Tools po polsku i metrycznie

Data: 2009-07-20 21:27:07
Autor: Radek N.
Tools po polsku i metrycznie
pw pisze:

# Loctite 242 or 243

A właśnie... co później każą kleić Loctitem?

Mam Felta Virtue i ciągle mi się odkręcają śruby mocujące łożyska - na mtbr.com wszyscy polecają użyć Loctite Blue. Zbieram się i zbieram do tego zabiegu...
Myślałem, że to tylko przypadłość fullów Felta - czyżby Santa Cruzy miały ten sam problem?

--
Radek N.

Data: 2009-07-20 13:19:41
Autor: pw
On 20 Lip, 21:27, "Radek N." <nara...@gazeta.pl> wrote:
pw pisze:

> [...]

tego zabiegu...
Myślałem, że to tylko przypadłość fullów Felta - czyżby Santa Cruzy

Moja chyba już była tym nasmarowana. Nic mi się nie odkręca.

Pozdro.
pw

Data: 2009-07-20 19:28:15
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-07-20, Radek N. wrote:
pw pisze:

[...]

Każdy niezabezpieczony gwint ma tendencję do odkręcania się. A aluminium
czy tytanu nie można dokręcać "na pałę" (nie wiem, jakie tam dokładnie
są gwinty).

Data: 2009-07-20 13:14:34
Autor: pw
Tools po polsku i metrycznie
On 20 Lip, 21:28, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

Każdy niezabezpieczony gwint ma tendencję do odkręcania się. A aluminium
czy tytanu nie można dokręcać "na pałę" (nie wiem, jakie tam dokładnie
są gwinty).

Właśnie.. wkręcanie na pałę. Mam te kołnierzyki wciśnięte w trzon i
nie wiem jak je wyjąć. Ten sposób z podważaniem imbusem nie działa.
Jakiś pomysł na wyjęcie zaklinowanego kołnierza? (Dobrze ja to
tłumaczę??)

Pozdro.
pw

Data: 2009-07-21 08:14:13
Autor: Radek N.
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-07-20, Radek N. wrote:
pw pisze:
[...]

W przypadku mojej ramy "tendencja" oznacza dokręcanie śrub po każdym wyjeździe w góry. Chyba nie mogę uznać tego za normalne :)

Tylne widełki są u mnie połączeniem karbonu z jakąś stalą (chyba -> http://www.feltbicycles.com/08/images/catalog/xl/8791.jpg) - nie ma więc mowy o dokręcaniu "na pałę", na każdym łożysku podane mam wartości momentów (o ile pamiętam ok. 20Nm).

--
Radek N.

Data: 2009-07-21 07:14:47
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-07-21, Radek N. wrote:
Jan Srzednicki pisze:

[...]

No to faktycznie niezbyt.

[...]

Zatem klucz dynamometryczny i Loctite. NB pewien jesteś tych 20Nm? To
dość sporo, jak duży tam jest gwint?

Data: 2009-07-22 19:55:55
Autor: Radek N.
Jan Srzednicki pisze:
[...]

Tak jest to 20Nm - gniazda, w których mocowane są łożyska nie znajdują się oczywiście w obrębie karbonu, tylko właśnie w tych kształtkach z metalu. Trudno odpowiedzieć mi na pytanie jakie są wymiary gwintów.
Śruba tak na oko ma średnicę ok. 5-6mm.

Całość rozwiązania Felta z tym tzw. Equilinkiem opiera się na naprężeniach i to jest chyba powód luzowania się śrub i ciągłej walki ze "skrzypieniem" zawieszenia (bo takie okresowo występuje, o czym jeszcze nie wspominałem).

Dla ciekawych: http://www.youtube.com/watch?v=QrFXtKD9V08

Dla pełnej jasności: nie odradzam ubezpieczenia w PZU... tfu nie odradzam fulla ze stajni Felta. Rama działa świetnie, zapewne po skręceniu całości na Loctite wszystko będzie ok ...czekam tylko na motywację ;)

--
Radek N.

Tools po polsku i metrycznie