To już koniec Polski? Za kilka lat państwo się rozpadnie

Data: 2010-09-27 19:18:56
Autor: awe
To już koniec Polski? Za kilka lat państwo się rozpadnie
Data: 2010-09-27 17:31:41
Autor: b0niek
To już koniec Polski? Za kilka lat państwo się rozpadnie
awe <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał(a):
http://www.pardon.pl/artykul/12558
/to_juz_koniec_polski_za_kilka_lat_panstwo_sie_rozpadnie

Żałosne. Jak za pisu i Kaczyńskich państwo się nie rozpadło (a było blisko!)
to teraz tym bardziej się nie rozpadnie.

Data: 2010-09-27 21:15:20
Autor: awe

Użytkownik "b0niek" <bonislaw@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i7qkdt$gfc$1inews.gazeta.pl...
[...]

-- -- -- -- -- -
nie koniecznie, 300 mln zadluzenia dziennie i stale rosnie
awe

Data: 2010-09-27 22:27:16
Autor: Anatol

Użytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i7qq75$qn7$1news.onet.pl...

[...]

W lipcu zadłużenie SP wzrosło o 569 mln PLN czyli 18 mln PLN dziennie :

http://www.mf.gov.pl/_files_/dlug_publiczny/zadluzenie/publikacje/zsp_2010_07.pdf

Długi  USA, Japonii, Włoch czy Belgii rosną od dawna znacznie szybciej niż 300 mln PLN dziennie a pomimo tego się nie rozpadają. Nie rozpadła się nawe Grecja.

Anatol

Data: 2010-09-27 22:32:37
Autor: u2
W dniu 2010-09-27 22:27, Anatol pisze:
[...]

No właśnie, bo Grecja posiada dziesiątki dużych wysp. Ale Polska nie
posiada i nie może ich odsprzedać, poza wyspą na jeziorze Śniardwy.

Poza tym w USA murzynów biją.

Data: 2010-09-27 23:18:56
Autor: awe

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4ca0ff68$0$27024$65785112news.neostrada.pl...
[...]

-- -- -- --
anatol to kretyn. cos ostatnio pisal w sprawach ekonomii i nawet juz nie chcialem mu odpisywac bo totalne bzdury. Niech kretynek wyjasni lepiej jakie PKB maja te kraje i czy przypadkiem te 300 mln zl dziennie to dla nich jest jak splunac. Poza tym te kraje maja wysoki poziom rozwoju, a Polska to moze grabie do nich eksportowac. Jesli Polska bedzie sie tak dalej zadluzac to sloma tego nie splaca.
awe

Data: 2010-09-28 00:14:22
Autor: Jaksa
To juÂż koniec Polski? Za kilka lat paĂąstwo siĂŞ rozpadnie
On Mon, 27 Sep 2010 23:18:56 +0200, awe <fakej2345@poczta.onet.pl> wrote:

UÂżytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisaÂł w wiadomoÂści
W dniu 2010-09-27 22:27, Anatol pisze:
W lipcu zadÂłuÂżenie SP wzrosÂło o 569 mln PLN czyli 18 mln PLN dziennie :

http://www.mf.gov.pl/_files_/dlug_publiczny/zadluzenie/publikacje/zsp_2010_07.pdf

DÂługi  USA, Japonii, WÂłoch czy Belgii rosnÂą od dawna znacznie szybciej
niÂż 300 mln PLN dziennie a pomimo tego siĂŞ nie rozpadajÂą. Nie rozpadÂła
siĂŞ nawe Grecja.

No wÂłaÂśnie, bo Grecja posiada dziesiÂątki duÂżych wysp. Ale Polska nie
posiada i nie moÂże ich odsprzedaĂŚ, poza wyspÂą na jeziorze ÂŚniardwy.

Poza tym w USA murzynĂłw bijÂą.
-- -- -- --
[...]

