Tirowcy to są jednak świnie

Data: 2009-07-14 20:47:25
Autor: Uncle Pete
Tirowcy to są jednak świnie
Kurde, nie lubią czerwonych samochodów czy w ogólności taka chamska
mentalność?

A czy na pewno masz dobrze wyregulowane światła mijania? ;)

Piotr

Data: 2009-07-14 21:47:32
Autor: Tristan
Tirowcy to są jednak świnie
W odpowiedzi na pismo z wtorek 14 lipiec 2009 20:47 (autor Uncle Pete publikowane na pl.misc.samochody, wasz znak: <4a5cd2be$2@news.home.net.pl>):

Kurde, nie lubią czerwonych samochodów czy w ogólności taka chamska
mentalność?
A czy na pewno masz dobrze wyregulowane światła mijania? ;)

Na pewno. Miałem regulowane przed wyjazdem, a teraz sprawdzane były, bo znów
jadę w trasę w łykend. --
Tristan

Data: 2009-07-14 21:59:35
Autor: Bastion
Tirowcy to są jednak świnie

Użytkownik "Tristan" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:h3im93$kd$1news.interia.pl...
> [...]

> A czy na pewno masz dobrze wyregulowane światła mijania? ;)

Na pewno. Miałem regulowane przed wyjazdem, a teraz sprawdzane były, bo znów
Prawie na 100% miales zle wyregulowane swiatla albo oslepiales halogenami.
Ewentualnie zrobiles jakies hamskie wymuszenie?
Nie masz CB radia?

Data: 2009-07-14 22:33:54
Autor: Tristan
Tirowcy to są jednak świnie
W odpowiedzi na pismo z wtorek 14 lipiec 2009 21:59 (autor Bastion publikowane na pl.misc.samochody, wasz znak: <h3iosq$1ao$1@mx1.internetia.pl>):

Prawie na 100% miales zle wyregulowane swiatla

I się same naprawiły? Same zepsuły i same naprawiły?

albo oslepiales halogenami.

No ale co mam, ksenony zamontować? Nie rozumiem.
Ewentualnie zrobiles jakies hamskie wymuszenie?

Nie. Normalnie jechałem. Droga szeroka, odległość na pewno bezpieczna.
Stawiam, że się mścili na osobówce.
Nie masz CB radia?

Nie. --
Tristan

Data: 2009-07-14 22:36:54
Autor: Alex81
Tirowcy to są jednak świnie
In article <h3ip01$3ns$1@news.interia.pl>, niechce@spamu.pl says...
> Prawie na 100% miales zle wyregulowane swiatla I się same naprawiły? Same zepsuły i same naprawiły?
A nie było jakiejś drastycznej zmiany ciężaru ładunku w samochodzie pomiędzy ustawianiem świateł a wspomnianą trasą?

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-07-14 22:41:45
Autor: Bastion
Tirowcy to są jednak świnie

Użytkownik "Alex81" <a13x81@gmail.com> napisał w wiadomości news:MPG.24c70ad52e9b32c49897ednews.onet.pl...
> [...]
I się same naprawiły? Same zepsuły i same naprawiły?
A nie było jakiejś drastycznej zmiany ciężaru ładunku w samochodzie pomiędzy

Dokladnie, jak sie dobrze obciarzy tyl auta i jeszcze swiatla (ksenony, albo dlugie) ustawi max do gory
to wlasnie moze tak wygladac.

Data: 2009-07-14 22:41:53
Autor: Tristan
Tirowcy to są jednak świnie
W odpowiedzi na pismo z wtorek 14 lipiec 2009 22:36 (autor Alex81 publikowane na pl.misc.samochody, wasz znak: <MPG.24c70ad52e9b32c49897ed@news.onet.pl>):

> [...]
A nie było jakiejś drastycznej zmiany ciężaru ładunku w samochodzie
pomiędzy ustawianiem świateł a wspomnianą trasą?

no mogło być lżejsze, bo grilla wcześniej woziłem, a teraz wyciągnąłem, ale
w sumie w zamian włożyłem laptopa i worek foliowy z bielizną, to chyba
grill nie był wiele cięższy... --
Tristan

Data: 2009-07-14 22:44:33
Autor: Mumin
Tirowcy to są jednak świnie
Tristan pisze:

albo oslepiales halogenami.

No ale co mam, ksenony zamontować? Nie rozumiem.

Nie chodzi o żarówki halogenowe tylko o halogeny jak światła przeciwmgłowe - te w zderzaku.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2009-07-14 23:04:19
Autor: Tristan
Tirowcy to są jednak świnie
W odpowiedzi na pismo z wtorek 14 lipiec 2009 22:44 (autor Mumin publikowane na pl.misc.samochody, wasz znak: <h3io4b$lot$1@news.vectranet.pl>):

albo oslepiales halogenami.
No ale co mam, ksenony zamontować? Nie rozumiem.
Nie chodzi o żarówki halogenowe tylko o halogeny jak światła
przeciwmgłowe - te w zderzaku.

