To już pewne. Polska podbija światowy handel

Data: 2012-02-20 21:08:51
Autor: Bogdan Idzikowski
To już pewne. Polska podbija światowy handel
Polska ma coraz mocniejszą pozycję na rynkach międzynarodowych. Świadczy o tym między innymi fakt, że udział naszego kraju w światowym eksporcie wzrósł od 2000 r. ponaddwukrotnie - z 0,5 proc. do 1,1 proc. w 2010 r. Skracamy przy tym dystans, jaki nas dzieli do Niemiec, które są lokomotywą europejskiej gospodarki. Jeszcze przed dwunastoma laty wartość eksportu naszego zachodniego sąsiada była aż siedemnastokrotnie większa niż polskiego - wynika z szacunków DGP na podstawie danych GUS i Ministerstwa Gospodarki. W 2010 r. przewaga ta była znacznie mniejsza, bo ośmiokrotna. Skurczyła się też w roku ubiegłym, ponieważ nasz eksport rósł szybciej niż niemiecki. Poprawiliśmy też swoją pozycję w stosunku do Wielkiej Brytanii - jej eksport był dziewięciokrotnie większy, a jest 2,5-krotnie większy, Włoch - odpowiednio 7,6 i 2,8, oraz Hiszpanii - 3,6 i 1,5.
więcej: http://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/380052,dynamicznie-rosnie-polski-eksport.html

No to rzućcie trochę gnoju i wylejcie zawartość szamba.

Data: 2012-02-20 13:44:16
Autor: Marek
On 20 Lut, 21:08, "Bogdan Idzikowski" <bogda...@neostrada.pl> wrote:
[...]

========================================>
No to rzućcie trochę gnoju i wylejcie zawartość szamba.

W  zakladach Opla w Polsce , pracuje manager, ktory zarabia 26 tys zl/
mies.
Ten manager jest Niemcem.
Pracuje od poniedzialku do piatku(piatek, 12 godz) i wyjezdza do domu
- do Niemiec.
Przez te 2, 1/2 dnia, wydaje swoje pieniadze na przyjemnosci, a reszte
wplaca na konto oszczednosciowe w Niemczech, lub remontuje dom swoich
rodzicow, w ktorym, kiedys ma zamiar zamieszkac.

W poniedzialek, jest znowu w Polsce, na swoim stanowisku i nadzoruje
niskoplatnych, polskich roboli, ktorzy ledwo wiaza koniec z koncem.

Jego zarobki, sa (oficjalnie) zarobkami polskiego pracownika.

I tak wyglada "dobrobyt" Polakow , spowodowany inwestycjami
przedsiebiorcow europejskich w Polsce.

Data: 2012-02-20 22:53:02
Autor: MH
Marek <mwisniewski2008@googlemail.com> napisał(a):

[...]

================

ŁAŁŁ!!!  Ależ zawiało ideami nieśmiertelnie żywymi!!  CHŁOPIE , OBUDŹ SIĘ!! Już ponad 20 lat minęło, a Ty nie zauważyłeś pewnej zmiany?!

MH

Data: 2012-02-20 14:58:50
Autor: Marek

===============>
ŁAŁŁ!!!  Ależ zawiało ideami nieśmiertelnie żywymi!!
CHŁOPIE , OBUDŹ SIĘ!! Już ponad 20 lat minęło, a Ty nie zauważyłeś pewnej zmiany?!

MH

Zmiana jest taka, ze do tej pory , Polakow jebali komuchy, takie, jak
ty, a , od pewnego czasu, internacjonaly faszystowsko-
socjaldemokratyczne.

Data: 2012-02-21 15:22:51
Autor: MH
[...]

===============

Erystyka na poziomie obrońców "KŻYŻA". MH

Data: 2012-02-20 23:39:10
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Marek" <mwisniewski2008@googlemail.com> napisał w wiadomości news:4ac34c03-bcc5-4828-a480-d5b09594e87am24g2000yqb.googlegroups.com...
[...]

=======================================

Nie zawiodłem się. Ale jak twoje pisanie ma się do tematu?

ps. w Niemczech tak pracują. W piątek o 12 kończą tydzień pracy. Nie wiedziałeś?

Data: 2012-02-21 06:59:47
Autor: Wiesiaczek
Bogdan Idzikowski wrote:

[...]

