Data: 2012-01-03 09:05:10 | |
Autor: Arek | |
To jak to jest z tymi wypadkami | |
http://moto.onet.pl/1654783,1,wiekszosc-wypadkow-blisko-domu,artykul.html?node=3
"Jak pokazują badania, 1/3 zdarzeń drogowych ma miejsce w odległości około 1,5 km od miejsca zamieszkania*, a w sumie aż ponad połowa w odległości 8 km**. Do ponad połowy wypadków z udziałem dzieci dochodzi w odległości nieprzekraczającej 10 minut drogi od domu***." To trochę teorie z FR nam się rozsypują. Bo wiadomo, że FR raczej działa na tych przyjezdnych "piratów", "morderców", "miszczów prostej", "oszołomów" itp., a tym czasem sprawcami wypadków są głównie autochtoni. A. |
|
Data: 2012-01-03 08:25:31 | |
Autor: BrunoJ | |
To jak to jest z tymi wypadkami | |
Arek <abc@abc.pl> napisa³(a):
http://moto.onet.pl/1654783,1,wiekszosc-wypadkow-blisko-domu,artykul.html?node=Raczej nic odkrywczego, to wiadomo od dawna. Ja sie spotkalem kiedys z liczbami ze 80% zdarzen jest w odleglosci do 1km od miejsca docelowego (start lub koniec podrozy). Moja osobista statystyka jak najbardziej to potwierdza. Roznica do Twojej wypowiedzi to 'miejsce docelowe' a nie 'dom'. Nie mniej kolo domu sie juz najmniej uwaza - bo znam droge na pamiec (rowniez jako pieszy) i bo juz mysle o innych sprawach, skoro jestem prawie na miejscu. Nie bardzo widze tutaj zwiazek z FR. No i nie bylo mowy o sprawcach wypadkow tylko o ich wystepowaniu. -- |
|
Data: 2012-01-03 09:43:32 | |
Autor: Arek | |
To jak to jest z tymi wypadkami | |
W dniu 2012-01-03 09:25, BrunoJ pisze:
Arek<abc@abc.pl> napisa³(a): Przecie¿ napisa³em, szkoda, ¿e odpowiedzia³e¶ nie czytaj±c. Skoro wypadki g³ównie powoduj± osoby niedaleko swojego domu, to co zmieni postawiony tam FR, o którym doskonale wiedz±. A. |
|
Data: 2012-01-03 09:35:23 | |
Autor: huri_khan | |
To jak to jest z tymi wypadkami | |
Dnia Tue, 03 Jan 2012 09:05:10 +0100, Arek napisa³(a):
http://moto.onet.pl/1654783,1,wiekszosc-wypadkow-blisko-domu,artykul.html?node=3 Ja mia³em wypadek oko³o 1km od domu ale wjecha³ we mnie go¶æ który mia³ przesz³o 100 km od domu wiêc w której grupie ten wypadek umie¶ciæ ? -- [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094] [SY] [Cruze 1,8 LT] |
|
Data: 2012-01-03 09:49:49 | |
Autor: SW3 | |
To jak to jest z tymi wypadkami | |
Dnia 03-01-2012 o 09:05:10 Arek <abc@abc.pl> napisa³(a):
"Jak pokazuj± badania, 1/3 zdarzeñ drogowych ma miejsce w odleg³o¶ci oko³o 1,5 km od miejsca zamieszkania*, a w sumie a¿ ponad po³owa w odleg³o¶ci 8 km**. Do ponad po³owy wypadków z udzia³em dzieci dochodzi w odleg³o¶ci nieprzekraczaj±cej 10 minut drogi od domu***." Oprócz innych nasuwaj±cych siê powodów, jaki¶ wp³yw na tak± statystykê mo¿e mieæ równie¿ to, ¿e wiêkszo¶æ kierowców stosunkowo czêsto je¼dzi w pobli¿u domu. Jak kto¶ doje¿d¿a np. 10km do pracy to przez do¶æ spor± czê¶æ trasy jest nie dalej ni¿ 8km od domu. Dzieci równie¿ czêsto bywaj± w okolicach domu (a 10 minut, czyli ~1km to do¶æ spora okolica). -- SW3 -- -- Pañstwo to wielka fikcja, dziêki której ka¿dy usi³uje ¿yæ kosztem innych. /Bastiat |
|
Data: 2012-01-03 09:00:25 | |
Autor: to | |
To jak to jest z tymi wypadkami | |
begin SW3