Nie rozumiem. Co to są światła przeciwmgłowe to wiem. I wiem, że halogeny to
rodzaj żarówek, w  odróżnieniu od ksenonów. Nie rozumiem, co znaczy ,,halogeny jak światła przecimgłowe''. Że moje
halogeny działają tak jak światła przeciwmgłowe? Jakim sposobem? przecież
halogenowe żarówki są słabsze i mniej rażą niż ksenonowe. Nie dokonywałem
żadnych przeróbek, mam R19 z 1993 roku. Mam normalne światła, z normalnymi
halogenami. H4 czy jakoś tak się to nazywa. Nie chce mi się lecieć teraz do
auta patrzeć na zapasowe. --
Tristan

Data: 2009-07-14 23:10:18
Autor: Alex81
Tirowcy to są jednak świnie
In article <h3iqp2$60j$1@news.interia.pl>, niechce@spamu.pl says...
Nie rozumiem. Co to są światła przeciwmgłowe to wiem. I wiem, że halogeny to
rodzaj żarówek, w  odróżnieniu od ksenonów.

Trudno mi uwierzyć, że ktoś może tego nie wiedzieć, ale co mi tam :>

W języku środowiskowym kierowców, od wieeeeelu lat, określenia "halogeny" używa się do określenia dodatkowego oświetlenia przedniego - lamp przeciwmgielnych i dalekosiężnych. Wzięło się to stąd, że dawno temu na standardowe oświetlenie auta składały się tylko lampy żarowe a jako wyposażenie dodatkowe można było zamontować wspomniane lampy, które niemal zawsze miały nowsze, wydajniejsze żarówki halogenowe.

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-07-14 23:30:39
Autor: Tristan
Tirowcy to są jednak świnie
W odpowiedzi na pismo z wtorek 14 lipiec 2009 23:10 (autor Alex81 publikowane na pl.misc.samochody, wasz znak: <MPG.24c7129c4a01ed39897ee@news.onet.pl>):

Trudno mi uwierzyć, że ktoś może tego nie wiedzieć, ale co mi tam :>

W języku środowiskowym kierowców,

O widzisz, a ja jestem amatorem. Kierowcą osobówki rodzinnej. Nie mam
kontaktu z językiem środowiskowym.
[...]

Aha. No tak, historyczny slang branżowy... Dzięki za wyjaśnienia, bo kurde
nie czaiłem o czym Kuba mnie atakuje. No nic, ustaliliśmy, że przeciwmgłowe miałem wyłączone, bo mgły nie było, a
światła mam ustawione dobrze zarówno wg mechanika osiedlowego, jak i Stacji
Diagnostycznej w Mostostalu na Nad Kanałem w Zabrzu. Przykładał jakieś
takie jeździdło z soczewkami i cośtam w 1 lampie kręcił. Druga była OK. To
było przed wyjazdem, jak robiłem przegląd roczny. Więc nadal nie wiem czemu mnie atakowali. --
Tristan

Data: 2009-07-14 14:50:56
Autor: Przemek V
Tirowcy to są jednak świnie
On 14 Lip, 23:30, Tristan <niec...@spamu.pl> wrote:

[...]

A ja po przeczytaniu tego wątku już wiem. Za mędzenie i upiardliwość.
Jak będziesz jechał z naprzeciwka to też długie włączę

Data: 2009-07-15 00:01:12
Autor: Tristan
Tirowcy to są jednak świnie
W odpowiedzi na pismo z wtorek 14 lipiec 2009 23:50 (autor Przemek V publikowane na pl.misc.samochody, wasz znak:
<dcfc55fb-d5ef-47c9-8346-bcd1f017ce76@k6g2000yqn.googlegroups.com>):

A ja po przeczytaniu tego wątku już wiem.

A co nie tak w nim?

Za mędzenie i upiardliwość.

Sam mendzisz. Oślepiają mnie na drodze i zagrażają bezpieczeństwu, to
dziwne, że się zastanawiam?

Jak będziesz jechał z naprzeciwka to też długie włączę

No tak, bezdenna głupota... Mogłem podejrzewać, że kierowca TIR-a. PLONK. --
Tristan

Data: 2009-07-15 08:34:12
Autor: Cyprian Prochot
Tirowcy to są jednak świnie

Użytkownik "Tristan" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:h3iu3m$9l2$2news.interia.pl...

No tak, bezdenna głupota... Mogłem podejrzewać, że kierowca TIR-a. PLONK.

no to teraz Przemek sie w sobie zamknie :D:D:D:

Cyprian Prochot

Data: 2009-07-15 08:35:21
Autor: Seba
Tirowcy to są jednak świnie
Dnia Wed, 15 Jul 2009 08:34:12 +0200, Cyprian Prochot napisał(a):

No tak, bezdenna głupota... Mogłem podejrzewać, że kierowca TIR-a. PLONK.

no to teraz Przemek sie w sobie zamknie :D:D:D:

Ale żeście sobie znaleźli rozrywkę - starzy usenetowcy, a tak się
znęcają nad gryzipiórkiem ;-)

Sebastian S.

