Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?

Data: 2013-05-05 01:01:45
Autor: scobowski
Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
Bo mi się zachciało posprzątać, nie czekając na kolejkę w mojej "ulubionej" myjni:

http://scob.pl/e-ni/wp-content/uploads/2013/05/2013-04-28-18.17.17.jpg

Ktoś się jeszcze pochwali (nie)porządkiem?

--
Scobowski

Data: 2013-05-05 02:42:42
Autor: p47
W dniu 2013-05-05 01:01, scobowski pisze:
Bo mi się zachciało posprzątać, nie czekając na kolejkę w mojej
"ulubionej" myjni:

http://scob.pl/e-ni/wp-content/uploads/2013/05/2013-04-28-18.17.17.jpg

Wzruszyła mnie twoja historia...

Data: 2013-05-05 03:13:32
Autor: Jasio
[...]

kolor siedzeń wybierała żona, czy jesteś homo?

Data: 2013-05-05 11:25:32
Autor: jerzu
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
On Sun, 05 May 2013 03:13:32 +0200, Jasio <niemam@onet.pl> wrote:

kolor siedze wybieraa ona, czy jeste homo?

Rozumiem e dla Ciebie jedyny, akceptowalny kolor to czarny?

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2013-05-05 11:25:54
Autor: tᴏ
Jasio wrote:

kolor siedzeń wybierała żona, czy jesteś homo?

Tapicerka jest fajna, ale co tam robią te obleśne, czarne, gumowe "dywaniki"? Dlaczego ludzie szpecą sobie auta takim gównem? I do czego to właściwie służy? Nie potrafię sobie wyobrazić żadnego racjonalnego zastosowania tak obleśnych "dywaników" dla osoby, która nie ma problemów z trzymaniem moczu.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-05 16:18:30
Autor: Mumin
W dniu 2013-05-05 13:25, tᴏ pisze:

[...]

A potrafisz sobie wyobrazić na przykład roztapiający się zimą śnieg z butów?

--

Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2013-05-05 15:49:45
Autor: tᴏ
Mumin wrote:

A potrafisz sobie wyobrazić na przykład roztapiający się zimą śnieg z
butów?

To jest jeden z mitów. Jeździłeś kiedykolwiek zimą z dobrymi, materiałowymi dywanikami?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-05 18:08:32
Autor: DoQ
W dniu 2013-05-05 17:49, tᴏ pisze:
A potrafisz sobie wyobrazić na przykład roztapiający się zimą śnieg z
butów?
To jest jeden z mitów. Jeździłeś kiedykolwiek zimą z dobrymi,
materiałowymi dywanikami?

No właśnie, tym bardziej że zwykle są "podbite" gumową warstwą żeby nie przeciekały.

Pozdr.

Data: 2013-05-05 21:56:20
Autor: Maciek
W dniu 2013-05-05 18:08, DoQ pisze:
No właśnie, tym bardziej że zwykle są "podbite" gumową warstwą żeby nie przeciekały.
Co z tego, że nie przeciekają, jak nie mają podniesionych krawędzi, więc
cały syf spływa z nich bokami?

Maciek

Data: 2013-05-05 20:17:31
Autor: tᴏ
Maciek wrote:

Co z tego, że nie przeciekają, jak nie mają podniesionych krawędzi, więc
cały syf spływa z nich bokami?

Maciek z Klanu, to Ty?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-05 22:39:04
Autor: Maciek
W dniu 2013-05-05 22:17, tᴏ pisze:
Co z tego, że nie przeciekają, jak nie mają podniesionych krawędzi, więc
cały syf spływa z nich bokami?
Maciek z Klanu, to Ty?
Niestety nie jestem gospodynią domową :->

Maciek

Data: 2013-05-05 22:06:23
Autor: DoQ
W dniu 2013-05-05 21:56, Maciek pisze:
[...]

Spływa z dywanika welurowego? Wszystko z tobą w porządku?

Data: 2013-05-05 22:37:04
Autor: Maciek
W dniu 2013-05-05 22:06, DoQ pisze:
Spływa z dywanika welurowego? Wszystko z tobą w porządku?
Aaaaa - na welurze breja się nie roztapia.
Hint: w moim samochodzie działa ogrzewanie i staram się utrzymywać w
kabinie temperaturę dodatnią :->

Maciek

Data: 2013-05-05 20:40:37
Autor: tᴏ
Maciek wrote:

Aaaaa - na welurze breja się nie roztapia.

