Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   To jak to jest z tymi wypadkami

To jak to jest z tymi wypadkami

Data: 2012-01-03 09:05:10
Autor: Arek
To jak to jest z tymi wypadkami
http://moto.onet.pl/1654783,1,wiekszosc-wypadkow-blisko-domu,artykul.html?node=3

"Jak pokazują badania, 1/3 zdarzeń drogowych ma miejsce w odległości około 1,5 km od miejsca zamieszkania*, a w sumie aż ponad połowa w odległości 8 km**. Do ponad połowy wypadków z udziałem dzieci dochodzi w odległości nieprzekraczającej 10 minut drogi od domu***."

To trochę teorie z FR nam się rozsypują. Bo wiadomo, że FR raczej działa na tych przyjezdnych "piratów", "morderców", "miszczów prostej", "oszołomów" itp., a tym czasem sprawcami wypadków są głównie autochtoni.

A.

Data: 2012-01-03 08:25:31
Autor: BrunoJ
To jak to jest z tymi wypadkami
Arek <abc@abc.pl> napisa³(a):
http://moto.onet.pl/1654783,1,wiekszosc-wypadkow-blisko-domu,artykul.html?node=
3

"Jak pokazują badania, 1/3 zdarzeń drogowych ma miejsce w odległości około 1,5 km od miejsca zamieszkania*, a w sumie aż ponad połowa w odległości 8 km**. Do ponad połowy wypadków z udziałem dzieci dochodzi w odległości nieprzekraczającej 10 minut drogi od domu***."

To trochę teorie z FR nam się rozsypują. Bo wiadomo, że FR raczej działa na tych przyjezdnych "piratów", "morderców", "miszczów prostej", "oszołomów" itp., a tym czasem sprawcami wypadków są głównie autochtoni.

A.
Raczej nic odkrywczego, to wiadomo od dawna. Ja sie spotkalem kiedys z
liczbami ze 80% zdarzen jest w odleglosci do 1km od miejsca docelowego (start
lub koniec podrozy). Moja osobista statystyka jak najbardziej to potwierdza.
Roznica do Twojej wypowiedzi to 'miejsce docelowe' a nie 'dom'. Nie mniej kolo domu sie juz najmniej uwaza - bo znam droge na pamiec (rowniez
jako pieszy) i bo juz mysle o innych sprawach, skoro jestem prawie na miejscu. Nie bardzo widze tutaj zwiazek z FR. No i nie bylo mowy o sprawcach wypadkow
tylko o ich wystepowaniu.

--


Data: 2012-01-03 09:43:32
Autor: Arek
To jak to jest z tymi wypadkami
W dniu 2012-01-03 09:25,  BrunoJ pisze:
Arek<abc@abc.pl>  napisa³(a):

http://moto.onet.pl/1654783,1,wiekszosc-wypadkow-blisko-domu,artykul.html?node=
3

"Jak pokazują badania, 1/3 zdarzeń drogowych ma miejsce w odległości
około 1,5 km od miejsca zamieszkania*, a w sumie aż ponad połowa w
odległości 8 km**. Do ponad połowy wypadków z udziałem dzieci dochodzi w
odległości nieprzekraczającej 10 minut drogi od domu***."

To trochę teorie z FR nam się rozsypują. Bo wiadomo, że FR raczej działa
na tych przyjezdnych "piratów", "morderców", "miszczów prostej",
"oszołomów" itp., a tym czasem sprawcami wypadków są głównie autochtoni.

A.
Raczej nic odkrywczego, to wiadomo od dawna. Ja sie spotkalem kiedys z
liczbami ze 80% zdarzen jest w odleglosci do 1km od miejsca docelowego (start
lub koniec podrozy). Moja osobista statystyka jak najbardziej to potwierdza.
Roznica do Twojej wypowiedzi to 'miejsce docelowe' a nie 'dom'.
Nie mniej kolo domu sie juz najmniej uwaza - bo znam droge na pamiec (rowniez
jako pieszy) i bo juz mysle o innych sprawach, skoro jestem prawie na miejscu.
Nie bardzo widze tutaj zwiazek z FR. No i nie bylo mowy o sprawcach wypadkow
tylko o ich wystepowaniu.