Data: 2009-07-14 23:45:45
Autor: Czabu
Tirowcy to są jednak świnie

Użytkownik "Tristan" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:h3isae$7pi$1news.interia.pl...

Więc nadal nie wiem czemu mnie atakowali.

Nic nie dzieje się bez przyczyny. Jesteś pewien, że nie oślepiasz? Może jak ktoś napisał masz już mocno zniszczone klosze lamp? Stań gdzieś wieczorem na jakimś parkingu, włącz światła, odejdź spory kawałek i zobacz jak świecą. Może sprężyn z tyłu już nie masz i jak sadzasz dupsko do samochodu, to przód idzie do góry? ;-) Może rzeczywiście przypadkiem masz włączone przeciwmgielne (może jakieś zwarcie)? Cudów nie ma. Jeżeli jesteś aż tak atakowany jak piszesz, to musi coś być nie tak z Twoim samochodem albo jazdą.
Owszem zdarzają się debile jak wszędzie (na białoruskich blachach znacznie częściej), ale mimo to, generalnie mi częsciej kierowcy dużych samochodów pomagają, niż dokuczają.

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2009-07-14 23:54:09
Autor: Kuba \(aka cita\)
Tirowcy to są jednak świnie
Tristan wydusił z siebie te słowy:

[...]

jasna panienka .. nigdy nie słyszałeś, ze potocznie swiatła przeciwmgielne nazywa sie 'halogenami'?
Albo udajesz teraz mądrego ... albo masz prawo jazdy od miesiąca.

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-07-15 00:04:05
Autor: Tristan
Tirowcy to są jednak świnie
W odpowiedzi na pismo z wtorek 14 lipiec 2009 23:54 (autor Kuba (aka cita) publikowane na pl.misc.samochody, wasz znak: <h3iuq4$5dc$1@inews.gazeta.pl>):

[...]

Nie. Słyszałem o rozróżnieniu na halogeny i ksenony.
Albo udajesz teraz mądrego ... albo masz prawo jazdy od miesiąca.

nie, ale nie miałem za PRL. Robiłem prawko w 1994 roku. Nie wiem jednak co
to ma wspólnego ze znajomością języka branżowego? Widać akurat tego
potocznego określenia na kursie nie uczyli albo nie spamiętałem. Nie jestem
zawodowcem, nie mam CB, więc nie stykam się z branżowym językiem. Normalna
sprawa, ty pewnie nie znasz slangu innych branż. --
Tristan

Data: 2009-07-14 22:22:08
Autor: to
Tirowcy to są jednak świnie
Tristan wrote:

nie, ale nie miałem za PRL. Robiłem prawko w 1994 roku.

Ja w 1994 nie miałem jeszcze karty rowerowej, nie mówiąc o PJ, a jakoś to określenie znam doskonale... Zresztą można się domyśleć z kontekstu.

--
cokolwiek

Data: 2009-07-15 00:38:13
Autor: Tristan
Tirowcy to są jednak świnie
W odpowiedzi na pismo z środa 15 lipiec 2009 00:22 (autor to publikowane na pl.misc.samochody, wasz znak: <h3j0eg$ljt$2@nemesis.news.neostrada.pl>):

nie, ale nie miałem za PRL. Robiłem prawko w 1994 roku.
Ja w 1994 nie miałem jeszcze karty rowerowej, nie mówiąc o PJ, a jakoś to
określenie znam doskonale...

No i co z tego? Ja pewnie znam kilka słów, których ty nie znasz. Teraz taki
lans, że jak ktoś nie zna Halogeny, to wypada z towarzystwa?

Są środowiska, gdzie jak ktoś nie rozumie czym jest grepanie jajka przez
sendmaila emaksem to wypada. A tutaj słowo-klucz to Halogeny?

Zresztą można się domyśleć z kontekstu.

Nie można. Jak się kojarzyło mi z żarówkami, to naturalne, że skojarzyłem,
że gość mi sugeruje zmianę halogenów na ksenony. --
Tristan

Data: 2009-07-15 14:20:37
Autor: Mariusz Chwalba
Tirowcy to są jednak świnie
On Wed, 15 Jul 2009 00:38:13 +0200, Tristan <niechce@spamu.pl> wrote:
[...]
[...]

Jajka? Nie jądra? :-)

A poważnie, to też się dziwiłem, że ktoś może nie znać tego słownictwa. I
niespodzianka, szybki test wśród kumpli w robocie (kierowców, nie  zawodowych)
wskazuje, że faktycznie, nie jest to powszechny termin. Ciekawe, czy to
środowiskowe rozróżnienie?

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2009-07-15 13:49:00
Autor: kamil
Tirowcy to są jednak świnie

"Mariusz Chwalba" <mariusz@chwalba.net> wrote in message news:op.uw3y8nxja6rut4koder...

[...]

- pisz tak "nie wpadniemy do Was bo mamy błoto na przegubach i resorujemy"
- a co to znaczy?
- jeszcze nie wiem, ale czuje , że to będzie przebój!

