Testament - procedury

Data: 2011-11-14 13:48:03
Autor: witek
Testament - procedury
On 11/14/2011 12:43 PM, Mumin wrote:
Witajcie!

W zesz艂ym tygodniu zmar艂 m贸j Tata. :( Zostawi艂 testament, w kt贸rym
zapisa艂 mi mieszkanie, samoch贸d i gara偶.

w kwestii technicznej.
Niemozlwie. bo nie da sie w testamencie zaposac mieszkania samochodu i garazu.
mogl ci zapisac caly majatek. wyszczegolnic, zeby bylo skutecznie sie nie da.
wiec pytanie co jest w testamencie i czy jestes jedynym spadkobierc膮 czy co艣 innego zapisa艂 te偶 innym.

  Gdzie teraz mam si臋 z nim
(testamentem) uda膰 aby to uprawomocni膰? Testament jest sporz膮dzony bez
notariusza.

do wyboru masz dwie drogi.

- pierwsza zlozyc w sadzie wniosek o stwierdzenie nabycia spadku. w internecie znajdziesz mnostwo artykulow na ten temat.

- druga zrobic to samo u notariusza.

w sadzie jak pamietam taniej ale dluzej
u notariusza szybciej bo od razu, ale drozej.

jesli w testamencie jestes jedynym spadkobierca, to na podstawie decyzji s膮du  przepiszesz wszystko na siebie.
po drodze s膮 szczegoly, jak np. taki, ze po trzech tygodniach od sprawy w sadzie, trzeba jeszcze wystapic o wydanie decyzji s膮du. bo normalnie sad zadecyduje, ale papierka nie dostaniesz.

notariusz za艂atwi wiekszo艣膰 rzeczy do razu, ale sam przelicz czy np. prawnik ktory to zrobi za ciebie plus sad nie wyjdzie taniej niz notariusz.

potem jeszcze tylko, zgloszenie spadku do US. Nie przegap terminu !!!!!

Data: 2011-11-14 21:50:59
Autor: Mumin
Testament - procedury
W dniu 2011-11-14 20:48, witek pisze:

[...]

W testamencie tak to jest wyszczeg贸lnione. Nie ma mowy o ca艂ym maj膮tku.

wiec pytanie co jest w testamencie i czy jestes jedynym spadkobierc膮 czy
co艣 innego zapisa艂 te偶 innym.

Jestem jedynym spadkobierc膮.

[...]

Jakiego rz臋du to s膮 kwoty?

potem jeszcze tylko, zgloszenie spadku do US. Nie przegap terminu !!!!!

Dzi臋ki.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2011-11-14 15:10:17
Autor: witek
Testament - procedury
On 11/14/2011 2:50 PM, Mumin wrote:
[...]

a duzo jest innego maj膮tku. W sensie procentowym?

wiec pytanie co jest w testamencie i czy jestes jedynym spadkobierc膮 czy
co艣 innego zapisa艂 te偶 innym.

Jestem jedynym spadkobierc膮.

albo i nie.
to zalezy ile zostalo nierozporzadzone w testamencie.

moze byc tak, ze sedzia uzna, ze 90% majatku jest twoje 10% dla innych, ale efket jest taki, ze masz 10% innych na kazdym przedmiocie i sobie dzial spadku bedziecie robic.

[...]

nie wiem. sady maja stale kwoty, nie pamietam, cos kilkaset zlotych

Data: 2011-11-14 21:58:14
Autor: Mumin
Testament - procedury
W dniu 2011-11-14 21:50, Mumin pisze:
[...]

Sorry, doczyta艂em - jest napisane o przekazaniu ca艂ego maj膮tku.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2011-11-14 15:12:00
Autor: witek
Testament - procedury
On 11/14/2011 2:58 PM, Mumin wrote:

Sorry, doczyta艂em - jest napisane o przekazaniu ca艂ego maj膮tku.

aha no to masz 艂atwiej.
googlaj,  wniosek o stiwerdzenie nabycia spadku.

troche moich postow w archiwum tez jest.

Data: 2011-11-14 22:29:49
Autor: Mumin
Testament - procedury
W dniu 2011-11-14 22:12, witek pisze:
[...]

Jeszcze co艣 mi si臋 przypomnia艂o. W toku jest inna sprawa spadkowa po mojej babci. Babcia podzieli艂 maj膮tek na 4 c贸rki. Jedna z nich, moja Mama, nie 偶yje od 25 lat, wi臋c babcia przyzna艂a jej cz臋艣膰 mnie i Tacie. Tato tego w swoim testamencie nie wyszczeg贸lni艂. Czy zapis o ca艂o艣ci maj膮tku obejmie i to?

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2011-11-14 16:33:20
Autor: witek
Testament - procedury
On 11/14/2011 3:29 PM, Mumin wrote:
[...]

tak, zakladajac , ze babcia zmarla wczesniej niz tata.

spadek otrzymuje sie z chwila smierci, wiec majatek babci byl taty juz z chwila smerci babci i jak nbajbardziej obejmuje to jego testament.

kolejnosc zalatwiania spraw formalnych   nie zmienia nic w kolejnosci dziedziczenia

Data: 2011-11-15 20:13:15
Autor: Mumin
Testament - procedury
W dniu 2011-11-14 23:33, witek pisze:

[...]