Testować jak Włochy, Niemcy czy Korea Południowa?

Data: 2020-03-29 06:45:24
Autor: A. Filip
Testować jak Włochy, Niemcy czy Korea Południowa?
Czytając opisy po mediach odniosłem wrażenie że "Masakra Lombardii" jest
rezultatem testowania zasadniczo tylko osób z poważnymi objawami Covid-19.
Osoby ze "słabymi objawami" nie wiedziały (na pewno, najwyżej mogły
podejrzewać) że są zakażone i zakażały szerzej niż gdyby wiedziały.

Przekładając na Polskę wypada IMHO wprowadzić kilka reguł testowania:
a) ciężkie objawy - testy "na wczoraj", pacjent do szpitala zakaźnego
b) objawy "grypo-podobne" - kwarantanna domowa i testy
   "według zwykłej kolejki"
c) lekkie objawy i (możliwy) kontakt z osobą zakażoną po analizie wywiadu
   (nawet "w sklepie") - kwarantanna domowa i testy
   "według kolejki priorytetowej"

Przy czym pacjentom b i c należy mówić przy pobieraniu próbki do badania
do której kolejki trafią i jaki jest w danej chwili czas oczekiwania w
niej na wyniki.  Nierealistyczne oczekiwania bywają bardzo stresujące
a zwiększenie liczny zawałów serca się nie opłaca.

IMHO "Masakra Lombardii" jest także skutkiem dużego niedocenienia ile
zachodu wymagało tego że Korea Płd. i Japonia mają Covid-19 "chyba pod
kontrolą",  założenia że to prosta sprawa dla której standardowe
procedury wystarczą.

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2020-03-28 22:13:01
Autor: japanizer
On Sunday, March 29, 2020 at 1:46:13 PM UTC+9, A. Filip wrote:
[...]

Testować przede wszystkim z głową, a ciężar podstawowego testowania rozłożyć również poza służbę zdrowia.

Np. w krajach, którym udało się "spłaszczyć" liczbę zachorowań, pracodawcy są zobowiązani do sprawdzania temperatury pracownikom. Pozwoliło to wyłapać ileś tam aktywnych przypadków. W Europie czy w USA te osoby zarażałyby kilka dni dłużej.

Co do Japonii, to dość ciekawy przypadek - bo ani tu nie ma jakiegoś masowego testowania, ani nie ma zakazu gromadzenia się (z drugiej strony, nie ma tu też w zasadzie kościołów z chętnymi do wspólnego zarażania się), granice były otwarte dla przyjezdnych z całego świata do 2-3 dni temu. Supermarkety pełne, maseczki podrożały o 11% od ostatniego roku... No i z innych dziwactw, spadł dzisiaj (29 marzec!) w Tokio śnieg, więc z hanami nici.
Sporo tu jest osób w naprawdę podeszłym wieku i związanych z tym domów starców, więc pewnie to kwestia czasu, jak zacznie się tam coś dziać.

Data: 2020-03-29 08:14:17
Autor: A. Filip
japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

Który kraj europejski rozdaje/dostarcza/dotuje pracodawcom termometry
do *bezkontaktowego* pomiaru temperatury ?
IMHO Pomiar *kontaktowy* byłby w tej sprawie zbrodniczą głupotą.
Nawet bezkontaktowy pomiar temperatury setek pracowników przechodzących
w tym celu przez małą klitkę ze słabą wentylacją może być zbrodniczą
głupotą gdy kontrola "przed wejściem na zakład" sama się narzuca.
Przełomu z tego nie będzie ale statystycznie znaczące spowolnienie
rozprzestrzeniania raczej+ powinno być.  Zaś wprowadzenie tego typu
obowiązku _na stałe_ może potem ograniczyć epidemie grypy.

Poza tym nawet termometry bezkontaktowe do takiego użycia powinny być
nieco zmodyfikowane by uprościć częste odkażanie (np co 10 sprawdzeń)
np. ekstra plastikowa osłonka CAŁOŚCI do usunięcia nożem gdy trzeba
wymienić baterie ale wtedy wypadałoby wsadzać sporo więcej baterii.
Nic straszliwie skomplikowanego ale małe _bardzo starannie przemyślane_
modyfikacje.

[...]

Statystycznie o wiele bardziej pedantyczne stosowanie procedur przez
ludzi w Japonii?  AFAIR w Japonii mają *znacznie* wolniejszy niż gdzie
indziej ale stabilny (w skali logarytmicznej) wzrost liczby zachorowań.
Może uda im się uniknąć fali zgonów na skutek przepełnienia oddziałów
intensywnej terapii.  Przy wolniejszym wzroście mają więcej czasu na
podejmowanie decyzji i korygowanie polityki _bez paniki_ .

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2020-03-29 09:59:59
Autor: Budzik
Testować jak Włochy, Niemcy czy Korea Południowa?
Użytkownik A. Filip anfi@pseudonim.pl ...

[...]

Ja cie bardzo przepraszam ale co ty kurwa pierdolisz?
Taki termometr kosztuje 100-200zł. Co ty chcesz dotowac?

Pomijam bzdury o wymianie baterii. Obsługujesz w rekawiczkach, dezynfekujesz - ja wiem ze ty kazdy temat próbujesz rozmydlic ale wez juz sie nie osmieszaj.
 --
Pozdrawia... Budzik

Data: 2020-03-29 12:29:45
Autor: A. Filip
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:
[...]

Jak wszyscy pracodawcy _na raz_ będą kupować to wszystkim starczy?

Pomijam bzdury o wymianie baterii. Obsługujesz w rekawiczkach, dezynfekujesz - ja wiem ze ty kazdy temat próbujesz rozmydlic ale wez juz sie nie osmieszaj.

