Token GSM w Eurobanku

Data: 2009-03-03 03:16:12
Autor: Marcin
Token GSM w Eurobanku
Witam,

Czy ktoś może powiedzieć jaki jest numer kanału, którym wysyłają w
Eurobanku wiadomości sieciowe z linkiem do pobrania tokena GSM?
Sytuacja jest taka, że jak ktoś ma komórkę z Windowsem Mobile to musi
uaktywnić odpowiedni numer kanału, żeby dostać wiadomość sieciową.
Od 2 tygodni nikt w Eurobanku nie jest mi w stanie pomóc. Rozkładają
ręce jak pytam o numer kanału którym wysyłane są wiadomości sieciowe.
Nie wiedzą o czym mówię. To się nazywa kompetencja...
Sprawa została zgłoszona na Infolinii Eurobanku ale mam wrażenie że
utknęła, bo czekam ponad tydzień na odpowiedź.

Czy ktoś już to przerabiał i może się podzielić informacją?

Pozdrawiam wszystkich.

Data: 2009-03-03 11:26:15
Autor: aneczka.jedna
Token GSM w Eurobanku
Data: 2009-03-03 03:38:28
Autor: kozlomar
Token GSM w Eurobanku
On 3 Mar, 12:26, " aneczka.jedna" <aneczka.je...@WYTNIJ.gazeta.pl>
wrote:
nie tylko ty masz taki kłopot :(
Może tu znajdziesz odpowiedź?http://www.grupy.egospodarka.pl/Eurobank-token-GSM-nie-dochodzi,t,364...http://www.grupy.egospodarka.pl/Mialem-przez-3-dni-konto-w-Eurobanku,...

Dzięki, ale tamte tematy już znam i nie rozwiązują one mojego problemu.

Data: 2009-03-03 12:02:23
Autor: Mariusz
Token GSM w Eurobanku
kozlomar@gmail.com napisał(a):
Dzi=EAki, ale tamte tematy ju=BF znam i nie rozwi=B1zuj=B1 one mojego probl=
emu.

a da sie to jakos odczytac z telefonu ktory pobral taka wiadomosc? Albo z jego
specyfikacji, czy cos takiego? To moznaby moze jakos "odcyfrowac" z ustawien
jakiegos telefonu ktory juz pobral tego tokena... --

Data: 2009-03-03 04:13:37
Autor: kozlomar
Token GSM w Eurobanku
On Mar 3, 1:02 pm, "Mariusz " <maniek...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
kozlo...@gmail.com napisał(a):

> [...]

specyfikacji, czy cos takiego? To moznaby moze jakos "odcyfrowac" z ustawien
jakiegos telefonu ktory juz pobral tego tokena...

Jeśli taki telefon ma też Windows Mobile to można by sprawdzić jakie
numery kanałów ma aktywne - odblokowane. W przypadku innych telefonów
to jest zazwyczaj akceptacja wszystkich albo wyłączenie wszystkich
kanałów i z tego nic dla mnie nie wynika.

Data: 2009-03-03 04:21:30
Autor: krzysztofsf@wp.pl
Token GSM w Eurobanku
On 3 Mar, 13:13, kozlo...@gmail.com wrote:

> [...]

to jest zazwyczaj akceptacja wszystkich albo wyłączenie wszystkich
kanałów i z tego nic dla mnie nie wynika.

Nie rozumiem problemu - wysylka tokenu na moj tel (w oddziale, przy
podpisywaniu umowy) trwala moze 2 minuty od chwili wejscia pracownicy
w zwiazane z tym opcje ich systemu komputerowego, a otrzymaniem tokena
na moj aparat.
Nie mozesz na chwile w banku uaktywnic odbierania wszystkich
wiadomosci sieciowych, aby po pobraniu tokenu przywrocic poprzednei
ustawienia?

jest to operacja jednorazowa i pozniej token z nikim i z niczym si
enie komunikuje,

Data: 2009-03-03 04:30:28
Autor: kozlomar
Token GSM w Eurobanku
On Mar 3, 1:21 pm, "krzyszto...@wp.pl" <krzyszto...@wp.pl> wrote:

> [...]

ustawienia?

jest to operacja jednorazowa i pozniej token z nikim i z niczym si

W telefonach z Windows Mobile nie da się jednym kliknięciem odblokować
wszystkich wiadomości sieciowych. Można tylko konkretne numery
kanałów. Zanim ja to odblokowałbym wszystkie, minęłoby sporo czasu i w
tym czasie nałapałbym z Ery mnóstwo niechcianych reklam i ogłoszeń....
Wystarczy mi informacja jaki jest numer kanału, ale jak widzę z
doświadczenia Eurobank ma to gdzieś, że ktoś używa "lepszych"
telefonów. W banku sugerowano mi nawet zmienić telefon na starszy
model, albo wykupić płatny token sprzętowy.... Paranoja...