Przecie¿ napisa³em, szkoda, ¿e odpowiedzia³e¶ nie czytaj±c. Skoro wypadki g³ównie powoduj± osoby niedaleko swojego domu, to co zmieni postawiony tam FR, o którym doskonale wiedz±.

A.

Data: 2012-01-03 09:35:23
Autor: huri_khan
To jak to jest z tymi wypadkami
Dnia Tue, 03 Jan 2012 09:05:10 +0100, Arek napisa³(a):

http://moto.onet.pl/1654783,1,wiekszosc-wypadkow-blisko-domu,artykul.html?node=3

"Jak pokazuj± badania, 1/3 zdarzeñ drogowych ma miejsce w odleg³o¶ci oko³o 1,5 km od miejsca zamieszkania*, a w sumie a¿ ponad po³owa w odleg³o¶ci 8 km**. Do ponad po³owy wypadków z udzia³em dzieci dochodzi w odleg³o¶ci nieprzekraczaj±cej 10 minut drogi od domu***."

Ja mia³em wypadek oko³o 1km od domu ale wjecha³ we mnie go¶æ który mia³ przesz³o 100 km od domu wiêc w której grupie ten wypadek umie¶ciæ ?


--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2012-01-03 09:49:49
Autor: SW3
To jak to jest z tymi wypadkami
Dnia 03-01-2012 o 09:05:10 Arek <abc@abc.pl> napisa³(a):

"Jak pokazuj± badania, 1/3 zdarzeñ drogowych ma miejsce w odleg³o¶ci  oko³o 1,5 km od miejsca zamieszkania*, a w sumie a¿ ponad po³owa w  odleg³o¶ci 8 km**. Do ponad po³owy wypadków z udzia³em dzieci dochodzi w  odleg³o¶ci nieprzekraczaj±cej 10 minut drogi od domu***."

Oprócz innych nasuwaj±cych siê powodów, jaki¶ wp³yw na tak± statystykê  mo¿e mieæ równie¿ to, ¿e wiêkszo¶æ kierowców stosunkowo czêsto je¼dzi w  pobli¿u domu. Jak kto¶ doje¿d¿a np. 10km do pracy to przez do¶æ spor±  czê¶æ trasy jest nie dalej ni¿ 8km od domu. Dzieci równie¿ czêsto bywaj± w  okolicach domu (a 10 minut, czyli ~1km to do¶æ spora okolica).


--
SW3
-- --
Pañstwo to wielka fikcja, dziêki której ka¿dy usi³uje ¿yæ kosztem innych.  /Bastiat

Data: 2012-01-03 09:00:25
Autor: to
To jak to jest z tymi wypadkami
begin SW3
Oprócz innych nasuwających się powodów, jakiś wpływ na taką statystykę

Myślę, że kluczowy. :>

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-03 10:30:59
Autor: Arek
To jak to jest z tymi wypadkami
W dniu 2012-01-03 09:49, SW3 pisze:
Dnia 03-01-2012 o 09:05:10 Arek <abc@abc.pl> napisa³(a):

"Jak pokazuj± badania, 1/3 zdarzeñ drogowych ma miejsce w odleg³o¶ci
oko³o 1,5 km od miejsca zamieszkania*, a w sumie a¿ ponad po³owa w
odleg³o¶ci 8 km**. Do ponad po³owy wypadków z udzia³em dzieci dochodzi
w odleg³o¶ci nieprzekraczaj±cej 10 minut drogi od domu***."

Oprócz innych nasuwaj±cych siê powodów, jaki¶ wp³yw na tak± statystykê
mo¿e mieæ równie¿ to, ¿e wiêkszo¶æ kierowców stosunkowo czêsto je¼dzi w
pobli¿u domu. Jak kto¶ doje¿d¿a np. 10km do pracy to przez do¶æ spor±
czê¶æ trasy jest nie dalej ni¿ 8km od domu. Dzieci równie¿ czêsto bywaj±
w okolicach domu (a 10 minut, czyli ~1km to do¶æ spora okolica).

Niesamowita przenikliwo¶æ:)

A.