Oprócz innych nasuwających się powodów, jakiś wpływ na taką statystykę Myślę, że kluczowy. :> -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-01-03 10:30:59 | |
Autor: Arek | |
To jak to jest z tymi wypadkami | |
W dniu 2012-01-03 09:49, SW3 pisze:
Dnia 03-01-2012 o 09:05:10 Arek <abc@abc.pl> napisa³(a): Niesamowita przenikliwo¶æ:) A. |
|
Data: 2012-01-03 12:58:42 | |
Autor: Marcin N | |
To jak to jest z tymi wypadkami | |
W dniu 2012-01-03 09:49, SW3 pisze:
Dnia 03-01-2012 o 09:05:10 Arek <abc@abc.pl> napisa³(a): Otó¿ to! Tu nie chodzi o ¿adne "przydomowe rozlu¼nienie" czy inne brednie. Zwyczajnie - ka¿dy najwiêcej statystycznie je¼dzi blisko swojego domu. Skoro je¼dzi tu najwiêcej - to i wypadków powinien mieæ tu najwiêcej - tymczasem ma tylko 1/3 wypadków - st±d wniosek zupe³nie odwrotny: nie "przydomowe rozlu¼nienie" zwiêksza ilo¶æ wypadków, a raczej "znajomo¶æ lokalnych dróg" - zmniejsza tê wypadkowo¶æ. |
|
Data: 2012-01-03 13:55:34 | |
Autor: SW3 | |
To jak to jest z tymi wypadkami | |
Dnia 03-01-2012 o 12:58:42 Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisa³(a):
tymczasem ma tylko 1/3 wypadków ¯eby stwierdziæ czy "tylko" czy "a¿" to mamy za ma³o danych. Kto¶ wie ile statystyczny kierowca je¼dzi w promieniu do 1,5 i do 8km od swojego domu? I czy wogóle przeliczaæ to wzglêdem czasu jazdy czy przeje¿d¿anych kilometrów... Tak na oko to ja bym powiedzia³, ¿e 1/3 do 1,5km to "a¿", ale po³owa do 8km to "tylko". -- SW3 -- -- Pañstwo to wielka fikcja, dziêki której ka¿dy usi³uje ¿yæ kosztem innych. /Bastiat |
|
Data: 2012-01-03 21:20:57 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
To jak to jest z tymi wypadkami | |
On Tue, 03 Jan 2012 13:55:34 +0100, SW3 wrote:
Tak na oko to ja bym powiedzia³, ¿e 1/3 do 1,5km to "a¿", ale po³owa do 8km to "tylko". Jeszcze zauwa¿ ¿e te dwie dane pochodz± z zupe³nie ró¿nych ¼róde³, byæ mo¿e z innej próby kierowców, niewykluczone ¿e maj±ce ró¿ne definicje mierzonych parametrów. |
|
Data: 2012-01-04 13:49:04 | |
Autor: Arek | |
To jak to jest z tymi wypadkami | |
W dniu 2012-01-03 21:20, Tomasz Pyra pisze:
On Tue, 03 Jan 2012 13:55:34 +0100, SW3 wrote: Dwa ró¿ne "¼ród³a" dosz³y do podobnych wniosków. To gorzej czy lepiej? A. |
|
Data: 2012-01-04 15:12:03 | |
Autor: SW3 | |
To jak to jest z tymi wypadkami | |
Dnia 04-01-2012 o 13:49:04 Arek <abc@abc.pl> napisa³(a):
Dwa ró¿ne "¼ród³a" dosz³y do podobnych wniosków. No raczej nie do podobnych. -- SW3 -- -- Pañstwo to wielka fikcja, dziêki której ka¿dy usi³uje ¿yæ kosztem innych. /Bastiat |
|
Data: 2012-01-04 13:57:37 | |
Autor: Arek | |
To jak to jest z tymi wypadkami | |
W dniu 2012-01-03 12:58, Marcin N pisze:
W dniu 2012-01-03 09:49, SW3 pisze: Je¿eli ¶rednio je¼dzi siê ok 20 000km. To ile trzeba robiæ tych 1,5km lub 8km odcinków ko³o domu aby wyje¼dziæ te 20 000km? A. |
|
Data: 2012-01-04 14:09:08 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
To jak to jest z tymi wypadkami | |
W dniu 2012-01-04 13:57, Arek pisze:
Otó¿ to! Tu nie chodzi o ¿adne "przydomowe rozlu¼nienie" czy inne A je¿eli siê nie je¼dzi ¶rednio 20 kkm? Np. Niemcy je¿d¿± mniej. I dlaczego twierdzisz ¿e ma wyje¼dziæ tyle ile je¼d¼i ¶rednio, a nie 1/3 tego? Wyjdzie nadal sporawo tych kursów ale ju¿ realniej. Mnie nie wychodzi 1/3 do 1.5 km, tylko raczej 15-20%, ale ju¿ ok 60% do 8km - spokojnie. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2012-01-04 14:30:14 | |
