To jak to w końcu jest z akcesoriami?

Data: 2013-03-21 10:46:59
Autor: frank drebin
To jak to w końcu jest z akcesoriami?
Wiosną rok temu kupiłem sobie SE Xperia ARC S. Jako że oryginalne dokanałówki (z mikrofonem) za mocno podbijały bas to zachciało mi się je zmienić.
Z ciekawości spróbowałem oryginałki od Sony Xperia S (z mikrofonem) i dupa. Akcesorium nieobsługiwane (???).
Wiem, że to teraz dwie rożne firmy ale dalej rodzina Xperia przecież.
Kupiłem A-Jays2 - działają ładnie i bezproblemowo.
Niedawno kupiłem córce inne A-Jays z mikrofonem do jej Iphone 4S bo urwała słuchawki. U niej działają a u mnie znowu "akcesorium nieobsługiwane".
Tyle się mówi o zamkniętości Apple a ja kiedyś miałem przez 3 lata Iphone 3g i nie zdażyło mi się żeby coś nie działało. Po kablu, bo bezprzewodowych rzeczy nie próbowałem.

To jak to w końcu jest? Apple złe bo rezerwat a inni dobrzy? Czy to tylko przypadłość śp. SonyEricssonów?

Jako ciekawostkę podam, że próby podłączenia A-Jays (z mikrofonem) do mojego Arc S w pewnym momencie zakończyły się sukcesem. Nie pamiętam jak to zrobiłem (chyba podłączyłem je podczas działania PowerAmpa) ale przez kilkanaście sekund wszystko działało jak powinno. Jakiś soft blokujący nie zdążył zadziałać?
A potem znowu "akcesorium ..." i więcej się już nie udało.

Data: 2013-03-21 10:14:04
Autor: W
To jak to w końcu jest z akcesoriami?
frank drebin wystukał, co następuje:

To jak to w końcu jest? Apple złe bo rezerwat a inni dobrzy? Czy to
tylko przypadłość śp. SonyEricssonów?

Sprawdziłem przed chwila na neksusie i9250 słuchawki z zestawu, cresyny douszne i Fischer Audio fa-007, wsio działało. Nic innego z mikrofonem pod ręka nie miałem bo i telefonu nie używam do słuchania muzyki...

Strzelałbym na fanaberie sony/SE... biorac pod uwage zakusy sony jako takiego, że tylko ich produkty a reszta ma się odstosunkować...

Data: 2013-03-21 19:11:39
Autor: frank drebin
Użytkownik "W" <wu@wu.pl> napisał w wiadomości news:XnsA18A7220328A4wuathomeat.home...
[...]

pewnie tak jest, że to fanaberie SE, zastanowiło mnie tylko to, że powszechnie pogardzany za zamkniętość ipek nie robił takich numerów.

Ciekawi mnie, czy inne firmy też tak cudaczą?

Data: 2013-03-21 21:07:47
Autor: J.F.
Dnia Thu, 21 Mar 2013 19:11:39 +0100, frank drebin napisał(a):
[...]

Tak, zeby akcesoria od starego modelu nie dzialaly z nowym ?

Juz zapomniales ile rodzajow ladowarek bylo do Nokii, ile zlacz do SE,
i cala masa innych pomyslow ? Apple tez zmienia gniazda.

J.

Data: 2013-03-21 21:19:00
Autor: ALEX Alpha MR
Dnia Thu, 21 Mar 2013 21:07:47 +0100, J.F. napisał(a):

Tak, zeby akcesoria od starego modelu nie dzialaly z nowym ?

Juz zapomniales ile rodzajow ladowarek bylo do Nokii,

Aż 3? Na tyle lat i modeli to całkiem sporo.

--
ALEX Alpha MR, Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska nie tylko zatopiła
flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy

Data: 2013-03-21 21:53:16
Autor: frank drebin
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1wwqcsc13qys.i8sl7i1mdvzr$.dlg40tude.net...
[...]
ale to przecież zwykłe słuchawki były a nie Bóg wie co za "akcesorium" a różnica między modelami to raptem ze 3 m-ce były.
Na dodatek te A-Jays z pilotem to raczej do ipka nie powinny się podłączyć a tam nawet pilot i mikrofon działał.

Zdziwiło mnie, bo słuchawki od Sony Xperii S i od mojej SE Xperii Arc S wyglądały praktycznie identycznie a i w numeracji (miały jakieś infokarteczki przyczepione) prawie jednakowe numery były. Moje grały u kolegi a jego u mnie nie.

Juz zapomniales ile rodzajow ladowarek bylo do Nokii, ile zlacz do SE,
i cala masa innych pomyslow ? Apple tez zmienia gniazda.

Jasne, ale to we własnym ekosystemie, ale taki A-Jays sprzedaje pewnie pierdyliard słuchawek które pasują do pierdyliarda fonów i w życiu bym nie przypuszczał, że u mnie na dość popularnym modelu nie zadziałają.
Zastanawia mnie tylko dlaczego przez chwilę grały.

