To prawie jak boukunowi by się przyśniło, że wyrosły mu pejsy.

Data: 2014-10-31 07:54:19
Autor: stevep
To prawie jak boukunowi by się przyśniło, że wyrosły mu pejsy.
# Czy Szatan może być bardziej ludzki od człowieka?

  Ignatius Perrish, dla znajomych Ig, budzi się skacowany pewnego poranka.
Nie pamięta co robił ani ile wypił, właściwie cała ubiegła noc jest dla
niego jedną wielką czarną plamą. Jakby tego było mało, w lustrze zauważa z
przerażeniem, że wyrosły mu rogi.

  Wkrótce odkrywa, że wszyscy zaczynają mówić mu, co myślą, zwierzać się z
często przerażających sekretów. Nawet jego ojciec i matka woleliby, gdyby
zmarł z powodu morderstwa, które rok wcześniej popełniono na jego
dziewczynie – jak można się domyślić, to Ig został o nie oskarżony – i nie
wierzą w jego niewinność. Nagle okazuje się, że on, który dzięki rogom
stał się diabłem, mogąc manipulować ludźmi, jest od nich bardziej ludzki,
jako jedyny niewinny w świecie, gdzie zewsząd otacza go perwersja i
zakłamanie.

  Postać Igiego, diabła bardziej ludzkiego od świata, w którym żyje,
niemalże od razu skojarzyła mi się z „Mistrzem i Małgorzatą” Bułhakowa.
Prawdopodobnie jedynie przez fakt, że powieść rosyjskiego autora czytałam
całkiem niedawno, ale w zarówno w książce pisanej w latach 40. XX wieku,
jak i powieści z początku XXI wieku występuje postać diabła, zagubionego w
otaczającej go, zepsutej społeczności. Nie wiem, na ile Autora
zainspirował Bułhakow, jednak z całą pewnością wpływ ten musiał być spory.

  Muszę przyznać, że z pewną nieufności podchodziłam do tej powieści. Bałam
się, że „Rogi” będą zbytnio przypominać książki Kinga, że Joe Hill
wzorował się na ojcu, nazywanego w końcu królem horroru. Na szczęście się
tak nie stało. Autor, który w rzeczywistości nazywa się Joseph Hillstrom
King nie tylko przybrał pseudonim, by nie mieć wątpliwości, że ewentualne
zasługi i pochwały będą wynikać jedynie z jego talentu, a nie nazwiska
ojca.
  Choć dotychczas to starszy King królował na mojej liście najbliższych
premier, książek, które muszę przeczytać, to po lekturze tej powieści
dopisuję Joe’a Hilla na tą listę. Nie wiem nawet, czy na kolejne jego
powieści nie czekam z większą niecierpliwością niż na Stephena Kinga…

  Nie nazwałabym jednak tej książki horrorem, choć ma jego elementy. Jest
to raczej kryminał z wątkami fantastycznymi. „Rogi” to przede wszystkim
wielowątkowa powieść o winie, karze, stracie i śmierci. Hill nie bał się
używać często dosadnego języka, pozwolił sobie na wulgaryzmy, na ukazanie
bez zbędnych słów całej perwersji, zła, które siedzi w człowieku. Akcja
przez cały czas biegnie żwawo, ani na chwilę nie zwalniając tempa. Widać,
że Joe Hill miał świetny pomysł, który znakomicie zrealizował, dzięki
umiejętności stworzenia rewelacyjnego klimatu i wywoływania silnych
emocji. Obok tej książki po prostu nie można przejść obojętnie.

  Marta Kraszewska #
Ze strony:
http://tnij.org/g06tx7e

--
stevep
-- -- -

Data: 2014-11-02 08:13:44
Autor: Patriota
W dniu 2014-10-31 o 07:54, stevep pisze:
# Czy Szatan może być bardziej ludzki od człowieka?

Od polityka PPSLDPiSPSL na pewno. Oczywiście jeżeli przyjmiemy że takie coś to w ogóle człowiek.

Data: 2014-11-02 14:12:41
Autor: MarkWoydak

Użytkownik "Patriota" <real@wp.pl> napisał w wiadomości news:m34lir$ru0$3speranza.aioe.org...
W dniu 2014-10-31 o 07:54, stevep pisze:
# Czy Szatan może być bardziej ludzki od człowieka?

Od polityka PPSLDPiSPSL na pewno. Oczywiście jeżeli przyjmiemy że takie coś to w ogóle człowiek.

Powiedz coś jeszcze o sobie sowiecki patrioto.

MW

Data: 2014-11-05 15:50:54
Autor: Patriota
W dniu 2014-11-02 o 14:12, MarkWoydak pisze:

[...]

Jedyne o co mi chodzi to dobro Polski i Polaków. Jesteś w stanie to zrozumieć parobku sprzedający się za trzy grosze?

Data: 2014-11-05 17:12:28
Autor: MarkWoydak

Użytkownik "Patriota" <real@wp.pl> napisał w wiadomości news:m3ddg8$ien$1speranza.aioe.org...
[...]

Buuuuhahahahhahahahaaaa. Tobie chodzi o dobro Polski i Polaków? Takie frazesy to możesz wciskać swoim kumplom menelom. Parobków to ty leśny dziadku szukaj sobie w rodzinie. Moje zarobki są na poziomie europejskim i nie musze dziadować tak jak ty.

MW

Data: 2014-11-06 04:50:16
Autor: stevep
To prawie jak boukunowi by si przynio, e wyrosy mu pejsy.

Uytkownik "Patriota" <real@wp.pl> napisa w wiadomoci
W dniu 2014-10-31 o 07:54, stevep pisze:
# Czy Szatan moe by bardziej ludzki od czowieka?

Od polityka PPSLDPiSPSL na pewno. Oczywicie jeeli przyjmiemy e
takie co to w ogle czowiek.

Powiedz co jeszcze o sobie sowiecki patrioto.

MW

Jedyne o co mi chodzi to dobro Polski i Polakw. Jeste w stanie to  zrozumie parobku sprzedajcy si za trzy grosze?

Maczaj tuku bo ci kijami obi ka.
--
stevep
-- -- -

To prawie jak boukunowi by się przyśniło, że wyrosły mu pejsy.