To koniec ery PO!

Data: 2015-06-20 15:31:38
Autor: Mark Woydak
To koniec ery PO!

Szyd艂o znokautowa艂a Kopacz. To koniec ery PO!

Platforma boksuje w starych koleinach swojej retoryki. Powtarza te same
slogany o przera偶aj膮cym PiS, kt贸re wyborcy odrzucili ju偶 w wyborach
samorz膮dowych i prezydenckich. Nikt w Platformie nie rozumie, 偶e paliwo
jakim by艂o straszenie PiS, dawno si臋 wypali艂o. Z kolei szef PiS-u, Jaros艂aw
Kaczy艅ski, wyci膮gn膮艂 wnioski i ust臋puje miejsca m艂odszym od siebie, 偶eby
przyci膮gn膮膰 tych, kt贸rzy na PiS pod jego przyw贸dztwem nigdy by nawet nie
spojrzeli. W gor膮c膮 polityczn膮 sobot臋 to PiS ma du偶o wi臋cej powod贸w do
zadowolenia. Niekt贸rzy m贸wi膮 bez ogr贸dek. 鈥 To by艂 nokaut na Platformie.
Dlaczego?

 鈥 Jeste艣my bogat膮 parti膮, a nasza konwencja to bieda. To co zrobi艂 PiS to
by艂o Hollywood - powtarzali wychodz膮cy z konwencji PO w hali na Ursynowie
politycy partii rz膮dz膮cej. Ich przekaz w pe艂ni zdominowa艂y wydarzenia,
kt贸re mia艂y miejsce na warszawskim Torwarze. Powod贸w by艂o wiele, ale oceny
s膮 jednoznaczne.

- To by艂 nokaut - m贸wi艂 o sytuacji PO politolog prof. Kazimierz Kik w TVP
Info. A jego opini臋 potwierdzali kolejni eksperci m.in dr Wojciech
Jab艂o艅ski, politolog z UW, czy Andrzej Stankiewicz, dziennikarz
"Rzeczpospolitej", kt贸ry wprost m贸wi艂, 偶e nie rozumie "po co w og贸le PO
zorganizowa艂a konwnencj臋?". Najcz臋艣ciej zarzucali Platformie, 偶e cho膰 zapowiada艂a swoj膮 konwencj臋 jako
punkt zwrotny, g艂贸wny nacisk po艂o偶ono na stare dobre straszenie Kaczy艅skim.
Problem w tym, 偶e taki cios, by艂 uderzeniem w pr贸偶ni臋. Skoro Jaros艂aw
Kaczy艅ski wskaza艂 na swojej konwencji, 偶e kandydatem PiS-u na premiera
b臋dzie Beata Szyd艂o, wezwanie przez premier Kopacz do debaty w艂a艣nie jego,
wypad艂o co najmniej topornie. Tak jakby na si艂臋 Kopacz chcia艂a wykorzysta膰
stare i zwietrza艂e paliwo, jakim by艂o przypominanie mrocznych czas贸w, gdy
PiS rz膮dzi艂o. Tymczasem tych czas贸w m艂odzi ludzie w og贸le nie pami臋taj膮!

Na konwencji partii rz膮dz膮cej zabrak艂o nowych twarzy. Beata Szyd艂o, jako
kandydatka partii na szefa rz膮du, skupi艂a na sobie ca艂膮 uwag臋. Kopacz
tymczasem postawi艂 na wskazanie szef贸w dziesi臋ciu zespo艂贸w, kt贸re maj膮
przygotowa膰 program PO. W艣r贸d dziesi臋ciu nazwisk przewa偶a艂y osoby, o
kt贸rych opinia publiczna s艂ysza艂a po raz pierwszy. Najciekawszy szef
zespo艂u, minister zdrowia prof. Marian Zembala, kiedy pojawi艂 si臋 na
m贸wnicy, pokaza艂, 偶e przem贸wie艅 politycznych musi si臋 dopiero nauczy膰.
Szyd艂o nikomu przedstawia膰 nie trzeba. Rozs艂awi艂a j膮 zwyci臋ska kampania
Andrzeja Dudy, kt贸ry zada艂 kl臋sk臋 Bronis艂awowi Komorowskiemu, murowanemu
faworytowi wy艣cigu o prezydentur臋.

