To koniec ery PO!

Data: 2015-06-21 16:25:59
Autor: Marek Czaplicki
To koniec ery PO!
Mark Woydak pisze na pl.soc.polityka w sobota, 20 czerwca 2015 22:31:

jakim było przypominanie mrocznych czasów, gdy PiS rządziło. Tymczasem tych czasów młodzi ludzie w ogóle nie pamiętają!

Pozostaje więc mieć nadzieję, że PiS w swej dobroci i dobrze pojętej "polityce historycznej", cokolwiek to znaczy, o tym czasie przypomni wszystkim i każdemu, tak że w pięty ta wiedza pójdzie. Tematem na maturach będzie, w knajpach będzie omawiane i na kazaniach poruszane będzie.

Data: 2015-06-21 07:59:20
Autor: szklanynocnik
To koniec ery PO!
uytkownik Marek Czaplicki napisa:

> jakim byo przypominanie mrocznych czasw, gdy PiS rzdzio. Tymczasem > tych czasw modzi ludzie w ogle nie pamitaj!

Pozostaje wic mie nadziej, e PiS w swej dobroci i dobrze pojtej "polityce historycznej", cokolwiek to znaczy, o tym czasie przypomni wszystkim i kademu, tak e w pity ta wiedza pjdzie. Tematem na maturach bdzie, w knajpach bdzie omawiane i na kazaniach poruszane bdzie.

Mroczne dla kogo?

Robola ktry nie zosta wypierdolony przy zamwieniach
publicznych? Stoczniowca ktry za PISiorw mia robot,
a za PO film "czowiek z nadziei"
Moe grnik co dostawa kas za pisiorw, a za PO ma wizj
"pod mostem" bo PO przegia z liczb poobsadzanych prezesw w
spkach skarbu pastwa?

Czy Kwaniewskiej co wypara si walizki z kas znalezion w jej biurze?
A moe tego lekarza co cigle wystawia zwolnienia lekarskie
przestpcom i w kocu jaki Antonio postanowi askawie co
z tym zrobi, aj kwik tefauenoski by pikny.

Poziom zagania PO sign szczytu.

Czego gojce chc, oto jest pytanie?

Data: 2015-06-21 17:01:42
Autor: Marek Czaplicki
To koniec ery PO!
szklanynocnik@gmail.com pisze na pl.soc.polityka w niedziela, 21 czerwca 2015 16:59:

użytkownik Marek Czaplicki napisał:

> [...]

wszystkim i każdemu, tak że w pięty ta wiedza pójdzie. Tematem na
maturach będzie, w knajpach będzie omawiane i na kazaniach poruszane

Dla piszącego artykuł.

Data: 2015-06-21 22:04:22
Autor: Jakub A. Krzewicki
To koniec ery PO!
szklanynocnik@gmail.com wrote:

Mroczne dla kogo?

Z taką nieśmiałością pragnę powiedzieć, że dla mieszczaństwa i inteligencji. Ludzi czytających książki, chodzących do teatru, ćwiczących jogę, zen etc. Nie z samych robotników i chłopów Polska się składa, a PiS wykazuje nie od dziś pewne ciągotki cenzorskie przeciwko specyficznej kulturze mieszczańskiej. Trochę tak jak szogunat Tokugawów przeciwko kulturze 町人 (chounin) i z podobnych socjoekonomicznych pobudek.

--
ON-SHAREI-SHUREI-JUNTEI-SOWAKA
オン・シャレイ・シュレイ・ジュンテイ・ソワカ

Data: 2015-06-21 14:07:17
Autor: Marek
To koniec ery PO!
W dniu niedziela, 21 czerwca 2015 22:03:58 UTC+2 użytkownik Jakub A.  Krzewicki napisał:
> [...]

Z taką nieśmiałością pragnę powiedzieć, że dla mieszczaństwa i inteligencji. Ludzi czytających książki, chodzących do teatru, ćwiczących jogę, zen etc. Nie z samych robotników i chłopów Polska się składa, a PiS wykazuje nie od dziś pewne ciągotki cenzorskie przeciwko specyficznej kulturze mieszczańskiej. Trochę tak jak szogunat Tokugawów przeciwko kulturze 町人 (chounin) i z podobnych socjoekonomicznych pobudek.

A ta "specyficzna kultura mieszczńska", to kto ?

Data: 2015-06-22 05:00:34
Autor: Jakub A. Krzewicki
To koniec ery PO!
Marek wrote:

> [...]

オン・シャレイ・シュレイ・ジュンテイ・ソワカ
https://youtu.be/vYiuafeZRNY

A ta "specyficzna kultura mieszczńska", to kto ?

Trudno powiedzieć - ludzie którzy pokończyli postmodernistyczne uniwersytety i wybrali świadomie postępowość albo neokonserwatyzm. W każdym razie z paleokonserwatywnym, przednowoczesnym chłopem z Podkarpacia hipster z Wrocławia przycinający drzewka bonsai ma niewiele więcej wspólnego niż Japończyk z Murzynem.

