To straszne!

Data: 2011-08-04 20:15:06
Autor: UGI
To straszne!
Tylko jedna drużyna i to dopiero na początku sierpnia zapewniła sobie prawo
gry w fazie grupowej Ligi Europejskiej, o ile nie awansuje wcześniej do Ligi
Mistrzów. Natomiast dwie inne drużyny wyeliminowały słabeuszy: 4. drużynę ligi
szkockiej, 4. drużynę ligi tureckiej, 5.(?) drużynę ligi bułgarskiej.
Zapewniły sobie tym samym walkę w ostatniej fazie kwalifikacyjnej. Po raz
pierwszy az dwie polskie ekipy będą walczyć w 4. rundzie. To koszmar i
niewątpiwy dowód upadku polskiej piłki. Zasiejmy boiska i przerzućmy się na żużel.

Albo niech piewcy pewnych teorii ładnie odszczekają, że jesteśmy coraz słabsi.

Data: 2011-08-04 22:20:29
Autor: grzeda
To straszne!
W dniu 2011-08-04 22:15, UGI pisze:

Albo niech piewcy pewnych teorii ładnie odszczekają, że jesteśmy coraz słabsi.

Wiesz no. Aktualne wyniki nie swiadcza o tym, ze jestesmy super, tylko raczy o tym, ze w tym sezonie nie ma takiej tragedii jak byla ostatnio.

pozdr
PG

Data: 2011-08-04 20:29:44
Autor: UGI
To straszne!
grzeda <grzeda333wytnij@towp.pl> napisał(a):
Wiesz no. Aktualne wyniki nie swiadcza o tym, ze jestesmy super, tylko raczy o tym, ze w tym sezonie nie ma takiej tragedii jak byla ostatnio.

Chodzi o trend, który od czasu pierwszego awansu Lecha do fazy grupowej idzie
w PRZECIWNĄ stronę niż twierdzą zwolennicy coraz słabszej polskiej piłki.

Data: 2011-08-05 12:28:30
Autor: Smok Eustachy
To straszne!
Dnia Thu, 04 Aug 2011 20:29:44 +0000, UGI  zatrybił (a):

grzeda <grzeda333wytnij@towp.pl> napisał(a):

Wiesz no. Aktualne wyniki nie swiadcza o tym, ze jestesmy super, tylko
raczy o tym, ze w tym sezonie nie ma takiej tragedii jak byla ostatnio.

Chodzi o trend, ktĂłry od czasu pierwszego awansu Lecha do fazy grupowej
idzie w PRZECIWNĄ stronę niż twierdzą zwolennicy coraz słabszej polskiej
piłki.

Bo gra coraz więcej obcokrajowców.

Data: 2011-08-05 17:57:16
Autor: UGI
To straszne!
Smok Eustachy <smok.eustachy@WURG.pl> napisał(a):
 Bo gra coraz więcej obcokrajowców.

Nie. Gra coraz więcej _wartościowych_ obcokrajowców.

Data: 2011-08-04 22:23:32
Autor: Cavallino
To straszne!
Użytkownik "grzeda" <grzeda333wytnij@towp.pl> napisał w wiadomości news:j1euug$grp$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jasne, bo 3 razy (albo i więcej) faza grupowa w ciągu 4 lat, w tym dwa razy wyjście z grupy, to jest coś co wcześniej nam się przydarzało co rok, więc na pewno ostatnio podupadliśmy.

Data: 2011-08-04 23:36:12
Autor: grzeda
To straszne!
W dniu 2011-08-04 22:23, Cavallino pisze:

[...]

Kwestia tego, z kim odpadamy.

97/98 Parma | Vicenza, Rotor, Udinese
98/99 Manchester | Dynamo, Monaco, Parma, Heerenven
99/00 Udinese | Atletico, AS Monaco, Fiorentina
00/01 Panathinaikos | Udinese, Inter, Hertha, Porto
01/02 Barca | Twente, Inter, Valencia
02/03 Barca |Schalke, Malaga, Lazio
03/04 Anderlecht | Cmentarnica, Valerenga
04/05 Real | Terek, Austra, Tbilisi, grupa
05/06 Panathinaikos | Zurych, Zurych, Bordeaux, Vitoria
06/07 Szachtar | Minsk, Odessa, Austra, grupa
07/08 Steua | Dnipro, Crvena Zvezda
08/09 Barca | FK, Totenham, Udinese
09/10 Levadia | Brugge, Broendbycostam, NAC,
10/11 Sparta | Austra, Aris, Karabach, Braga

Coraz bardziej uznane firmy eliminuja Polskie druzyny.

pozdr
PG

Data: 2011-08-04 21:49:12
Autor: UGI
To straszne!
grzeda <grzeda333wytnij@towp.pl> napisał(a):
Coraz bardziej uznane firmy eliminuja Polskie druzyny.