Pierwszym sprytnym posuni臋ciem, jakie wykona艂 PiS, by艂o zorganizowanie
konwencji godzin臋 wcze艣niej ni偶 Platforma. Dzi臋ki temu konwencja PO musia艂a
by膰 relacjonowana z ta艣my, a PiS-u sz艂a w telewizjach na 偶ywo. Mistrzowskim
posuni臋ciem sztabowc贸w partii Kaczy艅skiego by艂o wprowadzenie na scen臋
prezydenta elekta Andrzeja Dudy, dok艂adnie w momencie, kiedy zaczyna艂a si臋
konwencja PO. By艂o jasne, 偶e telewizje b臋d膮 musia艂y transmitowa膰 jego
przem贸wienie.

Na domiar z艂ego nie najlepiej wypad艂o przem贸wienie Kopacz. Poza grzechem
pierworodnym, jakim by艂o powtarzanie atak贸w na Kaczy艅skiego, zagubi艂o si臋
co艣, co mog艂o pom贸c wyj艣膰 jej partii z do艂ka. Przeprosiny, jakie skierowa艂a
Kopacz do wyborc贸w zniesmaczonych nagraniami kelner贸w, zgin臋艂y przyt艂oczone
ma艂o konkretnymi zapowiedziami. Niby Kopacz zapowiedzia艂a, 偶e PO zmierzy
si臋 z umowami 艣mieciowymi, postawi na m艂odych i b臋dzie 鈥瀦wi臋ksza膰 standard
偶ycia鈥. S臋k w tym, 偶e i tak konkrety us艂yszymy dopiero na konwencji we
wrze艣niu, a ju偶 w lipcu PiS zapowiada, 偶e poka偶e w艂asn膮 鈥瀍kip臋鈥 - ekspert贸w
i kandydat贸w do rz膮du.

Wyra藕nie r贸偶ni艂y si臋 te偶 nastroje zwolennik贸w PiS i PO. Ci pierwsi stawili
si臋, 偶eby uczci膰 zwyci臋stwo w wyborach prezydenckich, a pojawienie si臋
prezydenta Dudy, wzmog艂o efekt prezentacji Szyd艂o na premiera. Sala
reagowa艂a owacjami na stoj膮co i trzykrotnym sto lat 鈥 dla Kaczy艅skiego, dla
Dudy i Szyd艂o. Na konwencji PO entuzjazmu brakowa艂o tak samo, jak nowych
pomys艂贸w na zwyci臋stwo w boju o wszystko.

Data: 2015-06-21 12:25:45
Autor: Marek Woydak
To koniec ery PO!
WON SZCZURZE PODSZYWACZU !!!

MW

--

U偶ytkownik "Mark Woydak" <mark.woydak@forest.de> napisa艂 w wiadomo艣ci news:zx25jaohvq84.slgjopfpv46b.dlg40tude.net...

Data: 2015-06-21 16:25:59
Autor: Marek Czaplicki
To koniec ery PO!
Mark Woydak pisze na pl.soc.polityka w sobota, 20 czerwca 2015 22:31:

jakim by艂o przypominanie mrocznych czas贸w, gdy PiS rz膮dzi艂o. Tymczasem tych czas贸w m艂odzi ludzie w og贸le nie pami臋taj膮!

Pozostaje wi臋c mie膰 nadziej臋, 偶e PiS w swej dobroci i dobrze poj臋tej "polityce historycznej", cokolwiek to znaczy, o tym czasie przypomni wszystkim i ka偶demu, tak 偶e w pi臋ty ta wiedza p贸jdzie. Tematem na maturach b臋dzie, w knajpach b臋dzie omawiane i na kazaniach poruszane b臋dzie.

Data: 2015-06-21 07:59:20
Autor: szklanynocnik
To koniec ery PO!
u縴tkownik Marek Czaplicki napisa:

> jakim by硂 przypominanie mrocznych czas體, gdy PiS rz眃zi硂. Tymczasem > tych czas體 m硂dzi ludzie w og髄e nie pami阾aj!

