Tester zasilaczy ATX

Data: 2010-03-06 20:49:00
Autor: BartekK
Tester zasilaczy ATX
W dniu 2010-03-06 20:04, ***Einstein*** pisze:
Witam
Czy ktoś z was miał w ręce teki oto tester zasilaczy ATX
(http://mcs.pc.pl/produkt1672.html) ? Jak z wiarygodnością jego
odczytów? Wiem ,wiem, mogę sobie miernik podłączyć, ale nie zawsze mam
pod ręką, a wypadałoby przy dziwnych zachowaniach kompa sprawdzić zasilacz.
Posiadam taki tester, aczkolwiek markowany przez inną firmę (chinczyk naklepał ich pierdyliard i wszyscy to samo sprzedają, zależnie od opakowania, marketingu - w różnej cenie).

Wskazanie napięcia - ok, błąd +/- ostatnia cyfra, czyli tylko ze względu na zaokrąglanie ostatniej cyfry, w stosunku do porządnego miernika laboratoryjnego (tzn miernik wskazuje np 5.125v a to coś 5.1v, miernik 5.180v a to coś 5.2v)

Najgorszą wadą tego ustrojstwa jako "podręcznego testera dla serwisanta" jest wykonanie - gniazdka (zwłaszcza 20/24 atx) są "ciasne" - ciężko wciska/wyciąga się wtyczkę, i strach że się coś uszkodzi (wyrwie gniazdko lub uszkodzi piny). No i brak obciążenia (wewnątrz tylko oporniki max2W na najważniejszych liniach 5, 12, 3.3, żadne tam 20W), ja dorobiłem mu na zewnątrz zestaw z opornikami 50W http://www.tme.eu/pl/katalog/rezystory-50w_100297/#id_category%3D100297%26 (dobrane mniej-więcej by było 50W@5v, 75W@12v). Niby to nie wiele, ale już daje jakieś pojęcie co będzie pod obciążeniem, a grzeje się nieźle i strach trzymać to dłużej załączone (mimo przykręcenia do aluminiowej obudowy).

--
| Bartlomiej Kuzniewski

Tester zasilaczy ATX