PS. Ja raczej upatruję koniec ery PO w tym, że ta mnożąca się do niedawna klasa zaczyna topnieć i również proletaryzować się, ale na Zachodzie. Rezygnują z przywilejów klasy średniej w Polsce i z bycia lokalną inteligencją/drobną burżuazją na rzecz zmywaka na Zachodzie. Zaś na to miejsce mnożą się polscy lokalni proletariusze, bez ponowoczesnej, a bywa że i nawet bez wczesno-modernistycznej edukacji. Ale jak ma być inaczej, skoro robotnik w fabryce zarabia nawet u nas więcej niż nauczyciel akademicki? Natura nie znosi próżni. Tyko że dla mnie to wstyd, że Polska zamienia się z przystanku dla dysydenckich intelektualistów w working-class country z modelem podobnym do ChRL.

Data: 2015-06-22 13:18:37
Autor: Marek
To koniec ery PO!
W dniu poniedziałek, 22 czerwca 2015 01:12:30 UTC+2 użytkownik Jakub A.  Krzewicki napisał:
Marek wrote:

> [...]

Trudno powiedzieć - ludzie którzy pokończyli postmodernistyczne uniwertsytety i wybrali świadomie postępowość albo neokonserwatyzm. W każdym razie z paleokonserwatywnym, przednowoczesnym chłopem z Podkarpacia hipster z Wrocławia przycinający drzewka bonsai ma niewiele więcej wspólnego niż Japończyk z Murzynem.

-- ON-SHAREI-SHUREI-JUNTEI-SOWAKA
オン・シャレイ・シュレイ・ジュンテイ・ソワカ
https://youtu.be/vYiuafeZRNY

Zrozumialem, ze miales na mysli hipsterow z Wroclawia, przycinajacych drzewka bonsai, ktorzy ukonczyli postmodernistyczne uniwersytety ?

A jakie kierunki ukonczyli ci hipsterzy, ze ich ambicja zostalo przycinanie drzewek ?

Data: 2015-06-23 00:31:11
Autor: Jakub A. Krzewicki
To koniec ery PO!

Marek wrote:

> [...]

drzewka bonsai, ktorzy ukonczyli postmodernistyczne uniwersytety ?

A jakie kierunki ukonczyli ci hipsterzy, ze ich ambicja zostalo

Podałem tylko skrajny przykład tego, co w Polsce jest いき (iki). Ciężko to zdefiniować dosłownie, raczej należy poczuć ten klimat i albo go zaakceptować, albo odrzucić.

Chodzi mi dzisiaj o typ człowieka, który wolałby secesję od Matejki a judo od boksu. No i zdecydowanie częściej przesiaduje (w wersji high-brow) z Robertem Antonem Wilsonem lub Sagą o Egilu czy (w wersji mniej wyrafinowanej) z japońską mangą albo wiccańskim grimoirem niż z Biblią, Talmudem i Koranem. Nie oznacza to zatem koniecznie ludzi naprawdę wyrafinowanych, ale również ich naśladowców. No jeszcze można byłoby wymienić luzackie podejście do seksu, aczkolwiek nie dresiarsko-dyskotekowe jako wskazówkę, z kim mamy do czynienia. Zresztą po co się tak rozdrabniać, to są ludzie, którzy poznają się bez słowa, na bazie samej nieświadomej mowy ciała, akcentu jak w dubbingu filmowym czy słuchowisku literackim i niemal 100% literackiego słownictwa bez śladu regionalizmów i paru innych drobiazgów. Alergicznie reagują na nich duchowni religii monoteistycznych i dresiarze, którzy instynktownie wyczuwają w nich inną grupę, inny gatunek a nawet zawłaszczyli sobie do gwary takie określenie "koneser", które przeszło z ogólnego języka, gdzie jest w bardzo pozytywnym znaczeniu, a niektóre dresiki nadały mu bardzo negatywny odcień snoba, hedonisty, dziwaka ocierającego się o subkultury. Zresztą nie tylko oni widziałem taką śmieszną scenkę, jak grupka nie wyróżniających się oprócz tego "czegoś" - ani ubiorem, ani długością włosów kumpli-studentów zapuściła się zupełnym przypadkiem w nie swoją dzielnicę miasta podczas gdy z takim trochę luzackim keep smiling gadali w zasadzie o różnych pierdołach - zespołach jazzowych, bluesowych, piwie, odkryciach fizycznych, filozofii niemieckiej XIX w., komputerach, obsadzie filmów, telefonach komórkowych i innych mieszczańskich trywiałach a przechodząca obok pobożna starowinka-kresowiaczka w chustce na głowie ("much older than mohair berets!") robiła nie wiedzieć czemu znak krzyża i patrzyła na nich jak gdyby widziała jakiegoś demona. Widok bezcenny.

