Timmermans z nagrodą "Gazety Wyborczej". Michnik: PiS to smog chamstwa

Data: 2017-07-29 17:57:34
Autor: u2
Timmermans z nagrodą "Gazety Wyborczej". Michnik: PiS to smog chamstwa
https://www.salon24.pl/newsroom/779967,timmermans-z-nagroda-gazety-wyborczej-michnik-pis-to-smog-chamstwa-i-nienawisci

Frans Timmermans odebrał w Warszawie nagrodę "Człowieka Roku" od redakcji "Gazety Wyborczej". Wyróżnienie otrzymał za obronę polskiej demokracji, a dziennikarze chcieli podkreślić, że Polska nie zamierza wychodzić z Unii Europejskiej.

- Drodzy przyjaciele, co człowiek może powiedzieć po tych wszystkich pochwałach? Przede wszystkim bardzo dziękuję za to wielkie wyróżnienie. Nie jestem przekonany, że zasłużyłem, ale przyjmuję je z pokorą - mówił wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej podczas gali "Gazety Wyborczej". Laudacją dla Fransa Timmermansa wygłosił Włodzimierz Cimoszewicz, pochwały pod jego adresem wygłosił również redaktor naczelny, Jarosław Kurski.

- To człowiek, który od ponad roku prowadzi bezskuteczny i jednostronny dialog z polskim rządem, domagając się przestrzegania konstytucji, traktatów i zasad praworządności. Chcemy pokazać, że większość Polaków sprzeciwia się wyprowadzania naszego kraju z Unii Europejskiej - tłumaczył przyznanie nagrody "Człowieka Roku" Kurski.
Laudacja Cimoszewicza

- Jesteśmy bardzo wdzięczni za to, co robi Frans Timmermans i Komisja Europejska. Chciałbym podzielać pana nadzieję, że jest czas dialogu, choć jest to trudna nadzieja. Wspólnie wierzymy w to, że przez wywieranie presji możliwa jest zmiana tego scenariusza - powiedział Włodzimierz Cimoszewicz. Były premier, chwaląc Timmermansa, diagnozował również przyczyny rosnącej popularności prawicowych polityków w Europie. Jego zdaniem, zwycięstwo wyborcze PiS jest zasługą nowej grupy wyborców, która nie radzi sobie w życiu prywatnym i zawodowym. - Warto przy tej okazji zastanowić się nieco głębiej, dlaczego mogło dojść do takiej sytuacji w naszym kraju. Dlaczego jednym udaje się uniknąć niebezpieczeństwa demagogii i populizmów, a innym nie. Ja mam silne wrażenie, obserwując od wielu lat to, co się dzieje w świecie, że choć zmieniał się zawsze, to teraz zmienia się szybciej, głębiej, wszechstronniej. Doprowadziło to do takiej sytuacji, że jest wielu ludzi niezadowolonych. Nie radzą sobie z adaptacją do nowych warunków gospodarczych, społecznych, kulturowych - stwierdził Cimoszewicz.
Timmermans: Żaden polityk nie jest bezkarny

Frans Timmermans omówił podczas gali "Gazety Wyborczej" problemy, z jakimi boryka się Komisja Europejska w stosunkach z polskim rządem. - Moja pierwsza myśl będzie dotyczyła wolności prasy. Tego, co przez wiele lat w wolnym świecie uważaliśmy za oczywiste - że demokracja nie może funkcjonować bez wolności prasy. Teraz to jest kwestionowane - ocenił. - W ciągu ostatnich kilku lat demokracja została zredukowana do gry o sumie zerowej. Jeśli wygram wybory, to ja ustalam zasady. To ja mówię, co mówi konstytucja. Społeczeństwo nie może tak funkcjonować - wyliczał Timmermans.