Data: 2012-01-03 12:58:42
Autor: Marcin N
To jak to jest z tymi wypadkami
W dniu 2012-01-03 09:49, SW3 pisze:
Dnia 03-01-2012 o 09:05:10 Arek <abc@abc.pl> napisa³(a):

"Jak pokazuj± badania, 1/3 zdarzeñ drogowych ma miejsce w odleg³o¶ci
oko³o 1,5 km od miejsca zamieszkania*, a w sumie a¿ ponad po³owa w
odleg³o¶ci 8 km**. Do ponad po³owy wypadków z udzia³em dzieci dochodzi
w odleg³o¶ci nieprzekraczaj±cej 10 minut drogi od domu***."

Oprócz innych nasuwaj±cych siê powodów, jaki¶ wp³yw na tak± statystykê
mo¿e mieæ równie¿ to, ¿e wiêkszo¶æ kierowców stosunkowo czêsto je¼dzi w
pobli¿u domu. Jak kto¶ doje¿d¿a np. 10km do pracy to przez do¶æ spor±
czê¶æ trasy jest nie dalej ni¿ 8km od domu. Dzieci równie¿ czêsto bywaj±
w okolicach domu (a 10 minut, czyli ~1km to do¶æ spora okolica).

Otó¿ to! Tu nie chodzi o ¿adne "przydomowe rozlu¼nienie" czy inne brednie. Zwyczajnie - ka¿dy najwiêcej statystycznie je¼dzi blisko swojego domu. Skoro je¼dzi tu najwiêcej - to i wypadków powinien mieæ tu najwiêcej - tymczasem ma tylko 1/3 wypadków - st±d wniosek zupe³nie odwrotny: nie "przydomowe rozlu¼nienie" zwiêksza ilo¶æ wypadków, a raczej "znajomo¶æ lokalnych dróg" - zmniejsza tê wypadkowo¶æ.

Data: 2012-01-03 13:55:34
Autor: SW3
To jak to jest z tymi wypadkami
Dnia 03-01-2012 o 12:58:42 Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl>  napisa³(a):

tymczasem ma tylko 1/3 wypadków

¯eby stwierdziæ czy "tylko" czy "a¿" to mamy za ma³o danych. Kto¶ wie ile  statystyczny kierowca je¼dzi w promieniu do 1,5 i do 8km od swojego domu?  I czy wogóle przeliczaæ to wzglêdem czasu jazdy czy przeje¿d¿anych  kilometrów...
Tak na oko to ja bym powiedzia³, ¿e 1/3 do 1,5km to "a¿", ale po³owa do  8km to "tylko".

--
SW3
-- --
Pañstwo to wielka fikcja, dziêki której ka¿dy usi³uje ¿yæ kosztem innych.  /Bastiat

Data: 2012-01-03 21:20:57
Autor: Tomasz Pyra
To jak to jest z tymi wypadkami
On Tue, 03 Jan 2012 13:55:34 +0100, SW3 wrote:


Tak na oko to ja bym powiedzia³, ¿e 1/3 do 1,5km to "a¿", ale po³owa do  8km to "tylko".

Jeszcze zauwa¿ ¿e te dwie dane pochodz± z zupe³nie ró¿nych ¼róde³, byæ mo¿e
z innej próby kierowców, niewykluczone ¿e maj±ce ró¿ne definicje mierzonych
parametrów.

Data: 2012-01-04 13:49:04
Autor: Arek
To jak to jest z tymi wypadkami
W dniu 2012-01-03 21:20, Tomasz Pyra pisze:
On Tue, 03 Jan 2012 13:55:34 +0100, SW3 wrote:


Tak na oko to ja bym powiedzia³, ¿e 1/3 do 1,5km to "a¿", ale po³owa do
8km to "tylko".

Jeszcze zauwa¿ ¿e te dwie dane pochodz± z zupe³nie ró¿nych ¼róde³, byæ mo¿e
z innej próby kierowców, niewykluczone ¿e maj±ce ró¿ne definicje mierzonych
parametrów.

Dwa ró¿ne "¼ród³a" dosz³y do podobnych wniosków. To gorzej czy lepiej?

A.

Data: 2012-01-04 15:12:03
Autor: SW3
To jak to jest z tymi wypadkami
Dnia 04-01-2012 o 13:49:04 Arek <abc@abc.pl> napisa³(a):

Dwa ró¿ne "¼ród³a" dosz³y do podobnych wniosków.

No raczej nie do podobnych.

