To jak tam NEOLIBERAŁY

Data: 2019-07-12 11:28:15
Autor: z
To jak tam NEOLIBERAŁY
Czyja to jest wina że podobno tak dramatycznie brakuje leków?

Data: 2019-07-12 02:33:45
Autor: japanizer
To jak tam NEOLIBERAŁY
On Friday, July 12, 2019 at 11:28:16 AM UTC+2, z wrote:
Czyja to jest wina że podobno tak dramatycznie brakuje leków?

Wg. TVPiS - spekulantów!

Data: 2019-07-12 11:37:16
Autor: z
To jak tam NEOLIBERAŁY
W dniu 2019-07-12 o 11:33, japanizer@japanizer.org pisze:
Wg. TVPiS - spekulantów!

Nie oglądam. Rozwiń temat.

Data: 2019-07-12 02:42:14
Autor: japanizer
To jak tam NEOLIBERAŁY
On Friday, July 12, 2019 at 11:37:18 AM UTC+2, z wrote:
> Wg. TVPiS - spekulantów!
> Nie oglądam. Rozwiń temat.

TVPiS to taka stacja telewizyjna rządzącej partii.

Tam przystępnie tłumaczą, że to wina Tuska i spekulantów. Czego tu jeszcze nie rozumieć?

Data: 2019-07-14 00:51:05
Autor: Pisiorowy Escobar
To jak tam NEOLIBERAŁY
japanizer@japanizer.org napisał(-a):

On Friday, July 12, 2019 at 11:28:16 AM UTC+2, z wrote:
> Czyja to jest wina że podobno tak dramatycznie brakuje leków?

Wg. TVPiS - spekulantów!

narracja komuny mówi że mafii lekowej

--
"- To jest takie nowoczesne dziennikarstwo, co z dziennikarstwem prawdziwym nie ma wiele wspólnego - tłumaczył nowo zatrudnionej reporterce zastępca redaktora naczelnego newsweb.pl Dominik S. Jednocześnie wyjaśniał, na czym polega praca w portalu. - Człowiek siedzi i wymyśla jakieś bzdury. Dziennikarze to nad jednym tekstem trzy dni siedzą, a my piszemy po dziesięć dziennie - dodawał. "

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2019-07-12 03:13:22
Autor: Bruno Brunowski
To jak tam NEOLIBERAŁY
W dniu piątek, 12 lipca 2019 11:28:16 UTC+2 użytkownik z napisał:
Czyja to jest wina że podobno tak dramatycznie brakuje leków?

Rządu, który tak przycisnął krajowych producentów, że jadą na minimalnej marży.

"- Tylko że tych leków nie ma, ponieważ dzisiaj rynkiem leków na całym świecie rządzą mechanizmy rynkowe. Jeżeli chcemy mieć leki najtańsze, to musimy wiedzieć, że właśnie komponenty, czyli ich składniki aktywne, będą sprowadzane od tanich wytwórców w Chinach, którzy, od czerwca już było wiadomo czy nawet od maja, mają poważne z tym kłopoty. Musimy mieć z tyłu głowy, że jeżeli chcemy, żeby te leki były jak najtańsze i producenci sprzedawali nam jak najtaniej, to jeżeli będą one nieopłacalne dla tych wytwórców, to po prostu będą wycofywali tę sprzedaż z Polski"
https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/brak-lekow-w-aptekach-dlaczego-w-polsce-zabraklo-lekow,951932.html

--
Bruno

Data: 2019-07-12 08:59:54
Autor: Bytomir Szimoza
To jak tam NEOLIBERAŁY
W dniu piątek, 12 lipca 2019 12:13:24 UTC+2 użytkownik Bruno Brunowski napisał:
> [...]

"- Tylko że tych leków nie ma, ponieważ dzisiaj rynkiem leków na całym świecie rządzą mechanizmy rynkowe. Jeżeli chcemy mieć leki najtańsze, to musimy wiedzieć, że właśnie komponenty, czyli ich składniki aktywne, będą sprowadzane od tanich wytwórców w Chinach, którzy, od czerwca już było wiadomo czy nawet od maja, mają poważne z tym kłopoty. Musimy mieć z tyłu głowy, że jeżeli chcemy, żeby te leki były jak najtańsze i producenci sprzedawali nam jak najtaniej, to jeżeli będą one nieopłacalne dla tych wytwórców, to po prostu będą wycofywali tę sprzedaż z Polski"

Jak za peło zalało jakie wytwórnie dysków twardych, też były braki w sklepach
i żadne żydoskie gazety tak nie piały.