Data: 2009-03-03 04:45:25
Autor: krzysztofsf@wp.pl
Token GSM w Eurobanku
On 3 Mar, 13:30, kozlo...@gmail.com wrote:

W telefonach z Windows Mobile nie da się jednym kliknięciem odblokować
wszystkich wiadomości sieciowych.

Caly Microsoft....

[...]

Zadzwon do Erobanku i pros o polaczenie z informatykiem (chyba numer
przy koncie online jest inny niz ogolna infolinia) - "techniczny" moze
bedzie zanl odpowiedz.

Jak nie, to mozesz sprobowac (albo tu, albo na forum gsm byla techn.
dyskusja na temat kopiowania ) przelozyc karte sim do innego aparatu,
a nastepnie przekopiowac token na wlasciwy.

Data: 2009-03-03 05:11:49
Autor: kozlomar
Token GSM w Eurobanku

krzysztofsf@wp.pl napisał(a):
> [...]

dyskusja na temat kopiowania ) przelozyc karte sim do innego aparatu,
a nastepnie przekopiowac token na wlasciwy.

Wykorzystanie do tych celów innego telefonu mogłoby pomóc, ale nawet
dla samej zasady nie chcę bawić się w takie półśrodki. A co jeśli nie
mam dostępu do innego telefonu? Jestem skazany na stary typ telefonu?
To Eurobank powinien albo zmienić sposób dystrybucji tokena, albo
zadbać o to, żeby użytkownicy telefonów z Windows Mobile też wiedzieli
jak skonfigurować swoje telefony, żeby spełniały wymagania techniczne
banku. Tylko jakie są te wymagania? Bo ktoś kto w instrukcji zamieścił
info o tym, że wymagane są odblokowane wiadomości sieciowe nie miał
chyba pojęcia o tym jak to wygląda w przypadku telefonów z Windows
Mobile.

A co do kontaktu z osobą kompetentną w Eurobanku to mimo usilnych prób
nie udało mi się skontaktować z taką osobą, posiadającą odpowiednią
wiedzę w tym temacie.... Stąd szukam pomocy na forum, bo może trafi
się ktoś kto już przez to przebrnął.

Data: 2009-03-03 12:38:19
Autor: Mariusz
Token GSM w Eurobanku
kozlomar@gmail.com napisał(a):
W telefonach z Windows Mobile nie da si=EA jednym klikni=EAciem odblokowa=
=E6
wszystkich wiadomo=B6ci sieciowych. Mo=BFna tylko konkretne numery
kana=B3=F3w. Zanim ja to odblokowa=B3bym wszystkie, min=EA=B3oby sporo czas=
u i w
tym czasie na=B3apa=B3bym z Ery mn=F3stwo niechcianych reklam i og=B3osze=
=F1....

Upewnie sie ze przeczytales to co poprzednicy napisali - to odblkowanie
potrzebne jest tylko na te kilka sekund pobrania tokena na telefon - potem
zamykasz i reklamy masz gdzies.  Choc szczerze mowiac to te reklamy raczej nie przychodza tak "setkami" na
kilka minut... --

Data: 2009-03-03 04:59:16
Autor: kozlomar
Token GSM w Eurobanku
On Mar 3, 1:38 pm, "Mariusz " <maniek...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
kozlo...@gmail.com napisał(a):

> [...]

potrzebne jest tylko na te kilka sekund pobrania tokena na telefon - potem

Bez przesady... Wiem o co chodzi....

 Choc szczerze mowiac to te reklamy raczej nie przychodza tak "setkami" na
kilka minut...

Jesteś w błędzie.
Rozumiem, że nie miałeś do czynienia z konfiguracją wiadomości
sieciowych w telefonie z Windows Mobile jak również nie masz
doświadczeń z wiadomościami sieciowymi jakie wysyłane są abonentom
Ery. Wtedy wiedziałbyś, że twój pomysł do którego mnie przekonujesz,
nie jest najlepszy....