Obudowa zwykłego termometru bezkontaktowego jest "wiruso szczelna"? WOW!
Jak setka "bez maseczkowych" na termometr nachucha (zwykle pomiar
temperatury czoła) to termometr kolejnego badanego nie może zarazić?
AFAIK *Zwykłe* termometry bezkontaktowe nie mierzą temperatury z
odległości dwóch metrów.

Całkiem możliwe przesadzam (jako nie fachowiec z tej dziedziny) ale
lepiej przesadzić niż niedosadzić.  Ja mam doświadczenie (z innego pola)
w duchu ile kosztują pominięte "detale" oraz że fachowiec to
"90% zdrowego chłopskiego rozumu i *kluczowe* 10% wiedzy gdzie
zdrowy chłopski rozum w danej dziedzinie zawodzi/zwodzi".
Ja traktuje moje wątpliwości jako coś co _nazwany fachowiec_ powinien
odrzucić w opinii pod którą się własnym imieniem i nazwiskiem podpisze.

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!

Data: 2020-03-29 12:39:52
Autor: Budzik
[...]

Jak beda go kupowały jakies panstwowe zakłady to nie watpie ze i 5kpln bedzie kosztował.
Ale tak normalnie to zakład pracy powinien go miec dawno na stanie.
A jak nie to niech i 500 zapłaci teraz - trudno.
Nadal to sa pomijane koszty przy obecnej skali problemów.

[...]

Jeszcze raz grzecznie powiem - wez nie pierdol.
Mierzysz czoło, chuchasz ponizej.
Dopoki nie naplujesz na ten termometr a nastepna osoba go nie polize to niz sie nie moze stac zwłaszcza ze masz wysortowac tych z goraczka.
To jak na takiego trafisz to wtedy termometr przed nastepnym badaniem odkazisz.
Za chwile wszyscy ci co wejda na zaklad pracy i tak beda mieli ze soba kontakt rozmawiajac ze soba etc.

[...]
Bos typowy pierdoła kołnierzyk - papier, badanie, opinia, opinia do opini, wykazac sie dorzucajac do opinii z 5 watpliwości, dodatkowe badanie - a wszystko po to zeby ludziom temperature zmierzyc.
Kazda decyzje mozna poprzedzic setka analiz, poprawic procedure, znależć dodatkowe dupochrony ale w zyciu tak sie po prostu nie robi bo nic to nie daje i niczego tak naprawde nie polepsza.

--
Pozdrawia... Budzik
"Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

Data: 2020-03-29 14:58:24
Autor: A. Filip
[...]

Do tego żeby "sugerować+ jako osoba prywatna" to niepotrzebne.
Do tego żeby tego _prawnie wymagać_ wypada stracić parę godzin na
zasięgnięcie opinii fachowca _nawet w obecnej sytuacji_ bo zmienianie
przepisów po paru dniach to przeważnie oczywisty dowód rażącego braku
kompetencji. Brak zmiany złych przepisów "dla zachowania twarzy" jest
jeszcze gorszy.

A mówiąc jeszcze inaczej:
Powiedzmy że dziś wieczorem (Niedziela) rząd ogłosi prawny wymóg badania
temperatury przez pracodawce przed przystąpieniem pracownika do pracy.
Od kiedy policja powinna wlepiać mandaty za brak mierzenia temperatury
jak pracodawca miałby kupić termometr bezkontaktowy na własną rękę
bez dostępu do jakiejkolwiek pomocy rządu?

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2020-03-29 06:24:38
Autor: japanizer
On Sunday, March 29, 2020 at 9:59:15 PM UTC+9, A. Filip wrote:
> [...]

jak pracodawca miałby kupić termometr bezkontaktowy na własną rękę
bez dostępu do jakiejkolwiek pomocy rządu?

Tak, ty jesteś z tej mentalności "dopierdolić karę, postawić nad każdym milicjanta, bo inaczej nie działa".

Data: 2020-03-29 15:51:16
Autor: A. Filip
Testować jak Włochy, Niemcy czy Korea Południowa?
japanizer@japanizer.org pisze:
On Sunday, March 29, 2020 at 9:59:15 PM UTC+9, A. Filip wrote:
[...]
[...]

Jak MUSI być duże pokrycie to nie tylko w polskiej praktyce kary muszą
być.  Jak chcesz mieć tylko "umiarkowane pokrycie niekoniecznie szybko"
to wymóg prawny może być zbędny. Wystękaj wprost o jakie pokrycie tobie
chodzi albo nie zawracaj dupy i nie trać/kradnij cudzego czasu.

Ja na miałem zabawnego kolegę który miał podejście
"No przecież w wolnej Polsce ludzie nie będą unikać płacenia podatków!".
Większość może i nie unika (bezczelnie) ale tych co unikają w pełni
wystarcza na tabuny urzędników Urzędów Skarbowych.

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2020-03-30 07:29:20
Autor: Runt
W dniu 2020-03-29 o 15:51, A. Filip pisze:

Jak MUSI być duże pokrycie to nie tylko w polskiej praktyce kary muszą
być.

Nie prościej delikwenta z temperaturą rozwalić na miejscu? Jak za Stalina czy Hitlera? Do takiego państwa dążysz? Mix faszyzmu z socjalizmem? To juz było.

--
Runt

All's well that ends well.

Data: 2020-03-30 14:26:58
Autor: z
W dniu 2020-03-30 o 07:29, Runt pisze:
Nie prościej delikwenta z temperaturą rozwalić na miejscu? Jak za Stalina czy Hitlera? Do takiego państwa dążysz? Mix faszyzmu z socjalizmem? To juz było.

