To moze porozmawiajmy o MIP?

Data: 2011-01-26 07:17:39
Autor: Leszczur
To moze porozmawiajmy o MIP?
Kto wykonał najwiekszy postęp w porównaniu z poprzednim sezonem?
Patrząc na dane z b-r.com mam kilku kandydatów, którzy pewnie nie będą
wysoko w rankingach "pismaków", ale mniejsza o emocje - liczą się
numerki!
Ale najpierw zasady którymi się kierowałem:
1. Zawodnik musi być przynajmniej przeciętny w tym sezonie. Za miarę
przeciętności przyjąłem WS/48=0.100
2. Zawodnik nie może po prostu wrócić do formy po nieudanym sezonie,
czy dwóch (sorry Elton Brand!)
3. Zawodnik grać _efektywniej_, a nie po prostu spędzać na boisku
więcej minut (sorry Dorell Wright)
4. Zawodnik powinien mieć najlepszy sezon w swojej dotychczasowej
karierze (nie patrząc tylko przez pryzmat ppg+rpg)
5. Zawodnik musi grać średnio ponad 25 mpg.

O oto jak wygląda Top10 ligi zgodnie z powyższymi założeniami:

10. Stephen Curry
9. DeAndre Jordan
8. Lamar Odom
7. D.J. Augustin
6. Kevin Love
5. Kris Humphries
4. Derrick Rose
3. Eric Gordon
2. Thaddeus Young
1. Tyson Chandler

OK - unleash hell ;-)

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-01-26 23:41:50
Autor: wiLQ
To moze porozmawiajmy o MIP?
Leszczur napisal posta, ktorego chcialbym skomentowac:

To moze porozmawiajmy o MIP?

Nie ma o czym, wiadomo, ze wygra Love ;-)

[...]

Dlaczego od razu pieklo? Lista na pierwszy rzut oka trzyma sie kupy
[choc w faktycznym glosowaniu pewnie pojawia sie Westbrook i Gay kosztem
Humphriesa i Younga], a poniewaz IMHO nagradzanie drugo- i
trzecioroczniakow jest troche bez sensu [bo a) poprawa to dla nich
wartosc oczekiwana, b) to premiuje tych co slabo zaczeli kariere] to
Tyson jest fajnym wyborem. Nie dosc, ze pomaga contenderowi to jeszcze
zaliczyl dosyc rzadki skok w FT%. Ciekawe czy go utrzyma.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2011-01-27 00:58:17
Autor: Leszczur
To moze porozmawiajmy o MIP?
On 26 Sty, 23:41, wiLQ <N...@spam.com> wrote:
Leszczur napisal posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> To moze porozmawiajmy o MIP?

Nie ma o czym, wiadomo, ze wygra Love ;-)

A ja mysle, ze Westrbook i Wright moga mu powaznie zagrozic.

> O oto jak wygląda Top10 ligi zgodnie z powyższymi założeniami:

> 10. Stephen Curry
> 9. DeAndre Jordan
> 8. Lamar Odom
> 7. D.J. Augustin
> 6. Kevin Love
> 5. Kris Humphries
> 4. Derrick Rose
> 3. Eric Gordon
> 2. Thaddeus Young
> 1. Tyson Chandler

> OK - unleash hell ;-)

Dlaczego od razu pieklo?

Bo tak to sie zwykle u nas odbywa?

[...]

Poprawa jest oczekiwana, ale nagrode dajesz za najwieksza poprawe.
Jesli drugo czy trzecioroczniak się łapią, to czemu im nie dać?

b) to premiuje tych co slabo zaczeli kariere] to Tyson jest fajnym wyborem.

Dlatego patrzyłem poza ppg+rpg i premiowałem wydajność.

Nie dosc, ze pomaga contenderowi to jeszcze
zaliczyl dosyc rzadki skok w FT%. Ciekawe czy go utrzyma.

Chandler z punktu widzenia statsów kumulatywnych nie gra zdecydowanie
najlepszego sezonu, ale jak popatrzymy na FG% i FT% to skala poprawy
jest wręcz szokująca. Chandler ma najwyzszy w lidze ORtg - powyzej
130!!! To ewenemant dla zawodnika grajacego circa 30mpg.
W ostatnim cwiercwieczu tylko 5 zawodnikow mialo ORtg>130 przy MP/
G>27.
Powiem więcej - można argumentować rozważenie MVP dla Chandlera, ale
to już chyba wysadziłoby kilka mózgów w powietrze.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-01-27 15:18:01
Autor: wiLQ
To moze porozmawiajmy o MIP?
Leszczur napisal posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> Nie ma o czym, wiadomo, ze wygra Love ;-)

A ja mysle, ze Westrbook i Wright moga mu powaznie zagrozic.