Kretyn to moze z niego nie jest, ale o finansach i biznesie ma raczej slabe
pojecie, choc probuje zawziecie sprawiac wrazenie ze jest inaczej.

Troche jak Leszek Balcerowicz, choc ten to juz wogole niewiele kuma.

Kiedys Anatol probowal mi wytlumaczyc ze w Irlanii sa niskie podatki,
gdy ja w sumie placilem tam (firma, VAT i osobisty) niemal 70%.

Jaksa

Data: 2010-09-28 19:19:06
Autor: b0niek
To ju? koniec Polski? Za kilka lat pa?stwo si? rozpadnie
Jaksa <Jaksa@podole.pl> napisał(a):

Troche jak Leszek Balcerowicz, choc ten to juz wogole niewiele kuma.

Zawsze powalają mnie tacy goście jak ty, co mają o sobie niebywale wysokie
mniemanie.
Nota bene wielu idiotów uważa się za wybitnych.

Data: 2010-09-28 22:00:58
Autor: awe

Użytkownik "b0niek" <bonislaw@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i7tf39$3vs$1inews.gazeta.pl...
[...]

-- -- -- -- -- -- -
ty nawet nie odwazylbys sie tak o sobie pomyslec?
awe

Data: 2010-09-28 20:14:17
Autor: b0niek
> [...]
> Nota bene wielu idiotów uważa się za wybitnych.

-- -- -- -- -- -- -
ty nawet nie odwazylbys sie tak o sobie pomyslec?

Ty jak widzę, też masz o sobie wysokie mniemanie.

Data: 2010-09-28 22:58:58
Autor: awe

Użytkownik "b0niek" <bonislaw@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i7tiap$g7a$1inews.gazeta.pl...
> [...]

-- -- -- -- -- -- -
ty nawet nie odwazylbys sie tak o sobie pomyslec?

Ty jak widzę, też masz o sobie wysokie mniemanie.
na pewno wyzsze niz ty masz o sobie
awe

Data: 2010-09-28 21:16:56
Autor:
> [...]
awe <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał(a):

> Ty jak widzę, też masz o sobie wysokie mniemanie.

nawet nie wiesz, jaki jesteś żałosny...

Data: 2010-09-29 14:58:57
Autor: awe

Użytkownik <bonislaw@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i7tm08$5i$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Użytkownik "b0niek" <bonislaw@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Ty jak widzę, też masz o sobie wysokie mniemanie.

nie wiem, ale wiem jaki ty jestes zalosny
awe

Data: 2010-09-28 18:31:15
Autor: Anatol

Użytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i7r1dq$ioh$1news.onet.pl...

PKB maja te kraje i czy przypadkiem te 300 mln zl dziennie to dla nich jest jak splunac.

No właśnie - analizowanie wartości nominalnej długu w oderwaniu od PKB to kretynizm podobnie jak porównywanie obecnego długu państwa nominowanego w walucie krajowej do długu dewizowego sprzed 30 lat.

Obecnie przyrost długu w Polsce to ok. 1-2 % PKB rocznie (do max. 55% PKB) wobec np. rocznego przyrostu USA 11-14% PKB rocznie - w sumie już 94% PKB :
http://tiny.cc/2trps

Dane dla innych krajów :

http://www.bis.org/publ/work300.pdf (tabela 1)

2007- 2010 [% PKB]

Francja 70-99
Niemcy 65-82
Grecja 104-123
Irlandia 28-81
Włochy 112-127
Japonia 167-197
Hiszpania 42-68
UK 47-83

dla porównania Polska 48-53

Pytanie - kiedy rozpadną się takie państwa jak Japonia, USA czy Włochy ?

Anatol

Data: 2010-09-28 18:51:04
Autor: u2
W dniu 2010-09-28 18:31, Anatol pisze:
dla porównania Polska 48-53

Pytanie - kiedy rozpadną się takie państwa jak Japonia, USA czy Włochy ?