Patrz Chiny. Jakimi metodami ogarnęli epidemię.

Albo chcesz prawdziwej walki z taką PANDEMIĄ albo chcesz demokracji która jak UE reaguje jak mucha w smole.

Data: 2020-03-31 07:28:20
Autor: Runt
W dniu 2020-03-30 o 14:26, z pisze:
[...]
Metoda zastosowaną na Tian'anmen ?
Albo chcesz prawdziwej walki z taką PANDEMIĄ
czyli idziesz na wybory, głosujesz, wypad i rób sobie co chcesz?
albo chcesz demokracji która jak UE reaguje jak mucha w smole.
demokracja to rządy motłochu. Zwalasz wszystko na UE albo Tuska.
Dziwne, że nie krytykujesz PiS. Boisz się, że nocą ci w drzwi załomocą?

--
Runt

All's well that ends well.

Data: 2020-03-31 14:15:34
Autor: z
Testować jak Włochy, Niemcy czy Korea P ołudniowa?
Metoda zastosowaną na Tian'anmen ?

To samo tylko nowocześniej. W białych rękawiczkach

czyli idziesz na wybory, głosujesz, wypad i rób sobie co chcesz?

W sumie idziesz do sklepu, kupujesz, wypad i rób sobie co chcesz.

Ja mam nadzieję że jadnak wpadną na głosowanie przez internetowe zamiast przesuwać o rok dwa trzy... ;-)
Posłowie dali radę. Przecież byli betatesterami.

Dziwne, że nie krytykujesz PiS. Boisz się, że nocą ci w drzwi załomocą?
Przynajmniej wiedziałbym jak się bronić ;-)

PO wykańcza obywatela systemowo a on jeszcze jest ZADOWOLONY

Data: 2020-04-01 07:25:26
Autor: Runt
W dniu 2020-03-31 o 14:15, z pisze:
Metoda zastosowaną na Tian'anmen ?
To samo tylko nowocześniej. W białych rękawiczkach
a tak konkretnie?
czyli idziesz na wybory, głosujesz, wypad i rób sobie co chcesz?
W sumie idziesz do sklepu, kupujesz, wypad i rób sobie co chcesz.
Skoro tak mozesz iść i na wybory! - (c) A.Duda.
Ja mam nadzieję że jadnak wpadną na głosowanie przez internetowe zamiast przesuwać o rok dwa trzy... ;-)
Od wczoraj rano było wiadomo, że tak. Złodziej! Złodziej! ;-)))
Posłowie dali radę. Przecież byli betatesterami.
Nie mów! POtrafili nacisnąć właściwy przycisk?
Dziwne, że nie krytykujesz PiS. Boisz się, że nocą ci w drzwi załomocą?
Przynajmniej wiedziałbym jak się bronić ;-)
Masz kilka granatów na wszelki wypadek? ;-))
PO wykańcza obywatela systemowo a on jeszcze jest ZADOWOLONY

Jakieś przykłady tego "wykańczania"? Nie kombinuj! Dawaj!

--
Runt

All's well that ends well.

Data: 2020-03-29 14:59:59
Autor: Budzik
[...]

Tak jak juz powiedziałem wczesniej - osoby zajmujaca sie chronieniem własnej dupy zamiast robota znajdzie tysiac powodów dlaczego czegos nie powinno sie robic. Gratuluje.

--
Pozdrawia... Budzik
Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

Data: 2020-03-30 07:26:40
Autor: Runt
W dniu 2020-03-29 o 14:58, A. Filip pisze:

Powiedzmy że dziś wieczorem (Niedziela) rząd ogłosi prawny wymóg badania
temperatury przez pracodawce przed przystąpieniem pracownika do pracy.

No i co? Zapisza w komputerze, wrzuca do statystyk i co dalej?

Od kiedy policja powinna wlepiać mandaty za brak mierzenia temperatury

Bełkoczesz. Co jeszcze mam robić policja? ;-)))

jak pracodawca miałby kupić termometr bezkontaktowy na własną rękę
bez dostępu do jakiejkolwiek pomocy rządu?

Na Allegro ;-))))

--
Runt

All's well that ends well.

Data: 2020-03-29 14:11:37
Autor: Runt
W dniu 2020-03-29 o 12:29, A. Filip pisze:
[...]

Wyprodukujesz więcej o 1 szt i wystarczy.

[...]

Dlaczego zwykłego?

Jak setka "bez maseczkowych" na termometr nachucha (zwykle pomiar
temperatury czoła) to termometr kolejnego badanego nie może zarazić?

Może.

AFAIK *Zwykłe* termometry bezkontaktowe nie mierzą temperatury z
odległości dwóch metrów.

Twoje AFAIK jest bełkotem. Wiesz czy nie?

Całkiem możliwe przesadzam (jako nie fachowiec z tej dziedziny)

Skoro nie jesteś fachowiec to po cholerę otwierasz dziub>

ale lepiej przesadzić niż niedosadzić.

Mądrość życzowa a la filpek ;-)))

Ja mam doświadczenie (z innego pola)

Jakiego?

w duchu ile kosztują pominięte "detale"

Części zamienne i serwis. Termometrów sie nie naprawia.

oraz że fachowiec to "90% zdrowego chłopskiego rozumu

Zauwązyłem ;-)))

 i *kluczowe* 10% wiedzy gdzie
zdrowy chłopski rozum w danej dziedzinie zawodzi/zwodzi".

O czym ty chłopino znów bełkoczesz? Wracaj na rusztowanie.

Ja traktuje moje wątpliwości jako coś co _nazwany fachowiec_ powinien
odrzucić w opinii pod którą się własnym imieniem i nazwiskiem podpisze.