--
SW3
-- --
Pañstwo to wielka fikcja, dziêki której ka¿dy usi³uje ¿yæ kosztem innych.  /Bastiat

Data: 2012-01-04 13:57:37
Autor: Arek
To jak to jest z tymi wypadkami
W dniu 2012-01-03 12:58, Marcin N pisze:
W dniu 2012-01-03 09:49, SW3 pisze:
Dnia 03-01-2012 o 09:05:10 Arek <abc@abc.pl> napisa³(a):

"Jak pokazuj± badania, 1/3 zdarzeñ drogowych ma miejsce w odleg³o¶ci
oko³o 1,5 km od miejsca zamieszkania*, a w sumie a¿ ponad po³owa w
odleg³o¶ci 8 km**. Do ponad po³owy wypadków z udzia³em dzieci dochodzi
w odleg³o¶ci nieprzekraczaj±cej 10 minut drogi od domu***."

Oprócz innych nasuwaj±cych siê powodów, jaki¶ wp³yw na tak± statystykê
mo¿e mieæ równie¿ to, ¿e wiêkszo¶æ kierowców stosunkowo czêsto je¼dzi w
pobli¿u domu. Jak kto¶ doje¿d¿a np. 10km do pracy to przez do¶æ spor±
czê¶æ trasy jest nie dalej ni¿ 8km od domu. Dzieci równie¿ czêsto bywaj±
w okolicach domu (a 10 minut, czyli ~1km to do¶æ spora okolica).

Otó¿ to! Tu nie chodzi o ¿adne "przydomowe rozlu¼nienie" czy inne
brednie. Zwyczajnie - ka¿dy najwiêcej statystycznie je¼dzi blisko
swojego domu. Skoro je¼dzi tu najwiêcej - to i wypadków powinien mieæ tu
najwiêcej - tymczasem ma tylko 1/3 wypadków - st±d wniosek zupe³nie
odwrotny: nie "przydomowe rozlu¼nienie" zwiêksza ilo¶æ wypadków, a
raczej "znajomo¶æ lokalnych dróg" - zmniejsza tê wypadkowo¶æ.

Je¿eli ¶rednio je¼dzi siê ok 20 000km. To ile trzeba robiæ tych 1,5km lub 8km odcinków ko³o domu aby wyje¼dziæ te 20 000km?

A.

Data: 2012-01-04 14:09:08
Autor: Jakub Witkowski
To jak to jest z tymi wypadkami
W dniu 2012-01-04 13:57, Arek pisze:

Otó¿ to! Tu nie chodzi o ¿adne "przydomowe rozlu¼nienie" czy inne
brednie. Zwyczajnie - ka¿dy najwiêcej statystycznie je¼dzi blisko
swojego domu. Skoro je¼dzi tu najwiêcej - to i wypadków powinien mieæ tu
najwiêcej - tymczasem ma tylko 1/3 wypadków - st±d wniosek zupe³nie
odwrotny: nie "przydomowe rozlu¼nienie" zwiêksza ilo¶æ wypadków, a
raczej "znajomo¶æ lokalnych dróg" - zmniejsza tê wypadkowo¶æ.

Je¿eli ¶rednio je¼dzi siê ok 20 000km. To ile trzeba robiæ tych 1,5km lub 8km odcinków ko³o domu aby wyje¼dziæ te 20 000km?

A je¿eli siê nie je¼dzi ¶rednio 20 kkm? Np. Niemcy je¿d¿± mniej.
I dlaczego twierdzisz ¿e ma wyje¼dziæ tyle ile je¼d¼i ¶rednio, a nie 1/3 tego?
Wyjdzie nadal sporawo tych kursów ale ju¿ realniej.

Mnie nie wychodzi 1/3 do 1.5 km, tylko raczej 15-20%, ale ju¿ ok 60% do 8km - spokojnie.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2012-01-04 14:30:14
Autor: Arek
To jak to jest z tymi wypadkami
W dniu 2012-01-04 14:09, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2012-01-04 13:57, Arek pisze:

Otó¿ to! Tu nie chodzi o ¿adne "przydomowe rozlu¼nienie" czy inne
brednie. Zwyczajnie - ka¿dy najwiêcej statystycznie je¼dzi blisko
swojego domu. Skoro je¼dzi tu najwiêcej - to i wypadków powinien mieæ tu
najwiêcej - tymczasem ma tylko 1/3 wypadków - st±d wniosek zupe³nie
odwrotny: nie "przydomowe rozlu¼nienie" zwiêksza ilo¶æ wypadków, a
raczej "znajomo¶æ lokalnych dróg" - zmniejsza tê wypadkowo¶æ.