Pozostaje wi阠 mie nadziej, 縠 PiS w swej dobroci i dobrze poj阾ej "polityce historycznej", cokolwiek to znaczy, o tym czasie przypomni wszystkim i ka縟emu, tak 縠 w pi阾y ta wiedza p骿dzie. Tematem na maturach b阣zie, w knajpach b阣zie omawiane i na kazaniach poruszane b阣zie.

Mroczne dla kogo?

Robola kt髍y nie zosta wypierdolony przy zam體ieniach
publicznych? Stoczniowca kt髍y za PISior體 mia robot,
a za PO film "cz硂wiek z nadziei"
Mo縠 g髍nik co dostawa kas za pisior體, a za PO ma wizj
"pod mostem" bo PO przegi瓿a z liczb poobsadzanych prezes體 w
sp蟪kach skarbu pa駍twa?

Czy Kwa秐iewskiej co wypar砤 si walizki z kas znalezion w jej biurze?
A mo縠 tego lekarza co ci眊le wystawia zwolnienia lekarskie
przest阷com i w ko馽u jaki Antonio postanowi 砤skawie co
z tym zrobi, aj kwik tefauenoski by pi阫ny.

Poziom za砱ania PO si阦n背 szczytu.

Czego gojce chc, oto jest pytanie?

Data: 2015-06-21 17:01:42
Autor: Marek Czaplicki
To koniec ery PO!
szklanynocnik@gmail.com pisze na pl.soc.polityka w niedziela, 21 czerwca 2015 16:59:

u偶ytkownik Marek Czaplicki napisa艂:

> [...]

wszystkim i ka偶demu, tak 偶e w pi臋ty ta wiedza p贸jdzie. Tematem na
maturach b臋dzie, w knajpach b臋dzie omawiane i na kazaniach poruszane

Dla pisz膮cego artyku艂.

Data: 2015-06-21 22:04:22
Autor: Jakub A. Krzewicki
To koniec ery PO!
szklanynocnik@gmail.com wrote:

Mroczne dla kogo?

Z tak膮 nie艣mia艂o艣ci膮 pragn臋 powiedzie膰, 偶e dla mieszcza艅stwa i inteligencji. Ludzi czytaj膮cych ksi膮偶ki, chodz膮cych do teatru, 膰wicz膮cych jog臋, zen etc. Nie z samych robotnik贸w i ch艂op贸w Polska si臋 sk艂ada, a PiS wykazuje nie od dzi艣 pewne ci膮gotki cenzorskie przeciwko specyficznej kulturze mieszcza艅skiej. Troch臋 tak jak szogunat Tokugaw贸w przeciwko kulturze 鐢轰汉 (chounin) i z podobnych socjoekonomicznych pobudek.

--
ON-SHAREI-SHUREI-JUNTEI-SOWAKA
銈兂銉汇偡銉c儸銈ゃ兓銈枫儱銉偆銉汇偢銉ャ兂銉嗐偆銉汇偨銉偒

Data: 2015-06-21 14:07:17
Autor: Marek
To koniec ery PO!
W dniu niedziela, 21 czerwca 2015 22:03:58 UTC+2 u偶ytkownik Jakub A.  Krzewicki napisa艂:
> [...]

Z tak膮 nie艣mia艂o艣ci膮 pragn臋 powiedzie膰, 偶e dla mieszcza艅stwa i inteligencji. Ludzi czytaj膮cych ksi膮偶ki, chodz膮cych do teatru, 膰wicz膮cych jog臋, zen etc. Nie z samych robotnik贸w i ch艂op贸w Polska si臋 sk艂ada, a PiS wykazuje nie od dzi艣 pewne ci膮gotki cenzorskie przeciwko specyficznej kulturze mieszcza艅skiej. Troch臋 tak jak szogunat Tokugaw贸w przeciwko kulturze 鐢轰汉 (chounin) i z podobnych socjoekonomicznych pobudek.

A ta "specyficzna kultura mieszcz艅ska", to kto ?

Data: 2015-06-22 05:00:34
Autor: Jakub A. Krzewicki
To koniec ery PO!
Marek wrote:

> [...]