Co ty k...wa znów bełkoczesz? ;-)))))))))

--
Runt

All's well that ends well.

Data: 2020-03-29 14:06:01
Autor: Runt
W dniu 2020-03-29 o 11:59, Budzik pisze:
[...]

Filipek znany jest z bełkotu ;-)))

--
Runt

All's well that ends well.

Data: 2020-03-29 21:46:01
Autor: Pisiorowy Escobar
w <anfi+xvtkw1eobf-k3t0@wp.eu>, "A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał(-a):

Który kraj europejski rozdaje/dostarcza/dotuje pracodawcom termometry
do *bezkontaktowego* pomiaru temperatury ?

o-ja-pierdolę
otwierasz dno morza a tam nieogarnięty filipek puka od spodu
zatrzymałeś się w 1970 czy jeszcze wcześniej ?

--
"- To jest takie nowoczesne dziennikarstwo, co z dziennikarstwem prawdziwym nie ma wiele wspólnego - tłumaczył nowo zatrudnionej reporterce zastępca redaktora naczelnego newsweb.pl Dominik S. Jednocześnie wyjaśniał, na czym polega praca w portalu. - Człowiek siedzi i wymyśla jakieś bzdury. Dziennikarze to nad jednym tekstem trzy dni siedzą, a my piszemy po dziesięć dziennie - dodawał. "

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2020-03-29 07:40:43
Autor: Runt
W dniu 2020-03-29 o 06:45, mędrzec nad mędrcami A. Filip pisze:

[...]

Idź z tym na Nowogrodzką! Naczelnym Lekarzem Kraju cię zrobią.

--
Runt

All's well that ends well.

Data: 2020-03-29 08:25:47
Autor: A. Filip
Runt <Runtime@anakumena.org> pisze:
[...]

Abopeło ma to w dupie?
Ja może nawet mam parę "fajnych (wstępnych) pomysłów" (do podrzucenia)
ale do brania odpowiedzialności za całość się nie nadaje. IMHO politycznie zabójcze podejście opozycji do Covid-19 to
zaproponowanie czegoś kluczowego potrzebnego już teraz na parę dni
nim rząd to zaakceptuje.  Takie "my nie tylko mówimy że bylibyśmy
lepsi" jak to potrafi każdy głupi mądry (dopiero) po fakcie.

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2020-03-29 08:51:29
Autor: Runt
W dniu 2020-03-29 o 08:25, A. Filip pisze:
Runt <Runtime@anakumena.org> pisze:

Idź z tym na Nowogrodzką! Naczelnym Lekarzem Kraju cię zrobią.

Abopeło ma to w dupie?

Co ma do tego PO? Przy korycie jest PiS, a właściwie J.Kaczyński.

Nocną zmiana załatwia emerytom przewoźne, zdezelowane blaszaki z XP by mogli oddać głos na jedynie słusznego prezydenta. Po co mają dreptać do lokalu wyborczego? Przywiozą emerytowi komputer, pokażą jak się naciska klawisze, zagłosują za niego, emeryt podpisze, że głosował i będzie cacy! Reszta "elektoratu" zostanie popędzona do lokalu wyborczego. W lokalu wyborczym posadzi się 2-3 byłych PZPR-owców ubranych w mundury
i maski przeciwgazowe na ryjach i będzie jak było.

Ja może nawet mam parę "fajnych (wstępnych) pomysłów" (do podrzucenia)
ale do brania odpowiedzialności za całość się nie nadaje.

Tak? Czyli niech ktoś za ciebie wyciąga gorące kartofle z ogniska?
To nie ja! To ONI! To ONI! Tak?

Jesteś tego najlepszym przykładem.

--
Runt

All's well that ends well.

Data: 2020-03-29 09:59:59
Autor: Budzik
Testować jak Włochy, Niemcy czy Korea Południowa?
Użytkownik Runt Runtime@anakumena.org ...

Idź z tym na Nowogrodzką! Naczelnym Lekarzem Kraju cię zrobią.

Abopeło ma to w dupie?

Co ma do tego PO? Przy korycie jest PiS, a właściwie J.Kaczyński.

Badz uczciwy, pensje pobieraja i jedni i drudzy.
Potrafisz mi wyjasnic dlaczego miesiac temu opozycja nie osmieszyła rzadu i nie zapytała dlaczego super ekstra ustawy uchwalane super ekstra awaryjnie pomimo tego ze "jestesmy przygotowania na kazda pandemie" nie zawierały przepisów dotyczacych zdalnej pracy parlamentu?
Przeciez zrobili gównoburze o cos co dawno powinno byc opisane, zaplanowane, przetestowane i PRZECWICZONE!

--
Pozdrawia... Budzik
Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

Data: 2020-03-29 14:05:18
Autor: Runt
[...]

Którzy więcej?
[...]
To proste chcieli złapać PO w sieć.
Przeciez zrobili gównoburze o cos co dawno powinno byc opisane,
zaplanowane, przetestowane i PRZECWICZONE!
Na Kremlu of course! ;-)))

--
Runt

All's well that ends well.

Data: 2020-03-29 12:59:58
Autor: Budzik
[...]

zawsze ci co przy korycie.

[...]

Hmm, mowisz ze opozycja czyli m.in PO nie zapropowała miesiac temu prawa potrzebnego do pracy zdalnej po to zeby złapac PO w siec? To cos w stylu samopodpierdolki?

Przeciez zrobili gównoburze o cos co dawno powinno byc opisane,
zaplanowane, przetestowane i PRZECWICZONE!

Na Kremlu of course! ;-)))

Nie rozumiem tego dowcipu.

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2020-03-29 10:58:33
Autor: Alojzy Gąska
użytkownik Runt napisał:

[...]

