To już plaga, emeryci z biedy wyzbywają się mieszkań!

Data: 2011-09-09 04:49:52
Autor: Mirek
To już plaga, emeryci z biedy wyzbywają się mieszkań!
On 7 Wrz, 12:19, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
Emeryci coraz cz ciej zastawiaj swoje mieszkania
PAP | 07.09.2011 | 06:26

W ci gu ostatniego roku liczba um w o odwr con hipotek wzros a nawet
trzykrotnie, podaje "Dziennik Gazeta Prawna".

Zwi zek Bank w Polskich szacuje, e do tej pory podpisano ich 1,5-2 tys. W
ramach takiej umowy np. 75-letni m czyzna za mieszkanie warte 300 tys. z
dostaje do ko ca ycia ok. 800 z miesi cznie, a 80-letnia kobieta za
nieruchomo wart 1 mln z mo e dosta ok. 3 tys. z miesi cznie.

Na rynku dzia aj cztery fundusze oferuj ce takie us ugi. Wed ug Roberta
Majkowskiego, prezesa Funduszu Hipotecznego Dom, rynek b dzie si rozwija ..
Liczba klient w powinna wzrosn zw aszcza po wej ciu w ycie nowej ustawy,
kt r przygotowuje resort finans w. W tym roku trafi ona do Sejmu. By mo e ju
w przysz ym roku umo liwi wprowadzenie odwr conej hipoteki do ofert bank w. Ma
by te korzystniejsza dla senior w ni obecne oferty.

Obecnie w Polsce jest 6 mln emeryt w, a w ci gu 20 lat ich liczba wzro nie o
po ow . Odwr con hipotek stosuje 10 pa stw UE, m.in. Niemcy i W gry.
Najwi ksz popularno ci ten produkt cieszy si w Wielkiej Brytanii. W USA takie
umowy podpisuje ok. 2 proc. os b.http://emerytury.wp.pl/kat,2752,title,Emeryci-coraz-czesciej-zastawia...

R n polski biedny nar d r wno!

Ależ to proste, młode osoby wkraczające na rynek pracy biorą kredyt na
mieszkanie na 20-30 lat (czyli faktycznie spłacają do emerytury), a
później na tejże już emeryturze spłacony kredyt oddają bankowi w
postaci odwróconej hipoteki za dodatek do emerytury (coś mi się obiło
o czy, że za mieszkanie warte 300 tys. bank daje średnio 800 zł
miesięcznie).
Do tego przez cały ten okres życia są niewolnikami 'systemu' i
żydowskiej religii, i generalnie nic się właściwie nie zmieniło od
czasów starożytnego egiptu.
Wniosek: nie brać kredytów.

Data: 2011-09-09 14:02:58
Autor: zdumiony
W dniu 2011-09-09 13:49, Mirek pisze:
[...]

Racja, wzięcie kredytu to najlepsza droga do zostania niewolnikiem systemu. Ale tak jest zrobione że pętla się zaciska i coraz trudniej jest zamieszkać w swoim własnym nie bankowym domu. Swoje robi tez to że pieniądz ma być pieniądzem inflacyjnym aby nie opłacało się oszczędzać. Jeszcze do niedawna frank szwajcarski bł mocną walutą ale już nie jest.
W odwróconej hipotece wyzysk jest jeszcze większy.
http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,9027667,Odwrocona_hipoteka__2000_zl_renty_miesiecznie__Nie.html
"Weźmy kobietę, która ma w Poznaniu mieszkanie o wartości 300 tys. zł. Jeśli kobieta ma 65 lat, to po zrzeczeniu się praw do lokalu po śmierci, może dostać od funduszu rentę hipoteczną w wysokości raptem 400 zł."
Czyli opłaca się dopiero po ...ponad 60 latach, a emeryt może żyć tylko 6 lat, co oznacza że jeśli bank będzie miał szczęście to otrzyma mieszkanie ze 1/10 ceny. Nikt nie będzie brał emerytury 60 lat.
Odwrócona hipoteka powinna być prawnie zakazana.

Data: 2011-09-09 05:13:45
Autor: Mirek
On 9 Wrz, 14:02, zdumiony <zdumi...@jestem.pl> wrote:
> [...]

mieszkanie ze 1/10 ceny. Nikt nie będzie brał emerytury 60 lat.
Odwrócona hipoteka powinna być prawnie zakazana.

Cała ta odwrócona hipoteka to zwykły geszeft (bank kalkuluje, że
otrzyma nieruchomość za 1/3, a maksymalnie za 1/2 jej wartości),
lepiej jest sprzedać na rynku z prawem wieczystego użytkowania/
zameldowania.

Data: 2011-09-10 00:02:14
Autor: boukun

Użytkownik "Mirek" <mirek%ptasie.net@gtempaccount.com> napisał w wiadomości news:cbf94913-5194-447f-8a0e-a3bd0dc56913y21g2000yqy.googlegroups.com...
[...]

Całe życie karmią Polacy bankierów...
Tylko debile biorą kredyty. Nigdy nie żyłem na kredyt...

boukun

To już plaga, emeryci z biedy wyzbywają się mieszkań!