Tomasz Lis - dziecko WUML-u

Data: 2012-11-06 15:50:06
Autor: Przemys艂aw W
Tomasz Lis - dziecko WUML-u
Tajemnica rodzic贸w Tomasza Lisa

Jak mia艂 na imi臋 pana ojciec, redaktorze Lis? - pyta bloger MatkaKurka z portalu kontrowersje.net.

Od dwudziestu lat w Polsce wiele znamienitych postaci nie ma drzewa genealogicznego, nie maj膮 rodzic贸w, za to ch臋tnie chwal膮 si臋 dzie膰mi. Ile偶 razy wielkie s艂awy odbiera艂y wielkie nagrody, cho膰by takie Wiktory? Sprawdzi艂em jeden przypadek. Tomasz Lis odebra艂 dziewi臋膰 razy statuetk臋 Wiktora i ani razu nie podzi臋kowa艂 swoim rodzicom z imienia i nazwiska. Dlaczego mia艂by to robi膰? Je偶eli chodzi o matk臋 Tomasza Lisa, to niestety nie mam bladego poj臋cia, nie spos贸b dotrze膰 do jakichkolwiek informacji, natomiast w przypadku ojca Tomasza Lisa, zachowanie syna jest co najmniej dziwaczne. Tomasz Lis spytany w lu藕nej kuluarowej rozmowie o swego ojca, nie wiedzie膰 z jakiej przyczyny rzuci艂 egzaltowan膮 mow膮 obro艅cz膮: 鈥濵贸j ojciec by艂 najsprawiedliwszym z ludzi i najuczciwszym z Polak贸w鈥. Ilu nie tak bardzo s艂awnych ludzi na proste pytanie o ojca, kt贸re pada w prawie ka偶dym 鈥瀟okszole鈥 odpowiada w ten spos贸b, zamiast po prostu powiedzie膰: 鈥濵贸j ojciec by艂 tokarzem, szewcem, 偶o艂nierzem, pisarzem, galwanizerem, kierowc膮 rajdowym鈥. Jak mia艂 na imi臋 pana ojciec, redaktorze Lis? Czy by艂 tokarzem? Dlaczego 鈥瀗ajsprawiedliwszy z ludzi i najuczciwszy z Polak贸w鈥 pozostaje anonimowy, a jego dorobek nie zosta艂 dot膮d nagrodzony Or艂em Bia艂ym?

Ot贸偶, poj臋cia nie mam czy ojciec Tomasza Lisa by艂 鈥瀗ajsprawiedliwszym z ludzi i najuczciwszym z Polak贸w鈥, bo pan Tomasz zapomnia艂 powiedzie膰 nie tylko czym konkretnie ojciec si臋 zas艂u偶y艂, ale jak mia艂 na imi臋. Wiem natomiast ponad wszelk膮 w膮tpliwo艣膰, 偶e ojciec Tomasza Lisa by艂 wysokim oficerem Ludowego Wojska Polskiego w 艢l膮skim Okr臋gu Wojskowym. Tomasz Lis genetycznie jest zwi膮zany z t膮 cz臋艣ci膮 ludu nadwo艂偶a艅skiego, kt贸ra w LWP przechodzi艂a polityczne szkolenia i przysi臋ga艂a wierno艣膰 ZSRR. Gdyby pan Tomasz Lis zdecydowa艂 si臋 jednak poda膰 imi臋 swojego ojca, cho膰by przy odbiorze kolejnej nagrody od gastronom贸w nadwi艣la艅skich, to wtedy mogliby艣my skonfrontowa膰 jego ocen臋 z moimi informacjami na temat pewnego oficera LWP o nazwisku Lis. Ten oficer, kt贸rego 偶yciorysem dysponuj臋, by艂 absolwentem WUML, potem politycznym oficerem w SOW LWP, a w stanie wojennym gorliwym zwolennikiem stanowczego traktowania awanturuj膮cej si臋 opozycji, s艂owem sta艂 tam gdzie ZOMO.

Aleksander Pi艅ski

--

"G艂贸wn膮 motywacj膮 mojej aktywno艣ci publicznej by艂a potrzeba w艂adzy
i 偶膮dza popularno艣ci. Ta druga by艂a nawet silniejsza od pierwszej,

- Donald Tusk: Gazeta Wyborcza, 15鈥16 pa藕dziernika 2005

Tomasz Lis - dziecko WUML-u