銈兂銉汇偡銉c儸銈ゃ兓銈枫儱銉偆銉汇偢銉ャ兂銉嗐偆銉汇偨銉偒
https://youtu.be/vYiuafeZRNY

A ta "specyficzna kultura mieszcz艅ska", to kto ?

Trudno powiedzie膰 - ludzie kt贸rzy poko艅czyli postmodernistyczne uniwersytety i wybrali 艣wiadomie post臋powo艣膰 albo neokonserwatyzm. W ka偶dym razie z paleokonserwatywnym, przednowoczesnym ch艂opem z Podkarpacia hipster z Wroc艂awia przycinaj膮cy drzewka bonsai ma niewiele wi臋cej wsp贸lnego ni偶 Japo艅czyk z Murzynem.

PS. Ja raczej upatruj臋 koniec ery PO w tym, 偶e ta mno偶膮ca si臋 do niedawna klasa zaczyna topnie膰 i r贸wnie偶 proletaryzowa膰 si臋, ale na Zachodzie. Rezygnuj膮 z przywilej贸w klasy 艣redniej w Polsce i z bycia lokaln膮 inteligencj膮/drobn膮 bur偶uazj膮 na rzecz zmywaka na Zachodzie. Za艣 na to miejsce mno偶膮 si臋 polscy lokalni proletariusze, bez ponowoczesnej, a bywa 偶e i nawet bez wczesno-modernistycznej edukacji. Ale jak ma by膰 inaczej, skoro robotnik w fabryce zarabia nawet u nas wi臋cej ni偶 nauczyciel akademicki? Natura nie znosi pr贸偶ni. Tyko 偶e dla mnie to wstyd, 偶e Polska zamienia si臋 z przystanku dla dysydenckich intelektualist贸w w working-class country z modelem podobnym do ChRL.

Data: 2015-06-22 13:18:37
Autor: Marek
To koniec ery PO!
W dniu poniedzia艂ek, 22 czerwca 2015 01:12:30 UTC+2 u偶ytkownik Jakub A.  Krzewicki napisa艂:
Marek wrote:

> W dniu niedziela, 21 czerwca 2015 22:03:58 UTC+2 u偶ytkownik Jakub A. > Krzewicki napisa艂:

Trudno powiedzie膰 - ludzie kt贸rzy poko艅czyli postmodernistyczne uniwertsytety i wybrali 艣wiadomie post臋powo艣膰 albo neokonserwatyzm. W ka偶dym razie z paleokonserwatywnym, przednowoczesnym ch艂opem z Podkarpacia hipster z Wroc艂awia przycinaj膮cy drzewka bonsai ma niewiele wi臋cej wsp贸lnego ni偶 Japo艅czyk z Murzynem.

-- ON-SHAREI-SHUREI-JUNTEI-SOWAKA
銈兂銉汇偡銉c儸銈ゃ兓銈枫儱銉偆銉汇偢銉ャ兂銉嗐偆銉汇偨銉偒
https://youtu.be/vYiuafeZRNY

Zrozumialem, ze miales na mysli hipsterow z Wroclawia, przycinajacych drzewka bonsai, ktorzy ukonczyli postmodernistyczne uniwersytety ?

A jakie kierunki ukonczyli ci hipsterzy, ze ich ambicja zostalo przycinanie drzewek ?

Data: 2015-06-23 00:31:11
Autor: Jakub A. Krzewicki
To koniec ery PO!

Marek wrote:

> [...]

drzewka bonsai, ktorzy ukonczyli postmodernistyczne uniwersytety ?

A jakie kierunki ukonczyli ci hipsterzy, ze ich ambicja zostalo

Poda艂em tylko skrajny przyk艂ad tego, co w Polsce jest 銇勩亶 (iki). Ci臋偶ko to zdefiniowa膰 dos艂ownie, raczej nale偶y poczu膰 ten klimat i albo go zaakceptowa膰, albo odrzuci膰.