Data: 2009-07-15 19:12:14
Autor: NotBear
Tirowcy to są jednak świnie
Mariusz Chwalba wrote:
Jajka? Nie jądra? :-)

To branzowe. Nie znasz? Wypadasz :-)

http://www.google.pl/search?q=skompilowa%C5%82em+jajko&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a

--
NotBear
BeeMWe 316i/E30

Data: 2009-07-17 23:43:25
Autor: ATZ Rzeszow
Tirowcy to są jednak świnie
Użytkownik "Tristan" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości

U nas się jądra kompiluje.

Ale to w środowiskach lekarskich. W wiejskich jajka.

A w miejskich sie depiluje.

--
pozdr Z.

Data: 2009-07-15 00:08:04
Autor: Czabu
Tirowcy to są jednak świnie

Użytkownik "Tristan" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:h3iu94$9l2$3news.interia.pl...

nie, ale nie miałem za PRL. Robiłem prawko w 1994 roku. Nie wiem jednak co
to ma wspólnego ze znajomością języka branżowego? Widać akurat tego

Co ty z tym branżowym językiem ciągle wyjeżdżasz? Nawet moja mama i siostra wiedzą co to halogeny (właśnie zrobiłem test ;-).

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2009-07-15 00:17:01
Autor: Kuba \(aka cita\)
Tirowcy to są jednak świnie
[...]

to żaden branżowy jezyk tylko bardziej popularny potoczny, niż poprawany techniczny.
Ważny też jest, kurwa, kontekst chyba-prawda? Czy mówiliśmy o żarówkach? Weź pomysl logicznie i przeczytaj mój pierwszy post do Ciebie jeszcze raz. Pomysl - co tam moglem pisać o żarówkach?
Jak kierowca (ktory ma prawko od 94 roku) nie wie co to są "halogeny" to zaczyna mi to pachnieć trollowaniem dzieciaka, który nie ma jeszcze PJ nawet - ale to tak tylko mnie przyszło do głowy i WCALE nie oskaram Cie o trollowanie oraz o to, ze nie masz prawka. Pisze tylko, ze tak to wlasnie wygląda.

Poza tym źródła swiatła nie dzielą sie tylko na halogeny i ksenony ..ale to tak na marginesie.

Data: 2009-07-15 00:34:50
Autor: Tristan
Tirowcy to są jednak świnie
W odpowiedzi na pismo z środa 15 lipiec 2009 00:17 (autor Kuba (aka cita) publikowane na pl.misc.samochody, wasz znak: <h3j051$aa8$1@inews.gazeta.pl>):

[...]

No mówiliśmy. Mówiłeś, że jadę na halogenach. Więc mi się pierwsze
skojarzyło, że ,,nie jeździj na halogenach tylko na ksenonach''.
Weź pomysl logicznie i przeczytaj mój pierwszy post do Ciebie jeszcze raz.
Pomysl - co tam moglem pisać o żarówkach?

No właśnie to.
Jak kierowca (ktory ma prawko od 94 roku) nie wie co to są "halogeny"

No i? Moja mama ma od 1992 a wie o aucie pewnie jeszcze mniej. Jak się nie
obracasz w danym środowisku, to skąd masz znać potoczne nazwy? Niektóre się
zna, a niektórych się nie zna i już.
Poza tym źródła swiatła nie dzielą sie tylko na halogeny i ksenony

Możliwe. Mi się tak kojarzyło, bo modne są gadki o ksenonach na tej grupie,
jak czasami przelatuję okiem. --
Tristan

Data: 2009-07-14 23:55:36
Autor: Tomasz Pyra
Tirowcy to są jednak świnie
Tristan pisze:
[...]

Jest podobno takie chińskie przysłowie, że jeżeli trzecia napotkana osoba na ulicy mówi Ci że jesteś pijany, to choćbyś nic nie pił od miesiąca, to lepiej idź do łóżka i wytrzeźwiej.

Więc jeżeli goście Ci migają i nie masz żadnych innych widocznych "uchybień", ani nie ostrzegają Cię przed niebezpieczeństwem, to idź i wyreguluj te światła. Dla pewności wyreguluj je na innej stacji obsługi niż dotychczas.

No albo wyłącz światła drogowe.
Bo bez powodu nie migają.

Data: 2009-07-15 00:09:43
Autor: Tristan
Tirowcy to są jednak świnie
W odpowiedzi na pismo z wtorek 14 lipiec 2009 23:55 (autor Tomasz Pyra publikowane na pl.misc.samochody, wasz znak: <h3iv0s$2e2$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

[...]

No byłem na innej. Bo przed wyjazdem byłem na stacji od przeglądów
technicznych na Mostostalu, a teraz byłem u mojego mechanika lokalnego.
Mogę jeszcze szukać gdzie indziej, ale jakiego rodzaju warsztat? Są jakieś
specjalistyczne od świateł?

No albo wyłącz światła drogowe.

Ale z czego je mam wyłączyć? Znów kolejny, co mnie za dauna robi? Tak trudno
zrozumieć, że wiem jak się włącza światła i że miałem włączone wyłącznie
światła mijania?

Bo bez powodu nie migają.