A nie korespondencyjnie?

ctrl+v https://twitter.com/waldemarkowal/status/1243977931069800449

Data: 2020-03-29 07:49:54
Autor: Zenek Kapelinder
Testować jak Włochy, Niemcy czy Korea Południowa?
Włoska katastrofa nie ma nic wspólnego z robieniem testów. Podobnie amerykańska, niemiecka itp. We Włoszech pierwsze zachorowanie mieli 29 stycznia a stan zbliżony do kwarantanny nieudolnie zaczęli wprowadzać później niż my. Liderzy zachorowań mieli pierwsze przypadki w styczniu i nie zrobili nic. A jak zaczęli robić to było zbyt późno. Nie twierdzę że nam się uda. Czas pokaże w których państwach wladze podjęły słuszną decyzję. Chwilowo jesteśmy w stosunku do innych państw w doskonałej kondycji.

Data: 2020-03-29 21:48:24
Autor: Pisiorowy Escobar
Testować jak Włochy, Niemcy czy Korea Południowa?
w <3295a518-dc7c-4264-9f39-671dcdd268b2@googlegroups.com>, Zenek Kapelinder
<4kogutek44@gmail.com> napisał(-a):

Chwilowo jesteśmy w stosunku do innych państw w doskonałej kondycji.

jak się nie testuje to tak wychodzi
ciekawe jaki jest stan prawdziwy

Data: 2020-03-30 08:46:57
Autor: z
Testować jak Włochy, Niemcy czy Korea P ołudniowa?
5 procent polskich testów wypada pozytywnie.

Zacytuj może statystyki z innych krajów

Data: 2020-04-01 00:47:23
Autor: Pisiorowy Escobar
w <5e8195e1$0$547$65785112@news.neostrada.pl>, z <z@z.pl> napisał(-a):

5 procent polskich testów wypada pozytywnie.

Zacytuj może statystyki z innych krajów

to ile mielibyśmy zakażonych gdybyśmy zrobili tyle testów co niemcy?

Data: 2020-03-30 08:48:57
Autor: z
Testować jak Włochy, Niemcy czy Korea P ołudniowa?
Polsce jak i w innych krajach wynik powinien być mnożony x2 a nawet x3 tylko że tego się nigdy nie dowiemy.

Chyba że po fakcie przetestujemy wszystkich a przeciwciała będą wiarygodne

Data: 2020-03-30 11:33:12
Autor: Runt
W dniu 2020-03-30 o 08:48, z pisze:
Polsce jak i w innych krajach wynik powinien być mnożony x2 a nawet x3 tylko że tego się nigdy nie dowiemy.

Strzał w kolano! Nie wierzysz TVP?

Chyba że po fakcie przetestujemy wszystkich

Genialne. Tylko stad te termometry! ;-)))

a przeciwciała będą wiarygodne

wiarygodne powiadasz? ;-)))

--
Runt

All's well that ends well.

Data: 2020-03-30 11:56:44
Autor: z
Testować jak Włochy, Niemcy czy Korea P ołudniowa?
W dniu 2020-03-30 o 11:33, Runt pisze:
Nie wierzysz TVP?

Nie oglądam.

Data: 2020-03-31 07:25:11
Autor: Runt
W dniu 2020-03-30 o 11:56, z pisze:
W dniu 2020-03-30 o 11:33, Runt pisze:
Nie wierzysz TVP?
Nie oglądam.

Nie pytałem czy oglądasz.

--
Runt

All's well that ends well.

Data: 2020-03-31 14:21:53
Autor: z
Testować jak Włochy, Niemcy czy Korea P ołudniowa?
Jak nie oglądam to nie oceniam.

W jakich godzinach masz w grafiku oglądanie tvpinfo?

Data: 2020-04-01 07:29:40
Autor: Runt
W dniu 2020-03-31 o 14:21, z pisze:
Jak nie oglądam to nie oceniam.
Skad więc czerpiesz swoja "wiedzę"?
W jakich godzinach masz w grafiku oglądanie tvpinfo?
Nie mam takiego kanału. A ty?

--
Runt

All's well that ends well.

Data: 2020-03-29 12:07:29
Autor: z
Testować jak Włochy, Niemcy czy Korea P ołudniowa?
Symptomatyczne jest że nie piszesz o "szybkich" testach paskowych ;-)

Data: 2020-03-29 14:12:20
Autor: Runt
W dniu 2020-03-29 o 12:07, z pisze:
Symptomatyczne jest że nie piszesz o "szybkich" testach paskowych ;-)
szybkie testy to ty mozesz robić przy sraczce.

--
Runt

All's well that ends well.

Data: 2020-03-30 07:15:50
Autor: z
Testować jak Włochy, Niemcy czy Korea P ołudniowa?
Nie. Szybkie testy stosuje Korea. Wynik po kilkunastu minutach.

Pomijając etap zarażenia to taki test chyba w 40% może być BŁĘDNY

I tu nowa wiadomość.
Jak powiedział profesor w tvn24 Polska na tym etapie epidemii wygląda o wiele lepiej niż inne kraje europejskie.
NA TYM ETAPIE

I tu UWAGA: Polska nie testuje tylko widocznie chorych objawowych jak twierdzi opozycja.
tylko 5% testów jest POZYTYWNYCH ze wszystkich wykonanych.

Miejmy nadzieję że to się utrzyma a takie Runty pozjadają sobie zęby ze złości ;-)

Data: 2020-03-30 00:05:05
Autor: japanizer
On Monday, March 30, 2020 at 2:15:51 PM UTC+9, z wrote:
[...]