Chodzi mi dzisiaj o typ cz艂owieka, kt贸ry wola艂by secesj臋 od Matejki a judo od boksu. No i zdecydowanie cz臋艣ciej przesiaduje (w wersji high-brow) z Robertem Antonem Wilsonem lub Sag膮 o Egilu czy (w wersji mniej wyrafinowanej) z japo艅sk膮 mang膮 albo wicca艅skim grimoirem ni偶 z Bibli膮, Talmudem i Koranem. Nie oznacza to zatem koniecznie ludzi naprawd臋 wyrafinowanych, ale r贸wnie偶 ich na艣ladowc贸w. No jeszcze mo偶na by艂oby wymieni膰 luzackie podej艣cie do seksu, aczkolwiek nie dresiarsko-dyskotekowe jako wskaz贸wk臋, z kim mamy do czynienia. Zreszt膮 po co si臋 tak rozdrabnia膰, to s膮 ludzie, kt贸rzy poznaj膮 si臋 bez s艂owa, na bazie samej nie艣wiadomej mowy cia艂a, akcentu jak w dubbingu filmowym czy s艂uchowisku literackim i niemal 100% literackiego s艂ownictwa bez 艣ladu regionalizm贸w i paru innych drobiazg贸w. Alergicznie reaguj膮 na nich duchowni religii monoteistycznych i dresiarze, kt贸rzy instynktownie wyczuwaj膮 w nich inn膮 grup臋, inny gatunek a nawet zaw艂aszczyli sobie do gwary takie okre艣lenie "koneser", kt贸re przesz艂o z og贸lnego j臋zyka, gdzie jest w bardzo pozytywnym znaczeniu, a niekt贸re dresiki nada艂y mu bardzo negatywny odcie艅 snoba, hedonisty, dziwaka ocieraj膮cego si臋 o subkultury. Zreszt膮 nie tylko oni widzia艂em tak膮 艣mieszn膮 scenk臋, jak grupka nie wyr贸偶niaj膮cych si臋 opr贸cz tego "czego艣" - ani ubiorem, ani d艂ugo艣ci膮 w艂os贸w kumpli-student贸w zapu艣ci艂a si臋 zupe艂nym przypadkiem w nie swoj膮 dzielnic臋 miasta podczas gdy z takim troch臋 luzackim keep smiling gadali w zasadzie o r贸偶nych pierdo艂ach - zespo艂ach jazzowych, bluesowych, piwie, odkryciach fizycznych, filozofii niemieckiej XIX w., komputerach, obsadzie film贸w, telefonach kom贸rkowych i innych mieszcza艅skich trywia艂ach a przechodz膮ca obok pobo偶na starowinka-kresowiaczka w chustce na g艂owie ("much older than mohair berets!") robi艂a nie wiedzie膰 czemu znak krzy偶a i patrzy艂a na nich jak gdyby widzia艂a jakiego艣 demona. Widok bezcenny.

Przypomina mi sie takie has艂o graffiti, kt贸re widzia艂em osobi艣cie na murze jednego z wroc艂awskich budynk贸w gdzie艣 w okolicach Drobnera. Sam nie robi艂em zdj臋cia, ale na szcz臋艣cie kto艣 to przes艂a艂 do GazWyb-a: http://bi.gazeta.pl/im/3c/c9/c1/z12699964P.jpg
No i sympatie autora tego graffiti jest po stronie plebsu, dla niego motywacja witalna liczy si臋 bardziej ni偶 estetyka. Dla kultury "koneser贸w"/"chounin贸w" czy jak ich tam zwa艂 raczej odwrotnie.

Data: 2015-06-23 02:43:22
Autor: Marek
To koniec ery PO!
W dniu wtorek, 23 czerwca 2015 00:30:46 UTC+2 u偶ytkownik Jakub A.  Krzewicki napisa艂:
Marek wrote:

> [...]

No i sympatie autora tego graffiti jest po stronie plebsu, dla niego motywacja witalna liczy si臋 bardziej ni偶 estetyka. Dla kultury "koneser贸w"/"chounin贸w" czy jak ich tam zwa艂 raczej odwrotnie.

Cu艣 mi sie wydaje, ze za duzo sie GW naczytales.
To mi pachnie Wysokimi Obcasami.

Data: 2015-06-23 13:57:58
Autor: Jakub A. Krzewicki
To koniec ery PO!

Marek wrote:

> [...]