Ale oni nie migali. Oni włączali światła drogowe na czas mijania mnie.
Ewidentnie oślepiając złośliwie. To nie było drobne mignięcie, jakie
czasami robię jak ktoś jedzie bez świateł albo ma przepaloną żarówkę. To
było włączanie silnych świateł tirowych tak, żeby mnie oślepić. --
Tristan

Data: 2009-07-14 22:23:23
Autor: to
Tirowcy to są jednak świnie
Tristan wrote:

[...]

Jak masz szkła z tego samego rocznika co auto, to jest spora szansa, ze nie da się ich już dobrze wyregulować (tak, żeby nie oślepiały).

--
cokolwiek

Data: 2009-07-15 00:45:02
Autor: Tristan
Tirowcy to są jednak świnie
W odpowiedzi na pismo z środa 15 lipiec 2009 00:23 (autor to publikowane na pl.misc.samochody, wasz znak: <h3j0gr$ljt$3@nemesis.news.neostrada.pl>):

Jak masz szkła z tego samego rocznika co auto, to jest spora szansa, ze
nie da się ich już dobrze wyregulować (tak, żeby nie oślepiały).

A to się same szkła wymienia czy całe lampy? jak to kosztuje? jakiego

Data: 2009-07-14 23:07:21
Autor: to
Tirowcy to są jednak świnie
Tristan wrote:

A to się same szkła wymienia czy całe lampy? jak to kosztuje? jakiego
rodzaju warsztat? Są jakieś specjalistyczne od świateł?

W starych lampach da się czasem same szkła, ale czy warto? Odbłyśniki pewnie też masz w kiepskim stanie.

--
cokolwiek

Data: 2009-07-15 01:01:42
Autor: Tristan
Tirowcy to są jednak świnie
W odpowiedzi na pismo z środa 15 lipiec 2009 01:07 (autor to publikowane na pl.misc.samochody, wasz znak: <h3j339$ljt$7@nemesis.news.neostrada.pl>):

[...]

No to na razie jadę tak... Kiedyś kupowałem szkło do skody i parę stówek
rąbnęło, to 2 światła to pół mojej pensji pewnie. Więc w ten łykend jadę z
tymi. Ciekawe czy znów będą mnie oślepiali złośliwcy. --
Tristan

Data: 2009-07-15 09:07:14
Autor: Arek (G)
Tirowcy to są jednak świnie
Tristan pisze:

No to na razie jadę tak... Kiedyś kupowałem szkło do skody i parę stówek
rąbnęło, to 2 światła to pół mojej pensji pewnie. Więc w ten łykend jadę z
tymi. Ciekawe czy znów będą mnie oślepiali złośliwcy.

Jedno jest pewne, nie przyznasz się tu co źle robiłeś, ale to nie jest zmowa, coś z Twoim autem musi być. A jeśli tak jest to dla własnego bezpieczeństwa zrób coś z tym.

A.

ps. a może masz domowej roboty xenony?

Data: 2009-07-15 00:52:39
Autor: Czabu
Tirowcy to są jednak świnie

Użytkownik "Tristan" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:h3j0ls$cfg$2news.interia.pl...

A to się same szkła wymienia czy całe lampy?

Różnie.

jak to kosztuje?

Różnie.

jakiego
rodzaju warsztat? Są jakieś specjalistyczne od świateł?

Są. Szukaj świetlników.

MSPANC ;-)

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2009-07-15 00:22:12
Autor: Kuba \(aka cita\)
Tirowcy to są jednak świnie
[...]

widac mało jeździsz po drogach.
Wlasnie dlatego, ze nie migali .. a na stałe włączali drogowe wysnułęm przypuszczenie graniczące z pewnością, ze jechaleś na swiatlach przeciwmgielnych, bo to wlasnie TYPOWA reakcja dużo jeżdzących kierowców, którzy wręcz niecierpią ludzi jadących na SPM* i w ten sposob reagują, bo jak ktoś jedzie na drogowych bo sie zapomniał, to mrugnięcie wystarczy, ale jak ktoś jedzie na SPM to nie ma pojęcia o co im chodzi (tak jak Ty), bo przeciez SPM to tylko SPM .. żadne ZUO

SPM - swiatła przeciwmgielne ... nie chcialo mi sie pisac całej nazwy, a jak napisze halogeny .. to znów ktoś moze nie wiedziec o co chodzi.

ps. jest cała masa ludzi (swiadomie a czasem nieswiadomie) jeżdzących na SPM (w dzien czasem w konfiguracji swiatła pozycyjne + SMP) Ci swiadomie na nich jeżdzący .. lansują sie (np. żółtymi żarókami), a Ci nieswiadomi .. zazwyczaj w ogole nie wiedzą,z e mają takie swiatła i nie mają pojęcia gdzie sie je włącza i wyłącza.

Data: 2009-07-15 00:44:10
Autor: Tristan
Tirowcy to są jednak świnie
W odpowiedzi na pismo z środa 15 lipiec 2009 00:22 (autor Kuba (aka cita) publikowane na pl.misc.samochody, wasz znak: <h3j0en$baf$1@inews.gazeta.pl>):
[...]

