To teraz do kompletu jeszcze "kombajn" laser kolor

Data: 2014-07-14 02:32:04
Autor: Adam
To teraz do kompletu jeszcze "kombajn" laser kolor
Witajcie.

Były/są już dyskusje o kombajnach atramentowych i laserowych mono.

Co by mogło spełniać założenia:

- laser
- kolor
- port LAN
- sprzętowy dupleks
- podajnik ręczny (samoczynnie "połykający" papier)
- drukarka, nie urządzenie GDI
- "karuzela" niechętnie, lepiej liniowy tor
- możliwość uzupełniania toneru (lub niedrogie zamienniki)
- praca do wyczerpania toneru, bez blokady licznikiem
- faks
- skaner, chętnie z ADF
- sprzęt poleasingowy, opcjonalnie nowy, ale do ok. 2000 zł. netto
- w miarę przyzwoite oddawanie kolorów
- szybkość wydruku trzeciorzędna, ale dobrze, gdyby była szybsza od pierwszej Apple Laser ;)

Wyjaśnienia:

- podajnik ręczny (samoczynnie "połykający" papier) - w niektórych drukarkach trzeba w sterowniku zmienić źródło papieru, gdyż w innym przypadku nie pobierze z podajnika ręcznego. Z ręcznego pobierają papier (jeśli tylko jest) m.in. OKI i Lexmarki.

- drukarka, nie urządzenie GDI - czyli musi pracować w co najmniej jednym z języków, takich jak np. Epson ESC/P2, HPGL, PCL, PDF, Adobe PS. Maszyna będzie pracować także ze starymi komputerami spod DOS-a, wszystkie wersje Windows, Maki, różne linuksy, Androidy i WinCE.

- w miarę przyzwoite oddawanie kolorów - myślałem tłuc na niej też fotografie z podróży, ale to raczej nie ma sensu. Lepiej chyba kupić dodatkową drukarkę atramentową dedykowaną do foto, gdyż laserówki prawdziwie foto są bardzo drogie. No, chyba, że znalazłaby się gdzieś termosublimacyjna :)

Aktualnie mam m.in. Lexmarka C762 ze sprzętowym dupleksem. Ale jest to duża krowa, nie ma faksu ani skanera. Za to ma dziesiątki opcji, z których nie korzystam, typu wydruk wstrzymany na hasło podane z panelu operatora, sortownice, itp. Strach ją postawić też na jakimś stole, bo waży bez dodatków chyba ok. 60 kg.

Znajdzie się coś spełniającego założenia?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-07-14 08:56:43
Autor: 666
To teraz do kompletu jeszcze "kombajn" laser kolor
I Samsung pobiera.
A Lexmark NIE pobierał (przynajmniej moje nie pobierały) - czyli zależy od konkretnego modelu.

-- -- -
- podajnik ręczny - w niektórych drukarkach trzeba w sterowniku zmienić źródło papieru, gdyż w innym przypadku nie pobierze z podajnika ręcznego.
Z ręcznego pobierają papier m.in. OKI i Lexmarki.

Data: 2014-07-14 09:36:42
Autor: Adam
W dniu 2014-07-14 08:56,  666 pisze:

> [...]

> I Samsung pobiera.
> A Lexmark NIE pobierał (przynajmniej moje nie pobierały) - czyli zależy

Poprawiłem za Ciebie cytat.

Spotykałem się też z drukarkami, w których trzeba było ustawić "auto" dla podajnika ręcznego - wtedy same pobierały.
Niektóre drukarki też miewały priorytety podajników (chyba m.in. Kyocery?) i jeśli któraś z "szuflad" miała wyższy priorytet od tacki ręcznej, to tacka była zasysana dopiero po wyczerpaniu podajnika/podajników głównych.

Oczywiście, masz rację - to zależy głównie od modelu, aczkolwiek nie spotkałem OKI, która by nie chciała standardowo pobierać z tacki ręcznej.

Ja miałem do czynienia z kilkoma Lexmarkami, chyba tylko jeden "kombajn" atramentowy musiał mieć wymuszony podajnik ręczny, aby z niego korzystał.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-07-14 11:50:18
Autor: 666
To teraz do kompletu jeszcze "kombajn" laser kolor
I laserowy.
M.in. z tego powodu zmieniłem.

-- -- -
Lexmarkami, chyba tylko jeden "kombajn" atramentowy

Data: 2014-07-14 13:23:02
Autor: feldmarszałek tusk
To teraz do kompletu jeszcze "kombajn" laser kolor
niech Cię Bóg broni przed lexmarkiem C530dn...

To teraz do kompletu jeszcze "kombajn" laser kolor