Data: 2019-07-12 19:12:13
Autor: z
To jak tam NEOLIBERAŁY
Za kilka tygodni będą piały że pszenica/mąka podrożała przez PiS.

Czy jest jakaś polityka rolna unijna/państwowa która zapobiegłaby takiej suszy?
jest jakaś partia która ma pomysł żeby przeciwdziałać klęskom urodzaju i nieurodzaju?
Jest taka partia czy może rodzina europejska? ;-)

Data: 2019-07-12 12:30:42
Autor: z
To jak tam NEOLIBERAŁY
W dniu 2019-07-12 o 12:13, Bruno Brunowski pisze:
Tylko że tych leków nie ma, ponieważ dzisiaj rynkiem leków na całym świecie rządzą mechanizmy rynkowe.

Dlatego pytam czy to mądre rozwiązanie?
I czy da się przed tym 100% zabezpieczyć robiąc nawet gigantyczne zapasy?
Przecież na zdrowiu nie można oszczędzać ;-)

Zamiast roztaczać iluzoryczne wizje że człowiek może z ociepleniem klimatu powalczyć (zwłaszcza bez Chin USA...) To może zrobić coś mądrego i zdywersyfikować produkcję leków?
Nie mówimy tu o zabawkach czy elektronice tylko o podstawach podstaw dzięki którym ludzie na tej przebrzydłej ;-) planecie przetrwają ;-)

Data: 2019-07-12 12:33:39
Autor: z
To jak tam NEOLIBERAŁY
[...]

Znaczy u nas jest tanio to nie będziemy mieli leków?

Która partia ma w programie podniesienie zarobków Polaków aby było ich stać na droższe leki?

Data: 2019-07-12 04:11:56
Autor: Bruno Brunowski
To jak tam NEOLIBERAŁY
W dniu piątek, 12 lipca 2019 12:33:40 UTC+2 użytkownik z napisał:
> [...]

Znaczy u nas jest tanio to nie będziemy mieli leków?

Nie zmusisz producenta by sprzedał poniżej przyjętego przez niego progu opłacalności. A jak ten próg będzie niski, to surowce będą najtańsze i kółko się zamyka.

Która partia ma w programie podniesienie zarobków Polaków aby było ich stać na droższe leki?

Jak na razie PiS ma w programie jedynie podnoszenie cen leków, co i rusz któryś wypada z refundacji, albo zwiększa cenę. Pieniądze muszą krążyć. Emeryci dostali Emeryturę+, to mają z czego bulić. Rodzice 500+, więc również mają. Na droższe paliwo i przysłowiową pietruszkę też ich stać.

Podsumowując, ZAMKNĄĆ RYJ I DO SZEREGU! Przecież podoba cię w IV RP, nieprawdaż?

--
Bruno

Data: 2019-07-12 15:53:08
Autor: z
To jak tam NEOLIBERAŁY
W dniu 2019-07-12 o 13:11, Bruno Brunowski pisze:
Podsumowując, ZAMKNĄĆ RYJ I DO SZEREGU! Przecież podoba cię w IV RP, nieprawdaż?

Ale do tematu się nie odniosłeś choć tvpis oglądaszasz ;-)

Data: 2019-07-12 07:13:08
Autor: Bruno Brunowski
To jak tam NEOLIBERAŁY
W dniu piątek, 12 lipca 2019 15:53:11 UTC+2 użytkownik z napisał:
W dniu 2019-07-12 o 13:11, Bruno Brunowski pisze:
> Podsumowując, ZAMKNĄĆ RYJ I DO SZEREGU! Przecież podoba cię w IV RP, nieprawdaż?

Ale do tematu się nie odniosłeś choć tvpis oglądaszasz ;-)

Odniosłem się. Wyciąłeś.

--
Bruno

Data: 2019-07-12 19:08:25
Autor: z
To jak tam NEOLIBERAŁY
W dniu 2019-07-12 o 16:13, Bruno Brunowski pisze:

Odniosłem się. Wyciąłeś.

Nie poniżej poziomu opłacalności i nie przymusem.
NEOLIBERALIZM UMARŁ. Pogódź się z tym ;-)

Data: 2019-07-12 10:23:45
Autor: Bruno Brunowski
To jak tam NEOLIBERAŁY
W dniu piątek, 12 lipca 2019 19:08:27 UTC+2 użytkownik z napisał:
W dniu 2019-07-12 o 16:13, Bruno Brunowski pisze:

> Odniosłem się. Wyciąłeś.
> Nie poniżej poziomu opłacalności i nie przymusem.
NEOLIBERALIZM UMARŁ. Pogódź się z tym ;-)

To nie żaden neoliberalizm. Firma produkująca poniżej kosztów po prostu upada i już nic nie produkuje. Ktoś te koszty musi pokryć, jak nie zysk ze sprzedaży, to dotacja. Innego wyjścia nie ma.

