Therm-ic ? Podgrzewane skarpetki ? ktos testował ?

Data: 2009-02-23 11:01:25
Autor: Przemek M
Therm-ic ? Podgrzewane skarpetki ? ktos testował ?
Witam. Zima nie odpuszcza a jezdzic sie chce. W zwykłych butach SPD po 40 min przy temp ponizej 0 jest juz tak zimno ze juz nic nie czuje. Ani to zdrowe ani przyjemne.

Tak sobie przegladam oferte Therm-IC, za okolo 200zł mozna miec wkładki ktore grzeją do 10h (33 stopnie)
W podobnej cenie sa na alledrogo skarpetki elektryczne :)

Czy ktorys z tych wynalazkow sie sprawdza?

Czy moze jednak lepiej kupic (i taniej) dobre ocieplane ochraniacze na buty? Jakies cieple skarpety?

Data: 2009-02-23 14:35:07
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 23 Feb 2009, Przemek M wrote:

Witam. Zima nie odpuszcza a jezdzic sie chce. W zwykłych butach SPD

"Platformy na zimę dla wszystkich!"
  ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-02-24 22:38:41
Autor: Ryszard Mikke
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(a):
On Mon, 23 Feb 2009, Przemek M wrote:

> Witam. Zima nie odpuszcza a jezdzic sie chce. W zwykłych butach SPD

"Platformy na zimę dla wszystkich!"
  ;)

Spooky.

W zeszłą zimę kupiłem platformy, żeby jeździć w normalnych butach,
Pinów nie wkręcałem, szkoda mi było butów (drogie), a pedały
i tak miały take wystające spłaszczone piramidki (Dartmoor).

Przy każdym wstrząsie noga mi zjeżdżała z pedała, że o odruchowych
próbach ciągnięcia w górę nie wspomnę.

Chrzanię. Zmieniłem zatrzaski na ubijaki i w tę zimę jeżdżę w zatrzaskach.
Wpinają się i wypinają, jakby ich nie było, nie ma problemu z podparciem
w razie czego (dziś musiałem to akurat przetestować...).

rmikke

Data: 2009-02-25 10:47:50
Autor: Coaster
Ryszard Mikke wrote:
[...]

Jak generowales _takie_ wstrzasy? W miescie?

Chrzanię. Zmieniłem zatrzaski na ubijaki i w tę zimę jeżdżę w zatrzaskach.
Wpinają się i wypinają, jakby ich nie było, nie ma problemu z podparciem
w razie czego (dziś musiałem to akurat przetestować...).

Egg-addict? No way...

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-02-25 21:41:01
Autor: Ryszard Mikke
Coaster <manypeny@mac.com> napisał(a):
Ryszard Mikke wrote:

> Pinów nie wkręcałem, szkoda mi było butów (drogie), a pedały
> i tak miały take wystające spłaszczone piramidki (Dartmoor).
> próbach ciągnięcia w górę nie wspomnę.

Jak generowales _takie_ wstrzasy? W miescie?

No właśnie żadne _takie_. Od byle czego mi noga zjeżdżała.

rmikke

Data: 2009-02-26 01:32:18
Autor: Coaster
Ryszard Mikke wrote:
[...]

A co masz z nogami?

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2009-02-26 22:09:06
Autor: Ryszard Mikke
Ryszard Mikke wrote:
> [...]

A co masz z nogami?

Tyle co nic, tylko trochę kiedyś połamałem i prawa nie chodzi dokładnie tak,
jak powinna, ale chodzę w zasadzie normalnie. Hmmm... Może i coś w tym jest, spadała prawa...

rmikke

Data: 2009-02-27 10:31:48
Autor: Coaster
Ryszard Mikke wrote:
[...]

A ogladales "Moja lewa stope"?

Data: 2009-02-26 08:01:32
Autor: Artur
Therm-ic ? Podgrzewane skarpetki ? ktos testował ?
środa, 25 lut, Ryszard Mikke:
> [...]
> próbach ciągnięcia w górę nie wspomnę.
Jak generowales _takie_ wstrzasy? W miescie?
No właśnie żadne _takie_. Od byle czego mi noga zjeżdżała.