A ja tu nie widze żadnej prawidłowości. Poza tym po reformie Platiniego
łatwiej nam uniknąć zespoły z najwyższej półki.

Data: 2011-08-04 23:43:39
Autor: Cavallino
To straszne!
Użytkownik "grzeda" <grzeda333wytnij@towp.pl> napisał w wiadomości news:j1f3cg$2a0$1inews.gazeta.pl...
[...]

To już kwestia zmiany drabinek.

Data: 2011-08-05 17:35:46
Autor: grzeda
To straszne!
W dniu 2011-08-04 23:43, Cavallino pisze:

> To już kwestia zmiany drabinek.

A to Polacy sa zaprogramowani, ze odpadaja w III rundzie i niewazne z kim?

Odpadamy po mniejszej liczbie dwumeczow, z teoretycznie slabszymi. Dodalem na koncu ilu przeciwnikow polskie druzyny poknaly zanim odpadly. Zanim trafilismy na Atletico czy Valencie, to jednak druzyny z Islandii albo Finlandii ogrywalismy. Levadie, Karabachy i Tereki sie nie przydarzaly po prostu.

pozdr
PG

Data: 2011-08-04 22:33:13
Autor: yamma
To straszne!
grzeda wrote:
[...]

Przede wszystkim losowanie było w tym sezonie o wiele łaskawsze niż w poprzednich latach. Dwie słabiutkie drużyny z Bułgarii + dość dziwnie grający zespół z Turcji, który chyba nie do końca wie, że mecz wygrywa się strzelając bramki. Gdybym np. miał porównać Gaziante z Brondby (z którym Legia odpadła 2 lata temu), to zdecydowanie lepszym zespołem są jednak Duńczycy.
yamma

Data: 2011-08-04 22:46:56
Autor: Cavallino
To straszne!
Użytkownik "yamma" <yamma@wp.pl> napisał w wiadomości news:

Przede wszystkim losowanie było w tym sezonie o wiele łaskawsze niż w poprzednich latach. Dwie słabiutkie drużyny z Bułgarii + dość dziwnie grający zespół z Turcji

Bo rok, czy dwa temu to graliśmy z asami LM normalnie.

, który chyba nie do końca wie, że mecz wygrywa się strzelając bramki. Gdybym np. miał porównać Gaziante z Brondby (z którym Legia odpadła 2 lata temu), to zdecydowanie lepszym zespołem są jednak Duńczycy.

Ale na pewno są gorsi od Arisu czy Austrii?

Data: 2011-08-05 05:24:46
Autor: DysoN
To straszne!

Jakis tam postep chyba jest, w koncu do polskiej pilki przyszly powazniejsze
pieniadze, przemykaja ukradkiem zachodnie standardy spychajac w czelusci
przeszlosci polska mysl szkoleniowa, powstaja piekne stadiony ktore
przyciagaja i ludzi i biznes (jakiegos badziewnego stadionu a la "blaszok" GKS
Katowice nikt by nie nazwal Pepsi Arena, co najwyzej "Czorny wągiel arena".

Niemniej jednak z tym poziomem sportowych az tak sie nie polepszylo. Wszystkie
nasze druzyny (oprocz beznadziejnej Jagi) mialy jak do tej pory sporo szczescia.
Wyjazdowe zwyciestwa Wisly z Litexem, Legii z Gaziantesporem czy Slaska z
Dundee zostaly osiagniete nie tylko dobra taktyka, technika i walecznoscia ale
takze szczesciem. Oby tego szczescia nie zabraklo w ostatnich rundach
kwalifikacyjnych bo powiedzmy sobie szczerze kazda z naszych druzyn bedzie
przeszczesliwa jesli tylko awansuje do rozgrywek grupowych, nawet jesli potem
wszystko tam przerznie z kretesem.

Data: 2011-08-05 08:31:20
Autor: yamma
To straszne!
DysoN wrote:

Niemniej jednak z tym poziomem sportowych az tak sie nie polepszylo.
Wszystkie nasze druzyny (oprocz beznadziejnej Jagi) mialy jak do tej
pory sporo szczescia.