Je¿eli ¶rednio je¼dzi siê ok 20 000km. To ile trzeba robiæ tych 1,5km
lub 8km odcinków ko³o domu aby wyje¼dziæ te 20 000km?

A je¿eli siê nie je¼dzi ¶rednio 20 kkm? Np. Niemcy je¿d¿± mniej.

Fakt, ka¿dy samochód sprowadzony z Niemiec ma niewielki przebieg. Ale przed sprowadzeniem to maj± te przebiegi jednak ca³kiem niez³e.

I dlaczego twierdzisz ¿e ma wyje¼dziæ tyle ile je¼d¼i ¶rednio, a nie 1/3
tego?
Wyjdzie nadal sporawo tych kursów ale ju¿ realniej.

Chodzi³o mi o pokazanie, ¿e nie jest to takie oczywiste, ¿e statystycznie te krótkie odcinki to wiêksza czê¶æ przebiegu. A wrêcz przeciwnie. A mimo, ¿e s± to znane odcinki dzieje siê na nich najwiêcej niebezpiecznych i nieoczekiwanych sytuacji.

A.

Data: 2012-01-03 10:42:15
Autor: J.F
To jak to jest z tymi wypadkami
Użytkownik "Arek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
http://moto.onet.pl/1654783,1,wiekszosc-wypadkow-blisko-domu,artykul.html?node=3
"Jak pokazują badania, 1/3 zdarzeń drogowych ma miejsce w odległości około 1,5 km od miejsca zamieszkania*, a w sumie aż ponad połowa w odległości 8 km**. Do ponad połowy wypadków z udziałem dzieci dochodzi w odległości nieprzekraczającej 10 minut drogi od domu***."

To trochę teorie z FR nam się rozsypują. Bo wiadomo, że FR raczej działa na tych przyjezdnych "piratów", "morderców", "miszczów prostej", "oszołomów" itp., a tym czasem sprawcami wypadków są głównie autochtoni.

Nie ma jak to odpowiednio zaprezentowac fakty - 1/3 blizej niz, a nie "2/3 dalej niz" :-)

Oczywiscie nie spytawszy sie ani co dokladnie badano, ani o czyja odleglosc chodzi (dziecka ? ), ani nie spojrzawszy na zrodla:

* Źródło: churchill.com
** Źródło: The National Highway Traffic Safety Administration
*** Źródło: Partners for Child Passenger Safety

Ale musze pochwalic moja SM - maja ulubione miejsce wlasnie 1.5km od domu :-)

J.

Data: 2012-01-03 22:33:27
Autor: Artur Maśląg
To jak to jest z tymi wypadkami
W dniu 2012-01-03 10:42, J.F pisze:
Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
http://moto.onet.pl/1654783,1,wiekszosc-wypadkow-blisko-domu,artykul.html?node=3

"Jak pokazują badania, 1/3 zdarzeń drogowych ma miejsce w odległości
około 1,5 km od miejsca zamieszkania*, a w sumie aż ponad połowa w
odległości 8 km**. Do ponad połowy wypadków z udziałem dzieci dochodzi
w odległości nieprzekraczającej 10 minut drogi od domu***."

To trochę teorie z FR nam się rozsypują. Bo wiadomo, że FR raczej
działa na tych przyjezdnych "piratów", "morderców", "miszczów
prostej", "oszołomów" itp., a tym czasem sprawcami wypadków są głównie
autochtoni.

Nie ma jak to odpowiednio zaprezentowac fakty - 1/3 blizej niz, a nie
"2/3 dalej niz" :-)

Nieważne - grunt, że "To trochę teorie z FR nam się rozsypują..." :)

Oczywiscie nie spytawszy sie ani co dokladnie badano, ani o czyja
odleglosc chodzi (dziecka ? ), ani nie spojrzawszy na zrodla:

Nieważne - grunt, że "To trochę teorie z FR nam się rozsypują..." :)

* Źródło: churchill.com
** Źródło: The National Highway Traffic Safety Administration
*** Źródło: Partners for Child Passenger Safety

Nieważne - grunt, że "To trochę teorie z FR nam się rozsypują..." :)

Ale musze pochwalic moja SM - maja ulubione miejsce wlasnie 1.5km od
domu :-)

PoprawiajÄ… statystykÄ™? (tylko jakÄ…...)