Ano mało, przez 3 lata zrobiłem 50 tysięcy. Aczkolwiek głównie w mieście.
[...]

No dopsze, ale ustalmy może jako dogmat wiary, że nie miałem
przeciwmgłowych. Bo się zapętlimy i ja nie dojdę do rozwiązania problemu.
SPM - swiatła przeciwmgielne ... nie chcialo mi sie pisac całej nazwy, a
jak napisze halogeny .. to znów ktoś moze nie wiedziec o co chodzi.

jakiś ty dowciapny. Wyjaśnione zostało i już wiem. Nie każdy wszystko wie od
razu.
ps. jest cała masa ludzi (swiadomie a czasem nieswiadomie) jeżdzących na
SPM (w dzien czasem w konfiguracji swiatła pozycyjne + SMP) Ci swiadomie
na nich jeżdzący .. lansują sie (np. żółtymi żarókami),

Jasne, lansuję się... żółte żarówki, R19 z 1993 i zimny łokieć, bo klimy nie
mam. Nie wiem czemu mam żółte. Przede mną autem jeździł dziadek w Niemcach (nie
mój dziadek, tylko dziadek wnukom), więc nie sądzę, żeby się jakoś
specjalnie lansował. Widać takie żółte światła  (nie żarówki!) były od
nowości. Swoją szosą, nie ma to coś wspólnego z lepszym rozpraszaniem mgły? Wóz jest
podrasowany na niemieckie realia (ma szyberdach np. a jak widuję R19 na
polskich drogach, to nie mają), to może i takie żółte lampy są lepsiejsze
tylko w Polsze nieznane?

a Ci nieswiadomi .. zazwyczaj w ogole nie wiedzą,z e mają takie swiatła i nie mają pojęcia
gdzie sie je włącza i wyłącza.

Może nie znam się na motoryzacji, ale znam się na obsłudze kokpitu kierowcy.
Dla uproszczenia dalszej dyskusji, przyjmijmy może to jako kolejny dogmat
wiary. --
Tristan

Data: 2009-07-15 00:50:53
Autor: Czabu
Tirowcy to są jednak świnie

Użytkownik "Tristan" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:h3j0k9$cfg$1news.interia.pl...

[...]

Francuzi lubili takie ;-)

[...]

ROTFL :-) Daj już spokój... "Wóz jest podrasowany na niemieckie realia (ma szyberdach", "to może i takie żółte lampy są lepsiejsze tylko w Polsze nieznane?" Ktoś Ci pisze te teksty, czy Ty sam taki płodny jesteś? ;-)

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2009-07-15 12:18:17
Autor: Tomasz Pyra
Tirowcy to są jednak świnie
Tristan pisze:

[...]

Może to jest odpowiedź? - jeździsz wypas furą, specjalny model na najbogatsze landy niemieckie, a taki tirman widzi szyberdach, widzi te lampy, wie że nigdy go nie będzie stać na takie auto to miga z zazdrości.

Proponuję wymienić te lepsiejsze lampy, na takie gorszejsze, przeznaczone na rynki dawnych republik radzieckich i bananowych (do nabycia na stacjach benzynowych) i pewnie będziesz miał już spokój.
Nawet myślę, że szyberdachu nie będziesz musiał zakrywać.

Data: 2009-07-20 00:39:23
Autor: Michał
Tirowcy to są jednak świnie

[...]

renault safrane z tego okresu też miały żółte, też je dobrze widać jak się włączy. a jeszcze lepiej widać jak się włączy wszystko na raz:)

po 1996 (nowy model -fl z gps, xenonami itp...) były już białe .

pozdrawiam.

Data: 2009-07-15 00:25:12
Autor: Czabu
Tirowcy to są jednak świnie

Użytkownik "Tristan" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:h3iujm$aa0$1news.interia.pl...

Ale oni nie migali. Oni włączali światła drogowe na czas mijania mnie.

Tak robią, jak ktoś na nich jedzie na drogowych/przecwimgielnych. Kilka razy widziałem taką sytuację i zawsze po wyłączeniu drogowych w osobówce, gasły światła w ciężarówce.

Ewidentnie oślepiając złośliwie. To nie było drobne mignięcie, jakie
czasami robię jak ktoś jedzie bez świateł albo ma przepaloną żarówkę. To
było włączanie silnych świateł tirowych tak, żeby mnie oślepić.

Eeee... tam, zaraz złośliwie ;-) Jak Ci kiedyś, któryś zaświeci wszystko co ma na pokładzie, to będziesz mógł powiedzieć, że zrobił to złośliwie ;-)

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2009-07-15 00:29:47
Autor: Tomasz Pyra
Tirowcy to są jednak świnie
Tristan pisze:

[...]

Też tak robię jak muszę minąć się z kimś kto jedzie z drogowych, albo ma mijania w trybie przeciwlotniczym.
To nie jest złośliwość, a konieczność, bo jak w nocy ten z przeciwka mocno oślepia, to bez włączenia własnych drogowych nic nie widać.
A jak oba samochody mijają się na drogowych, to jeszcze coś tam widać, a   może i temu z przeciwka coś zaświta w głowie że jest z nim nie tak, skoro ileś osób tak mu zrobi.

