ThinkPad T400 - co mogło zdechnąć?

Data: 2013-10-04 19:53:20
Autor: WiesłaW
ThinkPad T400 - co mogło zdechnąć?
W dniu 04.10.2013 o 16:38 Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> pisze:

Cześć,

Laptop jest. Przyzwoity nawet w stanie. Problem miał z zasilaczem -
praktycznie ułamany kabel zasilający przy samej wtyczce (mam fotki - ktoś
chce obejrzeć?). Zasilacz zanabyty nowy, zamiennik - to fakt - kupiony w
sklepie WGK (JoteR - nie na Allegro :P). PodjechaĹ‚em do domu, podpinam  lapa
- nie Ĺ›wieci nawet kontrolkÄ… Ĺ‚adowania. Zasilacz ma problem (nie mam  innego
ThinkPada do sprawdzenia), czy raczej laptopu coś padło?

JeĹĽeli zasilacz sprawny, to po co kupować jakiĹ› zamiennik? Nie lepiej  wymienić
sam kabel? Za kilkanaście złotych na Allegro, a jeżeli masz alergię tak jak
JoteR to chociaĹĽby tu:

http://www.nrc.com.pl/?pn=DC-IBM80X55&name=Przew%F3d-kabel-DC-do-zasilacza-IBM-wtyk-8.0x5.5&sess_id=d57eba038327b624895cc88acf52ed5d

No chyba, że będziesz miał alergię również na lutownicę :)

--
WiesłaW

Data: 2013-10-11 00:47:38
Autor: Przemysław Ryk
ThinkPad T400 - co mogło zdechnąć?
Dnia Fri, 04 Oct 2013 19:53:20 +0200, WiesłaW napisał(a):

Jeżeli zasilacz sprawny, to po co kupować jaki¶ zamiennik? Nie lepiej
wymienić sam kabel? Za kilkana¶cie złotych na Allegro, a jeżeli masz
alergię tak jak JoteR to chociażby tu:

http://www.nrc.com.pl/?pn=DC-IBM80X55&name=Przew%F3d-kabel-DC-do-zasilacza-IBM-wtyk-8.0x5.5&sess_id=d57eba038327b624895cc88acf52ed5d

No chyba, że będziesz miał alergię również na lutownicę :)

Alergii jako takiej nie mam, nie dysponuję po prostu lutownic±. :(

Zasilacz próbowałem sprawdzić miernikiem, ale albo ja co¶ robię nie tak,
albo bez podania jakiego¶ impulsu na pin signal zasilacz nie zareaguje. :( I
dalej mam zgryz, czy tylko zasilacz jest trafiony, czy może gniazdo w
komputerze (jak nie więcej). :(

[ Work hard. Play hard. Die young. Leave a good looking corpse.            ]
[                                    (Gil Grissom, "CSI 4x20 Dead Ringer") ]

Data: 2013-10-11 16:04:41
Autor: X-Man
ThinkPad T400 - co mogło zdechn±ć?
"Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote in message news:pjtm5k5jt8bq$.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
[...]

mierzysz napięcie między zewn±trzn± stron± wtyczki a wewnętrzn± musi być 20V lub co¶ koło tego, pin ¶rodkowy nie wiem do czego jest ale napięcia na nim nie da się zmierzyć, jak nei ma napięcia to próbuj inny zasilacz.

Pzdr
Piotrek

Data: 2013-10-11 17:24:30
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Fri, 11 Oct 2013 16:04:41 +0100, X-Man napisał(a):

[...]

Tak też było mierzone u znajomego. Co ciekawe - mierzenie wtyczki jego
działaj±cego HP też dawało rezultaty równe zero. Więc być może sposób
pomiaru nie teges. :-/ No nic - sprawdzę jeszcze raz dzisiaj.

[ Life is simple, when you make choices and you don't look back.           ]
[                                                     (znalezione w sieci) ]

Data: 2013-10-11 19:57:29
Autor: JoteR
"WiesłaW" napisał:

Nie lepiej wymienić sam kabel? Za kilkanaście złotych na Allegro,
a jeĹĽeli masz alergiÄ™ tak jak JoteR to chociaĹĽby tu:

http://www.nrc.com.pl/?pn=DC-IBM80X55&name=Przew%F3d-kabel-DC-do-zasilacza-IBM-wtyk-8.0x5.5&sess_id=d57eba038327b624895cc88acf52ed5d

Hmm...
"Średnica *zewnętrzna*: 5,5mm
Średnica *wewnętrzna*: 8,0mm"

MoĹĽe niech juĹĽ lepiej kupuje na tym (za przeproszeniem) Allegro ;->

JoteR

ThinkPad T400 - co mogło zdechnąć?