Nic dziwnego, skoro to pedały do jazdy z pinami a Ty ich nie wkręciłeś. Też
się bałem o buty jeżdząc z pinami ale nic złego się nie dzieje.

Data: 2009-02-26 22:14:43
Autor: Ryszard Mikke
Therm-ic ? Podgrzewane skarpetki ? ktos testował ?
Artur <arturrad@REMOVEgmail.com> napisał(a):
środa, 25 lut, Ryszard Mikke:
> No właśnie żadne _takie_. Od byle czego mi noga zjeżdżała.

Nic dziwnego, skoro to pedały do jazdy z pinami a Ty ich nie wkręciłeś. Też
się bałem o buty jeżdząc z pinami ale nic złego się nie dzieje.

A wiesz co? Właśnie zamierzam te buty zmienić, bo i tak podeszwa pękła (już nie kupię Ecco, to chyba trzecie buty za wszystkie pieniądze,
w których pękła podeszwa), to wezmę te co mam, wkręcę piny i pojeżdżę.
Się zobaczy.

rmikke

Data: 2009-02-27 10:48:36
Autor: Coaster
Ryszard Mikke wrote:
[...]

Co prawda ja nigdy nie mialem Ecco - nigdy nie mieli dla mnie rozmiaru - ale znajomi sa 'Ecco addict' - widze, ze te ich buty sa nie do zdarcia. Moze kupujesz niewlasciwe modele?
I dlaczego nie reklamowales? Ja kupilem kiedys calkiem fajne, skorzane buty w Decathlonie ale niestety pekla w nich podeszwa wzdluz rzezby bieznika. Do buta dostawaly sie miedzy podeszwe a podpodeszwe minimalne ilosci piachu az w koncu gromadzilo sie go calkiem sporo. Wymienili mi bez problemu (po kilku miesiacach uzywania) na takie same - myslalem, ze to byla jednostkowa wada materialowa ale niestety cala historia potorzyla sie kropka w kropke. Po kilku mieiacach zwrocilem i tez uznali bez problemu reklamacje.

[...]

Data: 2009-02-27 22:28:12
Autor: Ryszard Mikke
Ryszard Mikke wrote:

> w których pękła podeszwa)

Co prawda ja nigdy nie mialem Ecco - nigdy nie mieli dla mnie rozmiaru - ale znajomi sa 'Ecco addict' - widze, ze te ich buty sa nie do zdarcia. Moze kupujesz niewlasciwe modele?

Od tych, które w tej chwili jeszcze używam, nic bardziej
pancernego nie było.

I dlaczego nie reklamowales?

Bo pęka po ponad roku. Poprzednie pękły szybciej, ale się nie połapałem,
aż było za późno (co najmniej dwa tygodnie mi to zajęło...)

Buty są, ogólnie, bardzo dobre, ale w każdych miałem problemy z podeszwami.
Fakt, jestem duży, ciężki i chodzę szybko, zawsze mi się podeszwy
zużywały i wszystkie hi-tech z ponaklejanymi poduszeczkami pod obcasem
to w ogóle nie dla mnie, ale te ostatnie buty mają kawał solidnej
gumy pod spodem i nie starły się, tylko pękły, jak wszystkie poprzednie.

Teraz jakieś lepsze desanty kupię i cześć.

rmikke

Data: 2009-02-27 22:50:09
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Fri, 27 Feb 2009 22:28:12 +0000, Ryszard Mikke napisał(a):

[...]

Bo pewnie niewłaściwie chodzisz. Jaki mi kiedyś znajoma wytłumaczyła jak powinno się chodzić w butach by było zgodnie z warunkami gwarancji to zdębiałem. Co ciekawe u mnie też dość często podeszwy pękają. Może są jakieś buty które nie mają takie przypadłości? Czyli najprawdopodobniej muszą być miękkie ale nie za bardzo aby nie czuć podłoża.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-02-27 23:44:01
Autor: Ryszard Mikke
piecia aka dracorp <xxx@onet.pl> napisał(a):
> [...]