Co więcej - jeżeli robi tak nawet kierowca ciężarówki, który przecież siedzi wysoko, to z Twoimi światłami pewnie jest już mocno źle.

Najlepiej tak jak napisał Czabu - zostaw samochód na światłach mijania i przejdź się do przodu zobaczyć jak wyglądają światła.
Inna możliwa przyczyna to bujające się zawieszenie które powoduje że światła świecą raz 5m przed samochodem, a raz w niebo.

Data: 2009-07-15 00:59:49
Autor: Tristan
Tirowcy to są jednak świnie
W odpowiedzi na pismo z środa 15 lipiec 2009 00:29 (autor Tomasz Pyra publikowane na pl.misc.samochody, wasz znak: <h3j10u$6a9$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

To nie jest złośliwość, a konieczność, bo jak w nocy ten z przeciwka
mocno oślepia, to bez włączenia własnych drogowych nic nie widać.

No ale jak mocno musiałbym walić światłami, żeby tirowca w jego kabinie
oślepić? Jakbym miał długie, to rozumiem, ale nawet jak mam faktycznie
porysowane już szkła, to chyba aż tak nie oślepiam, żeby on nie widział
drogi.
Co więcej - jeżeli robi tak nawet kierowca ciężarówki, który przecież
siedzi wysoko, to z Twoimi światłami pewnie jest już mocno źle.

Od samego zużycia szkieł? Bo ustawione są OK, jak ustaliliśmy.
Najlepiej tak jak napisał Czabu - zostaw samochód na światłach mijania i
przejdź się do przodu zobaczyć jak wyglądają światła.

No ale ja się nie znam. Wyglądają jak wyglądają... Patrzyłem na nie nieraz.
Świecą i już.
Inna możliwa przyczyna to bujające się zawieszenie które powoduje że
światła świecą raz 5m przed samochodem, a raz w niebo.

No ja nie odczuwam w jeździe, ale mogę sprawdzić, jak to się sprawdza?

--
Tristan

Data: 2009-07-15 01:07:43
Autor: Czabu
Tirowcy to są jednak świnie

Użytkownik "Tristan" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:h3j1hk$dab$2news.interia.pl...

[...]

Możesz oślepiać, aż tak. A jak tak Cię atakują, to raczej na pewno oślepiasz.

Od samego zużycia szkieł? Bo ustawione są OK, jak ustaliliśmy.

Może być taki efekt od zużycia szkieł.

No ale ja się nie znam. Wyglądają jak wyglądają... Patrzyłem na nie nieraz.
Świecą i już.

Jak patrzyłeś? Bo założę się, że na pewno nie patrzyłeś na nie z większej odległości. A jak ocenić? Oślepił Cię kiedyś inny kierowca? To już masz punkt odniesienia.

No ja nie odczuwam w jeździe, ale mogę sprawdzić, jak to się sprawdza?

Patrz na znaki, drzewa, budynki z prawej strony drogi. Będziesz widział jak strumień światła przesuwa się na tych obiektach.

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2009-07-15 09:07:57
Autor: kamil
Tirowcy to są jednak świnie

"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:h3iv0s$2e2$1atlantis.news.neostrada.pl...
Tristan pisze:
[...]

A co ten pan nam udowadnia wedlug twoich madrosci od chinczyka z bazaru z gaciami?

http://www.youtube.com/watch?v=oRYzSZxdp9Y

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-07-15 09:06:24
Autor: kamil
Tirowcy to są jednak świnie

"Bastion" <bez@maila.pl> wrote in message news:h3iosq$1ao$1mx1.internetia.pl...

Na pewno. Miałem regulowane przed wyjazdem, a teraz sprawdzane były, bo znów
jadę w trasę w łykend.
Prawie na 100% miales zle wyregulowane swiatla albo oslepiales halogenami.

Oslep goscia siedzacego 3 metry nad ziemia "zle wyregulowanymi switlami". A pozniej wroc, przepros i powiedz dlaczego piszesz bzdury.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-07-15 10:00:35
Autor: [Cichy]
Tirowcy to są jednak świnie
Na pewno. Miałem regulowane przed wyjazdem, a teraz sprawdzane były, bo znów
jadę w trasę w łykend.

Cos chyba naciagasz :)
Ze co, przed kazda (jak to piszesz, dluzsza) jazda samochodem jedziesz na stacje diagnostyczna sprawdzac ustawienie swiatel ?? :)

Pozdrawiam.
Cichy

Data: 2009-07-15 10:14:49
Autor: Tristan
Tirowcy to są jednak świnie
W odpowiedzi na pismo z środa 15 lipiec 2009 10:00 (autor [Cichy] publikowane na pl.misc.samochody, wasz znak: <h3k2b2$m6i$1@news.onet.pl>):

Cos chyba naciagasz :)
Ze co, przed kazda (jak to piszesz, dluzsza) jazda samochodem jedziesz na
stacje diagnostyczna sprawdzac ustawienie swiatel ?? :)

Przecie pisałem. Przed wyjazdem miałem przegląd i gość na przeglądzie
ustawiał. A teraz pojechałem wymieniać olej i tłumik i z uwagi na owe
miganie kazałem sprawdzić światła, żeby móc właśnie tu napisać spokojnie,
że to na pewno nie kwestia ustawień świateł. --
Tristan

Data: 2009-07-15 12:05:15
Autor: [Cichy]
Tirowcy to są jednak świnie
Czy osobowki Ci tez mrugaja ??