Jak zapewnił wiceszef Komisji Europejskiej, nawiązując do sytuacji w Polsce, żaden polityk czy sędzia nie jest bezkarny. - Wiecie państwo, że uczestniczę w trudnym dialogu z polskim rządem na temat państwa prawa. Jesteśmy strażnikami traktatów europejskich i musimy zapewnić ich przestrzeganie. Ale jest coś ważniejszego. Nasza demokracja po zakończeniu okupacji i opresji, po zakończeniu podziału Europy. Będę walczył aż do śmierci, aby nie pozwolić, by Europa była podzielona - wskazał.
Michnik: PiS to smog nienawiści i chamstwa

Z kolei Adam Michnik, chwaląc wysiłki Timmermansa na rzecz dialogu z polskim rządem ws. praworządności, ostro określił rządy PiS jako "smog chamstwa i nienawiści". Według redaktora naczelnego gazety, tylko zdecydowana proeuropejska orientacja Polaków nie prowadzi Jarosława Kaczyńskiego do wniosku, że należy wyjść z Unii Europejskiej. "Przyszłość zależy od nas. Czas zrozumieć, że droga do odbudowy polskiego miejsca w Unii prowadzi przez przyjęcie euro. By tego dokonać, trzeba się zdobyć na sprzeciw wobec rządów Kaczyńskiego. Od naszej zdolności do aktywnego sprzeciwu wobec smogu chamstwa i nienawiści, który nas zalewa od kilkunastu miesięcy, zależy, jaką Polskę zostawimy naszym dzieciom" - napisał Michnik w komentarzu dla "Gazety Wyborczej".

Część internautów i komentatorów drwiła z redakcji dziennika, wskazując, że nagrodę "Człowieka Roku" otrzymują po ostatnich wyborach politycy przegrani w ramach pocieszenia. W poprzednich latach "Gazeta Wyborcza" nagrodziła m.in. Bronisława Komorowskiego, Timothy Snydera, Andrzeja Wajdę, Bronisława Geremka, Tadeusza Mazowieckiego czy Józefa Życińskiego. Tytuł przyznawany jest od 1999 r. w dniu urodzin redakcji.

Źródło: Gazeta Wyborcza

GW

(C) Artykuł jest chroniony prawem autorskim. Wykorzystanie tylko pod warunkiem podania linkującego źródła.

Opublikowano: 21.05.2017 09:51.

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2017-07-29 10:21:29
Autor: Bytomir Kwasigroch vel Męczywór
Timmermans z nagrodą "Gazety Wyborczej". Michnik: PiS to smog chamstwa
Z tłitera:

Dramat Michnika
Pod kapslem tymbarka znalazł "pozdrów brata"

Data: 2017-07-29 16:58:17
Autor: japanizer
On Sunday, July 30, 2017 at 2:21:30 AM UTC+9, Bytomir Kwasigroch vel Męczywór wrote:
Z tłitera:

Dramat Michnika
Pod kapslem tymbarka znalazł "pozdrów brata"

A nie był to Kaczyński, który pod kapslem tymbarka znalazł "zabiłeś brata, jego żonę i prawie setkę innych ludzi"?

Data: 2017-07-30 05:45:07
Autor: Bytomir Kwasigroch vel Męczywór
użytkownik japa...@japanizer.org napisał:

> Dramat Michnika
> Pod kapslem tymbarka znalazł "pozdrów brata"

A nie był to Kaczyński, który pod kapslem tymbarka znalazł "zabiłeś brata, jego żonę i prawie setkę innych ludzi"?

Taki napis być nie mógł, za długi.

Widział Ty pajdaku co niemce zrobili z własnym Parkiem w Bawarii?
http://s10.ifotos.pl/img/008jpg_qpqhnnh.jpg

Kornik wyżarł:) A teraz chcą żeby kornik wyżarł puszczę Białowieską.

Atakują ostro gojców z góry upatrzonych pozycji. Do PL już nie przyjadą
bo ich pisiorstwo kropidłem ostatnio potraktowało:

Modlitwa w intencji Puszczy Białowieskiej https://youtu.be/GgwWBJ802l4

Data: 2017-07-30 06:02:46
Autor: japanizer
On Sunday, July 30, 2017 at 9:45:08 PM UTC+9, Bytomir Kwasigroch vel Męczywór wrote:

> [...]

Atakują ostro gojców z góry upatrzonych pozycji. Do PL już nie przyjadą
bo ich pisiorstwo kropidłem ostatnio potraktowało:

Czytać ze zrozumieniem, do skutku:

http://puszcza-bialowieska.blogspot.jp/2013/03/co-ma-las-bawarski-do-puszczy.html

Data: 2017-07-30 06:29:32
Autor: japanizer
Timmermans z nagrodą "Gazety Wyborczej". Michnik: PiS to smog chamstwa

Taki napis być nie mógł, za długi.