W Polsce jest kilkaset tysięcy (tak, kilkaset tysięcy) osób objętych kwarantanną. Niemal żadna z nich nie została przetestowana na obecność koronawirusa.
Osoby, które były objęte kwarantanną i umarły, również nie są badane na obecność koronawirusa.

PS. na Białorusi 0 zachorowań.

Data: 2020-03-30 09:08:23
Autor: z
Testować jak Włochy, Niemcy czy Korea P ołudniowa?
W Polsce tylko 5% testów jest POZYTYWNYCH.

Można robić ich więcej. Tylko co na to Kopaczowa? ;-)

Data: 2020-03-30 11:33:56
Autor: Runt
W dniu 2020-03-30 o 09:08, pajac z pisze:
W Polsce tylko 5% testów jest POZYTYWNYCH.
Można robić ich więcej. Tylko co na to Kopaczowa? ;-)

Co tego ma Kopacz?

--
Runt

All's well that ends well.

Data: 2020-03-30 11:49:10
Autor: z
Testować jak Włochy, Niemcy czy Korea P ołudniowa?
Tego ma pogląd ;-)

Data: 2020-03-30 00:16:18
Autor: Bruno Brunowski
W dniu poniedziałek, 30 marca 2020 07:15:51 UTC+2 użytkownik z napisał:
Nie. Szybkie testy stosuje Korea. Wynik po kilkunastu minutach.

Pomijając etap zarażenia to taki test chyba w 40% może być BŁĘDNY

A może po prostu Koreańczycy wiedzą kiedy i jak takie testy stosować.
Na chwilę obecna wygląda na to, że ogarniają sytuację:
https://blogs.worldbank.org/eastasiapacific/koreas-response-covid-19-early-lessons-tackling-pandemic

--
Bruno

Data: 2020-03-30 10:10:03
Autor: z
W dniu 2020-03-30 o 09:16, Bruno Brunowski pisze:

A może po prostu Koreańczycy wiedzą kiedy i jak takie testy stosować.

A może to zupełnie inny kraj? Inna struktura zaludnienia, inna mentalność i stosunek do prawa sieć służby zdrowia...

Czynników może być bardzo dużo zwłaszcza że jeszcze mało wiemy o tym wirusie.

Data: 2020-03-30 01:19:29
Autor: japanizer
On Monday, March 30, 2020 at 5:12:37 PM UTC+9, z wrote:
> [...]

Czynników może być bardzo dużo zwłaszcza że jeszcze mało wiemy o tym wirusie.

A może jednak nie byliśmy "doskonale przygotowani na wirusa", jak okłamał nie raz Polaków Mateusz Krzywousty z pistargowicy?

Data: 2020-03-30 10:26:52
Autor: z
Testować jak Włochy, Niemcy czy Korea P ołudniowa?
W porównaniu z Włochami czy nawet UK? DOSKONALE.

Data: 2020-03-30 11:34:32
Autor: Runt
W dniu 2020-03-30 o 10:10, z pisze:
[...]

Ty nie wiesz zupełnie nic a wypowiadasz się jak expert.

--
Runt

All's well that ends well.

Data: 2020-03-30 11:49:55
Autor: z
W dniu 2020-03-30 o 11:34, Runt pisze:
Ty nie wiesz zupełnie nic a wypowiadasz się jak expert.

Dużo oglądam tvn24 i słucham tok fm ;-)

Spróbuj

Data: 2020-03-31 07:18:20
Autor: Runt
W dniu 2020-03-30 o 11:49, pajac z pisze:
W dniu 2020-03-30 o 11:34, Runt pisze:
Ty nie wiesz zupełnie nic a wypowiadasz się jak expert.
Dużo oglądam tvn24 i słucham tok fm ;-)
Tyle, że nic z tego nie rozumiesz.
Sądzę, że odpowiedni dla ciebie poziom prezentuja TVP Info i TV Trwam.
Spróbuj
Ty próbowałes i co? ;-)

--
Runt

All's well that ends well.

Data: 2020-03-31 08:19:52
Autor: Zenek Kapelinder
Testować jak Włochy, Niemcy czy Korea Południowa?
7:18 zaspales czy już pizdziak vel runt dziura w dupie po obchodzie śmietników jesteś?

Data: 2020-04-01 07:33:52
Autor: Runt
zenusiu! jakżed się cieszę!
7:18 zaspales czy już pizdziak vel runt dziura w dupie po obchodzie śmietników jesteś?

zenusiu, tak się martwiłem. spisz do południa? Wysypiaj się zenusiu.
uważaj na siebie potomku albina siwaka. nie myśl zbyt intensywnie by dylatacja łba ci nie rozerwała.

--
Runt

All's well that ends well.

Data: 2020-04-01 10:28:26
Autor: Zenek Kapelinder
zenusiu! jakżed się cieszę!
Nie dziwię się pizdziak vel runt dziura w dupie że się martwisz. Im później wstaniesz tym mniej po Rumunach nie sprawdzonych śmietników ci zostaje.

Data: 2020-04-01 20:26:51
Autor: Runt
zenusiu! jakżed się cieszę!
Nie dziwię się pizdziak vel runt dziura w dupie że się martwisz.

zenusiu, martwiłem się, że spadłes z rusztowania, kielnia wbiła ci się w zadek i przebiła butelkę kefiru która zaaplikował ci u2 z lodzikiem.

Im później wstaniesz tym mniej po Rumunach nie sprawdzonych śmietników ci zostaje.

Wierzę zenusiu w twoje doświadczenie w tym temacie.

--
Runt

All's well that ends well.

Data: 2020-03-31 14:18:21
Autor: z
Testować jak Włochy, Niemcy czy Korea P ołudniowa?
W dniu 2020-03-31 o 07:18, Runt pisze:
Ty próbowałes i co?