Data: 2009-03-03 16:11:05
Autor: ąćęłńóśźż
Token GSM w Eurobanku
Człowieku!
Jak sam piszesz po pierwsze masz telefon w ch...ej sieci.
Po drugie jak sam piszesz masz ch...y telefon z ch...ym windows.
I po co zawracasz głowę eurobankowi i nam tutaj???
NTG
pl.mics.telefonia.gsm .ch..we
JaC

-- -- -

Data: 2009-03-03 11:52:10
Autor: kozlomar
Token GSM w Eurobanku
On 3 Mar, 16:11,  ąćęłńóśźż <usu...@wp.eu> wrote:
[...]

dzieci neostrady....
znalazłeś sobie miejsce do obrażania i wyładowywania agresji?
odrób lekcję i pobaw się z kolegami

Data: 2009-03-03 13:29:54
Autor: Robert Kois
Token GSM w Eurobanku
Dnia Tue, 3 Mar 2009 04:13:37 -0800 (PST), kozlomar@gmail.com napisał(a):

[...]

A nie można na te parę minut włączyć wszystkich a potem zbędne wyłączyć?

--
Kojer

Data: 2009-03-03 12:22:39
Autor: Brzezi
Token GSM w Eurobanku
wto, 03 mar 2009 o 12:16 GMT, Marcin napisał(a):

Czy ktoś może powiedzieć jaki jest numer kanału, którym wysyłają w
Eurobanku wiadomości sieciowe z linkiem do pobrania tokena GSM?

Juz nie pamietam dokladnie, ale chyba mozna wszystkie kanaly
zasubskrybowac, tzn niewybiorczo tylko wszystkie :)

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail: brzezi@gmail.com ][    brzezi:~# uptime                          ]
[       Ekg: #3781111         ][     12:21:58 up 6 days, 13:12,  6 users,     ]

Data: 2009-03-03 03:30:12
Autor: kozlomar
Token GSM w Eurobanku
On 3 Mar, 12:22, Brzezi <brz...@gmail.com> wrote:
> [...]

Juz nie pamietam dokladnie, ale chyba mozna wszystkie kanaly
zasubskrybowac, tzn niewybiorczo tylko wszystkie :)

Niestety tak nie jest,
Pod moim Windows Mobile muszę ręcznie dodawać każdy konkretny kanał, a
nie mam zamiaru celować na zasadzie "a nuż trafię".... niepotrzebnie
tracić przy tym swój czas i narażać się na otrzymywanie beznadziejnych
wiadomości z ogłoszeniami erotycznymi, co w Erze jest powszechne ze
względu na aktywne wykorzystanie wielu z dostępnych kanałów. To bank
powienien przekazać mi taką informację. Niestety, Eurobank się nie
popisuje i sprawia wrażenie jakby nie zależało mu na kliencie. Od
wielu dni czekam na wyjaśnienie tej sprawy, jakby to było wielce
skomplikowane. Nie potrafiłem dotrzeć bezpośrednio do kompetentnej
osoby z pomocy technicznej... Dlatego zwracam się z tym na forum, bo
być może ktoś już to rozwiązał.

Data: 2009-03-03 14:05:45
Autor: Przemysław Kowalik
Token GSM w Eurobanku
Użytkownik Marcin napisał:
Witam,

Czy ktoś może powiedzieć jaki jest numer kanału, którym wysyłają w
Eurobanku wiadomości sieciowe z linkiem do pobrania tokena GSM?
A to już nie wysyłają tego linka SMSem? Ja mam telefon z WM, nigdy nie miałem włączonych wiadomości sieciowych a linka do tokena 2 razy dostałem normalnym SMSem.

Przemek

Data: 2009-03-03 05:18:33
Autor: kozlomar
Token GSM w Eurobanku
On Mar 3, 2:05 pm, Przemysław Kowalik <przemo...@ANTISPAMo2.pl> wrote:
> [...]

A to już nie wysyłają tego linka SMSem? Ja mam telefon z WM, nigdy nie
miałem włączonych wiadomości sieciowych a linka do tokena 2 razy

W Windows Mobile wiadomość sieciowa wygląda właśnie jak zwykły SMS ale
bez nadawcy. Widocznie masz ustawiony aktywny odpowiedni kanał. Czy
mógłbyś sprawdzić jaki?
W moim Windows Mobile w tym celu wchodzi się w Settings-> na zakładce
Personal wybieramy Phone -> tu wybieramy zakładkę More -> przy
Broadcast Channel (zaznaczone Enable) wybieramy Settings i tam jest
lista "Select items to receive" Można tam dodawać i ustawiać jako
aktywne poszczególne numery kanałów.
Możesz sprawdzić u siebie te ustawienia?

Data: 2009-03-03 21:21:13
Autor: bomart
Token GSM w Eurobanku
kozlomar@gmail.com pisze:

Broadcast Channel (zaznaczone Enable) wybieramy Settings i tam jest
lista "Select items to receive" Można tam dodawać i ustawiać jako
aktywne poszczególne numery kanałów.
Możesz sprawdzić u siebie te ustawienia?

