[xbla] The MAW!

Data: 2011-10-14 08:07:43
Autor: Potocki Passion & Adventure
[xbla] The MAW!
Ale miałem zajarkę wczoraj. Ostało się trochę punktów jakis czas temu, więc kupiłem jedna grę "w ciemno", bo lubię nutkę hazardu. Kupiłem The Maw bo podobał mi sie obrazek wielkiej paszczy rysowany komiksową kreską :) Gra przeleżała na dysku miesiąc i wreszcie wczoraj postanowiłem ją odpalić, aby zobaczyc co to w ogóle jest. Jak odpaliłem, to ją skończyłem po około 2-3 godzinach ciągłej i intensywnej gry :) Dawno nie miałem takiego grania ciurkiem i takiej frajdy. Ale po kolei ... Jakiego typu to gra? To bardzo prosta przygodówka, bardzo prosta gra logiczna i bardzo prosta platformówka :) Właście taki misz-masz. Ale z tego powodu że jest bardzo prosta, to jest przyjemna i nie frustruje, a łaczy to co najlepsze ze wszystkich trzech gatunków. Do tego dochodzą elementy humorystyczne i całkiem ciekawy gameplay. Sterujemy małym kosmitą, który uciekł z więzienia w którym poznał innego kosmitę. Nasz bohater jest mały i zwinny, do tego zaraz na poczatku gry znajduje pewnego rodzaju ognistą smycz pozwalającą łapać różne obiekty na planszy, rzucac nimi lub podczepiac się pod nie. Drugi, poznany w więzieniu kosmita to nic innego jak wielka głowa z jeszcze większą paszczą i lśniącymi zębami. Ta kreatura chce tylko jeść! Posiada też obrożę, która pozwala nam zapiąć smycz i kierować wielką głową. No i zaczyna się zabawa. Fabuła szczątkowa, ale wiadomo że chodzi o to aby zemścic się na złych żołnierzach, którzy nas uwięzili i uciec z miejsca ucieczki. Cała gra prowadzi nas po róznych etapach, prosto do bazy (wieży) wroga. Co chwilę z tej wiezy wylatują statki z przeciwnikami i uprzykrzają nam podróż rozkładając po drodze działka lub wyładowując desant.

Najfajniejsze w tej podrózy jest kombinowanie. Nasza jedząca głowa rosnie i może zjadac coraz to większe obiekty. Po planszach chodza przeróżne stworki, które posiadają specyficzne cechy (ogniste, balonowe, pancerne czy elektryczne). W zalezności co zjemy, takie cechy przejmuje nasza głowa. My jako mały kosmita możemy głowę zawołać, zapiąć smyczką za obrożę i nią kierować. Ognista głowa pali wszystko na swojej drodze. Balonowa głowa potrafi skakać, głowa w pancerzu potrafi taranowac, a elektryczna razic pradem. Dzięki takim kombinacjom przechodzimy poszczególne etapy rozwiązując zagadki. Zagadki otwierają nam kolejne przejscia i pozwalają kontynuowac przygodę.

Cięzko opisać tę grę, trzeba zagrać. Muzyka bardzo mi się podoba, grafika jest szczątkowa, taka bajkowa jaką znamy z gier na PS2 na licencji Disneya ;) Animacja potrafi czasem chrupnąć. Ale gra się fajnie, bardzo fajnie. Wczoraj córeczka poszła szybko spac, ale dziś jej pokażę, bo założę się, że to jest doskonała gra dla dzieci. Rozgrywka jest łatwa i nie frustruje, do tego cała gama stworków śmiesznych - będzie się dzieciom podobac. Za pierwszym przejsciem bez patrzenia na osiągnięcia zdobyłem 100/200 GS. Ale widzę, że za pierwszym przejsciem mozna zrobic calaka. Ponieważ gra jest sympatyczna, to przejdę ją z chęcia jeszcze raz

Moja ocena biorąc pod uwagę gry z XBLA to 7/10

http://mktplassets.xbox.com/NR/rdonlyres/2D383C8D-1517-4F5C-BC27-8714C2711B2A/0/simthemawxboxlivearcade04.jpg

http://gameitall.com/Wordpresssite/wordpress-content/uploads/2011/07/maw-dlc-iview.jpg

--
Kacper Potocki