No nie, z tym szczęściem to już się nie zgodzę. Wisła w dwumeczu z Liteksem zagrała naprawdę bardzo dobrą piłkę. Bardzo agresywnie w destrukcji czym kompletnie rozbili Bułgarów i bardzo groźnie i skutecznie w kontratakach. Legia z kolei zagrała rewelacyjnie w pierwszym meczu i, powiedzmy, rewelacyjnie w defensywie w meczu wczorajszym (bo sposób przeprowadzania kontrataków był na poziomie dna). O szczęściu można byłoby mówić gdyby Turcy mieli te 10 okazji do strzelenia i żadnej nie wykorzystali a oni wczoraj mieli raptem 2 sytuacje. Z kolei w przypadku Śląska można mówić raczej o pechu a nie szczęściu. Tak jakby ten limit farta wyczerpali w dwumeczu z Dundee.
yamma

Data: 2011-08-05 07:57:21
Autor: Budzik
To straszne!
Osobnik posiadający mail yamma@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

a ja tu czytałem ze miała kupę szcześcia, ze bułgarom nie uznali jakiejs bramki i ze generalnie powinno się skonczyć zwyciestwem Litexu.
To jak w koncu bylo?

--
Pozdrawia... Budzik
"Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

Data: 2011-08-05 09:59:23
Autor: Cavallino
To straszne!
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:05082011.495620F9budzik61.poznan.pl...
[...]

Wisła była wyraźnie lepsza, ale pierwszy mecz mogła przegrać, dokładnie tak samo jak mecz ligowy z Widzewem.

Data: 2011-08-05 10:07:41
Autor: yamma
To straszne!
Budzik wrote:

a ja tu czytałem ze miała kupę szcześcia, ze bułgarom nie uznali
jakiejs
bramki i ze generalnie powinno się skonczyć zwyciestwem Litexu.
To jak w koncu bylo?

A to nie wiem kto tak pisał. Z tego co pamiętam ja pisałem, że najwiekszym przeciwnikiem Bułgarów byli oni sami i jakby bramkarz Wisły poszedł sobie na dymka, to i tak nie potrafiliby wbić piłki do bramki.
yamma

Data: 2011-08-05 16:02:49
Autor: danpe_
To straszne!
W dniu 05.08.2011 10:07, yamma pisze:
Budzik wrote:

[...]

Ja tak pisalem.
W pierwszym meczu miala kupe szczescia - dwie poprzeczki, nieuznana bramka, ale moim zdaniem slusznie nieuznana.
W drugim meczu zdmuchnelismy ich dopingiem z boiska ;)

danpe_
gg:827748

Data: 2011-08-05 07:57:22
Autor: Budzik
To straszne!
Osobnik posiadający mail ugi3.WYTNIJ@gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]
wyniki ok - wszyscy się ciesza... Ale czy ty widziałeś np. mecz Legii? Gdyby nie emocje związane z kibicowaniem swojemu zespłowi - tego nie dałoby się oglądać.

--
Pozdrawia... Budzik
"Początek i koniec zawsze są jednością."

Data: 2011-08-05 10:00:11
Autor: Cavallino
To straszne!
[...]

Najpierw wyniki, potem ładna gra.
Na razie jesteśmy wszyscy w pierwszej fazie.

Lech z Dnipro też wymęczył awans, warto było.

Data: 2011-08-06 10:57:15
Autor: Budzik
To straszne!
Osobnik posiadający mail cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

no to tez pisze - ze wszyscy sie ciesza.
Ale z ta ładnoscia gry problem jest troche inny - nie chodzi o to, ze nie udaje sie grac z klepki jak Barca, dryblowac jak Messi czy biegac jak Ronaldo.
Chodzi mi o to, ze w przypadku Legii co przyjecie to odskok piłki na kilka metrów i potem (nie powiem bo ofiarna) ale jednak walka o prawie straconą piłkę.

--
Pozdrawia... Budzik
Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

Data: 2011-08-06 16:29:56
Autor: Cavallino
To straszne!
[...]

Liczyłeś, że przez wakacje nauczą się grać?

Data: 2011-08-07 08:57:20
Autor: Budzik
To straszne!
[...]

