Data: 2011-04-22 20:16:17
Autor: jadrys

Czym straszyła pseudokomuna w PRL-u staje sie faktam.. Polacy zaczynają być wyrzucani ze swoich domów przez szwabów.

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Niemka-odzyskala-dom-teraz-eksmituje-polska-rodzine,wid,13347581,wiadomosc.html?ticaid=1c2cc

Data: 2011-04-23 01:44:58
Autor: zbig
On 22 Kwi, 20:16, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
Czym straszy³a pseudokomuna w PRL-u staje sie faktam.. Polacy zaczynaj±
byæ wyrzucani ze swoich domów przez szwabów.

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Niemka-odzyskala-dom-teraz-eks...

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..

To nie by³ "ich" dom.

Data: 2011-04-23 12:21:06
Autor: jadrys
W dniu 2011-04-23 10:44, zbig pisze:
[...]

To nie był "ich" dom.

Był, - ta Niemka nie zastrzegła sobie że tylko wydzierżawia nieruchomość tym ludziom gdy opuszczała Polskę.

Data: 2011-04-23 10:04:25
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:iosgrb$5ni$1news.onet.pl...

[...]

Bezprawnie?

"Jak nie wylÄ…dujÄ™(my), to mnie zabije(jÄ…)"

Data: 2011-04-23 12:21:14
Autor: jadrys

[...]

A pluć nam na takie prawo - na bo czym jest prawo bez choćby namiastki sprawiedliwości?

Data: 2011-04-23 16:26:01
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:iou96g$tvn$4news.onet.pl...

[...]

Taaaa... Sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie!

"Jak nie wylÄ…dujÄ™(my), to mnie zabije(jÄ…)"

Data: 2011-04-23 18:05:25
Autor: the_foe
W dniu 2011-04-23 12:21, jadrys pisze:

[...]

ale sprawiedliwosc powinna byc po stronie polski Trawny. Jej wlasnosc, swieta wlasnosc, nabyta w PRL na drodze spadku zostala jej odebrana i przekazana przez gmine do uzytkowania innym ludziom. Gmina czerpala z przywlaszczenia, niezgodnego nawet z prawem PRL, korzysci nie dzielac sie z wlascicielka.

--
the_foe

Data: 2011-04-23 23:10:52
Autor: jadrys
W dniu 2011-04-23 18:05, the_foe pisze:
[...]

Ona wybierając emigracje zrzekła się tych nieruchomości. No bo chyba nie wyznaczyła sobie tych państwa na tymczasowych lokatorów z prawem wypowiedzenia umowy najmu ?

Data: 2011-04-24 11:37:42
Autor: the_foe
W dniu 2011-04-23 23:10, jadrys pisze:
Ona wybierając emigracje zrzekła się tych nieruchomości.

To jest meritum tej sprawy - nie zrzekla sie. To byl blad procedury, puszczono ja bez tego aktu, zamiast tego jej majatek po prostu decyzja urzednicza przekazano gminie. Nawet wg prawa PRL nie stracila wlasnosci.

No bo chyba nie
wyznaczyła sobie tych państwa na tymczasowych lokatorów z prawem
wypowiedzenia umowy najmu ?

Wlasciciel nic nie musi. Jest jego i juz. Rzeczona pani nikogo nie wyznaczyla. W sensie prawnym po prostu wyjechala a zlodzieje sforsowali bramke i sie na lewo wprowadzili.

--
the_foe

Data: 2011-04-24 07:38:28
Autor: cirrus
[...]

Nfc Hercules contra plures.

--
stevep

Data: 2011-04-23 10:39:59
Autor: MH
jadrys <Che@yahoo.com> napisa³(a):

Czym straszyÅ&#65533;a pseudokomuna w PRL-u staje sie faktam.. Polacy zaczynajÄ&#65533; byÄ&#65533; wyrzucani ze swoich domów przez szwabów.

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Niemka-odzyskala-dom-teraz-eksmituje-pol
ska-rodzine,wid,13347581,wiadomosc.html?ticaid=1c2cc

====================

Pañstwo Moskalikowie powinni sprawê przekazaæ do Strasburga. O ile ju¿ tego
nie uczynili. I to dopiero mo¿e byæ test europejskiej praworz±dno¶ci. A pani
Trwany , powinna w zamian dostaæ dobrego kopa w dupê w postaci pokrycia
kosztów s±dowych. Abstrahuj±c od naszego prawa i sprawiedliwo¶ci , trzeba byæ
wyj±tkowym bydlakiem , aby tak± sprawê zak³adaæ ...  Rzygaæ siê chce...

MH

Data: 2011-04-23 12:55:29
Autor: jadrys
W dniu 2011-04-23 12:39,  MH pisze:
jadrys<Che@yahoo.com>  napisaÅ‚(a):

Czym straszyĹ&#65533;a pseudokomuna w PRL-u staje sie faktam.. Polacy zaczynajÄ&#65533;
byÄ&#65533; wyrzucani ze swoich domĂłw przez szwabĂłw.

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Niemka-odzyskala-dom-teraz-eksmituje-pol
ska-rodzine,wid,13347581,wiadomosc.html?ticaid=1c2cc

====================

Państwo Moskalikowie powinni sprawę przekazać do Strasburga. O ile już tego
nie uczynili. I to dopiero może być test europejskiej praworządności. A pani
Trwany , powinna w zamian dostać dobrego kopa w dupę w postaci pokrycia
kosztów sądowych. Abstrahując od naszego prawa i sprawiedliwości , trzeba być
wyjÄ…tkowym bydlakiem , aby takÄ… sprawÄ™ zakÅ‚adać ...  Rzygać siÄ™ chce...

