Top10 według systemu Berriego...

Data: 2010-01-28 01:00:02
Autor: Leszczur
Top10 według systemu Berriego...
....w pierwszej połowie sezonu. Patrzymy tylko na zawodnikow majacych
minimum 500 minut za pasem.
1. Camby - 0.448 (WP48)
2. K Love - 0.431
3. LeBron - 0.420
4. CP3 - 0.372
5. Gasol - 0.359
6. Duncan - 0.357
7. GWall - 0.344
8. Dwight - 0.341
9. Mr. Dinghy - 0.316
10. Troy Murphy - 0.315

Zauwazyliscie cos ciekawego? Siedmiu zawodnikow z powyzszej listy jest
w Top15 ligi pod wzgledem sredniej zbiorek. Howard (1), Camby (3),
Love (4), GWall (8), Gasol (9), Duncan (12), Troy (14). Numer 2 w
sredniej zbiorek (Noah) jest 13 .
Nie ma co sie dziwic, ze padaja zarzuty iz system Berriego przecenia
zbiorki tak jak system Hollingera przecenia FGA.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2010-01-28 14:02:58
Autor: Tomasz Radko
Leszczur pisze:

Nie ma co sie dziwic, ze padaja zarzuty iz system Berriego przecenia
zbiorki tak jak system Hollingera przecenia FGA.

Jest pewna różnica. Zbiórka to coś dobrego. Chybiony FGA to nic dobrego.
Acz, faktycznie, jest problem. W meczu z Toronto widziałem jak Bryant
wyjął zbiórkę z rąk Bynuma. Żadnego Raptora nie było w promieniu kilku
metrów. Przydałyby się lepsze obserwable - zbiórki w walce/tanie zbiórki.

pzdr

TRad

Data: 2010-01-28 06:17:13
Autor: Leszczur
On 28 Sty, 14:02, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:
Leszczur pisze:

> Nie ma co sie dziwic, ze padaja zarzuty iz system Berriego przecenia
> zbiorki tak jak system Hollingera przecenia FGA.

Jest pewna różnica. Zbiórka to coś dobrego. Chybiony FGA to nic dobrego.

Zgoda. Raczej chodzilo mi o (byc moze) nadanie zbyt duzej wagi jednemu
czynnikowi - nawet jesli pozytywnemu.

Acz, faktycznie, jest problem. W meczu z Toronto widziałem jak Bryant
wyjął zbiórkę z rąk Bynuma. Żadnego Raptora nie było w promieniu kilku
metrów. Przydałyby się lepsze obserwable - zbiórki w walce/tanie zbiórki.

Takich niuansów jest pewnie masa. FGA nawet chybiony nie musi byc
czynnikiem zmniejszajacym szanse na wygraną. Gdy zawodnik rzuca z
polowy boiska bo konczy sie kwarta, albo dostaje pilke na sekunde
przed uplywem czasu akcji. W 90% przypadkow bedziesz mial FGA, lub
TO.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2010-01-28 15:31:00
Autor: Tomasz Radko
Leszczur pisze:

[...]

To, o czym pisałem - przydałyby się dokładniejsze statsy.
Zakwalifikowali Cię do tego dłubania z video? Masz dostęp np. do
wszystkich ostatnich akcyj Lakers w kwarcie?

W sumie dałoby się kilka rzeczy poprawić na podstawie samych pbp. Np.
jeżeli ostatnia akcja w kwarcie zaczyna się 2 sekundy przed końcem czasu
na ich połowie albo 5 sekund przed końcem na naszej - FGA się nie liczy
(chyba że celny). Podobnie z "resztkówkami" akcji, tzn. opsy wybili
piłkę na aut w 22 sekundzie akcji - i zostają dwie sekundy.

Wrzucić do team rebounds i nawet  bilans possessions by się zgadzał.

Nie jest to panaceum, ale dane byłyby odrobinę dokładniejsze. Bo
załóżmy, że Bryant ma średnio jeden rzut rozpaczy na mecz. Po
uwzględnieniu poprawki FG% skacze mu z .462 na .481. Mediana dla
obrońców to .457, więc różnica jest spora.

pzdr

TRad

Data: 2010-01-28 06:49:38
Autor: Leszczur
Top10 według systemu Berriego...
On 28 Sty, 15:31, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:
To, o czym pisa em - przyda yby si dok adniejsze statsy.
Zakwalifikowali Ci do tego d ubania z video? Masz dost p np. do
wszystkich ostatnich akcyj Lakers w kwarcie?

:-) To nie takie proste. Chlopaki z Synergy rozwalają NBA, ale przy
okazji NCAA, Europe i ligi podwórkowe o ile są regularne transmisje.
Zgadnij od czego zaczynasz swoja kariere ;-)
Tak więc no deal.

W sumie da oby si kilka rzeczy poprawi na podstawie samych pbp.

Mamy tego ile chcesz z ostatnich lat :-)

Wrzuci do team rebounds i nawet  bilans possessions by si zgadza .

Yup.

Nie jest to panaceum, ale dane by yby odrobin dok adniejsze. Bo
za my, e Bryant ma rednio jeden rzut rozpaczy na mecz. Po
uwzgl dnieniu poprawki FG% skacze mu z .462 na .481. Mediana dla
obro c w to .457, wi c r nica jest spora.

Ano wlasnie. Roland z 82games liczy crunch time stats, wiec nie trzeba
nawet nic estymować.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2010-01-28 18:21:25
Autor: grzeda
Leszczur pisze:

Gdy zawodnik rzuca z
polowy boiska bo konczy sie kwarta,

W Europie nikt takie rzutu nie dodaje do FGA jesli jest spudlowany. Uwazam to za sensowne.

pozdr
PG

Top10 według systemu Berriego...