To gdzie te obniżki??

Data: 2012-12-05 21:43:34
Autor: sergo
To gdzie te obniżki??
RPP jużdrugi raz obniża stopy procentowe, tymczasem żadnej rekacji w oprocentowaniu
KK i KO w koncie. Po co te obniżki w ogóle?

Data: 2012-12-05 14:46:21
Autor: witek
To gdzie te obniżki??
sergo wrote:
RPP jużdrugi raz obniża stopy procentowe, tymczasem żadnej rekacji w
oprocentowaniu
KK i KO w koncie. Po co te obniżki w ogóle?

bo to jest mechnizm w jedna strone tylko. do góry.

obnizka jest po to, zeby potem mogla byc podwyzka. A na to juz banki zareaguja podwyzka kredytow razy dwa.

Data: 2012-12-05 21:50:47
Autor: osa
To gdzie te obniżki??
W dniu 2012-12-05 21:46, witek pisze:
sergo wrote:
RPP jużdrugi raz obniża stopy procentowe, tymczasem żadnej rekacji w
oprocentowaniu
KK i KO w koncie. Po co te obniżki w ogóle?

bo to jest mechnizm w jedna strone tylko. do góry.

Nie zawsze ;) Jeśli RPP obniża stopy procentowe to obniżane jest wyłącznie oprocentowanie depozytów. Jeśli RPP podwyższa oprocentowanie, to kredytobiorcy zaraz dostają informację, że oprocentowanie kredytów również rośnie.

Data: 2012-12-05 23:50:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
To gdzie te obniżki??

"witek" k9ogbs$3c9$1@dont-email.me

no zgadza sie

IMO o wysokościach [i niskościach oczywiście też] oprocentowania
depozytów czy kredytów [w danym banku] decyduje rynek, nie RPP.

Data: 2012-12-06 18:53:09
Autor: MK
To gdzie te obniĹźki??
On Wed, 05 Dec 2012 23:50:28 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski  <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

"witek" k9ogbs$3c9$1@dont-email.me

no zgadza sie

IMO o wysokościach [i niskościach oczywiście też] oprocentowania
depozytĂłw czy kredytĂłw [w danym banku] decyduje rynek, nie RPP.

Niekoniecznie... kazda obnizka stop procentowych automatycznie skutkuje  obnizka oprocentowania na zdecydowanej wiekszosci kart kredytowych ;).

MK

Data: 2012-12-06 08:32:14
Autor: SQLwiel
To gdzie te obniżki??
W dniu 2012-12-05 21:50, osa pisze:
[...]

.... dokładnie tak, jak z cenami ropy na giełdach i wysokością akcyzy w PL. No - niedokładnie ;) - Jak ropa tanieje, to podnosi się akcyzę, żeby cena na stacjach się nie zmieniła zanadto. A jak ropa drożeje, to podnosi się akcyzę, bo przecież zdrożała ropa :)

Za mojej młodości tak tłumaczono funkcjonowanie RWPG: My im dajemy statki, a oni za to od nas biorą węgiel.

--

Dziękuję i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-12-06 09:24:08
Autor: Piotr Gałka
To gdzie te obniżki??

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:k9obqt$j90$1dont-email.me...
sergo wrote:
RPP jużdrugi raz obniża stopy procentowe, tymczasem żadnej rekacji w
oprocentowaniu
KK i KO w koncie. Po co te obniżki w ogóle?

bo to jest mechnizm w jedna strone tylko. do góry.

A mi (23.11 - czyli efekt poprzedniej obniżki) oprocentowanie KH spadło teoretycznie z 6,09% na 5,6% (praktycznie z 6,17% na 5,68%).
Jeśli ta (i kolejne) obniżki dadzą porównywalny efekt przy następnym próbkowaniu stawki WIBOR to mi się to podoba.
P.G.

Data: 2012-12-05 21:42:20
Autor: Rafał Grzelak
To gdzie te obniżki??
sergo wrote:

RPP jużdrugi raz obniża stopy procentowe, tymczasem żadnej rekacji w
oprocentowaniu KK i KO w koncie. Po co te obniżki w ogóle?

