To może by tak zrezygnować z elektr owni jądrowych w Polsce ?

Data: 2010-01-27 17:27:11
Autor: matador
To może by tak zrezygnować z elektr owni jądrowych w Polsce ?
#
Polska może mieć niekonwencjonalne złoża gazu ziemnego, które wystarczą nawet na 100-200 lat - wynika z szacunków amerykańskich firm. Według Głównego Geologa Kraju, wydobycie mogłoby się zacząć za 10-12 lat, jeśli badania potwierdzą, że takie złoża rzeczywiście posiadamy. Pierwszy odwiert zostanie wykonany w kwietniu bieżącego roku. Rosnącym zainteresowaniem niekonwencjonalnym gazem zaniepokojeni są Rosjanie.
#

http://tinyurl.com/ylspj5u

Po cholerę zatem także kopać węgiel brunatny koło Lubina ?

matador.

Data: 2010-01-27 08:56:11
Autor: J-23
On 27 Sty, 17:27, matador <mata...@neostrada.pl> wrote:
#
[...]

Etam, zaraz zanipokojeni.
Ewentualne zloza, na wstepie sie zdewastuje.
To co oceleje sprzeda sie za bezcen inwestorowi strategicznemu.
Bo przeca brak jest "kasy" na eksploatacje, i przesyl.
Resztki zabiora Chinczycy, albo marsjanie w ramach jakichs reparacji.
I po zawodach.
Skutek: drastyczna podwyzka cen gazu na polski rynku!

J-23 itede...

Data: 2010-01-27 09:05:12
Autor: J-23
On 27 Sty, 17:56, J-23 <khan...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

I po zawodach.
Skutek: drastyczna podwyzka cen gazu na polski rynku!

errata
Przeczytalem ze amerykanie maja sie tym zajac.
To i zabiora wszystek gaz do hameryki?
Skutek ten sam: drastyczna podwyzka cen gazu na polskim rynku!
I po co z ta podwyzka czekac 10-12 lat?

J-23 itede...

Data: 2010-01-27 18:17:37
Autor: matador
J-23 pisze:

Przeczytalem ze amerykanie maja sie tym zajac.
To i zabiora wszystek gaz do hameryki?
Skutek ten sam: drastyczna podwyzka cen gazu na polskim rynku!
I po co z ta podwyzka czekac 10-12 lat?

Amerykanie w ostatnich latach tak rozwinęli eksploatację gazu "łupkowego", że przestali gaz importować i są samowystarczalni.

http://www.polityka.pl/nauka/283356,1,wyciskanie-gazu.read

matador.

Data: 2010-01-27 17:34:37
Autor: raff
matador pisze:
#
[...]

Spokojnie. Wszystkiego po trochu. Wszystko co wplynie na nizsze ceny energii jest dobre.

R.

Data: 2010-01-27 17:40:34
Autor: matador
raff pisze:

Spokojnie. Wszystkiego po trochu. Wszystko co wplynie na nizsze ceny energii jest dobre.

Ale wszyscy wiemy, że energia jądrowa jest najdroższa, to ją można zostawić na "trzecią kolejność". W świetle obecnych faktów Polska powinna postawić na gaz i węgiel kamienny.

matador.

Data: 2010-01-27 17:40:46
Autor: u2
W dniu 2010-01-27 17:40, matador pisze:
raff pisze:

[...]

Zauważ, że ekipa Donaldu usiłuje zawrzeć cyrograf do 2037 roku na
zwiększone dostawy gazu od ruskich oraz idzie lizać 4 litery Francuzów
planując budowę atomówki, oczywiście to Francuzi są preferowani w jej
budowie.

Data: 2010-01-27 17:48:47
Autor: matador
u2 pisze:

[...]

To widzą wszyscy rozsądni Polacy. Żeby tylko jeszcze chcieli "wyp..ć" ryżego w nadchodzących wyborach - pierwszy krok byłby zrobiony.

matador.

