Tirowcy to są jednak świnie

Data: 2009-07-14 23:06:51
Autor: Nex@pl
Tirowcy to są jednak świnie
Tristan pisze:
Witam, jechałem sobie jakiś czas temu na północ. Jechałem koło 1 w nocy, w
okolicach Białegostoku. Drogi jednojezdniowe dwupasmowe, wąskie, ale nie do
przesady. Środek nocy, z przeciwka tzw. tiry. Póki jechaliśmy stadem, było
OK, ale czasami spotykałem ciężarówkę 1:1. I wtedy spora część z nich
włączała długie światła na czas mijania. Na początku myślałem, że coś
ostrzegają, że policja, albo że mi się żarówka przepaliła... Ale nie.
Światła normalnie działały, droga pusta. Na tyle szeroko, że nie chodziło
im o zepchnięcie mnie na pobocze, żebym ustąpił. Myślę sobie - debile na
północy mszczą się na osobówce. Ale parę dni temu jechałem u nas, w okolicach Tarnowskich Gór i Świerklańca,
w tych lasach. Takoż koło północy. I to samo. Jeden z nich włączył długie i
walił cały czas na długich olewając mnie, że aż musiałem się w zasadzie
zatrzymać, bo wąsko było i zupełnie nic nie widziałem, ale jakby nie
włączył długich, to bym spokojnie myknął.

Kurde, nie lubią czerwonych samochodów czy w ogólności taka chamska
mentalność?

Możesz mieć "wypiaskowane" szkła reflektorów i pomimo tego, że "dobrze świecą i są ustawione" to oślepiają innych.

Rozumiem, że masz czyste.

Data: 2009-07-14 23:16:03
Autor: bratPit
Tirowcy to są jednak świnie

Możesz mieć "wypiaskowane" szkła reflektorów i pomimo tego, że "dobrze
świecą i są ustawione" to oślepiają innych.

dokładnie ja tak miałem, światła ustawiałem na dwóch SKP -choć ustawiałem to nadużycie bo były ustawione, więc sprawdzałem ustawienie - bo TIRy mi mrugały, pytam więc na CB o sso chozzi a goście do mnie mówią że świecę jak pałac kultury w nowy rok, winne były szklane szyby reflektorów wypiaskowane przez kamienie,
brat

Data: 2009-07-14 23:31:42
Autor: Tristan
Tirowcy to są jednak świnie
W odpowiedzi na pismo z wtorek 14 lipiec 2009 23:06 (autor Nex@pl publikowane na pl.misc.samochody, wasz znak: <h3isjr$hbf$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

Możesz mieć "wypiaskowane" szkła reflektorów i pomimo tego, że "dobrze
świecą i są ustawione" to oślepiają innych.

A jak to sprawdzić?

Rozumiem, że masz czyste.

A jak to sprawdzić? (bo rozumiem, że nie chodzi o czystość zewnętrzną. Dzień
był suchy, więc normalnie myte przed wyjazdem były). --
Tristan

Data: 2009-07-14 23:59:50
Autor: Tomasz Pyra
Tirowcy to są jednak świnie
Tristan pisze:

Możesz mieć "wypiaskowane" szkła reflektorów i pomimo tego, że "dobrze
świecą i są ustawione" to oślepiają innych.

A jak to sprawdzić?

Czy szkło jest czyste i przejrzyste, nieporysowane, niepopękane.

Rozumiem, że masz czyste.

A jak to sprawdzić? (bo rozumiem, że nie chodzi o czystość zewnętrzną. Dzień
był suchy, więc normalnie myte przed wyjazdem były).

Ważna jest czystość wewnętrzna, zewnętrzna, stan odbłyśnika, jakość żarówki - wszystko.

Data: 2009-07-15 00:10:43
Autor: Tristan
Tirowcy to są jednak świnie
W odpowiedzi na pismo z wtorek 14 lipiec 2009 23:59 (autor Tomasz Pyra publikowane na pl.misc.samochody, wasz znak: <h3ivn6$l7q$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

A jak to sprawdzić?
Czy szkło jest czyste i przejrzyste, nieporysowane, niepopękane.

No oni z definicji jest nieprzejrzyste, bo to takie porowate przecież jest z
wieloma wzorkami.
[...]

Kurde, tylko jak się nie znam, to nie ocenię... Są jakieś specjalizowane w
tym warsztaty?

--
Tristan

Data: 2009-07-14 15:23:05
Autor: Przemek V
Tirowcy to są jednak świnie
wasz znak: <h3ivn6$l7...@nemesis.news.neostrada.pl>):

> Czy szkło jest czyste i przejrzyste, nieporysowane, niepopękane.

No oni z definicji jest nieprzejrzyste, bo to takie porowate przecież jest z
wieloma wzorkami.

Sprawdź czy masz pory na wzorkach czy wzorki na porach.

W dni mokre myjesz nienormalnie?

> Ważna jest czystość wewnętrzna, zewnętrzna, stan odbłyśnika, jakość
> żarówki - wszystko.

Kurde, tylko jak się nie znam, to nie ocenię...

Rozkręć i powąchaj. Jak śmierdzą to najwyższy czas umyć.

Są jakieś specjalizowane w
tym warsztaty?

Psychiatryczne...

Data: 2009-07-14 22:25:14
Autor: to
Tirowcy to są jednak świnie
Tristan wrote:

No oni z definicji jest nieprzejrzyste, bo to takie porowate przecieĹź
jest z wieloma wzorkami.

No ale te "wzorki" właśnie w założeniu mają kształtować wiązkę światła. Jeśli masz milion dodatkowych "wzorków" od piasku, kamieni i wszystkiego co napotkało po drodze Twoje auto przez ostatnie kilkanaście lat, to świecisz niezupełnie tam, gdzie powinieneś.

--
cokolwiek

Data: 2009-07-15 00:21:04
Autor: Czabu
Tirowcy to są jednak świnie

Użytkownik "Tristan" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:h3iuli$aa0$2news.interia.pl...

Kurde, tylko jak się nie znam, to nie ocenię... Są jakieś specjalizowane w
tym warsztaty?

Nie rób z siebie idioty. Zrób jak napisałem w innym poście. Zapal światła, rusz tyłek na spacer i zobacz jak wyglądają światła Twojego samochodu z większej odległości (50/100/200 metrów). Jako kierowca chyba zauważysz czy Cię oślepiają czy nie.

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2009-07-15 14:22:05
Autor: Nex@pl
Tirowcy to są jednak świnie
Powinieneś dać radę, o naprawdę widać :) Zamień się ze znajomym na auta i "mińcie" się na jakiejś drodze. Będziesz od razu wiedział.

Data: 2009-07-15 14:20:00
Autor: Nex@pl
Tirowcy to są jednak świnie
Tristan pisze:
[...]

Przyjrzyj się dokładnie, albo zrób zdjęcie z makrem. Nie wiem, co masz za samochód, ile on ma lat, ale w moim 10-letnim jak niedawno rozebrałem lampy i czyściłem szkło od środka to woda bardzo ciemna się zrobiła :)

Efekt "piaskowania" jak się przyjrzysz, to powinienes zauważyć, że szkło ma pełno malutkich wgłębień, o średnicy, powiedzmy łepka od szpilki.

Tirowcy to są jednak świnie