Jak to gdzie? mbank juz obnizyl na emaxie... :>

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2012-12-05 23:48:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
To gdzie te obniżki??

"sergo" 50bfb1fa$0$1314$65785112@news.neostrada.pl

RPP jużdrugi raz obniża stopy procentowe, tymczasem żadnej rekacji w oprocentowaniu
KK i KO w koncie. Po co te obniżki w ogóle?

[Płochliwa dziewica?... Nie... Napiszę o koniach...]

Płochliwy, młody koń reaguje na lekkie muśnięcia czy wychylenia
tułowia, ale stary, cwany, rozdygotany z bólu, skłuty ostrogami
do krwi i zbity niemiłosiernie batem może nie reagować wcale na
polecenie delikatnego [niby/poniekąd mądrego] jeźdźca. :)

Te korekty (rzędu 0.25 ,,punktu procentowego'') są
dobre dla stabilnych gospodarek, nie dla polskiej. :)

[ani na koniach nie znam się, ani na dziewicach...
na gospodarce zresztą też -- ale co mi tam]

-=-

Większość małych biznesmenów nie potrafi:

 -- szacować ryzyka
 -- liczyć rzeczywistych zysków i rzeczywistych kosztów
 -- przewidywać (bez poliwęglanowych kul czarnoksięskich)
    wyglądu/obrazu rynku/świata z przYszłości

Dawno, dawno temu, gdy gospodarki rynkowe były nie tylko fikcją,
gdy bywały kraje pozbawione notorycznych wolontariatów, gdy
płacono za pracę bez odwoływania się do niepojętej ,,woli Bożej''
i gdzie rządy wybierane przez tak zwany ogół podporządkowane były
rozsądkowi -- zauważono, iż te drobne tyknięcia mają spore/widoczne
przełożenie na ,,obroty gospodarki''. Dziś, za sprawą palantów
[takich jak ja!!!] pracujących za freeko na rzecz ,,wyższych
celów'' [czyli zazwyczaj na rzecz rżnięcia studentek przez
Łazewskich] mamy gospodarkę taką, iż nie można nią sterować
takimi manewrami jak drobne korekty wiadomych stóp [i dłoni].

Ale nawyk pozostał -- jak [odruch instynktowny] u młodziuteńkiego
kota wylizującego się nieumiejętnie tak, iż kot ów nie dotyka swym
języczkiem swego futerka...

[przygłupy powtarzają: ,,chcesz rozśmieszyć Boga? -- opowiedz
mu o swoich planach''; tylko mądrzy ludzie planują coś, myślą,
opierają się o rzeczywistość, o obietnice... i są przez to
nazywani pedałami]

Data: 2012-12-06 09:04:18
Autor: sunwick
To gdzie te obniżki??
Moja hipoteka w pko bp reaguje z kilkumiesiecznym opoznieniem tak na
obnizki jak i na podwyzki, bo to chyba biora za ostatnie 12 miesiecy,
musialbym spojrzec w umowe, tam wszystko jest rozpisane.

Data: 2012-12-06 09:35:33
Autor: lolekanabolek
To gdzie te obniĹźki??
W dniu 2012-12-06 09:04, sunwick pisze:
Moja hipoteka w pko bp reaguje z kilkumiesiecznym opoznieniem tak na
obnizki jak i na podwyzki, bo to chyba biora za ostatnie 12 miesiecy,
musialbym spojrzec w umowe, tam wszystko jest rozpisane.

u mnie natomiast w pekao sa już od 1 grudnia spadło % w wyniku ostatniej obniżki

Marcin

Data: 2012-12-06 12:58:39
Autor: Franc
To gdzie te obniżki??
Dnia Wed, 5 Dec 2012 21:43:34 +0100, sergo napisał(a):

RPP jużdrugi raz obniża stopy procentowe, tymczasem żadnej rekacji w oprocentowaniu
KK i KO w koncie. Po co te obniżki w ogóle?

Np. u mnie. Spadło oprocentowanie pożyczki hipoteczne. Około 0,5%.

--
Franc

To gdzie te obniżki??