Autor: Arek | |
To jak to jest z tymi wypadkami | |
W dniu 2012-01-04 14:09, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2012-01-04 13:57, Arek pisze: Fakt, ka¿dy samochód sprowadzony z Niemiec ma niewielki przebieg. Ale przed sprowadzeniem to maj± te przebiegi jednak ca³kiem niez³e. I dlaczego twierdzisz ¿e ma wyje¼dziæ tyle ile je¼d¼i ¶rednio, a nie 1/3 Chodzi³o mi o pokazanie, ¿e nie jest to takie oczywiste, ¿e statystycznie te krótkie odcinki to wiêksza czê¶æ przebiegu. A wrêcz przeciwnie. A mimo, ¿e s± to znane odcinki dzieje siê na nich najwiêcej niebezpiecznych i nieoczekiwanych sytuacji. A. |
|
Data: 2012-01-03 10:42:15 | |
Autor: J.F | |
To jak to jest z tymi wypadkami | |
Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
http://moto.onet.pl/1654783,1,wiekszosc-wypadkow-blisko-domu,artykul.html?node=3 To trochę teorie z FR nam się rozsypują. Bo wiadomo, że FR raczej działa na tych przyjezdnych "piratów", "morderców", "miszczów prostej", "oszołomów" itp., a tym czasem sprawcami wypadków są głównie autochtoni. Nie ma jak to odpowiednio zaprezentowac fakty - 1/3 blizej niz, a nie "2/3 dalej niz" :-) Oczywiscie nie spytawszy sie ani co dokladnie badano, ani o czyja odleglosc chodzi (dziecka ? ), ani nie spojrzawszy na zrodla: * Źródło: churchill.com ** Źródło: The National Highway Traffic Safety Administration *** Źródło: Partners for Child Passenger Safety Ale musze pochwalic moja SM - maja ulubione miejsce wlasnie 1.5km od domu :-) J. |
|
Data: 2012-01-03 22:33:27 | |
Autor: Artur Maśląg | |
To jak to jest z tymi wypadkami | |
W dniu 2012-01-03 10:42, J.F pisze:
Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup Nieważne - grunt, że "To trochę teorie z FR nam się rozsypują..." :) Oczywiscie nie spytawszy sie ani co dokladnie badano, ani o czyja Nieważne - grunt, że "To trochę teorie z FR nam się rozsypują..." :) * Źródło: churchill.com Nieważne - grunt, że "To trochę teorie z FR nam się rozsypują..." :) Ale musze pochwalic moja SM - maja ulubione miejsce wlasnie 1.5km od Poprawiają statystykę? (tylko jaką...) |
|
Data: 2012-01-04 13:48:06 | |
Autor: Arek | |
To jak to jest z tymi wypadkami | |
W dniu 2012-01-03 22:33, Artur Maśląg pisze:
W dniu 2012-01-03 10:42, J.F pisze: Liczyłem na coś więcej. To było wyjątkowo słabe, nawet jak na Ciebie. A. |
|
Data: 2012-01-04 13:51:19 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
To jak to jest z tymi wypadkami | |
W dniu 2012-01-03 10:42, J.F pisze:
Ale musze pochwalic moja SM - maja ulubione miejsce wlasnie 1.5km od domu :-) Znaczy od siedziby? ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-01-04 20:57:25 | |
Autor: J.F. | |
To jak to jest z tymi wypadkami | |
Dnia Wed, 04 Jan 2012 13:51:19 +0100, Jakub Witkowski napisa³(a):
W dniu 2012-01-03 10:42, J.F pisze: Od siedziby ale mojej :-) J. |
|
Data: 2012-01-03 21:19:30 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
To jak to jest z tymi wypadkami | |
On Tue, 03 Jan 2012 09:05:10 +0100, Arek wrote:
