z nim zgadzają, jeśli nie, to wtedy wchodzi w grę ustawa i zachowki. PRzynajmniej w przypadku tego zwykłego testamentu, nie wiem jak z tym windykacyjnym. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-03-09 13:20:43
Autor: witek
Testament
On 3/9/2016 9:21 AM, szerszen wrote:
[...]

cytujesz jakies nowy projekt ustawy autorstwa PIS?

Data: 2016-03-10 08:22:22
Autor: szerszen
Testament
On Wed, 9 Mar 2016 13:20:43 -0600
witek <witek7205@gazeta.pl> wrote:

cytujesz jakies nowy projekt ustawy autorstwa PIS?

nie, obowiązujący stan faktyczny, to nie ameryka, że możesz sobie dowolnie własnym majątkiem rozporządzać

szerszeń

Data: 2016-03-10 08:13:11
Autor: witek
Testament
On 3/10/2016 1:22 AM, szerszen wrote:
[...]

a cos na temat?

zmien grupe na alt.pl.nieznamprawa

Data: 2016-03-11 08:13:48
Autor: szerszen
Testament
On Thu, 10 Mar 2016 08:13:11 -0600
witek <witek7205@gazeta.pl> wrote:

a cos na temat?

to jest właśnie na temat, testament nie uchroni obdarowanego przed wypłatą zachowku, jeśli któryś z ustawowych spadkobiorców zostanie w nim pominięty

szerszeń

Data: 2016-03-11 08:50:24
Autor: witek
Testament
On 3/11/2016 1:13 AM, szerszen wrote:
[...]

nie po to jest testament.

Data: 2016-03-14 08:23:20
Autor: szerszen
Testament
On Fri, 11 Mar 2016 08:50:24 -0600
witek <witek7205@gazeta.pl> wrote:

nie po to jest testament.

W Polskim prawie, a i owszem, choć idea jest właśnie taka, aby samodzielnie rozporządzić własnym majątkiem. Natomiast wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy, więc jeśli ktoś pyta, czy jeśli testamentem przepisze wszystko na jedną osobę i czy ją to uchroni przed roszczeniami innych, to należy go uświadomić, że nie, zamiast dywagować po co ktoś w Polsce wymyślił instytucję "pseudo testamentu". --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-03-14 08:11:50
Autor: witek
Testament
On 3/14/2016 2:23 AM, szerszen wrote:
[...]

nikt nie pytal czy sporzadzenie testamentu uchroni przed roszczeniami innych
masz jakies wlasne projekcje.

Data: 2016-03-14 14:43:42
Autor: szerszen
Testament
On Mon, 14 Mar 2016 08:11:50 -0500
witek <witek7205@gazeta.pl> wrote:

nikt nie pytal czy sporzadzenie testamentu uchroni przed roszczeniami innych
masz jakies wlasne projekcje.

Może jednak zacznij czytać ze zrozumieniem, to naprawdę nie jest trudna sztuka.

Data: 2016-03-14 09:06:17
Autor: witek
Testament
On 3/14/2016 8:43 AM, szerszen wrote:
[...]

no i gdzie tu widzisz pytanie o ochronę przed roszczeniami.
bo ja widzę pytanie o różnice w roszczeniach a nie jak ich uniknąć.

Data: 2016-03-14 15:10:03
Autor: szerszen
Testament
On Mon, 14 Mar 2016 09:06:17 -0500
witek <witek7205@gazeta.pl> wrote:

no i gdzie tu widzisz pytanie o ochronę przed roszczeniami.
bo ja widzę pytanie o różnice w roszczeniach a nie jak ich uniknąć.

O masz. Nasz edukacja schodzi na psy. --
pozdrawiam
szerszeń

Testament