Toledo II i 100 tys. km

Data: 2009-11-10 13:13:56
Autor: mike
Toledo II i 100 tys. km
Witajcie
pytanie lamera (i prosze nie bijcie!): jakie rzeczy nalezaloby wymienic/przegladnac w toledo II na okolicznosc 100 tys. km, tak aby nie dac zarobic pazernemu na kase ASO?

pozdr
Mike

Data: 2009-11-10 12:49:13
Autor: Tatanka
Toledo II i 100 tys. km
mike <mikec@poczta.onet.pl> napisał(a):
[...]

Moze silnik napisz?

Data: 2009-11-10 13:58:05
Autor: mike
Toledo II i 100 tys. km

Moze silnik napisz?

Silnik benzynowy 1.6

Data: 2009-11-10 13:20:33
Autor: J.F.
Toledo II i 100 tys. km
Użytkownik "mike" <mikec@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hdblfa$1hab$1news2.ipartners.pl...
pytanie lamera (i prosze nie bijcie!): jakie rzeczy nalezaloby wymienic/przegladnac w toledo II na okolicznosc 100 tys. km, tak aby nie dac zarobic pazernemu na kase ASO?

W sensie ? Nie chcesz zeby auto w drodze stanelo, czy chcesz oddac na przeglad do ASO, ale zeby na przegladzie sie skonczylo i nie obciazali za naprawy ?

Podejrzewam ze nad rozrzadem warto sie zastanowic, nie wiem jaki tam planowy przebieg, 60kkm ?

Oprocz tego normalnie - klocki i tarcze sprawdzic, olej w silniku pewnie zmienic, zastanowic sie nad wymiana plynow i moze pompy wody ...

J.

Data: 2009-11-10 13:21:20
Autor: mike
Toledo II i 100 tys. km
W sensie ? Nie chcesz zeby auto w drodze stanelo, czy chcesz oddac na przeglad do ASO, ale zeby na przegladzie sie skonczylo i nie obciazali za naprawy ?

Chce zrobic przeglad we wlasnym zakresie.

Data: 2009-11-10 14:05:50
Autor: Robert_J
Toledo II i 100 tys. km
Chce zrobic przeglad we wlasnym zakresie.

Zakładam że chc±c robić przegl±d we własnym zakresie powinno się jednak mieć jakie¶ pojęcie o samochodach, i to niekoniecznie tylko jak się go uruchamia. A skoro pytasz co trzeba przejrzeć to raczej tego pojęcia za bardzo nie masz ;-).

Data: 2009-11-10 14:12:44
Autor: mike
Toledo II i 100 tys. km

Użytkownik "Robert_J" <rob_33@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hdbofo$f7s$1inews.gazeta.pl...
[...]

Zaznaczylem na poczatku, ze na samochodach sie NIE ZNAM, a przegladu przeciez nie bede robic osobiscie, tylko chce podjechac do jakiegos warsztatu i go zlecic.

Data: 2009-11-10 15:58:20
Autor: Robert_J
Toledo II i 100 tys. km
Zaznaczylem na poczatku, ze na samochodach sie NIE ZNAM, a przegladu przeciez nie bede robic osobiscie, tylko chce podjechac do jakiegos warsztatu i go zlecic.

"Chce zrobic przeglad we wlasnym zakresie."
Szczerze mówi±c dla mnie we własnym zakresie znaczy mniej więcej samemu ;-)).
A tak poważnie skoro się nie znasz to gdzie by¶ nie pojechał i tak masz małe szanse upilnować serwisanta czy aby robi to, co powiedz± Ci tu na grupie... Ze swojego do¶wiadczenia powiem Ci, że ASO wcale nie musi być droższe od przypadkowego warsztatu. Swego czasu też poddałem się takiemu mitowi, aż kiedy¶ sprawdziłem osobi¶cie. I jak dot±d jeżdżę tylko do ASO...

Data: 2009-11-10 21:58:15
Autor: Adam Franik
Toledo II i 100 tys. km
Dnia Tue, 10 Nov 2009 15:58:20 +0100, Robert_J napisał(a):

Ze swojego do¶wiadczenia powiem Ci, że ASO wcale nie musi być droższe od przypadkowego warsztatu. Swego czasu też poddałem się takiemu mitowi, aż kiedy¶ sprawdziłem osobi¶cie. I jak dot±d jeżdżę tylko do ASO...