Wsiąka, a potem wysycha. Na gumowych stoi kałuża.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-05 22:47:21
Autor: Maciek
W dniu 2013-05-05 22:40, tᴏ pisze:
Aaaaa - na welurze breja się nie roztapia.
Wsiąka, a potem wysycha. Na gumowych stoi kałuża.
Jak często można wsiadać do samochodu, żeby przypadkiem nie przerwać
procesu schnięcia?

Maciek

Data: 2013-05-05 22:41:08
Autor: DoQ
W dniu 2013-05-05 22:37, Maciek pisze:
W dniu 2013-05-05 22:06, DoQ pisze:
Spływa z dywanika welurowego? Wszystko z tobą w porządku?
Aaaaa - na welurze breja się nie roztapia.

Wylej szklankę wody na dywan, potem przechyl go i spróbuj wylać.

Hint: w moim samochodzie działa ogrzewanie i staram się utrzymywać w
kabinie temperaturę dodatnią :->

W moim natomiast nie ma dziur w podłodze toteż nie mam problemów z wilgocią i parowaniem szyb.

Data: 2013-05-05 22:46:33
Autor: Maciek
W dniu 2013-05-05 22:41, DoQ pisze:
Wylej szklankę wody na dywan, potem przechyl go i spróbuj wylać.
Wylej wiadro wody na dywan. A potem drugie. A potem jeszcze jedno.
Przechyl i spróbuj wylać. Masz zajebisty dywan. Mój się poddał po
pierwszym wiadrze :->

Maciek

Data: 2013-05-05 22:48:57
Autor: DoQ
W dniu 2013-05-05 22:46, Maciek pisze:
[...]

Ty chyba naprawdę jesteś gwiazdą Klanu...

Data: 2013-05-05 22:50:59
Autor: Maciek
W dniu 2013-05-05 22:48, DoQ pisze:
Ty chyba naprawdę jesteś gwiazdą Klanu...
Pewnie tak, bo nie wożę w samochodzie papuci, które wkładam zaraz po
wsiadaniu, żeby welurowych dywaników nie przemoczyć :->

Maciek

Data: 2013-05-06 07:23:54
Autor: Myjk
Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkac h?
Sun, 05 May 2013 22:50:59 +0200, Maciek
Ty chyba naprawdę jesteś gwiazdą Klanu...
Pewnie tak, bo nie wożę w samochodzie papuci, które wkładam zaraz po
wsiadaniu, żeby welurowych dywaników nie przemoczyć :->

Ja też nie wożę papuci, ba, mam dosyć trudne warunki, bo błocko przed
garażem i bramą -- 5 lat mi welurowe dywaniki wytrzymały. Niedawno
zapłaciłem 130 zł za oryginalny komplet. Stwierdzam, że gumowe wkładki do
materiałowych dywaników się nie umywają, także w zimie -- lepiej wyglądają
przez dłuższy okres, nie śmierdzą gumą i nie ma problemu z ich
odparowywaniem (powiem więcej, w gumowych bagno stoi dłużej). --
Pozdor Myjk

Data: 2013-05-06 08:07:23
Autor: Miranda Veracruz de la Hoya Cardinal
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:1gr7l0bagdasi.dlgmyjk.org...
[...]

Może i welurowe sa łądniejsze i wygodniejsze, ale na Boga, jakim cudem w wypadku welurowych miałoby schnąć szybciej niż gumowych? W niewielkiej przestrzeni, jaką jest samochó, głównym czynnikiem ograniczającym parowanie jest nasycenie powietrza parą wodną - a to zależy od temperatury tegoż powietrza.
Z weluru nie "schnie" szybciej, tylk op prostu szybciej ucieka w wykładziny samochodu, co powoduje smród, gnicie blachy, zaparowane okna i uśmiech samozadowolenia na twarzy kierownika.
Dlatego - welur w lecie, guma w zimie.
Tak, używałam welurów w zimie i gumy w lecie.
Tak, miałam samochód terenowy, który miał ryflowaną blachę aluminiową na podłodze.
Tak, wiem, w motocyklu nie ma tego problemu.