MH

Nie MH, to nie Strasburg, to nasze rodzime sÄ…dy, nasze prawo powinno bronić Polaków przed takimi zakusami.  I zgadzam siÄ™ w Twojej opini o tej babce- trzeba mieć charakterek... Nawet jestem w stanie zrozumieć żądania tej Steinbach, wszak ona staje w obronie tych siÅ‚Ä… wysiedlonych, ale tej byÅ‚ej Polki nie jestem w stanie pojąć.

Data: 2011-04-23 18:03:01
Autor: the_foe
W dniu 2011-04-22 20:16, jadrys pisze:
Polacy zaczynają być wyrzucani ze swoich domów przez szwabów.

nie ze swoich - bo mieszkan nie wykupili to sa mieszkania gminne.
nie przez Niemke, bo formalnie jest, takze, Polka nieprzerwanie od urodzenia (na polskiej ziemi). Pani Trawny rzeczony majatek odziedziczyła po ojcu w PRLu. Wowczas byla wylacznie obywatelka polska.

--
the_foe

Data: 2011-04-23 23:10:43
Autor: jadrys
W dniu 2011-04-23 18:03, the_foe pisze:
[...]

A jednak ze swoich. Jest w polskim prawie budowlanym takie pojęcie jak zasiedlenie. Polega ono na tym że gdy przez jakiś czas właściciel nie daje znaku życia to nieruchomość staje się własnością lokatorów.

Data: 2011-04-23 23:46:55
Autor: MH
jadrys <Che@yahoo.com> napisa³(a):

> nie ze swoich - bo mieszkan nie wykupili to sa mieszkania gminne.
> nie przez Niemke, bo formalnie jest, takze, Polka nieprzerwanie od > urodzenia (na polskiej ziemi). Pani Trawny rzeczony majatek > odziedziczyÅ&#65533;a po ojcu w PRLu. Wowczas byla wylacznie obywatelka polska.

A jednak ze swoich. Jest w polskim prawie budowlanym takie pojÄ&#65533;cie jak zasiedlenie. Polega ono na tym że gdy przez jakiÅ&#65533; czas wÅ&#65533;aÅ&#65533;ciciel nie daje znaku życia to nieruchomoÅ&#65533;Ä&#65533; staje siÄ&#65533; wÅ&#65533;asnoÅ&#65533;ciÄ&#65533; lokatorów.

==================

Gwoli ¶cis³o¶ci , nazywa siê to zasiedzienie , a nie zasiedlenie..  Mniejsza z
tym , nie o to chodzi. Aby owo zasiedzienie nast±pi³o , wymagany jest pewien
okres czasu (nie wiem dok³adnie ile , ale s± odpowiedznie precyzyjne
regulacje). The_foe ma zapewne racjê , patrz±c na problem z czysto prawnego
punktu widzenia. Z ca³± pewno¶ci± , gdyby kryteria zasiedzenia zosta³y
spe³nione , pani Trawny sprawy by nie wygra³a..  Nie znam szczegó³ów zasad
przyznania owej nieruchomo¶ci obecnym lokatorom , byæ mo¿e gmina gdzie¶ "da³a
dupy". W ka¿dym b±d¼ razie , obecni lokatorzy podczas zamieszkiwania ponosili
ró¿nego rodzaju koszty zwi±zane z utrzymaniem nieruchomo¶ci , zapewne
dokonywali prace remontowe itd...  W ka¿dym b±d¼ razie , z ca³± pewno¶ci±
gdyby gmina oniegdaj nie przekaza³a im tego lokum , zorganizowali by sobie
¿ycie jako¶ inaczej i nikt do nikogo nie mia³by pretensji. Wyrok s±du powinien
nie tylko obejmowaæ roszczenia mimo wszystko prawowitej w³a¶cicielki , ale
równie¿ nak³adaæ obowi±zek odpowiedniego zado¶æuczynienia wobec obecnych
lokatorów ze strony winowajcy ca³ego tego burdelu , czyli gminy..

Z drugiej za¶ strony , z czysto moralnego punktu widzenia nasuwaj± siê dwa
wnioski: jeden dotyczy mojej oceny pani Trawny , o czym wcze¶niej pisa³em i
drugi dotycz±cy obowi±zuj±cych regulacji prawnych w tym temacie. To prawo jest
CHORE i niesprawiedliwe. Prawo i Sprawiedliwo¶æ mia³o wystarczaj±co du¿o czasu
, aby zrobiæ z tym porz±dek..  Zd±zy³o jedynie anulowaæ d³ugi PC , lub mówi±c
ja¶niej kogo¶ okra¶æ..

MH --

Data: 2011-04-24 11:48:34
Autor: the_foe
[...]

zasiedzenie wymaga 20 lat. Tyle, ze liczy sie od 1990 roku, bo wczesniej nie mozna bylo zasiedziec wlasnosci nie-prywatnej. Jezeli uznamy, ze przejecie majatku przez panstwo bylo prawne to zasiedzenie mogloby miec miejsce dopiero w 2010 roku. Jesli uznamy ze nie bylo prawne to zasiedzenia nie moglo byc w ogole bo wlasciciel bezprawnie zostal pozbawiony mozliwoasci dysponowania swoja wlasnoscia.

Pamietajmy takze o tym, ze eksmisja nie dotyczy wszytkich lokatorow na wlasnosciach Trawny. Czesc wykupila od gminy swoje lokale. Sprawa dotyczy tych ktorzy tego nie zrobili chociaz na poczatku lat 90 istnialo prawo umozliwiajace stalym lokatorom wykup mieszkan nawet za promil wartosci. Moi rodzice z takiej opcji skorzystali i pamietaja jak sasiedzi sie pukali w czolo bo koszta lokatorskie wzrastaly wtedy kilkakrotnie, gdyz wlasciciele mieli urealnionie koszty odtworzeniowe.

--
the_foe