:) nie, po prostu konstatuję rzeczywistość. --
Pozdrawia... Budzik
"Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.
Jest tylko zupełnie inne..."  William Shakespeare

Data: 2011-08-05 08:30:37
Autor: CGC
To straszne!
Dnia Thu, 4 Aug 2011 20:15:06 +0000 (UTC), UGI napisał(a):

Albo niech piewcy pewnych teorii ładnie odszczekają, że jesteśmy coraz słabsi.

Chciałem wczoraj napisać podobnego posta, z tytułem typu Tryumf Optymistów. Wprawdzie te wygrane same w sobie niewiele znaczą, ale jak się spojrzy na
całość polskiej piłki, to ciężko tego postępu nie zauważyć. Ponad połowa
ekstraklasy albo już ma, albo buduje stadion. Poziom ostatniego sezonu też
pokazał, że powoli konsoluduje się jakaś nowa elita i z czasem coraz
trudniej będzie się do niej dobić. Lech, Wisła, Legia, Śląsk, Lechia,
Polonia -- z takim zapleczem to może być taka nowa elita. Może do niej
dołączyć Cracovia, może Jaga, może Widzew, może ktoś jeszcze. Tu już ciężko
powiedzieć. Niemniej kilka zespołów dorobiło się lub właśnie się dorabia
dużych stadionów, mają za sobą duże miasta, więc wystarczy teraz kilka
dobrych wyników, albo atrakcyjny rywal i można kosić kasę na dochodach z
dnia meczu. Patrząc na transfery, widać poprawę w myśleniu wielu klubów. Coraz mniej
sprowadza się anonimów z Ghany na podstawie wpisów z Wikipedii. Coraz
więcej gra u nas reprezentantów swoich krajów. Coraz lepiej udaje się
sprzedawać grajków z Polski za granicę. Jeśli chodzi o humory prezesów, to jeszcze jest słabo, patrząc po karuzeli
trenerskiej z ostatniego roku. :-) Jak dla mnie postęp jest ewidentny, tylko powolny i nierównomiernie
rozłożony. --
CGC

Data: 2011-08-05 14:18:00
Autor: maciej
To straszne!
[...]

Nie kurwa, zostaliśmy potęgą :/

1. Zacznij od matematyki. Co to jest trend, kiedy możemy uznać, że się odwrócił, ile próbek potrzeba, żeby zacząć wyciągać ogólne wnioski.
2. O dołowaniu polskiej ligi mówi się od lat i jeżeli wyniki pucharowe z ostatnich 20 lat nie są dla ciebie wystarczającym dowodem na to, że zjeżdżaliśmy po mocnej stromiźnie prosto na pysk to doprawdy nie moja rola pokazywać palcami na kolejne przykłady
3. Upadek naszej ligi był tu głownie przywoływany jako dowód na upadek naszego piłkarstwa w ogóle. Obecne wyniki są tylko dalszym dowodem na ten fakt, najlepsza jest Wisła, która Polaków niemal się pozbyła, ubywa ich systematycznie w Legii i Śląsku. Ci, którzy polskimi piłkarzami chcieli zawojować świat (Trabzonspor) regularnie zawodzi (przegrali mistrzostwo Turcji z komfortowej sytuacji, odpadli z ligi mistrzów).
4. Podobno cała wina była w złym kalendarzu. Jak widać w tym sezonie to gówno prawda, kalendarz nikomu nie przeszkadzał.
5. Ci, którzy tutaj zżymali się na upadek naszej ligi robili to po skandalicznych występach naszych drużyn z mocarzami z Litwy, Łotwy, Estonii, czy innego Kazachstanu. To nie była i nie jest normalna sytuacja. W przeciwieństwie do takich jak Ty, którzy zawsze mają mądre wytłumaczenie na wszystko co się już wydarzyło.
Was nigdy nie dziwi ani porażka z Estończykami, ani pokonanie Juventusu. Jak przegrywamy z Estończykami to "takie nasze miejsce, oni mają bazę, a my nie mamy". Jak pokonujemy Juventus to "poziom ligi regularnie rośnie". Ot, taka oślizgłość, dopasowuje się zawsze do tego co akurat się wydarzyło, jutro się zmieni zdanie.

Ja swojego zdania nie zmieniam, nasza piłka przebiła dno, reprezentacyjna na wiele lat, ligowa trochę się odbije (bo niżej upaść się już nie da).