I nawracam Cię na jedynie słuszne media ;-)

Data: 2020-04-01 07:26:05
Autor: Runt
W dniu 2020-03-31 o 14:18, z pisze:
W dniu 2020-03-31 o 07:18, Runt pisze:
Ty próbowałes i co?
I nawracam Cię na jedynie słuszne media ;-)
Kupiłeś Biblię czy obecnie oglądasz wyłacznie TV Trwam?

--
Runt

All's well that ends well.

Data: 2020-03-30 00:28:13
Autor: Bruno Brunowski
[...]

Kłamstwo. Dopiero od tygodnia testowane są osoby w stanie zagrożenia życia z objawami niewydolności oddechowej bez konieczności spełnia kryteriów epidemiologicznych. https://www.medexpress.pl/gis-zmiana-kryteriow-testow-w-kierunku-koronawirusa-dla-personelu-medycznego-i-osob-z-objawami-niewydolnosci-oddechowej/76899
Wcześniej konieczne było wykazanie możliwości zarażenia. Efekty? Zamykane jeden po drugim oddziały i szpitale.

--
Bruno

Data: 2020-03-30 10:18:15
Autor: z
W dniu 2020-03-30 o 09:28, Bruno Brunowski pisze:
Wcześniej konieczne było wykazanie możliwości zarażenia. Efekty? Zamykane jeden po drugim oddziały i szpitale.

Tego nie wiesz i KŁAMIESZ.

Data: 2020-03-30 01:23:28
Autor: japanizer
On Monday, March 30, 2020 at 5:18:16 PM UTC+9, z wrote:
W dniu 2020-03-30 o 09:28, Bruno Brunowski pisze:
> Wcześniej konieczne było wykazanie możliwości zarażenia. Efekty? Zamykane jeden po drugim oddziały i szpitale.

Tego nie wiesz i KŁAMIESZ.

Pisiorku, nim zarzucisz komuś kłamstwo, to wiedz, że z powodu decyzji i kłamstw PiS kostucha zbliża się również do ciebie:

https://zdrowie.wprost.pl/medycyna/choroby/10309821/szpital-w-kaliszu-zamkniety-z-powodu-koronawirusa-czekamy-na-dalsze-decyzje-sanepidu.html

Szpital w Kaliszu zamknięty z powodu koronawirusa. ,,Czekamy na dalsze decyzje sanepidu"

https://gk24.pl/oddzial-chirurgii-w-szpitalu-w-bialogardzie-zamkniety-dwoch-lekarzy-i-piecioro-pacjentow-na-kwarantannie/ar/c1-14883059

Oddział chirurgii w szpitalu w Białogardzie zamknięty. Dwóch lekarzy i pięcioro pacjentów na kwarantannie

https://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,25820834,w-szpitalu-w-lagiewnikach-zamkniety-oddzial-i-kwarantanna-powod.html

W szpitalu w Łagiewnikach zamknięty oddział i kwarantanna. Powód: pacjent z koronawirusem

https://www.se.pl/wroclaw/koronawirus-we-wroclawiu-oiom-szpitala-przy-grabiszynskiej-zamkniety-aa-w1Xq-1Wim-Am5U.html

Koronawirus we Wrocławiu. OIOM szpitala przy Grabiszyńskiej zamknięty!

itd., sporo tego jest.

Data: 2020-03-30 10:29:14
Autor: z
Testować jak Włochy, Niemcy czy Korea P ołudniowa?
Jaki to jest procent z ogólnej liczby szpitali czy łóżek?

Jest wojna. Też poszedłbym do specjalisty bo mam skierowanie.

Data: 2020-03-30 01:39:13
Autor: japanizer
On Monday, March 30, 2020 at 5:29:15 PM UTC+9, z wrote:
Jaki to jest procent z ogólnej liczby szpitali czy łóżek?

Jest wojna. Też poszedłbym do specjalisty bo mam skierowanie.

Oficjalnie mamy ilu, ledwie 1700 zarażonych? Z których większość siedzi w domach.

Służba zdrowia już teraz jest sparaliżowana, brakuje maseczek, płynów do odkażania (jak te szpitale działały przed epidemią? lekarze nie nosili maseczek, nie odkażali rąk? dramat).

Minister zdrowia coś przebąkiwał o kilkudziesięciu tysiącach zarażonych w kwietniu.

Data: 2020-03-30 11:51:00
Autor: z
W dniu 2020-03-30 o 10:39, japanizer@japanizer.org pisze:
Służba zdrowia już teraz jest sparaliżowana, brakuje maseczek, płynów do odkażania (jak te szpitale działały przed epidemią? lekarze nie nosili maseczek, nie odkażali rąk? dramat).

Gdzieś już czytałem takie zdanie
HMMMMMM.....
Ciekawe gdzie?

Data: 2020-03-30 11:36:42
Autor: Runt
W dniu 2020-03-30 o 10:29, z pisze:
Jaki to jest procent z ogólnej liczby szpitali czy łóżek?

No jaki?

Jest wojna. Też poszedłbym do specjalisty bo mam skierowanie.

Wina Tuska, Kidawy, Kopacz, PO, KO i innych tylko nie PiS.

--
Runt

All's well that ends well.

Data: 2020-03-30 11:51:36
Autor: z
Testować jak Włochy, Niemcy czy Korea P ołudniowa?
O jest nasza gwiazda.
Runcie to Ty pisałeś?

Data: 2020-03-31 07:19:34
Autor: Runt
Testować jak Włochy, Niemcy czy Korea P ołudniowa?
W dniu 2020-03-30 o 11:51, pajac z pisze:
O jest nasza gwiazda.