Tzn jakies glosy dostana ;-)

> Dlaczego od razu pieklo?

Bo tak to sie zwykle u nas odbywa?

Bez przesady, tylko w niektorych tematach.

> [...]

Poprawa jest oczekiwana, ale nagrode dajesz za najwieksza poprawe.
Jesli drugo czy trzecioroczniak się łapią, to czemu im nie dać?

Wyciales punkt b), ktory to rozwijal ;-P

I moge dorzucic jeszcze jedno: znalezienie wlasciwej roli co IMHO raczej
rzuca negatywne swiatlo na trenerow [ze tyle to trwalo] niz pozytywne na
gracza [ze w dopasowanej do siebie roli gra lepiej].

> [...]

jest wręcz szokująca. Chandler ma najwyzszy w lidze ORtg - powyzej
130!!! To ewenemant dla zawodnika grajacego circa 30mpg.

Dlatego kluczowe jest wg mnie czy to utrzyma...

Powiem więcej - można argumentować rozważenie MVP dla Chandlera, ale
to już chyba wysadziłoby kilka mózgów w powietrze.

Kilka? ;-)

--
pzdr
wiLQ

Data: 2011-01-27 06:27:43
Autor: Leszczur
To moze porozmawiajmy o MIP?
On 27 Sty, 15:18, wiLQ <N...@spam.com> wrote:

> A ja mysle, ze Westrbook i Wright moga mu powaznie zagrozic.

Tzn jakies glosy dostana ;-)

Ze dwa czy trzy.

> Bo tak to sie zwykle u nas odbywa?

Bez przesady, tylko w niektorych tematach.

Jak na przykład nagrody.

I moge dorzucic jeszcze jedno: znalezienie wlasciwej roli co IMHO raczej
rzuca negatywne swiatlo na trenerow [ze tyle to trwalo] niz pozytywne na
gracza [ze w dopasowanej do siebie roli gra lepiej].

O tym jak to trenerzy probuja dopasowac zawodnikow do systemu i
dlaczego tak sie dzieje gadalismy juz na privie. Ale generalnie zgoda
- Jermaine gdy dostał odpowienia role w Heat niemal z dnia na dzien
stal sie All-Starem.

> [...]
> 130!!! To ewenemant dla zawodnika grajacego circa 30mpg.

Dlatego kluczowe jest wg mnie czy to utrzyma...

Czekamy na to zeby zszedł na ziemie przez pol sezonu... ;-)

> Powiem wi cej - mo na argumentowa rozwa enie MVP dla Chandlera, ale
> to ju chyba wysadzi oby kilka m zg w w powietrze.

Kilka? ;-)

Pewnie. Romantycy tak szybko odchodzą ;-)

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-01-27 15:47:16
Autor: s
To moze porozmawiajmy o MIP?

[...]

W Pacers.
Choc to akurat nie tyle kwestia roli byla, co zwyczajnie kilku weteranow blokowalo mu dostep do minut i pozycji w PTB.
W Indy mogl sie wreszcie rozegrac.

Pozdr
Slawek

Data: 2011-01-27 06:49:31
Autor: Leszczur
To moze porozmawiajmy o MIP?
On 27 Sty, 15:47, s <s...@krzak.wp.pl> wrote:
> [...]
> dlaczego tak sie dzieje gadalismy juz na privie. Ale generalnie zgoda
> - Jermaine gdy dosta odpowienia role w Heat niemal z dnia na dzien

W Pacers.

Slusznie.

Choc to akurat nie tyle kwestia roli byla, co zwyczajnie kilku weteranow
blokowalo mu dostep do minut i pozycji w PTB.
W Indy mogl sie wreszcie rozegrac.

Tak - bo miał inną rolę. Startera zamiast zmiennika.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-01-27 15:56:56
Autor: s
To moze porozmawiajmy o MIP?
Choc to akurat nie tyle kwestia roli byla, co zwyczajnie kilku weteranow
blokowalo mu dostep do minut i pozycji w PTB.
W Indy mogl sie wreszcie rozegrac.