Zapraszam do dowolnego ASO Audi...Ok, żeby nie było, czasem opłaca się
kupić jakie¶ czę¶ci, bo bywaj± tańsze od używek, ale jezeli tylko jest
zamiennik (klocki, rozrzad, filtry, czujniki ABS, termostaty itp), to nie
warto sobie zawracać głowy tym ASO.
--
pozdrawiam,
Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]

Data: 2009-11-10 17:42:34
Autor: Yogi\(n\)
Toledo II i 100 tys. km
Użytkownik "mike" <mikec@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hdblfa$1hab$1news2.ipartners.pl...
Witajcie
pytanie lamera (i prosze nie bijcie!): jakie rzeczy nalezaloby wymienic/przegladnac w toledo II na okolicznosc 100 tys. km, tak aby nie dac zarobic pazernemu na kase ASO?

Płyny (zużycie i ewentualna wymiana - jesli nie wymieniałeś ostatnio, to nastaw się na wymianę - chłodzącego, hamulcowego, oleju w silniku i oleju w skrzyni. Zawieszenie - wahacze, tuleje, przeguby, amorki (badanie). Niech Ci sprawdzą zużycie klocków i okładzin, a także rozrządu, przynajmniej paska/łańcucha - jesli nie był pasek wymieniany ostatnio, powiedzmy przy ..75-80 tysiącach, to najprawdopodobniej ostatni dzwonek, by to zrobić. No i luzy układu kierowniczego, elektryka (jesli nic nie szwankuje to sprawdź sam po prostu czy wszystko sie świeci, podnosi, wskazuje itd.). Żarówki wymień sam, bo to nie jest żadna filozofia. Jesli dawno nie wymieniałes filtra powietrza, kabinowego, filtra paliwowego, to też dobry moment, żeby to zrobić. Poszukaj w necie częstotliwości wymiany poszczególnych filtrów czy innych elementów, nawet jak nie wymienisz teraz, to będizesz wiedział co Cię czeka w najbliższej przyszłości - a wymiana filtra powietrza czy kabinowego nie sprawi średnio zręcznej małpie większego problemu, paliwowy zostaw warsztatowi (chyba, że jest tak umiejscowiony, że bez problemu się doń dostaniesz). Jeśli nie wymieniałeś świec, kabli wysokiego napięcia ( o ile sa w tym samochodzie, bo możesz mieć cewki bezpośrednio nad świecami) i nie ma z nimi problemów, to możesz nie ruszać, ale jeśli nie były wymieniane od nowości, to warto przynajmniej zajrzeć i obejrzeć świece. Klima - jesli działa, to nie ruszaj. Piasty, łożyska - można przesmarowac, jeśli ich konstrukcja na to pozwala.

--
Yogi(n)

Data: 2009-11-10 20:34:16
Autor: nom
Toledo II i 100 tys. km

Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hdc5ad$69t$1atlantis.news.neostrada.pl...

Płyny (zużycie i ewentualna wymiana - jesli nie wymieniałeś ostatnio, to nastaw się na wymianę - chłodzącego, hamulcowego, oleju w silniku i oleju w skrzyni.
Jeżeli  masz chłodzący G12  to jego się w ogóle nie wymienia, to jest płyn LongLife.. :-)
Hamulcowego też się nie wymienia, chyba, że nie spełnia parametrów, ale to sprawdzą na miejscu odpowiednim przyrządem.
W skrzyni biegów oleju się nie wymienia, ma starczy na cały żywot silnika. :-)

Data: 2009-11-10 20:38:48
Autor: Pan Piskorz
Toledo II i 100 tys. km
Hamulcowego też się nie wymienia

a to ciekawe,
w fabce wymieniało się co 2 lata
P.

Data: 2009-11-10 21:32:35
Autor: nom
Toledo II i 100 tys. km

Użytkownik "Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> napisał w wiadomości news:hdcfg8$edi$1inews.gazeta.pl...
Hamulcowego też się nie wymienia

a to ciekawe,
w fabce wymieniało się co 2 lata

Samo się wymieniało? ;-)
Kto wymieniał? W ASO sprawdzają i jak potrzeba to zmieniają.
Ja mam 7 lat i nie wymieniałem, nie ma takiej potrzeby (przyrząd nie wykazuje pogorszenia właściwości a i moje odczucia co do hamowania są pozytywne).
Stosowane w samochodach płyny są teraz bardziej trwałe niż kiedyś, chodzi o ochronę środowiska, przecież zużyte trzeba gdzieś zutylizować albo przetworzyć. Olej wymieniam co 30 tyś. km choć Skoda zaleca co 15 tyś. km, ale ja na razie (130 tyś. km) nic przy silniku nie robiłem (tylko wymiana termostatu i czujnika temperatury, ale nie ma to nic wspólnego z olejem). Za to znajoma ma Fabię 8-letnią z przebiegiem 45 tyś. km, która co roku na przeglądzie w ASO wymieniała olej i teraz ma do wymiany uszczelkę pod głowicą, ale to może tylko przypadek. :-(