Zapomniałeś o Rumunii tam dług publiczny jest malutki, a bankrutem może
się stać w każdej chwili dzięki "pomocy" UE :)

Data: 2010-09-28 19:31:37
Autor: awe
To już koniec Polski? Za kilka lat państwo się rozpadnie
Na takie dlugi moga pozwolic sobie kraje ktore cos produkuja i przoduja w b-r, a poza tym maja ogromne kapitaly zainwestowane na calym swiecie. My tych dlugow nie splacimy sloma.
Poza tym mam znajoma w USA ktora ciagle placze jak to sytuacja w USA sie strasznie, a wrecz dramatycznie pogorszyla.
Tak wiec Anatolu nie idzcie ta droga, tylko ciecia w budzetowce o 25% i zadne tam doplaty i inne bzdury. Podatki uproscic i zwolnic 50% pracownikow urzedow podatkowych. Wyliczanie i rozliczanie sie z podatku powinno byc proste jak jebanie.
awe

Data: 2010-09-28 19:51:07
Autor: Anatol

Użytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i7t8fr$7t2$1news.onet.pl...

Na takie dlugi moga pozwolic sobie kraje ktore cos produkuja

Niezależnie jak będziemy liczyć tą produkcję, USA musiłyby przeznaczyć już prawie 1-rocznego PKB a Japonii 2-letniego PKB czyli produkcji + usług na spłatę tego zadlużenia, a Polsce wystarczy 0,5 roku swojej lichej produkcji i usług.

 i przoduja w
b-r, a poza tym maja ogromne kapitaly zainwestowane na calym swiecie.

Niby jakie kapitały mają rządy i samorządy USA czy UK ?

My tych dlugow nie splacimy sloma.

To jest dług w złotówkach (część długu nominowanego w dewizach można przewalutować na złote dzięki rezerwom NBP = 93 mld USD rezerw) i wystarczą złotówki do jego spłaty.

Poza tym mam znajoma w USA ktora ciagle placze jak to sytuacja w USA sie strasznie, a wrecz dramatycznie pogorszyla.

Poziom długu w % PKB na poziomie USA to dla nas perspektywa dopiero kolejnych 10-20 lat utrzymania obecnego tempa - w tym czasie USA dojdą do 200%.

Anatol

Data: 2010-09-28 22:03:50
Autor: awe

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:i7t9uf$58i$1usenet.news.interia.pl...

[...]

obywatele

My tych dlugow nie splacimy sloma.

To jest dług w złotówkach (część długu nominowanego w dewizach można przewalutować na złote dzięki rezerwom NBP = 93 mld USD rezerw) i wystarczą złotówki do jego spłaty.
-- -- -- -- -- -- --
nei slyszalem zeby ktokolwiek dobieral sie do rezerw walutowych narodowego banku. jestes komunista?

[...]

pierdu pierdu, do 2015 dlug wzrosnie powyzej 1300-1400 mld zl - o ile dobrze pamietam plansze

Anatol

Data: 2010-09-29 00:30:05
Autor: Anatol

Użytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i7thdq$7go$1news.onet.pl...

[...]

Polska też ma obywateli i to nie tak zadłużonych w jak w USA czy Zachodniej Europie.

[...]

Chodzi o przewalutowanie czyli wymianę złotówek na USD zgromadzone w NBP - rezerwy dewizowe służą do zagwarantowania wymienialności złotego. A dodrukowane złotówki za które NBP skupował przez 20 lat nadwyżki dewiz wrócą po prostu do emitenta.

[...]

Nawet przy utrzymaniu tegorocznego rekordowego przyrostu 80 mld PLN w ciągu 5 lat bedzie to max 1100 mld PLN a tym czasie PKB nominalnie wzrośnie z tegorocznych 1450 mld do ok. 2000 mld PLN.

Anatol

Data: 2010-09-29 09:07:57
Autor: awe

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:i7tq9h$vq3$1usenet.news.interia.pl...

[...]