Data: 2010-01-27 17:50:41
Autor: .heÂŽsk.
To może by tak zrezygnować z elektrowni jądrowyc h w Polsce ?
On Wed, 27 Jan 2010 17:48:47 +0100, matador <matador@neostrada.pl>
wrote:

To widzą wszyscy rozsądni Polacy.

 uwazasz elektorat pis za rozsadnych ?

Żeby tylko jeszcze chcieli "wyp..ć" ryżego w nadchodzących wyborach - pierwszy krok byłby zrobiony.

 co zrobisz jak znow zasuna kopa kaczynskim ? --

 HeSk

Data: 2010-01-27 18:06:47
Autor: matador
wrote:

To widzą wszyscy rozsądni Polacy.

 uwazasz elektorat pis za rozsadnych ?

Tym bardziej, im bardziej taki palant jak ty w to powątpiewa.

matador.

Data: 2010-01-27 19:06:53
Autor: .heÂŽsk.
To może by tak zrezygnować z elektrowni jądrowyc h w Polsce ?
On Wed, 27 Jan 2010 18:06:47 +0100, matador <matador@neostrada.pl>
wrote:

>  uwazasz elektorat pis za rozsadnych ?
Tym bardziej, im bardziej taki palant jak ty

 coz, nie odwdziecze sie rownie milym komplementem obrazujacym
 twoj stan emocjonalny. zrobili to wielokrotnie inni a ja  przychylam sie do ich oceny.

w to powątpiewa.

 analizujac zachowanie elektoratu pis na psp nie mozna  miec watpliwosci, ze wiekszosc z nich to nieudaczniki
 zyciowe. zamiast argumentow stac jedynie na wyzwiska.
 ty tez nalezysz do tego grona co potwierdza to wyzej.

--

 HeSk

Data: 2010-01-27 17:49:11
Autor: .heÂŽsk.
On Wed, 27 Jan 2010 17:40:46 +0100, u2 <u_2@o2.pl> wrote:

[...]

 masz jakis inny pomysl ?

--

 HeSk

Data: 2010-01-27 20:15:15
Autor: u2
W dniu 2010-01-27 17:49, .heÂŽsk. pisze:

[...]

Udajesz, czy naprawdę nie umiesz czytać i pisać ? W pierwszym poście
matador napisał o co chodzi.

Data: 2010-01-28 10:47:30
Autor: .heÂŽsk.
On Wed, 27 Jan 2010 20:15:15 +0100, u2 <u_2@o2.pl> wrote:

Udajesz, czy naprawdę nie umiesz czytać i pisać ? W pierwszym poście
matador napisał o co chodzi.

 a o co chodzi?  powrot do czasow sredniowiecza czy myslenie na przyszlosc?

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-01-28 11:34:14
Autor: u2
W dniu 2010-01-28 10:47, .heÂŽsk. pisze:

Udajesz, czy naprawdę nie umiesz czytać i pisać ? W pierwszym poście
matador napisał o co chodzi.

 a o co chodzi?  powrot do czasow sredniowiecza czy myslenie na przyszlosc?

Weź herrsk korepetycje z czytania i pisania. Szkoda tracić czas na twoją
naukę.

Okazuje się, że w Polsce mogą być duże złoża ropy naftowej :

http://www.wprost.pl/ar/185601/Polska-ma-ogromne-zloza-ropy/

"Niemiecka spółka EuroGas poinformowała o zawarciu przez jej spółkę
zależną EuroGas Polska poufnej umowy z jednym z największych koncernów
naftowych na świecie. Jej przedmiotem jest zbadanie, jakie złoża ropy
znajdują się w Bieszczadach.

[...]

Według raportu Gaffney Cline & Associates łączna wielkość złóż może
przekroczyć 0,5 mld baryłek, czyli około 68 mln ton. Według ostatnich
danych Państwowego Instytutu Geologicznego łączne zasoby ropy naftowej w
Polsce szacowane są na 21,5 mln ton."