Pozdrawiam.

Data: 2009-07-15 12:05:40
Autor: Tristan
Tirowcy to są jednak świnie
W odpowiedzi na pismo z środa 15 lipiec 2009 12:05 (autor [Cichy] publikowane na pl.misc.samochody, wasz znak: <h3k9kp$a4h$1@news.onet.pl>):

Czy osobowki Ci tez mrugaja ??

Nie. Tylko TIRowcy. --
Tristan

Data: 2009-07-15 16:45:13
Autor: Adam Płaszczyca
Tirowcy to są jednak świnie
Dnia Tue, 14 Jul 2009 21:47:32 +0200, Tristan napisał(a):

A czy na pewno masz dobrze wyregulowane światła mijania? ;)

Na pewno. Miałem regulowane przed wyjazdem, a teraz sprawdzane były, bo znów
jadę w trasę w łykend.

To zanaczy, że miałeś regulowane. Skąd wniosek, że dobrze?

--
     ___________ (R)

Data: 2009-07-15 20:39:15
Autor: Tristan
Tirowcy to są jednak świnie
W odpowiedzi na pismo z środa 15 lipiec 2009 16:45 (autor Adam Płaszczyca publikowane na pl.misc.samochody, wasz znak: <fzjcdy5y3uok$.dlg@oldfield.org.pl>):

To zanaczy, że miałeś regulowane. Skąd wniosek, że dobrze?

Skoro stacja diagnostyczna ustawiała, a później sprawdzał inny mechanik, to
co więcej mogę zrobić dla pewności?

--
Tristan

Data: 2009-07-15 22:56:03
Autor: Adam Płaszczyca
Tirowcy to są jednak świnie
Dnia Wed, 15 Jul 2009 20:39:15 +0200, Tristan napisał(a):

To zanaczy, że miałeś regulowane. Skąd wniosek, że dobrze?

Skoro stacja diagnostyczna ustawiała, a później sprawdzał inny mechanik, to
co więcej mogę zrobić dla pewności?

Sprawdzić, łamago. --
     ___________ (R)

Data: 2009-07-16 11:58:56
Autor: Tristan
Tirowcy to są jednak świnie
W odpowiedzi na pismo z środa 15 lipiec 2009 22:56 (autor Adam Płaszczyca publikowane na pl.misc.samochody, wasz znak: <wcy3intym40c$.dlg@oldfield.org.pl>):

To zanaczy, że miałeś regulowane. Skąd wniosek, że dobrze?
Skoro stacja diagnostyczna ustawiała, a później sprawdzał inny mechanik,
to co więcej mogę zrobić dla pewności?
Sprawdzić, łamago.

Nie umiem ciulu. Nie jestem od tego fachowcem, temu odwiedzam warsztaty. Ale
ty jesteś za tępy, żeby zrozumieć iż nie każdy się musi znać na wszystkim.
PLONK. --
Tristan

Data: 2009-07-21 19:25:19
Autor: Adam Płaszczyca
Tirowcy to są jednak świnie
Dnia Thu, 16 Jul 2009 11:58:56 +0200, Tristan napisał(a):

[...]

A niektórzy to nawet są tak dobrzy, że nie znają się na niczym - jesteś
tego przykładem :D

--

Data: 2009-07-16 12:32:59
Autor: JacekG.
Tirowcy to są jednak świnie
Do Tristana, znajdź sobie kawałek ściany oświetl ją światłami i cofając samochód obserwuj jak układa się ślad świateł, czy czasem nie zaczynają świecić coraz wyżej. Jak nie masz porównania to poproś sąsiada czy znajomego i najpierw zobaczcie jak świecą reflektory od jego samochodu.

Ubawił mnie ten wątek, bo obecnie, większość samochodów jeździ na halogenach, kiedyś pytanie do posiadacza 126p, FSO czy syrenki "czy masz halogeny" było pytaniem o światła przeciwmgielne. Ja bym odpowiedział, że nie bo jeżdżę na xenonach. Inna sprawa, nie można czepiać się człowieka o zagadnienia techniczne jego samochodu, wiele osób wiedzą gdzie lać paliwo i to im wystarcza i ich na taką niewiedzę stać. Niedawno, od 3 lat posiadający forda znajomy, prosił mnie o pomoc w podniesieniu maski celem dolania płynu do spryskiwaczy bo jego zaufany warsztat był już zamknięty.
Życzę więcej życzliwości i zrozumienia.
Pozdrawiam.
JacekG.

Tirowcy to są jednak świnie