銈兂銉汇偡銉c儸銈ゃ兓銈枫儱銉偆銉汇偢銉ャ兂銉嗐偆銉汇偨銉偒
https://youtu.be/vYiuafeZRNY

Cu艣 mi sie wydaje, ze za duzo sie GW naczytales.

W og贸le nie czytam GazWyb ju偶 od co najmniej 12 lat. Nawet jak kupuj臋 od czasu do czasu (raz na kilka miesi臋cy) dla kogo艣 z rodziny kto mnie o to poprosi (i te偶 nie czyta ani nie kupuj臋 cz臋艣ciej). Nie ogl膮dam r贸wnie偶 TV. Zbie偶no艣膰  zupe艂nie przypadkowa, a mo偶e jednak to nie GW narzuca ten styl tylko odwrotnie - GW schlebia stylowi pewnego 艣rodowiska?

Data: 2015-06-22 00:22:14
Autor: u2
To koniec ery PO!
W dniu 2015-06-21 o 22:04, Jakub A.  Krzewicki pisze:
Ludzi czytaj膮cych ksi膮偶ki, chodz膮cych do teatru, 膰wicz膮cych jog臋

nie pieprz klewciu, ty i joga ? tys grubasek nie potrafiacy wykonac najprostszej asany:)

--
General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj膮 slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-06-22 01:42:00
Autor: Jakub A. Krzewicki
To koniec ery PO!
u2 wrote:

[...]

Prawda 偶e grubasek, ale dlatego, 偶e si臋 zapu艣ci艂em, a nie dlatego, 偶ebym w og贸le nie umia艂.

Data: 2015-06-22 16:32:15
Autor: u2
To koniec ery PO!
W dniu 2015-06-22 o 01:42, Jakub A.  Krzewicki pisze:
u2 wrote:

[...]

ja hatha-joge cwicze od wielu lat i tobie ja polecam, nawet najprostsze asany pomoga tobie w wielu twoich problemach zdrowotnych, a moze nawet osiagniesz w koncu oswiecenie:)

Data: 2015-06-22 15:29:49
Autor: szklanynocnik
To koniec ery PO!
u縴tkownik u2 napisa:

ja hatha-joge cwicze od wielu lat i tobie ja polecam, nawet najprostsze asany pomoga tobie w wielu twoich problemach zdrowotnych, a moze nawet osiagniesz w koncu oswiecenie:)

Krzewcio jest inteligent, tylko jeszcze nie wstrzeli si w rynek
bo ma zbyt ambitne texty kt髍e rozumie ma硂 os骲:)

A jak klientela jest ma砤 to i pijondz ma硑:)

Krzewciu musi poruszy masy, wtedy pijondz mo縠 b阣zie wi阫szy.

Data: 2015-06-23 12:36:56
Autor: u2
To koniec ery PO!
W dniu 2015-06-23 o 00:29, szklanynocnik@gmail.com pisze:
Krzewcio jest inteligent, tylko jeszcze nie wstrzeli si w rynek
bo ma zbyt ambitne texty kt髍e rozumie ma硂 os骲

n.p. jakie ? klewciu przytaczal probki swojej tworczosci i wcale nie koturnowe:)

--
General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-06-23 17:14:02
Autor: BongoBongo
To koniec ery PO!
Dnia Tue, 23 Jun 2015 12:36:56 +0200, u2 napisa(a):

WYPIERDALAJ TY GPI SKURWYSYNU!

MW

Data: 2015-06-22 00:20:59
Autor: u2
To koniec ery PO!
W dniu 2015-06-21 o 16:25, Marek Czaplicki pisze:
Pozostaje wi臋c mie膰 nadziej臋, 偶e PiS w swej dobroci i dobrze poj臋tej
"polityce historycznej", cokolwiek to znaczy, o tym czasie przypomni
wszystkim i ka偶demu, tak 偶e w pi臋ty ta wiedza p贸jdzie.

tobie czeplik na pewno pojdzie w piety, wiec lecz sie na piety, bo na glowe za pozno:)))

Data: 2015-06-22 14:59:39
Autor: Marek Czaplicki
To koniec ery PO!
u2 pisze na pl.soc.polityka w poniedzia艂ek, 22 czerwca 2015 00:20:

[...]

LOL

To koniec ery PO!