Masz rację, to nie był żart pod "kapslem tymbarka"; to była brutalna prawda.

Data: 2017-07-30 15:16:24
Autor: Lord Donate
Użytkownik "Bytomir Kwasigroch vel Męczywór" <bytomir.kwasigroch@gmail.com> napisał w wiadomości news:99b64a49-2f8a-43dc-a71f-7d1b5b30b2b2googlegroups.com...
> [...]

A nie był to Kaczyński, który pod kapslem tymbarka znalazł "zabiłeś brata, jego żonę i prawie setkę innych ludzi"?

Kto powiedział, że to to był napis na kapslu, a nie sekretny karteluszek od jakiegoś pedałka?

CL

Data: 2017-07-30 09:42:41
Autor: u2
W dniu 30.07.2017 o 01:58, japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

to love w twoim wykonaniu piździak, a poprzednio był hejt w wykonaniu bytka:)

Data: 2017-07-30 09:52:06
Autor: A. Filip
Frans Timmermans to GW człowiek roku! :-)
u2 <u_2@o2.pl> pisze:
[...]

Cóż za wiele mówiący wybór środowiska Michnika "Kiedy zmądrzejesz skurwysynu." :-)

--
A. Filip

Data: 2017-07-30 10:24:00
Autor: u2
W dniu 30.07.2017 o 09:52, A. Filip pisze:
Cóż za wiele mówiący wybór środowiska Michnika

to wiadomo od lat że jesteś z GW

Data: 2017-07-30 11:02:15
Autor: A. Filip
u2 <u_2@o2.pl> pisze:
W dniu 30.07.2017 o 09:52, A. Filip pisze:
Cóż za wiele mówiący wybór środowiska Michnika

to wiadomo od lat że jesteś z GW

A skąd masz te "prawdziwe inaczej" informacje?

--
A. Filip

Data: 2017-07-30 14:47:40
Autor: u2
W dniu 30.07.2017 o 11:02, A. Filip pisze:
u2 <u_2@o2.pl> pisze:
W dniu 30.07.2017 o 09:52, A. Filip pisze:
Cóż za wiele mówiący wybór środowiska Michnika

to wiadomo od lat że jesteś z GW

A skąd masz te "prawdziwe inaczej" informacje?

nadawałeś z GWna i to wystarczy, aby wyjaśnić kim jesteś naprawdę:)

Data: 2017-07-30 14:51:10
Autor: A. Filip
u2 <u_2@o2.pl> pisze:
[...]

Niby kiedy miałem "nadawać z GWna"?

--
A. Filip

Data: 2017-07-30 14:57:28
Autor: u2
W dniu 30.07.2017 o 14:51, A. Filip pisze:
Niby kiedy miałem "nadawać z GWna"?

dużo pytań zadajesz i to też ciebie Flip zdradza:)))))))))

Data: 2017-07-30 15:17:29
Autor: Lord Donate
u2 <u_2@o2.pl> pisze:
W dniu 30.07.2017 o 09:52, A. Filip pisze:
Cóż za wiele mówiący wybór środowiska Michnika

to wiadomo od lat że jesteś z GW

A skąd masz te "prawdziwe inaczej" informacje?

od dawnam liżę dupę Zenusiowi i to mi wystarczy, aby wiedziec kim jestem naprawdę:)

Data: 2017-07-30 13:27:45
Autor: Lord Donate
Timmermans z nagrodą "Gazety Wyborczej". u2 to smierdziel
KACAP "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:597d97ab$0$15196$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 30.07.2017 o 09:52, A. Filip pisze:
Cóż za wiele mówiący wybór środowiska Michnika

to wiadomo od lat że jesteś z GW

Pajac u2, UB-ek od lat związany z kanaliami z PZPR. "Iszynier żeleznodoroznyj" czyli kurwa jakich mało!

CL

Timmermans z nagrodą "Gazety Wyborczej". Michnik: PiS to smog chamstwa