Data: 2012-01-04 13:48:06
Autor: Arek
To jak to jest z tymi wypadkami
W dniu 2012-01-03 22:33, Artur Maśląg pisze:
W dniu 2012-01-03 10:42, J.F pisze:
Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
http://moto.onet.pl/1654783,1,wiekszosc-wypadkow-blisko-domu,artykul.html?node=3


"Jak pokazują badania, 1/3 zdarzeń drogowych ma miejsce w odległości
około 1,5 km od miejsca zamieszkania*, a w sumie aż ponad połowa w
odległości 8 km**. Do ponad połowy wypadków z udziałem dzieci dochodzi
w odległości nieprzekraczającej 10 minut drogi od domu***."

To trochę teorie z FR nam się rozsypują. Bo wiadomo, że FR raczej
działa na tych przyjezdnych "piratów", "morderców", "miszczów
prostej", "oszołomów" itp., a tym czasem sprawcami wypadków są głównie
autochtoni.

Nie ma jak to odpowiednio zaprezentowac fakty - 1/3 blizej niz, a nie
"2/3 dalej niz" :-)

Nieważne - grunt, że "To trochę teorie z FR nam się rozsypują..." :)

Liczyłem na coś więcej. To było wyjątkowo słabe, nawet jak na Ciebie.

A.

Data: 2012-01-04 13:51:19
Autor: Jakub Witkowski
To jak to jest z tymi wypadkami
W dniu 2012-01-03 10:42, J.F pisze:

Ale musze pochwalic moja SM - maja ulubione miejsce wlasnie 1.5km od domu :-)

Znaczy od siedziby? ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2012-01-04 20:57:25
Autor: J.F.
To jak to jest z tymi wypadkami
Dnia Wed, 04 Jan 2012 13:51:19 +0100, Jakub Witkowski napisa³(a):
W dniu 2012-01-03 10:42, J.F pisze:
Ale musze pochwalic moja SM - maja ulubione miejsce wlasnie 1.5km od domu :-)

Znaczy od siedziby? ;)

Od siedziby ale mojej :-)

J.

Data: 2012-01-03 21:19:30
Autor: Tomasz Pyra
To jak to jest z tymi wypadkami
On Tue, 03 Jan 2012 09:05:10 +0100, Arek wrote:

http://moto.onet.pl/1654783,1,wiekszosc-wypadkow-blisko-domu,artykul.html?node=3

"Jak pokazuj± badania, 1/3 zdarzeñ drogowych ma miejsce w odleg³o¶ci oko³o 1,5 km od miejsca zamieszkania*, a w sumie a¿ ponad po³owa w odleg³o¶ci 8 km**.

Pytanie jaka czê¶æ ca³kowitego przebiegu samochodów w badanych przypadkach
robi siê w odleg³o¶ci odpowiednio 1.5km i 8km od miejsca zamieszkania.
Bo wcale nie bêdzie tego tak ma³o jak siê na pierwszy rzut oka wydaje.

No i pytanie co to za zdarzenia drogowe? Bo wiêkszo¶æ "zdarzeñ drogowych"
to pewnie parkingowe st³uczki, a poniewa¿ prawie ka¿da trasa zaczyna i
koñczy siê pod domem, to si³± rzeczy szansa na takie zdarzenie tam jest
do¶æ spora - na pewno wiêksza ni¿ gdziekolwiek indziej.

Bo bez takiej analizy to te artyku³y zas³uguj± na miano "statystyki jako
najgorszej formy k³amstwa".


Do ponad po³owy wypadków z udzia³em dzieci dochodzi w odleg³o¶ci nieprzekraczaj±cej 10 minut drogi od domu***."

Dok³adnie jak wy¿ej.
Podejrzewam ¿e dzieci wiêkszo¶æ czasu poza domem spêdzaj± jednak w
odleg³o¶ci mniejszej ni¿ 10 minut od domu, to i tu maj± wypadki gdzie s±.