Data: 2010-01-28 12:01:12
Autor: * heÂŽsk *
On Thu, 28 Jan 2010 11:34:14 +0100, u2 <u_2@o2.pl> wrote:

> [...]

naukę.
Okazuje się, że w Polsce mogą być duże złoża ropy naftowej : [...]

 na podkreslenie zasluguje: M O G A  B Y C ... wez sie za  logiczne myslenie, a nie wytrysk w stylu karlino.

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-01-28 11:53:41
Autor: cirrus
Użytkownik ".heRsk." <joker?bigbrednie@interia.pl> napisał w wiadomości news:chr0m5deqpc776s8gv2mvjo7q2l82amvbh4ax.com...
[...]

Ma z cyklu - "precz z preczem".

--
stevep

Data: 2010-01-27 17:46:03
Autor: raff
To może by tak zrezygnować z el ektrowni jądrowych w Polsce ?
Spokojnie. Wszystkiego po trochu. Wszystko co wplynie na nizsze ceny energii jest dobre.

Ale wszyscy wiemy, że energia jądrowa jest najdroższa,

Tak mowisz ? Nie znam faktow.

R.

Data: 2010-01-27 17:49:11
Autor: .heÂŽsk.
To może by tak zrezygnować z elektrowni jądrowyc h w Polsce ?
On Wed, 27 Jan 2010 17:40:34 +0100, matador <matador@neostrada.pl>
wrote:

Ale wszyscy wiemy, że energia jądrowa jest najdroższa, to ją można zostawić na "trzecią kolejność". W świetle obecnych faktów Polska powinna postawić na gaz i węgiel kamienny.

 a moze na luczywo ?  kopalnie rozdzielono pomiedzy spolki, czesc zamknieto.
 na drugie karlino nie mamy co liczyc, wegla w lubelskim
 tyle co kot, ruda w suwalskim lezy po stronie litewskiej.
 uran wykopali niemcy w czasie wojny, ruscy po wojnie.
 zostaly nam elektrownie wodne ale rzeki sa kaprysne, zamarzaja.
 --

 HeSk

Data: 2010-01-27 18:11:15
Autor: mkarwan
Użytkownik "matador" <matador@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:hjpqq8$6sv$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Wprawdzie zasoby energii wodnej nie są zbyt duże, ale powinny być wykorzystane w większym stopniu.
Elektrownie wodne maja kilka zalet:
Turbinę można szybko uruchomić w przeciwieństwie do elektrowni cieplnych. Jest to istotne w przypadkach gdy brakuje energii w systemie na skutek większego obciążenia lub awarii w którejś elektrowni.
Zmniejszają ryzyko powodzi, są rezerwuarem wody w okresach suszy.
Zbiornik wody ma walory turystyczne.

Data: 2010-01-27 18:40:12
Autor: MH
To może by tak zrezygnować z elektrowni jądrowych w Polsce ?

Ale wszyscy wiemy, że energia jądrowa jest najdroższa,

Dupnij się w łeb !!!

MH

Data: 2010-01-27 19:06:53
Autor: Andrzej Adam Filip
"MH" <logiznam@op.pl> pisze:
Ale wszyscy wiemy, że energia jądrowa jest najdroższa,

Dupnij się w łeb !!!

MH

Energia jądrowa to takie "cuś" co ma DUŻE+ "koszty zamknięcia
elektrowni" - ponieważ te koszty ponosi się "na końcu" wiec pole do
"kreatywnej księgowości" *jest* "spore", a prywatny inwestor może sobie
"skalkulować" kiedy dokładnie (po ilu dywidendach) zbankrutować i
"zostawić śmierdzące jajo komu innemu".

Po obcowaniu płciowym przychodzi karmienie piersią.
  -- Przysłowie babilońskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2010-01-27 20:14:22
Autor: raff
[...]

No fakt, potem sa koszty skladowania odpadow, ale wydaje mi sie ze to jest problem do rozwiazania.

Ale jako taka, energia pochodzaca z tego typu zrodel jest chyba tania.