--
Miranda

Data: 2013-05-06 08:46:53
Autor: Myjk
Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
Mon, 6 May 2013 08:07:23 +0200, Miranda Veracruz de la Hoya Cardinal
Z weluru nie "schnie" szybciej, tylk op prostu szybciej ucieka w wykładziny samochodu,

Nic nie ucieka w wykładziny samochdodu (!), bo DOBRE dywaniki materiałowe
mają uszczelniony spód i "rynienkę" boczną która to uniemożliwia. Żona ma w
swoim złomku materiałowe dywaniki z birdonki i po dwóch latach wyglądają
jakby pies je zjadł i wyrzygał (choć auto jeździ <1000km rocznie) -- po
prostu są cienkie i badziewiaste jak papier. Dlatego teraz dostała w spadku
moje stare 5-letnie dywany z Mazdy.

co powoduje smród,

Więcej smrodu generuje materiałowa tapicerka (nawet jeśli wygląda na
czystą) albo brudna klimatyzacja czy filtr kabinowy niż nawet mocno
znoszone dywaniki.

Zapraszam do mojego auta -- będziesz sobie niuchał do woli i nic nie
wywąchasz. Co więcej, nie używam żadnych śmierdzideł w aucie -- będziesz
miał ułatwione zadanie.

gnicie blachy,

Woda nie dociera nawet do wykładziny a co dopiero do blachy -- nic mi nie gnije.

zaparowane okna

Mam ogrzewanie i klimatyzację -- nic mi nie paruje.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-05-06 09:21:26
Autor: Wicio
Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkac h?

Zapraszam do mojego auta -- będziesz sobie niuchał do woli i nic nie
wywąchasz.

Swojego smrodku zwykle się nie czuje...

--
*****
Wicio

Data: 2013-05-06 09:38:08
Autor: Myjk
Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkac h?
Mon, 06 May 2013 09:21:26 +0200, Wicio
Swojego smrodku zwykle się nie czuje...

Skoro tak twierdzisz... No i wierzę ci, bo są tacy co smrodu żadnego nie
czują, albo czują ale to olewają. Ja do tej grupy nie należę -- dlatego
niech sam sprawdzi.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-05-06 09:46:12
Autor: Marcin N
W dniu 2013-05-06 08:46, Myjk pisze:

[...]

To musi być Prawdziwa Miłość.
Pójdę Twoim śladem i sprezentuję żonie moje stare gacie i skarpety. Powinna być zachwycona.

--
MN

Data: 2013-05-06 09:47:01
Autor: Myjk
Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkac h?
Mon, 06 May 2013 09:46:12 +0200, Marcin N
Pójdę Twoim śladem i sprezentuję żonie moje stare gacie i skarpety.

Skoro ma taki wielki tyłek i stopy jak troll to się nie krepuj.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-05-06 10:00:20
Autor: Miranda Veracruz de la Hoya Cardinal
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:1uoth4sqq38p3$.dlgmyjk.org...
[...]

Acha. Uszczelniony spód. Czyli mówisz o gumowych dywanikach z futrem dla niepoznaki. Skoro tak - jeśli lubisz sierść na gumie, to spox.

co powoduje smród,

Więcej smrodu generuje materiałowa tapicerka (nawet jeśli wygląda na
czystą) albo brudna klimatyzacja czy filtr kabinowy niż nawet mocno
znoszone dywaniki.

A najbardziej śmierdzi rozkładający się szczur pod konsolą centralną. Ale nie mówimy o tym, co powoduje większy smród, tylko o tym, co sprzyja/przyczynia się do powstawania smrodu stęchlizny w aucie. Np. welurowe dywaniki.

Zapraszam do mojego auta -- będziesz sobie niuchał do woli i nic nie
wywąchasz. Co więcej, nie używam żadnych śmierdzideł w aucie -- będziesz
miał ułatwione zadanie.

Może masz po postu zwichnięty zmysł powonienia?

gnicie blachy,

Woda nie dociera nawet do wykładziny a co dopiero do blachy
-- nic mi nie gnije.