Data: 2009-11-10 22:31:30
Autor: boropi
Toledo II i 100 tys. km

[...]

Skoro sprawdzasz i jest OK to nadgorliwością byłaby wymiana.
Pamiętaj jednak, że płyn hamulcowy łatwo chłonie wilgoć i w ekstremalnych warunkach może się zagotować a wtedy wciskanie pedału nie da żadnego efektu.
PS
Siedmioletni płyn wymieniłbym w swoim aucie natychmiast, to koszt z robocizną 50-100 zł a wpływ na bezpieczeństwo spory.
Czy ten głosny wypadek autobusu gdzieś chyba w Austrii nie był spowodowany zagotowaniem płynu?

boropi

Data: 2009-11-11 12:01:12
Autor: J.F.
Toledo II i 100 tys. km
On Tue, 10 Nov 2009 22:31:30 +0100,  boropi wrote:
[...]

A jaki konkretnie potrafisz podac ?
Czy ten głosny wypadek autobusu gdzie? chyba w Austrii nie był spowodowany zagotowaniem płynu?

W autobusach i ciezarowkach nie ma plynu.

J.

Data: 2009-11-11 23:57:14
Autor: DoQ
Toledo II i 100 tys. km
boropi pisze:

Skoro sprawdzasz i jest OK to nadgorliwo�ciš byłaby wymiana.
Pamiętaj jednak, że płyn hamulcowy łatwo chłonie wilgoć i w ekstremalnych warunkach może się zagotować a wtedy wciskanie pedału nie da żadnego efektu.

Jezdzac cywilnie, to predzej klocki usmazysz niz plyn osiagnie te gotujace 200stC.

Siedmioletni płyn wymieniłbym w swoim aucie natychmiast, to koszt z robociznš 50-100 zł a wpływ na bezpieczeństwo spory.
Czy ten głosny wypadek autobusu gdzie� chyba w Austrii nie był spowodowany zagotowaniem płynu?

Nie.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-11-11 11:29:42
Autor: Pan Piskorz
Toledo II i 100 tys. km
W ASO sprawdzają i jak potrzeba to zmieniają.

bezwarunkowo płyn wymieniało się co 2 lata
P.

Data: 2009-11-11 11:52:53
Autor: Robert_J
Toledo II i 100 tys. km
W ASO sprawdzają i jak potrzeba to zmieniają.

Coś Ci się popieprzyło chyba z płynem chłodniczym :-). Hamulcowy wymienia się z definicji co dwa lata. Miałem kilka aut, zupełnie różnych marek, i jakoś ZAWSZE płyn hamulcowy ASO wyminiało co dwa lata. No, chyba że masz indyjskiego TATĘ, tam może faktycznie nic się nie wymienia... ;-)))

Ja mam 7 lat i nie wymieniałem, nie ma takiej potrzeby (przyrząd nie wykazuje pogorszenia właściwości

Jaki to przyrząd? Pytam poważnie.

a i moje odczucia co do hamowania są  pozytywne).

Jakie to odczucia?

Stosowane w samochodach płyny są teraz bardziej trwałe niż kiedyś

Problem w tym, że to nie kwestia trwałości płynu, a jego higroskopijności ;-)

Data: 2009-11-11 12:02:23
Autor: MarcinJM
Toledo II i 100 tys. km
Robert_J pisze:
a i moje odczucia co do hamowania są  pozytywne).

Jakie to odczucia?

Ja slyszalem onegdaj opinie, ze "pedal stal sie wyraznie twardszy" ;)

MarcinJM

Data: 2009-11-11 12:29:46
Autor: J.F.
Toledo II i 100 tys. km
On Wed, 11 Nov 2009 11:52:53 +0100,  Robert_J wrote:
W ASO sprawdzaj± i jak potrzeba to zmieniaj±.
Co¶ Ci się popieprzyło chyba z płynem chłodniczym :-). Hamulcowy wymienia się z definicji co dwa lata. Miałem kilka aut, zupełnie różnych marek, i jako¶ ZAWSZE płyn hamulcowy ASO wyminiało co dwa lata.