Tak - bo miał inną rolę. Startera zamiast zmiennika.

Aaa, no to faktycznie czestym jest, ze _taka_ zmiana roli pomaga zdobyc MIP :-)

Pozdr
Slawek

Data: 2011-01-27 19:18:34
Autor: lorak
Rose według synergy
może kogoś to tutaj zainteresuje ;]
dane dzięki uprzejmości jednego z forumowiczów na realGM, a na e-nba toczy się już na ten temat dyskusja w wątku o MVP, zapraszamy! ;]

Defense:
(all points per possession):
overall (17th in NBA): 0.74
isolation (12th in NBA): 0.58
pnr on ball handler (46th in NBA): 0.76
post up (13th in NBA): 0.65
pnr on roll man (NR): 0.4
spot up (17th in NBA): 0.87
off screen (63rd in NBA): 0.53
hand off (16th in NBA): 1.06

Offense:
(all points per possession):
overall (164th in NBA): 0.93
isolation (17th in NBA): 1.02
pnr ball handler (42th in NBA): 0.88
post up (NR in NBA): 1.0
spot up (38th in NBA): 1.16
off screen (17th in NBA): 1.03
hand off (NR in NBA): 0.83
cut (69th in NBA): 1.28
offensive rebound (NR in NBA): 1.09
transition (192nd in NBA): 0.96
others (99th in NBA): 0.39

Data: 2011-01-27 23:52:28
Autor: Leszczur
Rose według synergy
On 27 Sty, 19:18, lorak <cha...@gazeta.pl> wrote:
[...]

Czekaj - upewnijmy się, że dobrze rozumiem te dane.
0.65 punktu w post-up to dość dużo więc spodziewałbym się wyniku
gorszego niż 13 w NBA.
Czy chodzi tu o to, ze tylko 13 zawodników w NBA pozwala na zdobycie
większej ilości punktów - w co jest mi równie trudno uwierzyć.

Offense:
(all points per possession):
overall (164th in NBA): 0.93

Hmmm. A nie zamieniłeś offense i defense? Jestem w stanie dac wiarę,
ze Rose jest w obronie 164 zawodnikiem w lidze, a w ataku jest w
Top20. Ale odwrotnie?????

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-01-28 09:10:52
Autor: lorak
Rose według synergy
W dniu 2011-01-28 08:52, Leszczur pisze:
[...]

chodzi o to, ze tylko 12 zawodnikow w NBA pozwala przeciwnikom na zdobycie mniej punktow niz Rose broniac w post up.

[...]

nic nie zmienialem ;]
Rose po prostu wyglada na Iversona - przeceniany w ataku (niektore box scorowe statystyki tez na to wskazuja, jak np. TS%; ofensywne wyniki bulls rowniez sa slabe, a za to w najwiekszym stopniu odpowiada PG), ale grajacy w swietnej defensywnie druzynie (wtedy Brown, teraz Thibodeau).

ps
jeszcze cala druzna z chicago:

bulls ppp (rank/# of possessions defended):

rose: 0.74 (17th/517)
bogans: 0.92 (243rd/226)
deng: 0.8 (63rd/536)
boozer: 0.86 (140th/224)
noah: 0.94 (276th/168)

watson: 0.83 (93rd/207)
brewer: 0.78 (45th/274)
korver: 0.81 (75th/280)
taj: 0.8 (63rd/294)
asik: 0.83 (93rd/98)
big sexy: 0.66 (8th/154)

oraz trojca z heat i czworca z bostonu:

miami
wade: 0.82 ((82nd)
lebron: 0.76 (25th)
bosh: 0.8 (59th)

boston
rondo: 0.82 (82nd)
pierce: 0.82 (82nd)
kg: 0.83 (95th)
allen: 0.77 (34th)

Data: 2011-01-28 07:29:51
Autor: sooobi
Rose według synergy
big sexy: 0.66 (8th/154)

to jest swietna ksywka:)

Data: 2011-01-29 10:28:36
Autor: sooobi
Rose według synergy
[...]

A masz moze dostep pokazujacych jak te dane wygladaja na tle innych pg
i sg? Wade, Deron, Paul, Monta itp?

Data: 2011-01-30 09:24:52
Autor: lorak
Rose według synergy
W dniu 2011-01-29 19:28, sooobi pisze:
[...]

tylko tyle:
Chris Paul (all points per possession):
overall (127th in NBA): 0.85
isolation: 0.81
pnr on ball handler: 0.81
post up: 0.95
pnr on roll man: 1.14
spot up: 0.88
off screen: 0.91
hand off: 0.93

Derrick Rose (all points per possession):
overall (17th in NBA): 0.74
isolation: 0.58
pnr on ball handler: 0.76
post up: 0.65
pnr on roll man: 0.4
spot up: 0.87
off screen: 0.53
hand off: 1.06

Rajon Rondo (all points per possession):
overall (80th in NBA): 0.82
isolation: 0.75
pnr on ball handler: 0.8
post up: 0.8
pnr on roll man: 2.0
spot up: 0.91
off screen: 1.14
hand off: 0.3

Russell Westbrook (all points per possession):
overall (223rd in NBA): 0.91
isolation: 0.91
pnr on ball handler: 0.88
post up: 1.07
pnr on roll man: 1.0
spot up: 1.02
off screen: 0.84
hand off: 0.67

Deron Williams (all points per possession):
overall (203rd in NBA): 0.9
isolation: 0.79
pnr on ball handler: 0.85
post up: 0.76
pnr on roll man: 1.29
spot up: 1.16
off screen: 0.65
hand off: 0.5

czyli Rose rządzi - jest najlepszy we wszystkim oprócz hand off.

Data: 2011-01-30 00:31:03
Autor: sooobi
Rose według synergy
On 30 Sty, 09:24, lorak <cha...@gazeta.pl> wrote:

> [...]

off screen: 0.65
hand off: 0.5

czyli Rose rządzi - jest najlepszy we wszystkim oprócz hand off.

I swiat statystykow sie zawalil, a Tomasz Radko podcial sobie zyly bo
okazalo sie ze Rondo defensywnie nie jest najlepszym pg wszechświata...

Data: 2011-01-30 09:57:39
Autor: lorak
Rose według synergy

niekoniecznie, bo przecież te dane uwzględniają tylko obronę indywidualną, a ważniejsze jest jak to wszystko wygląda w team D. na przykład on/off pokazuje (http://www.82games.com/1011/10CHI3.HTM#onoff), że defensywa bulls z Rosem na ławce jest aż o 7 punktów lepsza!

Data: 2011-01-29 15:29:51
Autor: wiLQ
Rose według synergy
lorak napisal posta, ktorego chcialbym skomentowac:

[...]

Um, nie brakuje tu "o jakiej liczbie possesions mowa"?
Albo chociaz o jakiej liczbie gier i przeciwko komu?

--
pzdr
wiLQ

Data: 2011-01-30 09:22:17
Autor: lorak
Rose według synergy
W dniu 2011-01-29 15:29, wiLQ pisze:
[...]

dane są najprawdopodobniej z "teraz", wiec mniej więcej wiadomo o ile meczów chodzi. co do possessions, to przy danych dla całej drużyny bulls była ich suma i Rose tylko trochę ustępował mającemu najwięcej Dengowi. poza tym najwyraźniej synergy ma jakieś minimum, bo "NR" chyba oznacza, że zawodnik nie jest uwzględniony w rankingu z powodu zbyt małej ilości bronionych possessions w danej sytuacji.

Data: 2011-01-27 10:59:57
Autor: Gerard
To moze porozmawiajmy o MIP?
Leszczur wrote:

3. Zawodnik grać _efektywniej_, a nie po prostu spędzać na boisku
więcej minut (sorry Dorell Wright)

Jeżeli liczysz WS/48 to liczba minut nie powinna mieć tutaj znaczenia.

pozdr

Data: 2011-01-27 02:14:28
Autor: Leszczur
To moze porozmawiajmy o MIP?
On 27 Sty, 10:59, "Gerard" <gerar...@poczta.onet.pl> wrote:
Leszczur wrote:
> 3. Zawodnik grać _efektywniej_, a nie po prostu spędzać na boisku
> więcej minut (sorry Dorell Wright)

Jeżeli liczysz WS/48 to liczba minut nie powinna mieć tutaj znaczenia..

WS/48 jest tylko miarą przeciętności.
Wright jest poniżej przeciętnej i dlatego sie nie łapie.

Pozdro

L'e-szczur

To moze porozmawiajmy o MIP?