Data: 2012-01-04 13:46:41
Autor: Arek
To jak to jest z tymi wypadkami
W dniu 2012-01-03 21:19, Tomasz Pyra pisze:
On Tue, 03 Jan 2012 09:05:10 +0100, Arek wrote:

http://moto.onet.pl/1654783,1,wiekszosc-wypadkow-blisko-domu,artykul.html?node=3

"Jak pokazuj± badania, 1/3 zdarzeñ drogowych ma miejsce w odleg³o¶ci
oko³o 1,5 km od miejsca zamieszkania*, a w sumie a¿ ponad po³owa w
odleg³o¶ci 8 km**.

Pytanie jaka czê¶æ ca³kowitego przebiegu samochodów w badanych przypadkach
robi siê w odleg³o¶ci odpowiednio 1.5km i 8km od miejsca zamieszkania.
Bo wcale nie bêdzie tego tak ma³o jak siê na pierwszy rzut oka wydaje.

£atwo policzyæ. Je¿eli robisz ok 20 000 rocznie. To je¿eli robisz tylko przebiegi 1,5 km. To wynika z tego, ¿e robisz w roku 13,333 takich odcinków co daje ok 44 takich odcinków dziennie (zak³adaj±c, ¿e u¿ywasz samochodu 300 dni w roku).
A.

Data: 2012-01-04 00:25:25
Autor: Fishman
To jak to jest z tymi wypadkami
W dniu 2012-01-03 09:05, Arek pisze:
"Jak pokazują badania, 1/3 zdarzeń drogowych ma miejsce w odległości
około 1,5 km od miejsca zamieszkania*, a w sumie aż ponad połowa w
odległości 8 km**. Do ponad połowy wypadków z udziałem dzieci dochodzi w
odległości nieprzekraczającej 10 minut drogi od domu***."

Wiesz, są trzy rodzaje kłamstwa: kłamstwo, cholerne kłamstwo i statystyka.
Zauważ, że 100% przejazdów ma swój przebieg 1,5km od domu (dla samochodu tam parkowanego). Nieco mniej 8 km od domu. Niewielki procent >>100km od domu. Dzieci też rzadko bywają niepilnowane dalej niż 10 minut drogi od domu.
Wyjaśniło się trochę?

Fishman

Data: 2012-01-04 14:04:53
Autor: Jakub Witkowski
To jak to jest z tymi wypadkami
W dniu 2012-01-04 00:25, Fishman pisze:

Wyjaśniło się trochę?

Nie wyjaśniło. Wątpliwość brzmiała: czy aby FR faktycznie poprawiają bezpieczeństwo,
skoro gro wypadków powodują lokalsi, na których prawie nie działają.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2012-01-04 15:15:55
Autor: yabba
To jak to jest z tymi wypadkami
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:je1ipl$qde$1news2.ipartners.pl...
W dniu 2012-01-04 00:25, Fishman pisze:

Wyjaśniło się trochę?

Nie wyjaśniło. Wątpliwość brzmiała: czy aby FR faktycznie poprawiają bezpieczeństwo,
skoro gro wypadków powodują lokalsi, na których prawie nie działają.



Czy FR stoją w miejscach, w których często były wypadki spowodowane przekroczeniem dopuszczalnej prędkości?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-01-06 15:01:32
Autor: user
To jak to jest z tymi wypadkami
W dniu 2012-01-03 09:05, Arek pisze:
To trochę teorie z FR nam się rozsypują. Bo wiadomo, że FR raczej działa
na tych przyjezdnych "piratów", "morderców", "miszczów prostej",
"oszołomów" itp., a tym czasem sprawcami wypadków są głównie autochtoni.

Jakby tu chodziło o bezpieczeństwo to wszystkie FR stałyby przed
szkołami, centrami handlowymi, przedszkolami, żłobkami, kościołami i
innymi często uczęszczanymi miejscami. Tymczasem stoją przeważnie na
rogatkach lub miejscach i nikłym zagrożeniu dla pieszych czy innych
uczestnikach ruchu. No może parę by się znalazło na ruchliwych
skrzyżowaniach, ale to raczej mniejszość (przynajmniej w mojej okolicy).
A jak nie wiadomo o co chodzi...

To jak to jest z tymi wypadkami

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona