Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Tlenu

Tlenu

Data: 2012-01-10 02:15:35
Autor: saturn5
Tlenu
A najlepiej to wyjsc spoza polskiego grajdolka i przestac polegac na polskiej
prasie ktora zwlaszcza w sprawach lotnictwa jest na poziomie Kubusia Puchatka.
Artykul zawiera stek nonsensow i typowego polskiego medrkowania plus zdjecie
wogole jest nie do tego zdarzenia. --


Data: 2012-01-10 09:41:03
Autor: J.F
Tlenu
Użytkownik "saturn5 "  napisał w wiadomości grup
A najlepiej to wyjsc spoza polskiego grajdolka i przestac polegac na polskiej
prasie ktora zwlaszcza w sprawach lotnictwa jest na poziomie Kubusia Puchatka.
Artykul zawiera stek nonsensow i typowego polskiego medrkowania plus zdjecie
wogole jest nie do tego zdarzenia.

Nie mowie nie ... ale zagraniczne media sa bardziej fachowe ? Watpie :-)

J.

Data: 2012-01-10 10:21:57
Autor: porterhouse
Tlenu

Nie mowie nie ... ale zagraniczne media sa bardziej fachowe ? Watpie

Tak, sa. Moze fachowosc polega po prostu na tym ze nie dodaja od siebie wlasnej tresci tylko streszczaja co agencje jak Reuters, AP, itp. podaja. Wystarczy przeczytac o tym zdarzeniu w anglo-jezycznych mediach i nikt nie wypisuje bzdur nawet zblizonych do tego co znajdziesz w polskich mediach. --


Data: 2012-01-10 12:27:56
Autor: J.F
Tlenu
Użytkownik "porterhouse "  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jeh3g5$pej$1@inews.gazeta.pl...
Nie mowie nie ... ale zagraniczne media sa bardziej fachowe ? Watpie
Tak, sa. Moze fachowosc polega po prostu na tym ze nie dodaja od siebie wlasnej tresci tylko
streszczaja co agencje jak Reuters, AP, itp. podaja.

A tam to eksperci lotniczy siedza czy dziennikarze ?

Wystarczy przeczytac o tym zdarzeniu w anglo-jezycznych mediach i nikt nie wypisuje bzdur
nawet zblizonych do tego co znajdziesz w polskich mediach.

No coz, poczytalem. Istotnie - informacji wiecej ... ale dopiero po przecyztaniu kilku roznych, bo kazdy z osobna to przypomina ten polski.
Wszystkie media dolaczaja zdjecia. Jakies zdjecia, bo nie z tego lotu.
Bo te sprawe w ogole przegapily, wszystkie o tym pisza od wczoraj, a to bylo 20 grudnia.

Rodzimym dziennikarzom mozna tylko zarzucic ze napisali "mezczyzni". Podczas gdy polowa innych zrodel twierdzi ze to kobiety, a polowa tylko "pilots".

No i w koncu nie wiem czy wierzyc
http://edition.cnn.com/2012/01/09/travel/british-airways-cockpit-incident/index.html
"A senior flight attendant was called to the flight deck about 20 minutes after takeoff and alerted by the pilots that they were using their emergency oxygen supply, Goodfellow said, disputing reports that the pilots needed flight attendant assistance to put on the oxygen."

czy wierzyc zrodlu, z ktorego wszyscy czerpali:
http://www.pprune.org/rumours-news/472229-ba-flight-lhr-gla-returned-due-both-pilots-becoming-lightheaded-dizzy.html
"I was on the LHR to GLA flight yesterday BA1486 an A321 (20th Dec), departed LHR at 4 pm ish got airborne, at approx 20 mins into flight a very abrupt and panicked message came over the PA from the pilot " senior flight attendant to the flightdeck", at this point there were defined worried faces across all off attendants, next thing was an o2 cylinder and mask taken forward and we were heading back to LHR at great speed. "

Ten "spanikowany glos" to mogla byc zasluga maski, w ta "great speed" nie bardzo wierze, ale butli z tlenem chyba nie zmyslil ?

No to wrocmy do sprawdzalnych faktow - na jak dlugo starcza tlenu pilotom z tego wydzielonego zbiornika ? Jest potrzeba biegania z butla ?

J.

Data: 2012-01-10 14:20:19
Autor: bma
Tlenu

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jeh7c1$70l$1inews.gazeta.pl...

No to wrocmy do sprawdzalnych faktow - na jak dlugo starcza tlenu pilotom z tego wydzielonego zbiornika ? Jest potrzeba biegania z butla ?

Dla przykładu w B737:
Passenger Portable Oxygen - (21C) 120l tlenu, przy zużyciu 3l/min - 40 min
Flight Crew Portable Oxygen - (21C) 311 tlenu, przy 3l/min - 103 min

Nie napisali niestety ile jest w butli podłączonej do masek pilotów ale myślę, że gdyby były pełne to starczyłoby z zapasem na te 20 min które minęły od startu.
Zastanawiam się nad jedną rzeczą. System pilotów ma możliwość przełączenia AIR/100%Ox. Jeżeli w A321 którym lecieli jest podobnie to może im się w głowie od nadmiaru tlenu zakręciło :)

Pozdrawiam.

Data: 2012-01-10 18:25:03
Autor: J.F
Tlenu
Użytkownik "bma"  napisał w wiadomości grup
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>
No to wrocmy do sprawdzalnych faktow - na jak dlugo starcza tlenu pilotom z tego wydzielonego zbiornika ? Jest potrzeba biegania z butla ?

Dla przykładu w B737:
Passenger Portable Oxygen - (21C) 120l tlenu, przy zużyciu 3l/min - 40 min
Flight Crew Portable Oxygen - (21C) 311 tlenu, przy 3l/min - 103 min

A co to jest ? Przenosna butla zarezerwowana dla pilotow ?

J.

Data: 2012-01-10 20:07:28
Autor: bma
Tlenu
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jehs9j$6eb$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "bma"  napisał w wiadomości grup

Dla przykładu w B737:
Passenger Portable Oxygen - (21C) 120l tlenu, przy zużyciu 3l/min - 40 min
Flight Crew Portable Oxygen - (21C) 311 tlenu, przy 3l/min - 103 min

A co to jest ? Przenosna butla zarezerwowana dla pilotow ?

Obie są przenośne. Druga albo dla pilotow albo dla załogi w ogólności. Aż tak szczegółowo zorientowany nie jestem. Może nazwa wynika np. nie z tego czy jest dla kogoś zarezerwowana tylko gdzie się znajduje (przedział pasażerski/kokpit). Teraz to gdybam sobie.
Pozdrawiam.

Tlenu

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona