Thistlegorm - wypływamy z HRG w każdą sobotę.

Data: 2011-07-25 13:39:31
Autor: Baza Colona Divers
Thistlegorm - wypływamy z HRG w każdą sobotę.
Łódź safari bazy Colona Divers wypływa w każdą sobotę na nurkowania na wrak
Thistlegorm.

Wszystkich chętnych przebywających w Hurghadzie zapraszamy na nurkowania
na tym zapierającym dech w piersiach wraku.

Zgłoszenia można wysyłać mailem na adres goha.stryjecka@gmail.com
lub telefonicznie +201511847409

Zapraszamy.

Data: 2011-07-25 08:54:10
Autor: Pszemol
"Baza Colona Divers" <goha_w@op.pl> wrote in message
[...]

Czy kręcą się przy tym wraku jakieś duże ryby?
Czy może nurkuje się tam tylko aby zobaczyć kupę połamanego żelastwa?

Wróciłem tydzień temu z Egiptu i miałem okazję pojechać na takie
nurkowanie - nie zdecydowałem się i nie wiem co straciłem...
Możesz mnie jakoś zachęcić? :-)

Data: 2011-07-26 14:50:46
Autor: Zboj
Thistlegorm - wypływamy z HRG w każdą sobotę.

Wróciłem tydzień temu z Egiptu i miałem okazję pojechać na takie
nurkowanie - nie zdecydowałem się i nie wiem co straciłem...
Możesz mnie jakoś zachęcić? :-)

Zdecydowanie nic nie straciłeś. To tylko żelastwo. Szkoda Twojego czasu i doświadczenia. :-) Nie warto też, byś latał do Egiptu. Najciekawsze są miejsca oddalone od innych nurków. Np. Twoja własna kanapa.

--
-- -
Zboj (Piotr Marciniak)

Data: 2011-07-26 13:39:20
Autor: jacekplacek
Zboj <zboj_at_@mnc.dot.pl> napisał(a):

> [...]

Zdecydowanie nic nie straciłeś. To tylko żelastwo. Szkoda Twojego czasu i doświadczenia. :-) Nie warto też, byś latał do Egiptu. Najciekawsze są miejsca oddalone od innych nurków. Np. Twoja własna kanapa.

Nie każdy lubi wraki. Jeden z najlepszych nurków, jakich znam, nurkowania wrakowe porównuje do przyjemności chodzenia po złomowcu w deszczu. Co nie zmienia faktu, że prośba Pszemola jest z gatunku: opowiedz jak smakuje pomidor... szczególnie w czasach google`a i youtube.

Data: 2011-07-26 10:56:46
Autor: Pszemol
" jacekplacek" <jacekiala@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:j0mg28$n5k$1inews.gazeta.pl...
Nie każdy lubi wraki. Jeden z najlepszych nurków, jakich znam, nurkowania
wrakowe porównuje do przyjemności chodzenia po złomowcu w deszczu.

:-))

Co nie zmienia faktu, że prośba Pszemola jest z gatunku: opowiedz jak
smakuje pomidor... szczególnie w czasach google`a i youtube.

Jesteś pewny, że z googla jesteś w stanie wywnioskować jak smakuje pomidor?
Czy nie lepiej się zapytać kogoś, kto tego pomidora kiedyś jadł osobiście?

Data: 2011-07-26 17:37:05
Autor: Zboj
[...]

Masz jakąś misję w chronieniu kolegi? To odpowiem Ci tak:

<cytat>
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:j0k58l.7ok.1poczta.onet.pl...
Na dodatek liczyłem na poczucie humoru czytelnika... mam
nadzieję, że się nie przeliczyłem.
</cytat>

Również liczyłem na poczucie humoru czytelnika.

--
-- -
Zboj (Piotr Marciniak)

Data: 2011-07-26 10:55:56
Autor: Pszemol
"Zboj" <zboj_at_@mnc.dot.pl> wrote in message news:j0mn01$5m2$1news2.ipartners.pl...
[...]

Widzę że trzeba Zbójowi lojalkę podpisać... albo jestes ze Zbójem
i krytykujesz Pszemola przy każdej okazji, nie ważne czy gadam
dobrze czy odrzeczy, albo jesteś przeciwko elicie sekty i odważysz
się powiedzieć co myślisz i nie daj boże stanąć po mojej stronie... :-)

Data: 2011-07-26 21:09:00
Autor: Włodek

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j0m6tr.54g.0@poczta.onet.pl...
[...]