Nie mam zaznaczone "Enable" i chyba tym samym listy kanalow. Token z eurobanku wyglada u mnie jak zwykly sms z linkiem ale na dole ekranu zamiast "Reply" mam "Download".
Telefon htc touch hd ze standardowym wm 6.1, siec play.

--
bomart

Data: 2009-03-03 15:49:54
Autor: GiZmo
Token GSM w Eurobanku
Marcin pisze:
[...]

Eurobank nie wysyła tokenów żadnymi kanałami wiadomości sieciowych (bo te nie służą do wysyłania takich rzeczy) tylko wiadomościami WAP PUSH, czyli zwykłymi SMSami (jak napisał Przemek) posiadającymi w nagłówku adres URL aplikacji do ściągnięcia. Gdybyś przeczytał dwa wątki do których linki już dostałeś to byś o tym wiedział. Odbiór takich wiadomości trzeba specjalnie uaktywnić w telefonie (nie działają do końca jak zwykłe SMS'y).

Tak więc:

http://skocz.pl/wappush

Alternatywą jest po prostu wysłanie aplikacji na inny numer telefonu, odczytanie linka i wklepanie go ręcznie do przeglądarki i-netowej w Twoim smartphonie.

Data: 2009-03-03 07:30:41
Autor: Peet
Token GSM w Eurobanku
Naczytałem się kiedyś o problemach z tymi sms'ami i kiedy wczoraj
zakładałem konto w euro to miałem stresa z tym związanego,
niepotrzebnie. Sms przyszedł zanim załatwiłem wszystkie formalności..
Mam nokie E51, która działa na symbianie, wiadomość z linkiem pojawiła
się jako wiadomość sieciowa. Z tym ręcznym wklepywaniem to chyba zły
pomysł bo podczas używania tokena przy operacjach, token wyświetla
informacje o aktualnie wykonywanych operacjach i wynika z tego ze na
bieżąco dostaje informacje.

Data: 2009-03-03 15:41:29
Autor: Mariusz
Token GSM w Eurobanku
Peet <wiesmin@gmail.com> napisał(a):
pomys=B3 bo podczas u=BFywania tokena przy operacjach, token wy=B6wietla
informacje o aktualnie wykonywanych operacjach i wynika z tego ze na
bie=BF=B1co dostaje informacje.
 No wlasnie nic nie dostaje. --

Data: 2009-03-03 16:39:24
Autor: GiZmo
Token GSM w Eurobanku
Peet pisze:
[...]

Nie dostaje żadnych informacji (niby jaką drogą?). To co wyświetla zakodowane jest w numerze operacji który wpisujesz do tokena przed jej wykonaniem.

Data: 2009-03-03 11:49:10
Autor: kozlomar
Token GSM w Eurobanku
On 3 Mar, 15:49, GiZmo <a...@b.c> wrote:

[...]

Nie odsyłaj mnie tu do Google, tylko sam najpierw więcej poczytaj, a
nie siejesz zamęt...

Data: 2009-03-03 21:03:55
Autor: GiZmo
Token GSM w Eurobanku
kozlomar@gmail.com pisze:
On 3 Mar, 15:49, GiZmo <a...@b.c> wrote:

[...]

Wszystko co napisałem jest prawdą, jeśli nadal uważasz że dostaniesz token jakimś "kanałem" to powodzenia, może ustaw kanały o numerach od 1 do 100000 i czekaj ;). Wystarczy otworzyć pierwszy lepszy artykuł na ten temat np.

http://skocz.pl/bankiertoken

i przeczytać

"Interesującym elementem całego systemu jest proces udostępniania aplikacji klientom – dystrybucja JavaTokena odbywa się za pomocą SMS (typu WAP-Push). Klient podczas rejestracji w banku otrzymuje SMSa z prośbą o zgodę na pobranie i zainstalowanie aplikacji w telefonie."

Widać że nie masz pojęcia o GSM, nie wiesz czym dokładnie są kanały sieciowe i na jakiej zasadzie dystrybuowane są w nich wiadomości. Więc może Ty najpierw poczytaj, albo zmień bank/telefon jeśli trochę techniki Cię zupełnie gubi.

Ja, korzystając z linka ktĂłrego Ci podałem wcześniej, znalazłem w ciągu kilku minut rozwiązanie aktywacji wap push na windows mobile. Jeśli juĹź   uwaĹźasz mnie za "eksperta ktĂłry się wymądrza" to podaj jakiś argument ktĂłry by zaprzeczył chociaĹź jedynemu zdaniu ktĂłre napisałem. Ale wolisz się opierać na jakichś bredniach znalezionych w sieci (proszę Cię, daj ĹşrĂłdło do informacji Ĺźe token przychodzi "kanałem" o jakimś numerze) lub czymś co gdzieś usłyszałeś.

