Data: 2009-07-20 21:27:07 | |
Autor: Radek N. | |
Tools po polsku i metrycznie | |
pw pisze:
A właśnie... co później każą kleić Loctitem? Mam Felta Virtue i ciągle mi się odkręcają śruby mocujące łożyska - na mtbr.com wszyscy polecają użyć Loctite Blue. Zbieram się i zbieram do tego zabiegu... Myślałem, że to tylko przypadłość fullów Felta - czyżby Santa Cruzy miały ten sam problem? -- Radek N. |
|
Data: 2009-07-20 13:19:41 | |
Autor: pw | |
Tools po polsku i metrycznie | |
On 20 Lip, 21:27, "Radek N." <nara...@gazeta.pl> wrote:
pw pisze: Moja chyba już była tym nasmarowana. Nic mi się nie odkręca. Pozdro. pw |
|
Data: 2009-07-20 19:28:15 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Tools po polsku i metrycznie | |
On 2009-07-20, Radek N. wrote:
pw pisze: Każdy niezabezpieczony gwint ma tendencję do odkręcania się. A aluminium czy tytanu nie można dokręcać "na pałę" (nie wiem, jakie tam dokładnie są gwinty). -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-07-20 13:14:34 | |
Autor: pw | |
Tools po polsku i metrycznie | |
On 20 Lip, 21:28, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote: Każdy niezabezpieczony gwint ma tendencję do odkręcania się. A aluminium Właśnie.. wkręcanie na pałę. Mam te kołnierzyki wciśnięte w trzon i nie wiem jak je wyjąć. Ten sposób z podważaniem imbusem nie działa. Jakiś pomysł na wyjęcie zaklinowanego kołnierza? (Dobrze ja to tłumaczę??) Pozdro. pw |
|
Data: 2009-07-21 08:14:13 | |
Autor: Radek N. | |
Tools po polsku i metrycznie | |
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-07-20, Radek N. wrote: W przypadku mojej ramy "tendencja" oznacza dokręcanie śrub po każdym wyjeździe w góry. Chyba nie mogę uznać tego za normalne :) Tylne widełki są u mnie połączeniem karbonu z jakąś stalą (chyba -> http://www.feltbicycles.com/08/images/catalog/xl/8791.jpg) - nie ma więc mowy o dokręcaniu "na pałę", na każdym łożysku podane mam wartości momentów (o ile pamiętam ok. 20Nm). -- Radek N. |
|
Data: 2009-07-21 07:14:47 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Tools po polsku i metrycznie | |
On 2009-07-21, Radek N. wrote:
Jan Srzednicki pisze: No to faktycznie niezbyt. Tylne widełki są u mnie połączeniem karbonu z jakąś stalą (chyba -> http://www.feltbicycles.com/08/images/catalog/xl/8791.jpg) - nie ma więc mowy o dokręcaniu "na pałę", na każdym łożysku podane mam wartości momentów (o ile pamiętam ok. 20Nm). Zatem klucz dynamometryczny i Loctite. NB pewien jesteś tych 20Nm? To dość sporo, jak duży tam jest gwint? -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-07-22 19:55:55 | |
Autor: Radek N. | |
Tools po polsku i metrycznie | |
Jan Srzednicki pisze:
Tylne widełki są u mnie połączeniem karbonu z jakąś stalą (chyba -> http://www.feltbicycles.com/08/images/catalog/xl/8791.jpg) - nie ma więc mowy o dokręcaniu "na pałę", na każdym łożysku podane mam wartości momentów (o ile pamiętam ok. 20Nm). Tak jest to 20Nm - gniazda, w których mocowane są łożyska nie znajdują się oczywiście w obrębie karbonu, tylko właśnie w tych kształtkach z metalu. Trudno odpowiedzieć mi na pytanie jakie są wymiary gwintów. Śruba tak na oko ma średnicę ok. 5-6mm. Całość rozwiązania Felta z tym tzw. Equilinkiem opiera się na naprężeniach i to jest chyba powód luzowania się śrub i ciągłej walki ze "skrzypieniem" zawieszenia (bo takie okresowo występuje, o czym jeszcze nie wspominałem). Dla ciekawych: http://www.youtube.com/watch?v=QrFXtKD9V08 Dla pełnej jasności: nie odradzam ubezpieczenia w PZU... tfu nie odradzam fulla ze stajni Felta. Rama działa świetnie, zapewne po skręceniu całości na Loctite wszystko będzie ok ...czekam tylko na motywację ;) -- Radek N. |
|