Testowałem kurtkę z Lidla (tę z wietrzeniem na plecach)

Data: 2012-10-08 23:44:46
Autor: rmikke
Testowałem kurtkę z Lidla (tę z wietrzeniem na plecach)
....a wyniki testu, oczywiście, zapisałem: http://u.42.pl/2Jd1

Data: 2012-10-09 01:06:18
Autor: Piecia aka dracorp
W dniu wtorek, 9 października 2012 08:44:46 UTC+2 użytkownik rmikke napisał:
...a wyniki testu, oczywiście, zapisałem: http://u.42.pl/2Jd1

A wiesz o tym że gdy się gwałtownie zatrzymasz to zawsze będziesz odczuwał wzmożenie pocenia ponieważ organizm przestaje być chłodzony przez powietrza owiewające twój organizm. I kurtka tutaj zbytnio nie zawiniła.
http://mathmed.blox.pl/2011/02/Wypromieniowanie-ciepla-i-homeostaza-plynowa..html #Jest to też bardzo istotne w momencie zatrzymania się po ciężkiej jeździe w warunkach znacznie przekraczających komfort termiczny..

Data: 2012-10-09 01:44:05
Autor: rmikke
W dniu wtorek, 9 października 2012 10:06:18 UTC+2 użytkownik Piecia aka dracorp napisał:
> [...]

http://mathmed.blox.pl/2011/02/Wypromieniowanie-ciepla-i-homeostaza-plynowa.html #Jest to też bardzo istotne w momencie zatrzymania się po ciężkiej jeździe w warunkach znacznie przekraczających komfort termiczny..

A wiesz, że ja jeżdżę zimą i tylko na łeb nie udało mi się tak dobrać nakrycia,
żeby nie marznąć w czasie jazdy i nie pocić się na każdych światłach?

Ale jak już wjade do garażu, to przerąbane, takich superciuchów to jeszcze
nikt nie robi (ewentualnie robi, ale nie stać mnie na ich zakup w celu
sprawdzenia ;) ).

Data: 2012-10-10 17:18:11
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 9 Oct 2012, rmikke wrote:

Ale jak już wjade do garażu, to przerąbane,

  Nie no, podnoszę wrota i rozpinam dres przed wejściem, kurtka
już zdjęta przy bramie ;) (mowa o zimie)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-10-09 01:26:25
Autor: Kuba Abuk
Testowałem kurtkę z Lidla (tę z wietrzeniem na plecach)
W dniu wtorek, 9 października 2012 08:44:46 UTC+2 użytkownik rmikke napisał:
...a wyniki testu, oczywiście, zapisałem: http://u.42.pl/2Jd1

Również testowałem kurtkę. Moje wnioski: nie oddycha, posiada wydajny system akumulacji potu w rejonie klatki piersiowej, łokci i ramion. Nasiąknięta potem warstwa polarowa nie schnie nawet po wywróceniu na lewą stronę. Nadaje się na grzyby, do ogródka czy emerycki spacer, a nie na rower.

Zdravim,
Kuba

Data: 2012-10-09 01:47:29
Autor: rmikke
W dniu wtorek, 9 października 2012 10:26:25 UTC+2 użytkownik Kuba Abuk napisał:
> [...]

polarowa nie schnie nawet po wywróceniu na lewą stronę. Nadaje się
na grzyby, do ogródka czy emerycki spacer, a nie na rower.

1. minęły trzy godziny i czternaście minut od chwili zdjęcia kurtki
   z zapoconymi rękawami i wywrócenia na lewą stronę.
   Polar jest suchy.
2. Moze testowałeś w zbyt wysokiej temperaturze?

Data: 2012-10-09 16:55:02
Autor: grzesiek_ke
Testowałem kurtkę z Lidla (tę z wietrzeniem na plecach)
Też mam tę kurtkę. Właściwie jest to moja pierwsza z dedykacją na rower. Mokro jest w niej nawet jak deszcz nie pada. Lepiej się czuję w kombinacji polar + ortalion. Właściwie to nawet nie wiem czy jest możliwy taki ubiór, w którym nie będzie gorąco na męczącym podjeździe, a zaraz potem zimno przy zjedzie. Kupiłem sobie jakieś koszulki rowerowe, ale poza tym że mniej śmierdzą nie czuję się w nich sucho. Pewnie za mało kasy wydałem. Mieni mi się przed oczami jak widzę mnogość wyboru i zróżnicowanie cenowe.

Data: 2012-10-12 18:31:51
Autor: m4rkiz
"grzesiek_ke" <grzesiek_ke@o2.pl> wrote in message news:50743acf$0$26699$65785112news.neostrada.pl...
Kupiłem sobie jakieś koszulki rowerowe, ale poza tym że mniej śmierdzą nie czuję się w nich sucho. Pewnie za mało kasy wydałem. Mieni mi się przed oczami jak widzę mnogość wyboru i zróżnicowanie cenowe.

mi sie swietnie sprawdzaja koszulki coolstop angielskiej armii
http://www.ebay.ie/itm/ARMY-SURPLUS-UBA-MOIST-WICKING-T-SHIRT-L-SAS-PARA-DPM-/190323727239?pt=UK_Collectables_Militaria_LE&hash=item2c502d9b87

brzydkie sa jak noc, ale dzialaja znakomicie, wysoki kolnierzyk, bardzo fajny
na zime...
czasem pojawiaja sie aukcje po 5-10 sztuk w roznych rozmiarach za
jakies smieszne pieniadze

Data: 2012-10-09 23:57:30
Autor: oni
W dniu 09.10.2012 10:26, Kuba Abuk pisze:
[...]

