Token-bateria

Data: 2011-06-02 07:57:07
Autor: BQB
Token-bateria
Czy wymiana baterii w tokenie nie spowoduje skasowanie z niego jakiegoś algorytmu/klucza z powodu chwilowego braku zasilania baterią? Mam token już ponad 8 lat i zastanawiam się, czy jak wymienię sam, to i tak będę musiał wymienić token w banku.

Data: 2011-06-02 08:13:08
Autor: Jarek Andrzejewski
Token-bateria
On Thu, 02 Jun 2011 07:57:07 +0200, BQB
<adres@antyspamowy.com.invalid> wrote:

Czy wymiana baterii w tokenie nie spowoduje skasowanie z niego jakiegoś algorytmu/klucza z powodu chwilowego braku zasilania baterią? Mam token

może i nie skasuje, ale i nie spowoduje wydłużenia jego działania.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-06-02 06:19:01
Autor:
Token-bateria
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> napisał(a):
On Thu, 02 Jun 2011 07:57:07 +0200, BQB
<adres@antyspamowy.com.invalid> wrote:

>Czy wymiana baterii w tokenie nie spowoduje skasowanie z niego jakiegoś >algorytmu/klucza z powodu chwilowego braku zasilania baterią? Mam token może i nie skasuje, ale i nie spowoduje wydłużenia jego działania.

no i po co to robić

bank ma obowiązek wymienic ci na nowy sprawny itd.

Data: 2011-06-02 08:32:30
Autor: Wemif
Token-bateria
[...]

Po terminie waznosci tokena mimo dobrej baterii system nie przepusci tokena. Mialem tak w lukasie, musialem isc wymienic bo zapomnieli mi wyslac.

a.

Data: 2011-06-02 19:35:34
Autor: Tomasz Finke
Token-bateria
W dniu 2011-06-02 10:32, Wemif pisze:

Po terminie waznosci tokena mimo dobrej baterii system nie przepusci tokena.
Mialem tak w lukasie, musialem isc wymienic bo zapomnieli mi wyslac.

Lukas stosuje tokeny SecurID, które mają ustalony termin ważności, a
ja od dobrych 10 lat używam w BZWBK tokenu Digipass firmy Vasco bez
terminu ważności.  Producent podaje dla nich czas życia baterii równy
5 latom i zastanawiam się, ile mi jeszcze wytrzyma.

T.

Data: 2011-06-02 20:14:11
Autor: Grzexs
Token-bateria
[...]

A czy ingerencja we wnętrze tokena nie spowoduje jego nieodwracalnego niedziałania? Tokeny są dość wrażliwe na próbę dostania się do wnętrza.

--
Grzexs

Data: 2011-06-02 21:59:14
Autor: Tomasz Finke
Token-bateria
W dniu 2011-06-02 20:14, Grzexs pisze:

A czy ingerencja we wnętrze tokena nie spowoduje jego nieodwracalnego
niedziałania? Tokeny są dość wrażliwe na próbę dostania się do wnętrza.

Gdzieś przeczytałem, ze w tokenach Vasco próba wymiany baterii
spowoduje nieodwracalną utratę seedu, PINu i parametrów
aplikacji.  Trzeba byłoby spróbować wymiany w taki sposób, żeby
elektronika ani na moment nie miała przerwy w zasilaniu.

T.

Data: 2011-06-03 19:54:51
Autor: Grzexs
Token-bateria
[...]

Ja gdzieś czytałem, że jakakolwiek próba dostania się do wnętrza tokena powoduje jego nieodwracalne niedziałanie. Jakaś zapadka czy cóś i jest to zrobione zupełnie świadomie. Chodzi o to, by w nim "nie grzebać".

--
Grzexs

Data: 2011-06-02 20:33:06
Autor: Wemif
Token-bateria
Tomasz Finke <tom@ict.pwr.wroc.pl> wrote:

[...]

Nie wiedziałem, że któryś z banków ma tokeny bez daty ważności. Ale chyba
jak się skończy bateria to wymieniają za darmo, więc nie warto kombinować,
czy jak to u nich jest?

a.

Data: 2011-06-03 20:40:25
Autor: Bogdan B.
Token-bateria
W dniu 2011-06-02 22:33, Wemif pisze:
Tomasz Finke<tom@ict.pwr.wroc.pl>  wrote:

Lukas stosuje tokeny SecurID, które mają ustalony termin ważności, a
ja od dobrych 10 lat uĹźywam w BZWBK tokenu Digipass firmy Vasco bez
terminu waĹźności.  Producent podaje dla nich czas Ĺźycia baterii rĂłwny
[...]

BZWBK to AFAIK nie wydaje juĹź tokenĂłw.

Data: 2011-06-03 22:48:32
Autor: BQB
Token-bateria
W dniu 2011-06-03 20:40, Bogdan B. pisze:
[...]

Dzwoniłem do nich dzisiaj i powiedzieli, że jak mi bateria siądzie, to nowego tokena już nie dostanę, tylko będę musiał wybrać inny sposób potwierdzania transakcji, co mi nie pasuje.

Token-bateria