--
Bruno

--
Bruno

Data: 2019-07-12 19:25:01
Autor: u2
To jak tam NEOLIBERAŁY
To nie żaden neoliberalizm. Firma produkująca poniżej kosztów po prostu upada i już nic nie produkuje. Ktoś te koszty musi pokryć, jak nie zysk ze sprzedaży, to dotacja. Innego wyjścia nie ma.

nie dotyczy ChRL:)

--
I love love

Data: 2019-07-12 19:42:15
Autor: z
To jak tam NEOLIBERAŁY
W dniu 2019-07-12 o 19:23, Bruno Brunowski pisze:

Pisać umiesz. A czytać? ;-)

Data: 2019-07-12 08:58:06
Autor: Bytomir Szimoza
To jak tam NEOLIBERAŁY
użytkownik z napisał:
Czyja to jest wina że podobno tak dramatycznie brakuje leków?

Nieważne czyja wina, ważne czy tym można walić w pisiorstwo:)
Prawda nie ma znaczenia.

Chj z tym że kaleka pełoski odebrał tetrykom darmowe leki,
ważne że DZIŚ jakichś leków brakuje!:)  Grzejem temat, może chyci.

Data: 2019-07-16 18:52:48
Autor: Pisiorowy Escobar
To jak tam NEOLIBERAŁY
Bytomir Szimoza <bytomir.kwasny@gmail.com> napisał(-a):

użytkownik z napisał:
> [...]

Chj z tym że kaleka pełoski odebrał tetrykom darmowe leki,
ważne że DZIŚ jakichś leków brakuje!:)  Grzejem temat, może chyci.

z listy refundacyjnej zniknęło 160 pozycji, a nie wszystkie mają zamienniki
CZOPKU

Data: 2019-07-12 11:39:42
Autor: z
To jak tam NEOLIBERAŁY
Która partia ma w programie likwidację płacenia za limity co2 i przeznaczenie tych pieniędzy na licencje i budowę fabryk leków w Polsce?
Zieloni? Przecież zdrowie obywateli jest najważniejsze ;-)
Na kogo zagłosować?

Data: 2019-07-12 02:43:41
Autor: japanizer
To jak tam NEOLIBERAŁY
On Friday, July 12, 2019 at 11:39:54 AM UTC+2, z wrote:
Która partia ma w programie likwidację płacenia za limity co2 i przeznaczenie tych pieniędzy na licencje i budowę fabryk leków w Polsce?

Na pewno nie oglądasz TVPiS? W końcu oczekujesz, że państwo zacznie budować fabryki leków?

Data: 2019-07-12 19:30:20
Autor: Yogi
To jak tam NEOLIBERAŁY
Dnia Fri, 12 Jul 2019 11:28:15 +0200, z napisał(a):

Czyja to jest wina że podobno tak dramatycznie brakuje leków?

Tusak, PO, UE, Niemców, krasnoludków i pogody. PiS-u nie jest bo PiS nie ma
o tym pojęcia siedząc z łbem w piachu.

Data: 2019-07-12 19:32:31
Autor: u2
To jak tam NEOLIBERAŁY
W dniu 12.07.2019 o 19:30, Yogi pisze:
Tusak, PO, UE, Niemców, krasnoludków i pogody.

oj oj oj, przekręcasz nazwisko Słońca Peru, może tobie pojechać po premii:))))))))))

--
I love love

Data: 2019-07-12 19:39:16
Autor: Yogi
To jak tam NEOLIBERAŁY
Dnia Fri, 12 Jul 2019 19:32:31 +0200, u2 napisał(a):

W dniu 12.07.2019 o 19:30, Yogi pisze:
Tusak, PO, UE, Niemców, krasnoludków i pogody.

oj oj oj, przekręcasz nazwisko Słońca Peru, może tobie pojechać po premii:))))))))))

Pojnformuj o tym policje w Suwałkach przygłupie.

Data: 2019-07-12 19:40:58
Autor: u2
To jak tam NEOLIBERAŁY
W dniu 12.07.2019 o 19:39, Yogi pisze:

Pojnformuj o tym policje w Suwałkach przygłupie.

tam się ukrył twój firer ?:))))))))))))

--
I love love

To jak tam NEOLIBERAŁY