Token

Data: 2009-06-19 09:39:39
Autor: bradley.st
Token
Pytanie: Jak zazwyczaj wygladaja "normalne" tokeny wydawane przez
banki w PL? Chodzi mi o te "fizyczne", nie w telefonie.

Poniewaz Bank of America niedawno odtrabil nowatorskie rozwiazanie
czyli token, zalozylem sobie konto i kupilem nowa zabawke. :)
To, co przyszlo poczta ma sie nijak do moich oczekiwan, tzn wyglada
tak:

http://www.bankofamerica.com/privacy/index.cfm?template=learn_about_safepass

- czyli jak krzyzowka miedzy tanim chinskim kalkulatorem na baterie
sloneczne a europejska karta bankowa. Ma toto chip (przeznaczenie
nieznane) oraz maly "kalkulatorowy" ekran.

Spodziewalem sie raczej czegos po pierwsze bardziej solidnego (jak
tokeny, ktorych uzywam w pracy), po drugie zabezpieczonego jakims
PINem.

To standard swiatowy, czy raczej rezultat masowej produkcji "dla
milionow" - tanio i szybko?

Data: 2009-06-19 14:36:30
Autor: MK
Token
bradley.st wrote:
[...]

Czy musisz za to placic w BoA?

Data: 2009-06-19 11:44:24
Autor: bradley.st
Token
On 19 Cze, 14:36, MK <hove...@poczta.onet.pl> wrote:

Czy musisz za to placic w BoA?

I owszem, $19.99!

Ale odczekalem do promocji, za otwarcie konta dawali $75, wiec wmawiam
sobie ze gadzet byl gratis. :)

Data: 2009-06-19 14:46:47
Autor: MK
Token
bradley.st wrote:
[...]

to jednorazowo czy rocznie?
Nio tak masz racje ze gratis :)

Data: 2009-06-19 11:52:36
Autor: bradley.st
Token
On 19 Cze, 14:46, MK <hove...@poczta.onet.pl> wrote:

to jednorazowo czy rocznie?

Nie, no, panie szanowny, AZ TAK bardzo to ja nie chcialem nowej
zabawki! :)
Jednorazowo. I dosc!

Data: 2009-06-19 14:54:28
Autor: MK
Token
bradley.st wrote:
[...]

Haha - wielkie dzieki ze info, pozdrawiam

Data: 2009-06-19 19:16:53
Autor: Danny
Token
Dnia Fri, 19 Jun 2009 09:39:39 -0700 (PDT), bradley.st napisał(a):

[...]

kiedyś w BZWBK były z pinem, teraz np. wyglądają tak:http://www.rsa.com/node.aspx?id=1158

Daniel
http://pl.openoffice.org/ - darmowy odpowiednik pakietu MS Office
http://www.mozillapl.org - narzędzia internetowe "nie tylko dla orłów"

Data: 2009-06-19 10:27:45
Autor: bradley.st
Token
On 19 Cze, 13:16, Danny <dal...@gmail.com> wrote:

kiedyś w BZWBK były z pinem, teraz np. wyglądają
tak:http://www.rsa.com/node.aspx?id=1158

O to, to! Ten gorny (700) wyglada jak cos czego sie spodziewalem. Za
to dolny (900) jak cos, co mi przyslali, ale chyba jest z PINem - bo
widze cyfry w szeregu na dole.

Czy ktorys z bankow w PL ma moze token, ktory dziala z karta bankowa
(chipowa), jak te tutaj?:

http://farm4.static.flickr.com/3027/2816991602_7ef1c77e54.jpg?v=0

Data: 2009-06-19 23:01:49
Autor: Krzysztof
Token

"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:2d6091fd-32a9-40a8-807d-b03e33894c90t11g2000vbc.googlegroups.com...
[...]

Mam takowe cudo z czasow jak bylem w UK, akurat z Natwest. W polskich bankach ten typ tokena chyba niespotykany.

Data: 2009-06-19 14:06:08
Autor: bradley.st
Token
On 19 Cze, 17:01, "Krzysztof" <onkr...@poczta.onet.pl> wrote:

Mam takowe cudo z czasow jak bylem w UK, akurat z Natwest. W polskich
bankach ten typ tokena chyba niespotykany.

Czy ten wynalazek dziala tak, jak mysle, tzn. wkladasz karte,
wystukujesz PIN (taki sam jak przy zakupach) i zwraca Ci haslo do
zalogowania sie w internecie?
Czy ma jeszcze jakies inne funkcje poza ta jedna?

Data: 2009-06-19 23:20:19
Autor: Krzysztof
Token

"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:26c09502-1c07-49fe-9cad-0dc5b09d9dc2l32g2000vba.googlegroups.com...
[...]

Uzywalem to tylko do potwierzania przelewow, wpisujesz pin na poczatek, potem na stronie przy przelewie dostajesz numer zwiazany z rachunkiem na ktory wysylasz przelew, wpisujesz ten numer do tokena i on generuje kod , ktorym podpisujesz przelew. Ogolnie bardziej klopotliwe niz polskie tokeny z np. z Lukasa, ktore jak zegarek co 1 min wyswietlaja nowy kod.

