To, co mówi przedstawiciel handlowy, a to , co jest w umowie

Data: 2011-10-29 11:51:02
Autor: Andy Niwiński
To, co mówi przedstawiciel handlowy, a to , co jest w umowie

"Ajgor" <niepod@m.pl> schrieb im Newsbeitrag news:j8f92m$6tc$1news.dialog.net.pl...
Witam.

Tak mi przyszlo do glowy takie pytanie. Dodam, ze jakis czas temu mialem taki przypadek, i chcialem sie dowiedziec, jak to wyglada od strony prawnej.
Otoz zalozmy, ze przychodzi do nas przedstawiciej handlowy jakiejs firmy (telewizja kablowa, telekomunikacja, czy cokolwiek w tym stylu).
Przedstawia nam oferte firmy, i  jej warunki. Podpisujemy z nim umowę, a po jakims czasie okazuje sie, ze nie wszystko jest tak, jak nam przedstawil. Przykladowo mowi, ze aktywacja uslugi jest bezplatna. Pytam o cene modemu, a on na to, ze modem jes za zlotowke. W umowie jest napisane, ze wszystko wedlug cennika. On twierdzi, ze wedlug cennika modem kosztuje zlotowke. Przychodzi poczta modem, pozniej list, a w nim, ze owszem. Aktywacja jest darmowa, ale modem kosztuje 99zl. Czyli gosc mnie oklamal. Dzwonie na Biuro Obslugi Klienta, pytam, jak to jest z cena modemu, bo przedstawiciel mnie oklamal, a babka na to: a ja nie wiem, co panu mowil przedstawiciel. Najwyrazniej sie pomylil. Piszę odwolanie do dyrekcji firmy, a oni na to tak samo: nie wiemy, co mowil przedstawiciel.
I tu moje pytanie: czy firma ma prawo sie wyprzec tego, co powiedzial przedstawiciel? Czy nie odpowiada za slowa swoich przedstawicieli?
Czy oklamywanie klienta, a pozniej wypieranie sie tego jest zgodne z prawem? Oczywiscie mozna powiedziec, ze nie mam dowodu na to, co on mi mowiel. Ale przeciez taki przedstawiciel nie byl tylko u mnie. Chodzil po wszystkich domach, i wszedzie mowil to samo. Na pewno znalazly by sie inne osoby, ktore to potwierdza.
Ale możesz wyjaśnić o co Ci dokładnie chodzi? Czy może urodziłeś się przedwczoraj i do tej pory nie dotarło do Ciebie, że liczy się to co na papierze? Jeśli: - "W umowie jest napisane, ze wszystko
wedlug cennika. On twierdzi, ze wedlug cennika modem kosztuje lotowke."  - to ty mu wierzysz na słowo? Nie zaglądasz do cennika? No to sam sobie jesteś winny.

To, co mówi przedstawiciel handlowy, a to , co jest w umowie