Tym się jeszcze różnimy że ja mam token eurobanku w komórce, a Ty nie. I sądząc po Twoim postępowaniu mieć nie będziesz. Pozdro

Data: 2009-03-03 21:46:17
Autor: GiZmo
Token GSM w Eurobanku
kozlomar@gmail.com pisze:

Nie odsyłaj mnie tu do Google, tylko sam najpierw więcej poczytaj, a
nie siejesz zamęt...

Teraz widzę że niepotrzebnie się w ogóle produkowałem w tym wątku bo dokładnie to co napisałem w 3 postach jest zawarte w PDF'ie na stronie eurobanku pod tytułem INSTRUKCJA OBSŁUGI TOKENÓW.

Wklejam dla potomnych co będą mieli podobne problemy w przyszłości

http://tinyurl.com/bf9fvh

(nie wiem czemu ale pdfy na stronie eurobanku nie zawsze się otwierają pod FF, dlatego w razie problemów użyjcie IE).

Data: 2009-03-03 22:58:11
Autor: Marcin Mokrzycki
Token GSM w Eurobanku
On Tue, 3 Mar 2009 11:49:10 -0800 (PST), kozlomar@gmail.com wrote:

On 3 Mar, 15:49, GiZmo <a...@b.c> wrote:

[...]

Nie wprowadzaj ludzi w błąd - w telefonach z Windows Mobile należy zmienić
odpowiedni klucz w rejestrze i nie ma problemów z odebraniem linka do
tokena.

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2009-03-17 12:51:06
Autor: mikelik
Token GSM w Eurobanku

[cytat]
Nie wprowadzaj ludzi w błąd - w telefonach z Windows Mobile należy zmienić
odpowiedni klucz w rejestrze i nie ma problemów z odebraniem linka do
tokena.

[/cytat]

Dokładnie, a jak by ktoś potrzebował, to aby włączyć odbieranie wiadomości sieciowych (zwanym także wap push) należy zmienić w rejestrze Windows Mobile:

Navigate to HKLM\\security\\policies\\policies zmienić klucz (key) 100D na wartość (value) 4095.

Działa na pewno na WM2003 i WM5.

Program Mobile Registry Editor do edycji rejestru WM może się przydać:
http://www.smartphone-freeware.com/get-mobile-registry-editor-v1-1.html

Pzdr

Data: 2009-03-03 20:40:19
Autor: ATZ Rzeszow
Token GSM w Eurobanku

Eurobank nie wysyła tokenów żadnymi kanałami wiadomości sieciowych (bo te nie służą do wysyłania takich rzeczy) tylko wiadomościami WAP PUSH, czyli zwykłymi SMSami (jak napisał Przemek) posiadającymi w nagłówku

moze i tak ale jak w zwyklej nokii nie ustawisz 'Wiadomosci sieciowe' na 'tak' to z eurobankowego tokena nici (a infolinia nie chce wysylac kolejny raz i trzeba zazwyczaj zapychac do oddzialu)

GP

Data: 2009-03-03 11:44:22
Autor: kozlomar
Token GSM w Eurobanku
On 3 Mar, 20:40, "ATZ Rzeszow" <atz_rzeszowSPA...@PRECZgazeta.pl>
wrote:
> [...]

'tak' to z eurobankowego tokena nici (a infolinia nie chce wysylac kolejny
raz i trzeba zazwyczaj zapychac do oddzialu)

Dzięki że przypomniałeś to tym, którzy nagle zaczęli gadać bzdury
udając ekspertów....

Data: 2009-03-03 21:13:03
Autor: GiZmo
Token GSM w Eurobanku
ATZ Rzeszow pisze:

[...]

Zgadza się, w każdym telefonie te wiadomości aktywuje się inaczej i inaczej się nazywają. W nokiach wchodzi się w menu do opcji WEB - Ustawienia - Ustawienia usług sieciowych i Wiadomości sieciowe na TAK. Więc jest tak jak napisałeś.

Ale zupełnie jest to rozdzielone od kanałów sieciowych które znajdują się w Wiadomości - Wiadomości z sieci - Tematy (i tutaj się podaje numery kanałów).

To są zupełnie dwie różne opcje, chociaż wielu osobom w tym wątku się mylą (szczególnie autorowi).

Token GSM w Eurobanku