-- -- -- -- --
Ale nie takich ktorzy posiadaja majatek wyceniany na mld i dziesiatki mld dolarow. Pokaz mi liste najbogatszych ludzi na swiecie. Zgodzisz sie ze mna ze Polska jednak tego kapitalu nie posiada. Polacy nie sa wlascicielami ani bankow, ani wiekszych sklepow czy sieci handlowych, nie sa wlascicielami zadnych marek, rowniez tych ktore stanowily jakas marke za socjalizmu. Poza tym zapomnij o tym iz USA sie zadluzaja i jest u nich tak wspaniale. Nie jest. Sami sa przestraszeni skala swojego zadluzenia, z tym ze sa w lepszej sytuacji niz Polska poniewaz ich pieniadz jest pieniadzem swiatowym.

[...]

a od kiedy rezerwa walutowa to sa nasze pieniadze ktorymi mozemy dowolnie dysponowac?;-)
awe

Data: 2010-09-29 20:21:18
Autor: Anatol

Użytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i7uob7$p2m$1news.onet.pl...

[...]

Rezerwy walutowe NBP od zawsze służyły zabezpieczeniu wymienialność złotego i rząd prawie zawsze korzysta z pośrednictwa NBP przy operacjach przewalutowania żeby nie wstrząsać płytkim, krajowym rynkiem walutowym (wyjątkiem była np. interwencyjna sprzedaż EUR po kursie ok. 5 PLN w lutym 2009).

Anatol

Data: 2010-09-29 20:47:50
Autor: u2
W dniu 2010-09-29 20:21, Anatol pisze:
[...]

Nie żartuj, NBP nie jest podwładnym rządu. Ma swoje określone zadania.
No chyba, że uważasz to za fikcję :

http://pl.wikipedia.org/wiki/Narodowy_Bank_Polski

Data: 2010-09-30 18:09:44
Autor: Anatol

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4ca389db$0$22806$65785112news.neostrada.pl...
[...]

NBP prowadzi rachunki budżetu państwa, który jako klient może np. zlecić NBP zakup dewiz czyli przewalutowanie posiadanych złotówek albo odwrotnie :

http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/faq/004.html

"...Rezerwy dewizowe gwarantują pełną wymienialność złotego, pozwalają na dokonywanie płatności wynikających z międzynarodowych zobowiązań państwa" :

http://nbp.pl/home.aspx?f=/o_nbp/informacje/rezerwy_dewizowe.html

Anatol

Data: 2010-09-30 18:26:56
Autor: u2
W dniu 2010-09-30 18:09, Anatol pisze:
NBP prowadzi rachunki budżetu państwa, który jako klient może np. zlecić
NBP zakup dewiz czyli przewalutowanie posiadanych złotówek albo odwrotnie

To wyrażaj się precyzyjnie. Klient nasz pan, ale z przewagą klienta.

Data: 2010-09-27 23:03:16
Autor: awe

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:i7qun7$q3a$1inews.gazeta.pl...

[...]

http://www.pis.org.pl/article.php?id=17720

poza tym sam Rostowski potwierdzil ze deficyt na 2010 to 100 mld zl, wiec jak to wychodzi?
awe

Data: 2010-09-28 18:49:15
Autor: Anatol
Użytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i7r0gj$g33$1news.onet.pl...

http://www.pis.org.pl/article.php?id=17720

poza tym sam Rostowski potwierdzil ze deficyt na 2010 to 100 mld zl, wiec jak to wychodzi?

Oficjlany deficyt a przyrost zadłużenia to 2 różne sprawy. Źródłami finansowani deficytu są oprócz nowego długu także wpływy z prywatyzacji i środki przechodzące, niewykorzystane w poprzednim roku budżetowym (na które raz już zaciagnięto dług).

Balcerowicz na swoim zegarze podaje przyrost 100 tys. PLN na minutę czyli 144 mln PLN dziennie.