Nie pochlebiaj sobie.

Runcie to Ty pisałeś?

Często miewasz takie omamy?

--
Runt

All's well that ends well.

Data: 2020-03-30 01:39:36
Autor: Bruno Brunowski
W dniu poniedziałek, 30 marca 2020 10:18:16 UTC+2 użytkownik z napisał:
W dniu 2020-03-30 o 09:28, Bruno Brunowski pisze:
> Wcześniej konieczne było wykazanie możliwości zarażenia. Efekty? Zamykane jeden po drugim oddziały i szpitale.

Tego nie wiesz i KŁAMIESZ.

Tak oczywiście. Ja kłamię, szpitale są zamykane przez widzimisię dyrektorów, ludzie umierają na choroby współistniejące, a ZOZy dostają po pięć maseczek jako wsparcie od GIS. --
Bruno

Data: 2020-03-30 11:53:08
Autor: z
Testować jak Włochy, Niemcy czy Korea P ołudniowa?
Kwestia percepcji i postrzegania świata, pandemii, bogactwa czy biedy...

Historia oceni czy Twoje lamenty Dziś miały sens

Data: 2020-03-31 07:22:17
Autor: Runt
W dniu 2020-03-30 o 11:53, pajac z pisze:
Kwestia percepcji i postrzegania świata,

Masło maślane.

> pandemii, bogactwa czy biedy...

Nu!

Historia oceni czy Twoje lamenty Dziś miały sens

Nie rycz mały, nie rycz...

--
Runt

All's well that ends well.

Data: 2020-03-30 11:54:28
Autor: z
Testować jak Włochy, Niemcy czy Korea P ołudniowa?
Nie wierzysz TVP?

Nie oglądam. Ogarnij się.

Dzisiaj mam wrażenie że podmienili Ci soft albo obsługującego.

Nic nie pamiętasz

Data: 2020-03-31 07:24:41
Autor: Runt
Testować jak Włochy, Niemcy czy Korea P ołudniowa?
W dniu 2020-03-30 o 11:54, pajac z pisze:
Nie wierzysz TVP?
Nie oglądam. Ogarnij się.
Jak możesz być taki antypatriotyczny! Prezes ci nie wybaczy!
Dzisiaj mam wrażenie że podmienili Ci soft albo obsługującego.
często miewasz takie objawy?
Nic nie pamiętasz
Domniemywasz czy wywróżyłeś z kocich flaków?

--
Runt

All's well that ends well.

Data: 2020-03-31 14:20:18
Autor: z
Testować jak Włochy, Niemcy czy Korea P ołudniowa?
W dniu 2020-03-31 o 07:24, Runt pisze:
Prezes ci nie wybaczy!

Równowaga musi być w przyrodzie.

Robię to za Ciebie ;-)

A ty z radością oglądasz tvp i coraz bardziej się czerwienisz ze złości.
Długo tak nie pociągiesz

Data: 2020-04-01 07:28:44
Autor: Runt
W dniu 2020-03-31 o 14:20, z pisze:
W dniu 2020-03-31 o 07:24, Runt pisze:
Prezes ci nie wybaczy!
Równowaga musi być w przyrodzie.
Ty prezesa czy prezes ciebie?
Robię to za Ciebie ;-)
A ja na ciebie ;-)))
A ty z radością oglądasz tvp
Nie mam takiego kanału.
i coraz bardziej się czerwienisz ze złości.
zainstowałeś w moim domu kamerki czy wrózysz z kocich flaków?
Długo tak nie pociągiesz
Wzajemnie! Wzajemnie! Biegnij do marketu po tablet.

--
Runt

All's well that ends well.

Data: 2020-03-30 07:39:52
Autor: Runt
W dniu 2020-03-30 o 07:15, z pisze:
Nie. Szybkie testy stosuje Korea. Wynik po kilkunastu minutach.
Pomijając etap zarażenia to taki test chyba w 40% może być BŁĘDNY
I tu nowa wiadomość.
Jak powiedział profesor w tvn24

TVN24?!!! Przecież to nie jest wiarygodna stacja!!!!

Polska na tym etapie epidemii wygląda o wiele lepiej niż inne kraje europejskie.
NA TYM ETAPIE

Jest sukces? Jest!

I tu UWAGA: Polska nie testuje tylko widocznie chorych objawowych jak twierdzi opozycja.

A co twierdzi zbawca narodu?

tylko 5% testów jest POZYTYWNYCH ze wszystkich wykonanych.

Kto to potwierdza? Jakis profesor w TV Trwam czt TVN24?

Miejmy nadzieję że to się utrzyma

Jesteś naiwny jak kociak z Żoliborza.

a takie Runty

a takie z-ety wypluja płuca by przypodobac sie Nowogrodzkiej.

pozjadają sobie zęby ze złości ;-)

a ty wyplujesz swoje płuca do własnej urny.

--
Runt

All's well that ends well.

Data: 2020-03-30 08:45:36
Autor: z
W dniu 2020-03-30 o 07:39, Runt pisze:

Kto to potwierdza? Jakis profesor w TV Trwam czt TVN24?

Co Ty powiesz? To nie mogę się powoływać na tego szmatławca?

Data: 2020-03-30 11:31:21
Autor: Runt
W dniu 2020-03-30 o 08:45, dupek z pisze:
W dniu 2020-03-30 o 07:39, Runt pisze:
Kto to potwierdza? Jakis profesor w TV Trwam czt TVN24?
Co Ty powiesz? To nie mogę się powoływać na tego szmatławca?

Możesz powoływac się na co tam sobie chcesz! ;-)

--
Runt

All's well that ends well.

Testować jak Włochy, Niemcy czy Korea Południowa?