No właśnie, masz gumowe dywaniki, z włosiem dla niepoznaki i udajesz "welurowca". "Każdy gupi tak umi". ;-)

zaparowane okna

Mam ogrzewanie i klimatyzację
-- nic mi nie paruje.

U mnie w piekarniku też, a mam tam szybkę i palnik gazowy. Ale mowa o samochodach - jeżeli są przemoknięte w środku, to ta klima napracuje się więcej, żeby osuszyć, po prostu.

Konkludując - zimą gumy, latem welury.

Ja naprawdę znam zalety i wady obu rozwiązań, przerabiałam temat w kilkunastu autach na przeróżnych dywanikach.

--
Miranda

Data: 2013-05-06 10:00:21
Autor: Myjk
Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
Mon, 6 May 2013 10:00:20 +0200, Miranda Veracruz de la Hoya Cardinal
jeżeli są przemoknięte w środku, to ta klima napracuje się więcej, żeby osuszyć, po prostu.

Biedna klimatyzacja. Dużo więcej się napracuje biedaczyna?

Ja naprawdę znam zalety i wady obu rozwiązań, przerabiałam temat w  kilkunastu autach na przeróżnych dywanikach.

Ja także -- sam wszystkich rozumów nie pozjadałeś.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-05-06 10:26:14
Autor: Miranda Veracruz de la Hoya Cardinal
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:66liqmg3k0mq$.dlgmyjk.org...
Mon, 6 May 2013 10:00:20 +0200, Miranda Veracruz de la Hoya Cardinal

jeżeli są przemoknięte w środku, to ta klima
napracuje się więcej, żeby osuszyć, po prostu.

Biedna klimatyzacja. Dużo więcej się napracuje biedaczyna?

W aucie bez klimatyzacji - o wiele więcej.

Ja naprawdę znam zalety i wady obu rozwiązań, przerabiałam
temat w  kilkunastu autach na przeróżnych dywanikach.

Ja także -- sam wszystkich rozumów nie pozjadałeś.

Ale to Ty pitolisz głupoty - np, że z dywanika z włosiem szybciej paruje ;-) - albo fizyki w szkole nie miałeś, albo zmysł obserwacji kupiłeś na bazarze, używany. A może dostałeś od żony, gdy zmieniała na nowy ;-0

--
Miranda

Data: 2013-05-06 10:26:32
Autor: Myjk
Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
Mon, 6 May 2013 10:26:14 +0200, Miranda Veracruz de la Hoya Cardinal

Czyli pieprzysz jak potłuczona. ;)

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-05-06 10:39:17
Autor: Miranda Veracruz de la Hoya Cardinal
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:1efvvhvrchfja$.dlgmyjk.org...
[...]

Och nie, dostosowuję argumenty do poziomu czytającego...

--
Miranda

Data: 2013-05-06 11:10:53
Autor: Myjk
Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
Mon, 6 May 2013 10:39:17 +0200, Miranda Veracruz de la Hoya Cardinal
Och nie, dostosowuję argumenty do poziomu czytającego...

Po twoim najnowszym wątku wnioskuję, że ty po prostu jesteś zwykłym trollem który taki poziom ma z podstawy.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-05-06 12:18:49
Autor: Miranda Veracruz de la Hoya Cardinal
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:19c52sn7p5zzn.dlgmyjk.org...
[...]

Nooo, nie takim zwykłym. Zwykłe trolle nie mają IQ 176, porshe z gumowymi dywanikami, torebki od Diora za równowartość małej kamienicy w centrum Poznania.
Zwykłe trolle mają mazde 6 i welurowe dywaniki. A używane oddają żonie.

--
Miranda

Data: 2013-05-06 12:16:45
Autor: Myjk
Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
Mon, 6 May 2013 12:18:49 +0200, Miranda Veracruz de la Hoya Cardinal
Nooo, nie takim zwykłym. Zwykłe trolle nie mają IQ 176, porshe z gumowymi dywanikami, torebki od Diora za równowartość małej kamienicy w centrum Poznania.

Za to kompleksy mają jak z Poznania do Warszawy i to objazdami.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-05-06 12:45:55
Autor: Miranda Veracruz de la Hoya Cardinal
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:1owkpav075qu0$.dlgmyjk.org...
[...]