Data: 2013-03-21 23:11:12
Autor: J.F.
Dnia Thu, 21 Mar 2013 21:53:16 +0100, frank drebin napisał(a):
Tak, zeby akcesoria od starego modelu nie dzialaly z nowym ?
ale to przecież zwykłe słuchawki były a nie Bóg wie co za "akcesorium" a różnica między modelami to raptem ze 3 m-ce były.

Nie wiem o co chodzi, ale zalozmy na chwile ze producent zamierza poprawic
zycie klientom a nie tylko swoj zysk ... no i co, ma zaprzestac produkcji
na rok, zeby nikt nie narzekal ze "wczoraj kupilem telefon, a dzis drugi i
juz cos tam ze starego nie dzialac nowym" ? Tak bardziej przykladowo - robilismy telefony na karty M2, a teraz chcemy
robic na uSD. Ile lat trzeba odczekac przed zmiana ?
[...]

To chyba to:
http://talk.sonymobile.com/thread/31455

J.

Data: 2013-03-22 14:46:01
Autor: frank drebin
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:qf759z47zdfo$.13kpkrvrzja8s.dlg40tude.net...
[...]

dobra, teraz rozumiem. Ale z tego co widzę to służy tylko i wyłącznie "utrudnianiu" w zamiennych akcesoriach.
Bo chyba nie ma jakichś plusów któregoś standardu?

Data: 2013-03-22 17:36:35
Autor: J.F
Użytkownik "frank drebin"  napisał w wiadomości
[...]

Chyba nie, ale podejrzewam ze Sony sie jakis dopatrzyl, i nie tyle o utrudnianie chodzi, co wlasnie o "ulatwianie".
I teraz wszystkie beda takie same ... przez dwa lata, bo potem cos znow wymysla :-)

A dopatrzyc sie mogli ze np jeden z nich jest opatentowany :-)

J.

Data: 2013-03-21 20:31:05
Autor: ToMasz
W dniu 21.03.2013 10:46, frank drebin pisze:
Wiosną rok temu kupiłem sobie SE Xperia ARC S. Jako że oryginalne
(...)? Czy to
tylko przypadłość śp. SonyEricssonów?
O ile ja wiem, to S/E kombinowało żeby słuchawki z mikrofonem ulepszyć o sterowanie na kablu. tak więc zwykłe słuchawki 3 sekcyjne powinny działać jako słuchawki. Zestaw HF stereo 4 sekcyjny już tylko dedykowany. parę zł na ebayu lub parę zł na allegro + 15zł przesyłka listem z białego stoku

ToMasz

Data: 2013-03-21 21:54:44
Autor: frank drebin
Użytkownik "ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:514b5ff9$0$1264$65785112news.neostrada.pl...
[...]

sorry ale za słaby jestem w te klocki żebym wiedział o czym piszesz.

Data: 2013-03-21 22:18:11
Autor: ToMasz
W dniu 21.03.2013 21:54, frank drebin pisze:
[...]

przesadzasz. W Arcu słuchawki zakończone wtykiem typu JACK 3.5mm na którym są 3 sekcje(pierścienie) bez mikrofonu działają? Działają. natomiast zestaw "wolne ręce" czyli 2 słuchawki + mikrofon zakończone wtykiem jack 3.5mm 4 sekcyjnym, muszą być dedykowane. nie z HTC, nie z iPhone tylko z sory erikson. czyli tak, wymyślili sobie standrard, ale pozostawili możliwość korzystania ze słuchawek.
słuchawki (z mikrofonem) za 12.65zł z przesyłką:
http://www.ebay.pl/itm/330799295779?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649
ToMasz

Data: 2013-03-21 22:43:45
Autor: J.F.
Dnia Thu, 21 Mar 2013 22:18:11 +0100, ToMasz napisał(a):
[...]

Ale o co chodzi - za drogie, czy cos tak skomplikowali, ze podrobic sie nie
da ? Bo np samsung ma zamienione pierscionki masy i mikrofonu w stosunku do
nokii. Ale ze standardu nie ma, to trudno powiedziec kto ma zamienione.
Ale to tylko dwa typy

J.

Data: 2013-03-22 19:11:59
Autor: ToMasz
W dniu 21.03.2013 22:43, J.F. pisze:
[...]

są co najmiej dwa standardy, z zaminioną masą i mikrofonem. Gdzieś wyczytałem, że jeden z probemów można objeść, naciskając i trzymając przycisk na kablu i dopiero wtykając wtyczkę
ToMasz

Data: 2013-03-22 19:35:11
Autor: frank drebin
Użytkownik "ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:514c9eef$0$1269$65785112news.neostrada.pl...
[...]

to może tak przypadkiem zrobiłem, bo jak pisałem, przez kilkanaście sekund wszystko działało. Ale już nie sprawdzę bo córa zgubiła słuchawki.

To jak to w końcu jest z akcesoriami?