Bo pewnie niewłaściwie chodzisz. Jaki mi kiedyś znajoma wytłumaczyła jak powinno się chodzić w butach by było zgodnie z warunkami gwarancji to zdębiałem. Co ciekawe u mnie też dość często podeszwy pękają. Może są jakieś buty które nie mają takie przypadłości? Czyli najprawdopodobniej muszą być miękkie ale nie za bardzo aby nie czuć podłoża.

O dziwo i wbrew licznym wieściom z armii, najzwyklejsze
kamasze są bardzo wygodne i odporne. W końcu, po kilku
sezonach obcesowego traktowania (m.in. kilkudniowe rozpuszczanie
w śniegu i "ruszamy, bo mi woda w butach zamarza" udało mi się
podeszwę... rozwarstwić.

Niestety, cała reszta kamasza nie umywa się do całej reszty porządnego buta,
np.jeśli chodzi o nieprzemakalność...

rmikke

Data: 2009-02-28 00:48:41
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Fri, 27 Feb 2009 23:44:01 +0000, Ryszard Mikke napisał(a):

Niestety, cała reszta kamasza nie umywa się do całej reszty porządnego
buta, np.jeśli chodzi o nieprzemakalność...
Tak czy inaczej też muszę sobie sprawić nowe buty i może wojskowe skórzane będą w porządku. Desantówki albo jakieś pustynne. Na razie nie uśmiecha mi się kupowanie trekingowych butów bo wszystkie jak na upartego są z jakąś membraną. Na jakiś czas mam dość membran.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-02-28 20:54:35
Autor: Ryszard Mikke
> [...]

Tak czy inaczej też muszę sobie sprawić nowe buty i może wojskowe skórzane będą w porządku. Desantówki albo jakieś pustynne. Na razie nie uśmiecha mi się kupowanie trekingowych butów bo wszystkie jak na upartego są z jakąś membraną. Na jakiś czas mam dość membran.

O, a czemu? Te ecco wszystkie były z membraną i to akurat
sobie raczej chwalę.

rmikke

Data: 2009-03-01 16:19:11
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Sat, 28 Feb 2009 20:54:35 +0000, Ryszard Mikke napisał(a):

O, a czemu? Te ecco wszystkie były z membraną i to akurat sobie raczej
chwalę.

Membrana jest fajna ale latem to się nie sprawdza(noga się przepaca) no chyba że po deszczu się chodzi.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-03-01 21:47:09
Autor: Ryszard Mikke
> [...]

> chwalę.

Membrana jest fajna ale latem to się nie sprawdza(noga się przepaca) no chyba że po deszczu się chodzi.

Hmm... Nie przepaca mi się.

rmikke

Data: 2009-03-02 00:24:50
Autor: piecia aka dracorp
Therm-ic ? Podgrzewane skarpetki ? ktos testował ?
Dnia Sun, 01 Mar 2009 21:47:09 +0000, Ryszard Mikke napisał(a):

Hmm... Nie przepaca mi się.

O Ecco dobre opinie słyszałem od kumpla, może membrana membranie nie równa. A może całość się liczy but+membrana. Trudno powiedzieć to są moje pierwsze buty z membraną. Akurat podeszwa mi pękła, pięta się starła a membrana popękała w jednym miejscu od rakiety śnieżnej.
W sumie but nie przecieka ale kiepsko się w nim chodziło po śniegu. Śnieg gromadził się w pęknięciu. A jak jeździłem w tych butach w terenie to niestety podczas podchodzenia pod górkę z rowerem na ramieniu strasznie się ślizgały po podłożu. Stąd konieczność wymiana buta. A trochę OT: takie pedały http://www.velo.com.pl/www/szukaj.php?k=14&p=%&id=1603 będą niszczyć buta i lepiej spróbować platform(prawie całą zimę jeździłem w spd letnich, dopiero teraz jak się pojawiła chlapa to przesiadłem się na cywilne buty)?