Data: 2011-08-05 14:36:27
Autor: yamma
To straszne!
maciej wrote:

naszego piłkarstwa w ogóle. Obecne wyniki są tylko dalszym dowodem na
ten fakt, najlepsza jest Wisła, która Polaków niemal się pozbyła,
ubywa ich systematycznie w Legii i Śląsku.

Hm. Skaba, Żewłakow, Komorowski, Rzeźniczak, Wawrzyniak, Gol, Borysiuk, Rybus. Poza nimi tydzień temu widzieliśmy Kucharczyka i Żyro. Rzekłbym, że w Legii akurat tendencja jest odwrotna.
yamma

Data: 2011-08-05 14:50:24
Autor: maciej
To straszne!
W dniu 2011-08-05 14:36, yamma pisze:

Hm. Skaba, Żewłakow, Komorowski, Rzeźniczak, Wawrzyniak, Gol, Borysiuk,
Rybus. Poza nimi tydzień temu widzieliśmy Kucharczyka i Żyro. Rzekłbym,
że w Legii akurat tendencja jest odwrotna.

1. Zdaje się, że mnie splonkowałeś i nie czytasz moich postów.
2. I dlatego poza Żewłakowem (który z polskimi piłkarzami ma średnio dużo wspólnego jako, że prawie całe poważne piłkarskie życie spędził na zachodzie) i Golem Legia kupuje tylko i wyłącznie obcokrajowców ostatnio (Cabral, Mezenga, Vdroljak, Manu, Kneżevic, Hubnik, Ljubolja, Moshe jakiś tam, a ze 3 nazwisk już nie pamiętam). Pionowa oś Legii Żewłak, Vrdoljak, Radovic, Ljubolja prawie cała zagraniczna, do tego podstawowy Manu, z ofensywnych graczy w Legii Polaków prawie nie ma.

Data: 2011-08-05 14:53:41
Autor: yamma
To straszne!
maciej wrote:
[...]

Coś ci się pozajączkowało.

[...]

Kombinuj, kombinuj...
yamma

Data: 2011-08-05 18:21:24
Autor: UGI
To straszne!
maciej <f_r_e_n_z_@_o_2_._p_l> napisał(a):
1. Zacznij od matematyki. Co to jest trend, kiedy możemy uznać, że się odwrócił, ile próbek potrzeba, żeby zacząć wyciągać ogólne wnioski.

Może jeszcze wzory podaj. Piłka nożna to dość dynamiczna dziedzina życia, nie
trzeba x lat, żeby zauważyć odwrócenie pewnych prawidłowości.

2. O dołowaniu polskiej ligi mówi się od lat i jeżeli wyniki pucharowe z ostatnich 20 lat nie są dla ciebie wystarczającym dowodem na to,

A dlaczego nie 50 lat? albo 70?
[...]

A co do upadku naszego piłkarstwa to ja jestem w stanie się zgodzić, tylko nie
o tym rozmawiamy.
4. Podobno cała wina była w złym kalendarzu. Jak widać w tym sezonie to gówno prawda, kalendarz nikomu nie przeszkadzał.

No jak to nie? Pod kątem przygotowań kondycyjnych to tylko Śląsk wyglądał
zadowalająco.

Was nigdy nie dziwi ani porażka z Estończykami, ani pokonanie Juventusu. Jak przegrywamy z Estończykami to "takie nasze miejsce, oni mają bazę, a my nie mamy".

Chyba mnie z kimś pomyliłeś.

Jak pokonujemy Juventus to "poziom ligi regularnie rośnie".
 Ot, taka oślizgłość, dopasowuje się zawsze do tego co akurat
się wydarzyło, jutro się zmieni zdanie.

I ja bylem w opozycji do twierdzeń o coraz lepszym poziomie naszej ligi. Ale
trzeba być ślepym żeby nie zauważyć tego co się zmieniło od 2008 roku. Zarówno
'infrastrukturalnie' jak i sportowo.

Ja swojego zdania nie zmieniam, nasza piłka przebiła dno, reprezentacyjna na wiele lat, ligowa trochę się odbije (bo niżej upaść się już nie da).

Czekasz kolejne 20 lat na nowe wnioski? :-)

Data: 2011-08-05 15:54:16
Autor: danpe_
To straszne!
W dniu 04.08.2011 22:15, UGI pisze:
 Zasiejmy boiska i przerzućmy się na żużel.

Cos Ci nie pasuje w zuzlu?
Heeeej Waaandeeeczkaaaa

A wo gole to o co Ci chodzi?

danpe_