Albo nie rozumiesz, albo co bardziej prawdopodobne, celowo manipulujesz.

Tu chodzi o zarobki "polskiego pracownika", które faktycznie sa zarobkami niemieckiego pracownika, któremu pensję płacą polscy robole.
I ten niemiecki pracownik wywozi te pieniądze do Niemiec i tam one zostają.
Polakom zostaja jedynie skromne ochłapy i rachunki do zapłącenia.

Za to statystyki pną się w górę, co pozwala trzymać polaczków krótko za pysk i doić do upadłego, obiecując cuda w kolejnej kadencji.

--
Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma?

Data: 2012-02-21 09:45:14
Autor: Anatol
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Jeżeli tyle zarabia netto to płaci w ciągu roku : 94 000 PLN podatku PIT, 41000 PLN składki do NFZ oraz 59000 PLN składek na ZUS. W ciągu pobytu w Polsce musi wydawać też część kasy na produkty z polską akcyzą i VATem.

W poniedzialek, jest znowu w Polsce, na swoim stanowisku i nadzoruje
niskoplatnych, polskich roboli, ktorzy ledwo wiaza koniec z koncem.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Ci niskopłatni robole kosztują pracodawcę ok. 1000 EUR miesięcznie podczas gdy za dobrze opłacanych pracowników PRL na zagranicznych kontraktach budowlanych płacono góra po 100 USD.

Anatol

Data: 2012-02-21 10:06:54
Autor: Marek Czaplicki
Marek wrote:

[...]

Ja też pracuję w piątki do tej godziny.

Data: 2012-02-20 21:58:58
Autor: dreptak
Bogdan Idzikowski <bogdanid@neostrada.pl> napisał(a):
[...]

A proszę bardzo: coś o rodzimych zdolnościach eksportowo-importowych:
http://www.youtube.com/watch?v=pXW2ZJ0S8Yg&feature=related

Data: 2012-02-21 01:06:18
Autor: sofu

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4f42a855$0$1211$65785112news.neostrada.pl...
[...]

W jednym masz racje Polska to szambo!
A gówna lepiej nie tykać, wiec za badzo nie będę drążył tematu.
To co przytoczyłes oznacza, że na terenie Polski obce firmy ulokowały swoja produkcję z której czerpią korzyści
kosztem niskich płac polskich pracowników różnego szczebla. Wytworzone tu dobra mają się nijak do powstawania majątku narodowego
i zamożnosci Polski jako kraju. Po prostu te pieniadze nie zostają w kraju.
Polska w zamian za to, że część jej obywateli ma pracę udostepnia teren do tej produkcji. Musi tez dbać o drogi, energię elektryczną, linie przesyłowe, wszelką infrastrukturę, itp. Niedługo wszyscy zaczniemi płacić wieksze koszta energii elektrycznej m. innymi dzieki takiemu a nie innemu zużyciu energii elektrycznej.
Gdyby te 1.1 % było możliwe za czasów PRL to można śmiało powiedziec, że Polska bylaby krajem mlekiem i miodem płynacym, a  te prawie 10 milionów Polaków żyjacych w Polsce na poziomie ubóstwa byłoby tylko złym snem.
Oczywiscie lepiej, że tu lokuja swoją produkcję, bo odpryskowo Polacy na tym jakoś korzystają, ale nie piłabym z zachwytu nad tymi 1,1 %.
Polska nie ma ani jednej światowej rozpoznawalnej firmy takiej jak Philips, AEG, Bosh, Sony itp.
Nie opłaca się więc nikomu kłaść nacisk na rozpoznawalną na świecie produkcję made in Poland.
Polska wiec nie ma możliwości dyktowania warunków finansowych produkcji w Polsce.
Polak jak już sie troche wzbogaci, to juz zaczyna płacić podatki za granicą i z tego co produkuje Polska ma ochłapy.
Takie markety działają jak odkurzacze polskich pieniędzy. Przykłady można by mnożyć.

sofu

Data: 2012-02-21 09:10:22
Autor: jadryś
To już pewne. Polska podbija światowy handel
Polska ma coraz mocniejszą pozycję na rynkach międzynarodowych.

Tak, w eksporcie i eksploatacji taniej siły roboczej. Bijemy w tym już nawet część krajów tzw. trzeciego świata.

To już pewne. Polska podbija światowy handel