Trochę już mocno poszło OT. Ostatnio jechałem rowerem w 0stp. w moich membranowych butach i było mi strasznie zimno w palce. Dzisiaj przy 7stp. nie było mi zimno ale poczułem że palce miałem strasznie zdrętwiałe.  Nasunęła mi się myśl, że w większości przypadków uczucie zimna w palce(w stopę) wcale nie musi wynikać z małej ilości "dociepleń" tylko z gorszego krążenia.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-02-23 18:10:46
Autor: MadMan
Dnia Mon, 23 Feb 2009 11:01:25 +0100, Przemek M napisał(a):

Tak sobie przegladam oferte Therm-IC, za okolo 200zł mozna miec wkładki ktore grzeją do 10h (33 stopnie)

Za parę złotych możesz mieć drugą parę skarpet :) 2 pary skarpet i daje
rady przy 0 stopniach. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-02-24 08:31:19
Autor: Przemek M

Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:1daafuirlm1z2$.dlgpedalarstwo.to.moja.pasja.net...
[...]

No to cosik nie tak, zawsze mam 2 pary skarpet, dodatkowo przednia czesc stopy owijam gazeta,  40-60min i palce marzna :( choc przy tej konfiguracji to malo miejsca w bucie sie robi

Data: 2009-02-24 10:57:26
Autor: amrac
Przemek M pisze:
[...]

Znawcy polecają w pierwszej kolejności zimowe buty, ja się skuszę chyba za rok. Z półśrodków: ocieplacze neoprenowe, skarpetki wełniane, skarpetki "trekingowe". Można też kupić wkładki węglowe ale nie za 200 a za 15 zł, parametrów nie znam.

Data: 2009-02-24 02:27:14
Autor: Saurus
Therm-ic ? Podgrzewane skarpetki ? ktos testowa ł ?
Jeździłem tak mniej więcej do -5 w tym roku, mam ochraniacze z
neoprenu ale i tak było mi w nich zimno, do czasu kiedy włożyłem grube
filcowe wkładki i jednocześnie przestałem zakładać 2 pary skarpetek na
raz i poluzowałem sznurówki żeby poprawić krążenie. Po tych zmianach
spokojnie mogłem 2 godziny jeździć na mrozie nawet jeśli miałem śnieg
w blokach, raz nawet w sumie 3 godziny bo przez jakąś godzinę
chodziliśmy po ubitym, zamarzniętym śniegu z koleinami bo jechać się
nie dało ;) Dłużej nie testowałem, ale pewnie dałoby radę.

Data: 2009-02-24 14:52:12
Autor: Przemek M

Użytkownik "Saurus" <Saurus8@gmail.com> napisał w wiadomości news:9ae0c672-5d87-4774-a120-83e2ad3e4013x10g2000yqk.googlegroups.com...
[...]

Czyli zestaw - ochraniacz z neoprenu + konkretna wkladka daja rade. Sprawdze o ile kupie gdzies w dobrej cenie fajnie cieple ochraniacze

Data: 2009-02-25 22:52:48
Autor: Solar
Przemek M pisze:

Czyli zestaw - ochraniacz z neoprenu + konkretna wkladka daja rade. Sprawdze o ile kupie gdzies w dobrej cenie fajnie cieple ochraniacze

Neopren i konkretne buty. Niekoniecznie zimówki, ale nie plastiki z klamrami. Ja mam Shimano MT50, zabezpieczone bloki i z jedną ciepłą turystyczną skarpetą i grubymi neoprenami spokojnie mogę jeździć cały dzień po górach do tych -5C.

"Spaliłbym stu niewinnych, gdyby tylko znalazł się między nimi jeden winny."
                                    inkwiz. Konrad z Marburga

Therm-ic ? Podgrzewane skarpetki ? ktos testował ?