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,8436319,Leszek_Balcerowicz_uruchomil_licznik_dlugu_publicznego.html

Duża część przyrostu długu publicznego wynika z gigantycznych inwestycji infrastrukturalnych funduszu drogowego i samorządów,  będą po oddaniu w dużej części zrefinansowane przez UE, a w przypadku autostrad także z opłat za przejazd - ta kasa w dużych ilościach zacznie napływać do budżetów od 2012.

Anatol

Data: 2010-09-28 10:52:39
Autor: zbig
On 28 Wrz, 18:49, "Anatol" <c...@usuntowp.pl> wrote:
Użytkownik "awe" <fakej2...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomościnews:i7r0gj$g33$1news.onet.pl...

> [...]

za przejazd - ta kasa w dużych ilościach zacznie napływać do budżetów od

Podziwiam twoją cierpliwość i  poświęcanie czasu na edukację tego
skończonego osła. Wielokrotnie tu dawał dowody kompletnej
nieporadności zakresie arytmetyki (4 działania). Wyobraź sobie muła,
który usiłuje się uczyć rachunków. To mentalny komuch i ignorant,
który np. twierdzi,ze zadłużać się mogą państwa, które coś produkują.
Najlepiej jeszcze jak maja huty, kopalnie i stocznie.
Ten cymbał nigdy nie zrozumie, ze są państwa, które niczego wielkiego
nie produkują, nie mają zysków z turystyki i całkiem dobrze sobie
radzą. tak jak nigdy nie zrozumie jak to możliwe, że dług ogólny może
przewyższać ilość pieniądza w obiegu, albo np. , że można być
największym eksporterem herbaty na świecie nie produkując jej ani
grama.  Dla takich gamoni kapitał oznacza zawartość portfela a kredyt
to jest pożyczka w Providencie dla podratowania domowego budżetu.

Data: 2010-09-28 22:14:30
Autor: awe

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:e81f8580-124c-4b97-b4a6-02160775d0dep26g2000yqb.googlegroups.com...
> [...]

grama.  Dla takich gamoni kapitał oznacza zawartość portfela a kredyt
to jest pożyczka w Providencie dla podratowania domowego budżetu.
To jest przyklad insynuacji leminga. Ktory to kraj nic nie produkuje, nie posiada zadnej technologii ktora znalazlaby popyt na rynkach,i nie posiada kapitalu i moglaby splacac ogromne zadluzenie takie jak Polska? Pieniadze natomiast na splate ogromnego dlugu wyciaga z pralki frania? Zyjesz w wirtualnym swiecie. Przyznaj sie ze miales wypadek drogowy i z glowa cos nie tak. Nie zaciagam dlugow, a tym bardziej w providencie, a o obiegu pieniadza nic nie pisalem ciulu
awe
awe

Data: 2010-09-28 19:34:58
Autor: awe

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:i7t6ae$urn$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Przestan pierdolic glupoty. to sa przyrosty dlugu rok do roku po uwzglednieniu wszystkich wplywow z UE. W tej chwili dzienie to 150 mln dodatkowego dlugu, ale w I polroczu bylo to 300 mln, pod koniec roku wszystko sie wyrowna znowu do wyzszego poziomu niz 150 mln, dajac lacznie 100 mld dodatkowego deficytu ktory sie skumuluje z zadluzeniem z poprzednich lat. Trzeba tez pamietac o wplywach z prywatyzacji i o tym ile kasy ciagnie Tusk ze spolek skarbu panstwa.
Nieefektywnosc naszego systemu finansow jest zbyt wielka zeby oddawac je w rece trampkarza, ktory bardziej nadaje sie na posledniego aktora w wiejskim teatrze niz na premiera Polski.

awe

Data: 2010-09-28 20:41:19
Autor: u2
W dniu 2010-09-28 19:34, awe pisze:
Nieefektywnosc naszego systemu finansow jest zbyt wielka zeby oddawac je w rece trampkarza, ktory bardziej nadaje sie na posledniego aktora w wiejskim teatrze niz na premiera Polski.

