Tester zasilaczy ATX

Data: 2010-03-06 20:04:45
Autor: ***Einstein***
Tester zasilaczy ATX
Witam
Czy ktoś z was miał w ręce teki oto tester zasilaczy ATX (http://mcs.pc.pl/produkt1672.html) ? Jak z wiarygodnością jego odczytów? Wiem ,wiem, mogę sobie miernik podłączyć, ale nie zawsze mam pod ręką, a wypadałoby przy dziwnych zachowaniach kompa sprawdzić zasilacz.

Pozdrawiam

Data: 2010-03-06 20:16:54
Autor: Irokez
Tester zasilaczy ATX
Użytkownik "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl> napisał w wiadomości news:hmu90r$lei$1inews.gazeta.pl...
[...]

Wiarygodność odczytu napięcia może być dość duża, w końcu to tylko miernik napięcia.
Za to wiarygodność przetestowania zasilacza to juz niewielki procent. Bo łączne obciążenie zasilacza 20W to jest hmm..
Zauważ, że większość problemów z zasilaczem pojawia się przy jego obciążeniu.

Więc to jest tester zasilacza na zasadzie - wszystkie napięcia są więc pacjent żyje ale czy podtrzymują go na kroplówce to już nie wiesz.
Czyli jako zamiennik miernika uniwersalnego się nadaje.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2010-03-06 20:19:40
Autor: Irokez
Tester zasilaczy ATX
Czyli jako zamiennik miernika uniwersalnego się nadaje.

PS. ale miernik bedzie lepszy, bo go podłaczysz pod obciążeniem kompa, a do tego wtykasz jak rozumię wtyke zasilacza i nic więcej nie możesz podłaczyć. Co najwyżej twardziela na Molexa (obciążenie +5V i +12V).

--
Irokez

Data: 2010-03-06 20:49:00
Autor: BartekK
Tester zasilaczy ATX
W dniu 2010-03-06 20:04, ***Einstein*** pisze:
[...]
Posiadam taki tester, aczkolwiek markowany przez inną firmę (chinczyk naklepał ich pierdyliard i wszyscy to samo sprzedają, zależnie od opakowania, marketingu - w różnej cenie).

Wskazanie napięcia - ok, błąd +/- ostatnia cyfra, czyli tylko ze względu na zaokrąglanie ostatniej cyfry, w stosunku do porządnego miernika laboratoryjnego (tzn miernik wskazuje np 5.125v a to coś 5.1v, miernik 5.180v a to coś 5.2v)

Najgorszą wadą tego ustrojstwa jako "podręcznego testera dla serwisanta" jest wykonanie - gniazdka (zwłaszcza 20/24 atx) są "ciasne" - ciężko wciska/wyciąga się wtyczkę, i strach że się coś uszkodzi (wyrwie gniazdko lub uszkodzi piny). No i brak obciążenia (wewnątrz tylko oporniki max2W na najważniejszych liniach 5, 12, 3.3, żadne tam 20W), ja dorobiłem mu na zewnątrz zestaw z opornikami 50W http://www.tme.eu/pl/katalog/rezystory-50w_100297/#id_category%3D100297%26 (dobrane mniej-więcej by było 50W@5v, 75W@12v). Niby to nie wiele, ale już daje jakieś pojęcie co będzie pod obciążeniem, a grzeje się nieźle i strach trzymać to dłużej załączone (mimo przykręcenia do aluminiowej obudowy).

Data: 2010-03-06 21:34:44
Autor: jwzw
Tester zasilaczy ATX
[...]

Też mam i mogę powiedzieć tylko tyle, że za jego pomocą można z całą pewnością stwierdzić tylko to, że zasilacz nie jest całkowicie uwalony. I tyle - nic więcej. Nawet wartości napięć, które podaje różnią się od tego co pokazuje prawdziwy miernik o jakieś 5-10%.
Zabawka i nic więcej.

Data: 2010-03-07 07:32:01
Autor: ster
Tester zasilaczy ATX
Pic na wode fotomontaż, testowanie zasilacza impulsowego praktycznie bez obciążenia to bzdura.

widziałem jak taki tester zaczął wyć alarmem przy nowym markowym zasilaczu bo napięcie 5V poszło ponad normę (nieobciążenie 12V zazwyczaj podbija nieco napięcie 5V), przy podłączeniu do kompa i zmierzeniu zwykłym multimetrem wszystko było cacy