Moze sie myle, ale paliwa nie trzeba duzo, a potem wystarczy jedynie podtrzymywac reakcje.

R.

Data: 2010-01-27 20:47:48
Autor: Polok_prawdziwy
raff wrote:

Moze sie myle, ale paliwa nie trzeba duzo, a potem wystarczy jedynie
podtrzymywac reakcje.

Łoj PSYGŁUPAWO RAFAŁELO...!!!

- "nietseba duzo" to łokrutnie relatywne łokreślinie...!!!

Pseca wis dokładnie, ze twoje pedzynie: "mom wielgachnego" niełoznaco wcale,
ze twoja Maryna tosamo zdanie podzielo...!

Ptoska mos takiego, ze zainksymi łoglondać siem niedługo pocnie...

Data: 2010-01-27 21:04:30
Autor: matador
raff pisze:

[...]

Nie zapominajcie, że w Polsce nie ma złóż paliwa jądrowego (uran) ani zakładów do jego wzbogacania. Budowa elektrowni jądrowej trwa bardzo długo.

matador.

Data: 2010-01-27 21:30:34
Autor: raff
[...]

Australia ponoc jest potentatem w sprawie produkcji paliwa. Zero uzaleznienia od Rosji.

R.

Data: 2010-01-27 23:29:04
Autor: Jakub A. Krzewicki
To może by tak zrezygnować z elektrowni jądrowych w Polsce ?
środa, 27 stycznia 2010 21:04. carbon entity 'matador'
<matador@neostrada.pl> contaminated pl.soc.polityka with the following
letter:

Nie zapominajcie, że w Polsce nie ma złóż paliwa jądrowego (uran) ani
zakładów do jego wzbogacania.

No jak to, Kowary już wyeksploatowane?

Data: 2010-01-28 12:15:03
Autor: the_foe
W dniu 2010-01-27 21:04, matador pisze:
raff pisze:

[...]

uran jest we wszytkim, np w wodzie morskiej: ok 3,3grama na 1000 m^3 te 3,3 grama potencjalnie rowna sie 10 tonom wegla. Wyekstrahowanie uranu z wszytkich morz i ocenanow porkyloby zapotrzebowanie ziemskie na energie na 7 milionow lat.
W skalach uran wystepuje srednio 1 atom na 250 000.
Rocznie wydobywa sie 40 000 ton uranu a zapasy swiatowe to 5 mln ton. POkrywa to zapotrzebowanie na 100 lat. Prawie polowa produkcji przypada na Kanade i Australie co daje polityczne bezpieczenstwo dostaw (brak zaleznosci i koniecznosci przymilania sie jak przy gazie). Obecnie funt uranu kosztuje ok 60 USD, czyli cos ok 150 za kilkogram. Kilkogram uranu rowna sie 3,5 mln kg wegla.

--
the_foe

Data: 2010-01-28 11:57:12
Autor: the_foe
raff pisze:

[...]

http://en.wikipedia.org/wiki/Energy_development#Pros_2

"The cost of making nuclear power, with current legislation, is about the same as making coal power, which is considered very inexpensive"

--
the_foe

Data: 2010-01-27 17:51:01
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

"matador" <matador@neostrada.pl> schrieb im Newsbeitrag
#
[...]

  Ten gaz lupkowy nalezy najpierw miec do dyspozycji, a pozniej sie zobaczy.

  AR

Data: 2010-01-27 20:05:34
Autor: Polok_prawdziwy
matador wrote:

#
[...]

Tsa ino w Polcce plantacyje grochu, fasoli i bobu łokrutnie powinksyć, a
narodowe jodła nate specyfiki psestawić...

Data: 2010-01-28 11:26:35
Autor: White Power
matador <matador@neostrada.pl> napisał(a):
Po cholerę zatem także kopać węgiel brunatny koło Lubina ?

matador.

Bo wiadomo na 100% że tam jest węgiel a ten gaz to jak na dziś przypuszczenia.

--

To może by tak zrezygnować z elektr owni jądrowych w Polsce ?