O ile to softshell podobny do tego co było jesienią w lidlu (co go nabyłem za 70 PLN), to poczekałbym na zero stopni lub jeszcze trochę poniżej.
Oczywiście można dobierać prędkość jazdy do pocenia, ale ja póki co w tym się pocę na piechotę przy +7.
Generalnie o zupełnym braku pocenia się zapomnij. Zwłaszcza w rękawach.

--
TR

Data: 2012-10-09 22:35:32
Autor: Igor
Testowałem kurtkę z Lidla (tę z wietrzeniem na plecach)
Tako rzecze rmikke:
...a wyniki testu, oczywiście, zapisałem: http://u.42.pl/2Jd1

Mam podobne odczucia. Używałem wcześniej okazjonalnie, jak się
wyjątkowo ochłodziło, a od kilku dni stale. Grzeje w sam raz
na dzisiejsze +kilka stopni, nie przemaka przy lekkim deszczu.
Lżejszy materiał nie przeszkadza nawet bez plecaka - tam nie
chłodzi pęd powietrza.

Igor

Data: 2012-10-11 14:53:30
Autor: rmikke
Testowałem kurtkę z Lidla (tę z wietrzeniem na plecach)
W dniu wtorek, 9 października 2012 08:44:46 UTC+2 użytkownik rmikke napisał:
...a wyniki testu, oczywiście, zapisałem: http://u.42.pl/2Jd1

Dla porównania przetestowałem upolowaną za pół ceny kurtkę z Deca
i przy okazji rękawice z Lidla. http://rmikke.bikestats.pl/828312

Data: 2012-10-11 21:53:16
Autor: Krycha_net
W dniu 2012-10-09 08:44, rmikke pisze:
...a wyniki testu, oczywiście, zapisałem: http://u.42.pl/2Jd1

Czy ktoś zwrócił uwagę na informację dotyczącą prania bluz
jak i koszulek rowerowych, że 'nie stosować płynu do płukania tkanin'?
https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/PranieKurtki
Czemu ma szkodzić używanie płynów do płukania, wie ktoś z Was?
Stosujecie się do instrukcji prania?

Krycha

Data: 2012-10-11 13:15:27
Autor: Piecia aka dracorp
W dniu czwartek, 11 października 2012 21:53:20 UTC+2 użytkownik Krycha_net napisał:
[...]

A płyn do płukania czasem nie zatyka otworów przez które ucieka para? Nie wiem nawet czy się stosuję do instrukcji bo przeważnie większość ciuchów na rower i do biegania płuczę zaraz po użyciu, razem ze mną. A raz na jakiś czas piorę w pralce w ~30°C na programie ciuchy sportowe. Cokolwiek to ma znaczyć.

Data: 2012-10-11 22:51:23
Autor: Krycha_net
Testowałem kurtkę z Lidla (tę z wietrzeniem na plecach)
W dniu 2012-10-11 22:15, Piecia aka dracorp pisze:
(...)
[...]

Program prania programem, ważne jakie środki dodajesz do procesu prania.
Czy oprócz proszku również płyn do płukania tkanin?
Albo czy coś takiego nie jest dodawane już przez producentów proszków.

Krycha

Data: 2012-10-17 22:43:51
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Krycha_net" <kkrycha@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k57bpr$db$1mx1.internetia.pl...
[...]

Ja używam Bila Sporta i jest naprawdę ok. Test u mnie na stronie.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2012-10-11 13:52:40
Autor: rmikke
> [...]

https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/PranieKurtki
Czemu ma szkodzić używanie płynów do płukania, wie ktoś z Was?

Jak piorę _kurtkę_, to się stosuję. Przy koszulkach i bluzach
się nie przejmuję i nic się nie dzieje. Tylko patrz, czy to nie
cóś z membraną. Na wszelki wypadek unikam też płynu do płukania
przy wszelkich ciuchach z kilku warstw materiału, w tym rekawic
cieplejszych. Ale nie wiem, czy słusznie - po prostu strzyżonego
Pan Bóg strzyże, jak zwykł mawiać Dziadek.

Data: 2012-10-29 00:50:48
Autor: rmikke
Testowałem kurtkę z Lidla (tę z wietrzeniem na plecach)
W dniu wtorek, 9 października 2012 08:44:46 UTC+2 użytkownik rmikke napisał:
...a wyniki testu, oczywiście, zapisałem: http://u.42.pl/2Jd1

Dziś przetestwałem ponownie, wyebawszy się przy okazji:
http://u.42.pl/2JgJ

"Jeśli chodzi o kurtkę z Lidla, to przy siedmiu stopniach była za ciepła, przy czterech też, ale dziś, przy -2 się wreszcie sprawdziła.. Trochę mi na początku kark chłodziło w miejscu, gdzie na plecach nie ma ocieplenia, a plecak nie sięga, ale bardzo szybko się nagrzałem i było dobrze. Nawet mi się znowu ręce spociły, mimo krótkich rękawków pod spodem. No i, co ważne, huknięcie łokciem w asfalt kurtka zniosła ze stoickim spokojem.

Kupione razem z kurtką rękawice też mi pasują na taką właśnie temperaturę, jak dziś. "

Data: 2012-10-30 00:14:46
Autor: rmikke
W dniu poniedziałek, 29 października 2012 08:50:48 UTC+1 użytkownik rmikke napisał:
> [...]

> ...a wyniki testu, oczywiście, zapisałem: http://u.42.pl/2Jd1

Dziś przetestwałem ponownie, wyebawszy się przy okazji:

....a dziś dla porównania przejechałem się w kurtce z Decathlona.
Dała radę, ale jest chłodniejsza: http://rmikke.bikestats.pl/837444

Testowałem kurtkę z Lidla (tę z wietrzeniem na plecach)