Ekologia na zachodzie ma tez pozytywne strony - wymyslili ze lepiej
zmierzyc niz wymieniac bez potrzeby.

Ja mam 7 lat i nie wymieniałem, nie ma takiej potrzeby (przyrz±d nie wykazuje pogorszenia wła¶ciwo¶ci

Jaki to przyrz±d? Pytam poważnie.

Przyrzad Do Pomiaru Jakosci Plynu Hamulcowego oczywiscie :-)

http://www.openstore.pl/sklep,300,33,0,0,4283,1.html

Wbrew tekstowi prawdopodobnie mierzy zawartosc wody metoda
rezystancyjna lub pojemnosciowa.

Czy inne
http://www.suder-suder.pl/index.php?s=415

a i moje odczucia co do hamowania s±  pozytywne).
Jakie to odczucia?

No co - wciskasz pedal i hamuje :-)

J.

Data: 2009-11-10 22:24:37
Autor: Yogi\(n\)
Toledo II i 100 tys. km
Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hdcf79$bf7$1pippin.nask.net.pl...

[...]

Nie znam, ja wymieniałem co 3 lata, czyli po przebiegach rzedu 40 tys. Ale nic prostszego jak sprawdzić jego parametry - jeżeli nie zamarza do -37 stopni, to nie wymaga wymiany.

Hamulcowego też się nie wymienia, chyba, że nie spełnia parametrów, ale to sprawdzą na miejscu odpowiednim przyrządem.

Wymienia się, jeśli nie trzyma parametrów. A głównym parametrem, oprócz lekości jest temperatura wrzenia. Ja wymieniałem co 50 tys. - mniej więcej, bo dokładnie nie pamiętam.

W skrzyni biegów oleju się nie wymienia, ma starczy na cały żywot silnika. :-)

To chyba w maluchu, albo smarcie. Np. w toyotach wymienia się po 90 tys (w mniejszych skrzyniach - aygo, yaris po 60).

--
Yogi(n)

Data: 2009-11-11 08:51:49
Autor: kamil
Toledo II i 100 tys. km
"Yogi(n)" <yogi_n@tlen.pl> wrote in message news:hdclr6$duf$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Subaru np nie wymienia sie jesli nie ma potrzeby - zalecana jest tylko inspekcja co 50kkm, za to hamulcowy wymienia sie co 50 i kropka. To akurat dane z instrukcji US, nie mam pod reka swojej ale z tego co pamietam interwaly byly podobne.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-11-11 10:45:02
Autor: MarcinJM
Toledo II i 100 tys. km
Yogi(n) pisze:
> [...]

Wymienia się, jeśli nie trzyma parametrów. A głównym parametrem, oprócz lekości jest temperatura wrzenia. Ja wymieniałem co 50 tys. - mniej więcej, bo dokładnie nie pamiętam.

Dodatkowo hamulcowy po ok 100 tys jest bardzo brudny i zanieczyszczony.
Tego moze nie byc widac w zbiorniczu, bo ten plyn praktycznie nie miesza sie w ukladzie, ale po odkreceniu odpowietrznika lubi poleciec niezly syf.
Tak ze akurat plyn warto wymienic co pewnien czas, chocby dla spokoju sumienia wlasnego :)

MarcinJM

Data: 2009-11-12 22:58:24
Autor: to
Toledo II i 100 tys. km
mike wrote:

pytanie lamera (i prosze nie bijcie!): jakie rzeczy nalezaloby
wymienic/przegladnac w toledo II na okolicznosc 100 tys. km, tak aby nie
dac zarobic pazernemu na kase ASO?

Krzysiek82 twierdzi, że warto profilaktycznie zmienić uszczelkę pod głowicą, ale nie wiem czy dać mu wiarę...

--
cokolwiek

Data: 2009-11-13 00:10:17
Autor: DoQ
Toledo II i 100 tys. km
to pisze:

Krzysiek82 twierdzi, że warto profilaktycznie zmienić uszczelkę pod głowicą, ale nie wiem czy dać mu wiarę...

Ja bym wymienil jeszcze zmeczone korbowody :)

Pozdrawiam
Pawel

Toledo II i 100 tys. km