No i taki pszemol pyta zamiast posmakować :-)

Widzę że trzeba Zbójowi lojalkę podpisać... albo jestes ze Zbójem
i krytykujesz Pszemola przy każdej okazji, nie ważne czy gadam
dobrze czy odrzeczy,

Ale Ty zawsze gadasz od rzeczy

Data: 2011-07-26 15:07:55
Autor: Pszemol
"Włodek" <div100@poczta.onet.pl> wrote in message news:j0n3bu$l2k$1news.onet.pl...
Widzę że trzeba Zbójowi lojalkę podpisać... albo jestes ze Zbójem
i krytykujesz Pszemola przy każdej okazji, nie ważne czy gadam
dobrze czy odrzeczy,

Ale Ty zawsze gadasz od rzeczy

No brawo... już pokazałeś że ze Zbójem sztamę trzymasz. :-)))

Data: 2011-07-27 01:04:33
Autor: Włodek

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j0mlbh.5q0.2@poczta.onet.pl...
[...]

Ależ oczywiście bo to sympatyczny i mądry gość. Nie zauważyłeś jeszcze tego! Ach......... Twój aparat poznawczy nie nadąża ze zrozumieniem tekstów pisanych!

W Polsce jest takie przysłowie że "lepiej z mądrym stracić niż z głupim zyskać"
 I wiesz ono poprostu nie ma sensu Bo z głupim nie da rady zyskać.
Twoje uczestnictwo w pl.rec.nurkowanie jak najbardziej udowadnia bezsens Polskiego przysłowia.

Data: 2011-07-28 13:57:09
Autor: Zboj
Thistlegorm - wypływamy z HRG w każdą sobotę.
Ukłony i pozdrowienia Wojtku.

Pozdrawiam również,

--
-- -
Zboj (Piotr Marciniak)

Data: 2011-07-26 20:39:44
Autor: jacekplacek
> [...]

> nadzieję, że się nie przeliczyłem.
</cytat>

Również liczyłem na poczucie humoru czytelnika.

Nie bronię Go: nie da się :) Ale czasem, jakimś przypadkiem chlapnie coś mniej głupiego niż zwykle i staram się to dostrzegać :)

Data: 2011-07-26 17:47:10
Autor: Zboj
Thistlegorm - wypływamy z HRG w każdą sobotę.
Jeden z najlepszych nurków, jakich znam, nurkowania
wrakowe porównuje do przyjemności chodzenia po złomowcu w deszczu.

Jeśli porównam to do wielopoziomowego nurkowania np. w jaskiniach, albo nawigacji w zalanym lesie - podejmiesz temat nurkowo? Nurkowanie wrakowe ma wiele ciekawych aspektów związanych z techniką i bezpieczeństwem nurkowania i warto potrafić je wykonać. Szczególnie w rpzypadku "nurka" weryfikującego np. zabezpieczenie nurkowań na 40m. Złomowiskiem są jeziora z zatopionymi karoseriami, sedesami, itd. Wraki są różne, a Thistlegorm mimo zbyt intensywnej eksploatacji jest fantastycznym i bezpiecznym wrakiem dla kogoś, kto chce zerknąć na nurkowania wrakowe. Nie za płytki, nie za głęboki, dość duży, ale możliwy do opłynięcia i eksploracji w 1-2 nurkowania NDL lub jedno lekko dekompresyjne. W sam raz na dość wymagające, ale nie niebezpieczne nurkowanie dla nurka AOWD, o Deep i P2 nie wspominając. Do tego oferuje na prawdę sporo życia podwodnego i ciekawostek w samym wraku i na około. Pytanie nie ma sensu właśnie dlatego, że akurat o tym wraku najlepsze (bo wizualne) informacj poda YouTube. A i sam mam kapitalne zdjęcia ryb i tego złomu porośniętego rafą. To jednak kolejny temat, w którym Pszemol nie ma innego celu, niż zaistnienie. A ja mogę o tym wraku pisać, bo byłem na nim nie raz i zawsze chętnie tam wracam. Czysty odpoczynek i miłe nurkowanie na EAN32 w twinie.

--
-- -
Zboj (Piotr Marciniak)

Data: 2011-07-26 10:59:53
Autor: Pszemol
"Zboj" <zboj_at_@mnc.dot.pl> wrote in message news:j0mniu$5vc$1news2.ipartners.pl...
[...]