Przypomina mi sie takie hasło graffiti, które widziałem osobiście na murze jednego z wrocławskich budynków gdzieś w okolicach Drobnera. Sam nie robiłem zdjęcia, ale na szczęście ktoś to przesłał do GazWyb-a: http://bi.gazeta.pl/im/3c/c9/c1/z12699964P.jpg
No i sympatie autora tego graffiti jest po stronie plebsu, dla niego motywacja witalna liczy się bardziej niż estetyka. Dla kultury "koneserów"/"chouninów" czy jak ich tam zwał raczej odwrotnie.

Data: 2015-06-23 02:43:22
Autor: Marek
To koniec ery PO!
W dniu wtorek, 23 czerwca 2015 00:30:46 UTC+2 użytkownik Jakub A.  Krzewicki napisał:
Marek wrote:

> [...]

No i sympatie autora tego graffiti jest po stronie plebsu, dla niego motywacja witalna liczy się bardziej niż estetyka. Dla kultury "koneserów"/"chouninów" czy jak ich tam zwał raczej odwrotnie.

Cuś mi sie wydaje, ze za duzo sie GW naczytales.
To mi pachnie Wysokimi Obcasami.

Data: 2015-06-23 13:57:58
Autor: Jakub A. Krzewicki
To koniec ery PO!

Marek wrote:

> [...]

オン・シャレイ・シュレイ・ジュンテイ・ソワカ
https://youtu.be/vYiuafeZRNY

Cuś mi sie wydaje, ze za duzo sie GW naczytales.

W ogóle nie czytam GazWyb już od co najmniej 12 lat. Nawet jak kupuję od czasu do czasu (raz na kilka miesięcy) dla kogoś z rodziny kto mnie o to poprosi (i też nie czyta ani nie kupuję częściej). Nie oglądam również TV. Zbieżność  zupełnie przypadkowa, a może jednak to nie GW narzuca ten styl tylko odwrotnie - GW schlebia stylowi pewnego środowiska?

Data: 2015-06-22 00:22:14
Autor: u2
To koniec ery PO!
W dniu 2015-06-21 o 22:04, Jakub A.  Krzewicki pisze:
Ludzi czytających książki, chodzących do teatru, ćwiczących jogę

nie pieprz klewciu, ty i joga ? tys grubasek nie potrafiacy wykonac najprostszej asany:)

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-06-22 01:42:00
Autor: Jakub A. Krzewicki
To koniec ery PO!
u2 wrote:

[...]

Prawda że grubasek, ale dlatego, że się zapuściłem, a nie dlatego, żebym w ogóle nie umiał.

Data: 2015-06-22 16:32:15
Autor: u2
To koniec ery PO!
W dniu 2015-06-22 o 01:42, Jakub A.  Krzewicki pisze:
u2 wrote:

[...]

ja hatha-joge cwicze od wielu lat i tobie ja polecam, nawet najprostsze asany pomoga tobie w wielu twoich problemach zdrowotnych, a moze nawet osiagniesz w koncu oswiecenie:)

Data: 2015-06-22 15:29:49
Autor: szklanynocnik
To koniec ery PO!
uytkownik u2 napisa:

ja hatha-joge cwicze od wielu lat i tobie ja polecam, nawet najprostsze asany pomoga tobie w wielu twoich problemach zdrowotnych, a moze nawet osiagniesz w koncu oswiecenie:)

Krzewcio jest inteligent, tylko jeszcze nie wstrzeli si w rynek
bo ma zbyt ambitne texty ktre rozumie mao osb:)

A jak klientela jest maa to i pijondz may:)

Krzewciu musi poruszy masy, wtedy pijondz moe bdzie wikszy.

Data: 2015-06-23 12:36:56
Autor: u2
To koniec ery PO!
W dniu 2015-06-23 o 00:29, szklanynocnik@gmail.com pisze:
Krzewcio jest inteligent, tylko jeszcze nie wstrzeli si w rynek
bo ma zbyt ambitne texty ktre rozumie mao osb

n.p. jakie ? klewciu przytaczal probki swojej tworczosci i wcale nie koturnowe:)

--
General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-06-23 17:14:02
Autor: BongoBongo
To koniec ery PO!
Dnia Tue, 23 Jun 2015 12:36:56 +0200, u2 napisa(a):

WYPIERDALAJ TY GUPI SKURWYSYNU!

MW

Data: 2015-06-22 00:20:59
Autor: u2
To koniec ery PO!
W dniu 2015-06-21 o 16:25, Marek Czaplicki pisze:
Pozostaje więc mieć nadzieję, że PiS w swej dobroci i dobrze pojętej
"polityce historycznej", cokolwiek to znaczy, o tym czasie przypomni
wszystkim i każdemu, tak że w pięty ta wiedza pójdzie.

tobie czeplik na pewno pojdzie w piety, wiec lecz sie na piety, bo na glowe za pozno:)))

Data: 2015-06-22 14:59:39
Autor: Marek Czaplicki
To koniec ery PO!
u2 pisze na pl.soc.polityka w poniedziałek, 22 czerwca 2015 00:20:

[...]

LOL

To koniec ery PO!