Data: 2009-06-19 14:29:18
Autor: bradley.st
Token
On 19 Cze, 17:20, "Krzysztof" <onkr...@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Tego nie przewidzialem... Myslalem, ze wszystko obracalo sie dookola
PINu "zakupowego", zeby przyzwyczaic narod do "Chip and PIN".

A tu jakies przepisywania kodow na token i z tokena... Rzeczywiscie
raczej uciazliwy system.

Data: 2009-06-19 23:48:26
Autor: Krzysztof
Token

"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:b06ef649-795f-45cf-937a-cafa51dd1a0fl21g2000vba.googlegroups.com...
[...]

Rozsylali za darmo kazdemu kto mial konto. W UK w porownaniu do tego co mamy w PL, to bankowosc internetowa bardzo prymitywna, przed tym tokenem to wszystko mozna bylo robic na login i haslo po zalogowaniu, ale podstawowe konto dla Angoli, karta, przelew przez net, wyplaty z bankomatow roznych bankow sa darmo, a nie jak w PL, ze wyjatkiem jest nieplacenie za konto i to sie reklamuje. Potem puszczaja rozne gatki o ubankowieniu spoleczenstwa a klientow traktuja jak dojne krowy.

Data: 2009-06-20 12:07:11
Autor: blad
Token
Uzytkownik "Krzysztof"
[...]

dawniej token o takiej funkcjonalnosci mialem w BGZ i pewnie jest on do dzis.
jedyna jego przewaga nad tym co piszesz to byla taka, ze umial sobie odczytac
kod z ekranu po czym generowal odpowiedz.

konto dla Angoli, karta, przelew przez net, wyplaty z bankomatow roznych bankow sa darmo, a nie jak w PL, ze wyjatkiem jest nieplacenie za konto i to sie reklamuje. Potem puszczaja rozne gatki (...)

myslalem, ze puszczaja klientów w gatkach :-)
*** blad ***

Data: 2009-06-19 19:24:01
Autor: Aicha
Token

W Lukasie wyglada tak jak ponizej, tylko logo ma inne oczywiscie. http://tinyurl.com/nxszpc

--
Pozdrawiam - Aicha

Data: 2009-06-19 20:10:32
Autor: Robert Kois
Token
Dnia Fri, 19 Jun 2009 09:39:39 -0700 (PDT), bradley.st napisał(a):

To standard swiatowy, czy raczej rezultat masowej produkcji "dla
milionow" - tanio i szybko?

Pierwszy jaki miałem telepekao wyglądał tak (ale to był chyba 2000 rok):
http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://www.chip.pl/images/0091/000663_0034_org.jpg&imgrefurl=http://www.sciaga.pl/tekst/zalacznik/13902/&usg=__GOykhr9EfkWXVEgvPSLeADjmOxg=&h=491&w=284&sz=21&hl=pl&start=96&sig2=H5mt6fzivH-8qsmyixl8AA&um=1&tbnid=uZslNVfCKKrixM:&tbnh=130&tbnw=75&prev=/images%3Fq%3Dtoken%2Bpekao%26ndsp%3D20%26hl%3Dpl%26safe%3Doff%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:en-US:official%26sa%3DN%26start%3D80%26um%3D1&ei=E9M7SrSIOZCMsAat5OB7
http://banki_elektroniczne.republika.pl/image3.gif

--
Kojer

Data: 2009-06-19 21:06:11
Autor: MarcinF
Token
bradley.st wrote:

To standard swiatowy, czy raczej rezultat masowej produkcji "dla
milionow" - tanio i szybko?

to taki kierunek zmierzajacy do zintegrowania tokena z karta platnicza

dosc prymitywne rozwiazanie, wieksze szanse moga miec troche
bardziej zaawansowane tego typu karty z tokenem ktory potrafi
rowniez podpisywac konkretna transakcje i potwierdzac tozsamosc
telefonujacego do klienta banku

http://www.emue.com/site/home.htm

Data: 2009-06-19 12:18:37
Autor: bradley.st
Token
On 19 Cze, 15:06, MarcinF <ma...@interia.pl> wrote:
bradley.st wrote:
> [...]

bardziej zaawansowane tego typu karty z tokenem ktory potrafi
rowniez podpisywac konkretna transakcje i potwierdzac tozsamosc

Bardzo ciekawe, dzieki!

Wyglada na to, ze ten karto-token w linku emue ma pasek magnetyczny i
wyswietlacz tuz pod nim. Ciekawi mnie jak wyglada trwalosc tego
rozwiazania -- sadzac po stanie moich kart, podejmuje sie zniszczyc
wynalazek w ciagu tygodnia. :)

Data: 2009-06-19 15:40:48
Autor: MK
Token
bradley.st wrote:
[...]

Lepiej nie bo to pewnie znowu 20$ ;)

Data: 2009-06-19 12:46:43
Autor: bradley.st
Token
On 19 Cze, 15:40, MK <hove...@poczta.onet.pl> wrote:

Lepiej nie bo to pewnie znowu 20$ ;)

No nigdy! Najwyzej $19.99 :) Zeby klienta nie odstraszyc. Albo nawet:
"Yours for three easy payments of $9.95". Od razu lepiej wyglada.
Jesli ktos nie potrafi mnozyc, oczywiscie. :)

Token