Widzisz Zbóju... nawet nie zauważacie że mój cel został osiągnięty...
Nie piszę aby zaistnieć - piszę aby WAS sprowokować do ciekawego pisania
na temat nurkowania zamiast te ciągłe kłótnie o dupie maryni z Rysiem.
Udało Ci się napisać coś ciekawego o Thistlegorm i to stało się dzięki mojej
działalności w tym wątku. Dostrzegasz to teraz? :-)

Data: 2011-07-27 07:06:01
Autor: jacekplacek
> [...]

lekko dekompresyjne. W sam raz na dość wymagające, ale nie niebezpieczne nurkowanie dla nurka AOWD, o Deep i P2 nie wspominając. Do tego oferuje na prawdę sporo życia podwodnego i ciekawostek w samym wraku i na około. Pytanie nie ma sensu właśnie dlatego, że akurat o tym wraku najlepsze (bo wizualne) informacj poda YouTube. A i sam mam kapitalne zdjęcia ryb i tego złomu porośniętego rafą. To jednak kolejny temat, w którym Pszemol nie ma innego celu, niż zaistnienie. A ja mogę o tym wraku pisać, bo byłem na nim nie raz i zawsze chętnie tam wracam. Czysty odpoczynek i miłe nurkowanie na EAN32 w twinie.

Na pewno morze Czerwone ma swój urok. A wraki szczególnie:
http://www.youtube.com/watch?v=xvMDHqctEOo&feature=player_embedded#at=11 ale gusta są różne. Ja wolę nasze mroczne klimaty, coś jak tu:
http://www.youtube.com/watch?v=PRpZ6p4tzaA wogóle, widok Frankena - pokrytego plątaniną żyłek i sieci, wyłaniającego się z ciemności kolosa - jest niesamowity :) A jak kiedy pojadę na rafę, pierwsze kilkadziesiąt godzin, pewnie maska i fajka będą wystarczającym wyposażeniem :)

Data: 2011-07-28 13:56:16
Autor: Zboj
[...]

Ten wątek, to pytanie w stylu "zobaczenia pierwszego wraku". Nie zaś wrakowe top10. ;-)

Thistlegorm jest taki akurat. Nie są to resztki desek rozsypane na dnie, z których trzeba się domyślać, jak wygląda/-ł wrak. Nie jest to kolos, którego nie da się obejrzeć. Nie jest to mała łódka, kuter na ledwie 5-10 min zabawy. Nie leży też za głęboko, poza zasięgiem nurkó rec, ale i nie za płytko - by wielopoziomowe nurkowanie na nim przy powierzchni było mniej bezpieczne, a nurek ryzykował w falowaniu morza, które bywa tam silne. Thistlegrom jest wspaniale wyważoną ofertą na początek przygody z wrakami, a i relaks osób już bardziej doświadczonych. Dobrym miejscem na eksperymenty z fotografią amatorów zarówno z uwagi na czas NDL, jego rozmiar, a więc różnorodność plenerów, jak i głęokość nie wymagającą profesjonalnych/drogich obudów. Wreszcie to wrak, który oferuje nurkowania w przeróżnych warunkach. Od przejrzystej wody, gdzie widać wrak od pcozątku zanurzenia w pełnym majestacie, po trudne nurkowania w niskiej widoczności i silnych prądach, gdzie orientacja oraz ew. deco i przystanek bezpieczeństwa wymagają sporo koncentracji oraz wysiłku, by nie oderwało nurka od wraku. Ten wrak ma jeszcze jedną zaletę, czasem pułapkę. Wydaje się, szczególnie w spokojnej wodzie, że leży płytko. Ale jego rozmiar powoduje, że można na nim buszować 30-60 min bez żadnego znudzenia. Większość nurków nurkuje tam na powietrznym singlu i część przewala zarówno limity NDL, jak i zapas gazu. Takie wydarzenia zmuszają ich do refleksji i miejmy nadzieję - czasem pokory.

--
-- -
Zboj (Piotr Marciniak)

Data: 2011-07-27 17:42:30
Autor: Jacek Śliwicki
[...]

 Byłem parę razy . Pierwszy był najlepszy . Teraz na tym wraku , króluje komercja  i - o ile nie płyniesz łodzią safari w nietypowym terminie , zobaczysz , tak średnio ze .... 40 nurków w jednym czasie obłażących wrak jak mrówki ,  do ładowni będziesz stał w kolejce i jest duża szansa , że zgubisz grupę w tłoku .....

pozdro

jacek

Data: 2011-07-27 15:40:02
Autor: Pszemol
"Jacek Śliwicki" <geotyp@neostrada.pl> wrote in message news:4e3031eb$0$2484$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Zaczynam się radować że mnie ta przyjemność ominęła.

Thistlegorm - wypływamy z HRG w każdą sobotę.