Tę jego niekompetencję sprytnie wykorzystuje Pan Minister Finansów Jan
Vincent bez Pesel, ale nie umniejsza to odpowiedzialności Pana Premiera
Tuska.

Data: 2010-09-28 19:22:59
Autor: b0niek
> [...]

> to teraz tym bardziej się nie rozpadnie.

-- -- -- -- -- -
nie koniecznie, 300 mln zadluzenia dziennie i stale rosnie

... i z pewnością wierzysz, że gdyby rządził idiota Kaczyński ze swoją
paranoiczną sektą, to z pewnością to zadłużenie cudownie rozpłynęło by się w
porannej mgle...

Data: 2010-09-28 22:16:34
Autor: awe

Użytkownik "b0niek" <bonislaw@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i7tfaj$4vd$1inews.gazeta.pl...
> [...]

paranoiczną sektą, to z pewnością to zadłużenie cudownie rozpłynęło by się w

z pewnoscia byloby mniejsze, a przede wszystkim PiS wykonalby juz jakies ruchy. Natomiast Tusk czeka do nastepnych wyborow, a potem beda nastepne wybory. Skonczy sie to bardzo zle. Wy tu sobie popierdolicie, bedziecie glosowac na tego zjeba, a potem bedziemy duszeni zobowiazaniami i spadkem ogolnego popytu, albowiem trudno cos kupowac jesli pracodawca nie ma za co wyplacic ci kasy.
awe

Data: 2010-09-28 20:20:10
Autor: b0niek
> [...]
> paranoiczną sektą, to z pewnością to zadłużenie cudownie rozpłynęło by się > w

-- -- -- -- -- -- -
z pewnoscia byloby mniejsze,

rotfl. Idź do przedszkola, może tam w to uwierzą...

a przede wszystkim PiS wykonalby juz jakies ruchy.

O tak! Zabrali by się do budowania pomnika przed pałacem i stawiania krzyża.

Natomiast Tusk czeka do nastepnych wyborow, a potem beda nastepne wybory.

Genialne, jak na to wpadłeś?

[...]

Ale masz w ogóle jakieś pojęcie o czym piszesz? Bo w myśl tych bredni, to
państwo już dawno powinno się było zawalić jeszcze za Kaczyńskich.

Data: 2010-09-28 23:00:26
Autor: awe

Użytkownik "b0niek" <bonislaw@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i7tilq$hfp$1inews.gazeta.pl...

> .. i z pewnością wierzysz, że gdyby rządził idiota Kaczyński ze swoją
> paranoiczną sektą, to z pewnością to zadłużenie cudownie rozpłynęło by > się
> porannej mgle...

-- -- -- -- -- -- -
[...]

ty zyjesz w Polsce czy mieszkasz w Afryce? Bo mnie sie wydaje ze to dla wszystkich jest oczywiste. Nawet zaprzyjaznione z PO media nie ukrywaja tego faktu. Tusk jest bardzo praktyczny. Licza sie tylko sondaze.
awe

Data: 2010-09-28 21:14:33
Autor: b0niek
> [...]

> rotfl. Idź do przedszkola, może tam w to uwierzą...

> O tak! Zabrali by się do budowania pomnika przed pałacem i stawiania > krzyża.

-- -- -- -- --
[...]

Ty jesteś taki głupi sam z siebie, czy celowo rżniesz durnia?

Data: 2010-09-29 15:00:09
Autor: awe

Użytkownik "b0niek" <bonislaw@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i7tlrp$t5q$1inews.gazeta.pl...
> [...]

> rotfl. Idź do przedszkola, może tam w to uwierzą...

> O tak! Zabrali by się do budowania pomnika przed pałacem i stawiania

[...]

no cos ty podpowiadaja mi politolodzy z calego kraju. nigdy bym na to nie wpadl.
awe

To już koniec Polski? Za kilka lat państwo się rozpadnie