http://moto.onet.pl/1654783,1,wiekszosc-wypadkow-blisko-domu,artykul.html?node=3 Pytanie jaka czê¶æ ca³kowitego przebiegu samochodów w badanych przypadkach robi siê w odleg³o¶ci odpowiednio 1.5km i 8km od miejsca zamieszkania. Bo wcale nie bêdzie tego tak ma³o jak siê na pierwszy rzut oka wydaje. No i pytanie co to za zdarzenia drogowe? Bo wiêkszo¶æ "zdarzeñ drogowych" to pewnie parkingowe st³uczki, a poniewa¿ prawie ka¿da trasa zaczyna i koñczy siê pod domem, to si³± rzeczy szansa na takie zdarzenie tam jest do¶æ spora - na pewno wiêksza ni¿ gdziekolwiek indziej. Bo bez takiej analizy to te artyku³y zas³uguj± na miano "statystyki jako najgorszej formy k³amstwa". Do ponad po³owy wypadków z udzia³em dzieci dochodzi w odleg³o¶ci nieprzekraczaj±cej 10 minut drogi od domu***." Dok³adnie jak wy¿ej. Podejrzewam ¿e dzieci wiêkszo¶æ czasu poza domem spêdzaj± jednak w odleg³o¶ci mniejszej ni¿ 10 minut od domu, to i tu maj± wypadki gdzie s±. |
|
Data: 2012-01-04 13:46:41 | |
Autor: Arek | |
To jak to jest z tymi wypadkami | |
W dniu 2012-01-03 21:19, Tomasz Pyra pisze:
On Tue, 03 Jan 2012 09:05:10 +0100, Arek wrote: £atwo policzyæ. Je¿eli robisz ok 20 000 rocznie. To je¿eli robisz tylko przebiegi 1,5 km. To wynika z tego, ¿e robisz w roku 13,333 takich odcinków co daje ok 44 takich odcinków dziennie (zak³adaj±c, ¿e u¿ywasz samochodu 300 dni w roku). A. |
|
Data: 2012-01-04 00:25:25 | |
Autor: Fishman | |
To jak to jest z tymi wypadkami | |
W dniu 2012-01-03 09:05, Arek pisze:
"Jak pokazują badania, 1/3 zdarzeń drogowych ma miejsce w odległości Wiesz, są trzy rodzaje kłamstwa: kłamstwo, cholerne kłamstwo i statystyka. Zauważ, że 100% przejazdów ma swój przebieg 1,5km od domu (dla samochodu tam parkowanego). Nieco mniej 8 km od domu. Niewielki procent >>100km od domu. Dzieci też rzadko bywają niepilnowane dalej niż 10 minut drogi od domu. Wyjaśniło się trochę? Fishman |
|
Data: 2012-01-04 14:04:53 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
To jak to jest z tymi wypadkami | |
W dniu 2012-01-04 00:25, Fishman pisze:
Wyjaśniło się trochę? Nie wyjaśniło. Wątpliwość brzmiała: czy aby FR faktycznie poprawiają bezpieczeństwo, skoro gro wypadków powodują lokalsi, na których prawie nie działają. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-01-04 15:15:55 | |
Autor: yabba | |
To jak to jest z tymi wypadkami | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:je1ipl$qde$1news2.ipartners.pl...
W dniu 2012-01-04 00:25, Fishman pisze: Czy FR stoją w miejscach, w których często były wypadki spowodowane przekroczeniem dopuszczalnej prędkości? -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2012-01-06 15:01:32 | |
Autor: user | |
To jak to jest z tymi wypadkami | |
W dniu 2012-01-03 09:05, Arek pisze:
To trochę teorie z FR nam się rozsypują. Bo wiadomo, że FR raczej działa Jakby tu chodziło o bezpieczeństwo to wszystkie FR stałyby przed szkołami, centrami handlowymi, przedszkolami, żłobkami, kościołami i innymi często uczęszczanymi miejscami. Tymczasem stoją przeważnie na rogatkach lub miejscach i nikłym zagrożeniu dla pieszych czy innych uczestnikach ruchu. No może parę by się znalazło na ruchliwych skrzyżowaniach, ale to raczej mniejszość (przynajmniej w mojej okolicy). A jak nie wiadomo o co chodzi... |