Nooo, tego akurat nie wiem, muszę wierzyć ekspertowi. Ale nic dziwnego, przecież pisałam, że nie jestem zwykłym trollem, Welurowy Rycerzu!

--
Miranda

Data: 2013-05-06 10:52:53
Autor: RoMan Mandziejewicz
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Hello Myjk,

Monday, May 6, 2013, 10:00:21 AM, you wrote:

jeeli s przemoknite w rodku, to ta klima
napracuje si wicej, eby osuszy, po prostu.
Biedna klimatyzacja. Duo wicej si napracuje biedaczyna?

W zimie?

Ja naprawd znam zalety i wady obu rozwiza, przerabiaam temat w  kilkunastu autach na przernych dywanikach.
Ja take -- sam wszystkich rozumw nie pozjadae.

Ajwaj. A Ty we wszystkich samochodach nie siedziae.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-05-06 11:00:15
Autor: Myjk
Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
Mon, 6 May 2013 10:52:53 +0200, RoMan Mandziejewicz

W zimie, w zimie.
 --
Pozdor Myjk

Data: 2013-05-06 10:02:26
Autor: RoMan Mandziejewicz
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Hello Myjk,

Monday, May 6, 2013, 8:46:53 AM, you wrote:

[...]

zaparowane okna
Mam ogrzewanie i klimatyzacj
-- nic mi nie paruje.

W zimie te masz klimatyzacj? Ogrzewanie wcale sprawy nie poprawia -
trzeba naprawd albo dugiego czasu dziaania wentylacji albo
osuszania klimatyzacj. A osuszanie zima nie dziaa.

Zachwalajcy brak dywanikw albo szmaciane dywaniki albo jed bardzo
duo albo w ogle zim. Ewentualnie samochd trzymaj w ogrzewanym
garau i otwieraj okna samochodu.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-05-06 10:10:19
Autor: Myjk
Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
Mon, 6 May 2013 10:02:26 +0200, RoMan Mandziejewicz
W zimie też masz klimatyzację?

Co niby, mam ją wymontować na zimę?

Ogrzewanie wcale sprawy nie poprawia -
trzeba naprawdę albo długiego czasu działania wentylacji albo osuszania klimatyzacją. A osuszanie zima nie działa.

Oczywiście, że działa osuszanie.
Zachwalający brak dywaników albo szmaciane dywaniki albo jeżdżą bardzo dużo albo w ogóle zimą.

Jeżdżę dzień w dzień małe dystanse po Wawie, w tym czasie mam 6-10 cykli
wsiądź/wysiądź i mało sprzyjające warunki do utrzymania czystości --
włączając w to 5-letnie dziecko, które świni bardziej niż przeciętny
dorosły skuteczniej potrafiący otrzepać nogi ze śniegu/brudu przed
położeniem ich na dywan.

Ewentualnie samochód trzymają w ogrzewanym
garażu i otwierają okna samochodu.

Trzymam samochód w nieogrzewanym garażu, nie otwieram okien na noc.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-05-06 10:54:20
Autor: RoMan Mandziejewicz
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Hello Myjk,

Monday, May 6, 2013, 10:10:19 AM, you wrote:

W zimie te masz klimatyzacj?
Co niby, mam j wymontowa na zim?

Moesz - i tak si nie uruchamia poniej pewnej temperatury na
zewntrz.

Ogrzewanie wcale sprawy nie poprawia -
trzeba naprawd albo dugiego czasu dziaania wentylacji albo osuszania klimatyzacj. A osuszanie zima nie dziaa.
Oczywicie, e dziaa osuszanie.

W jakiej temperaturze?

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-05-06 10:56:17
Autor: Myjk
Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
Mon, 6 May 2013 10:54:20 +0200, RoMan Mandziejewicz
Możesz - i tak się nie uruchamia poniżej pewnej temperatury na zewnątrz.

Jest taki magiczny przycisk, który sprawia że się sprężarka uruchamia (AC
ON). Nie wspominając o tym, że jest czujnik temperatury na parowniku dzięki
któremu, po chwili jazdy, komputer stwierdza że jest ciepło i klmatyzacja
może się kierowcy jednak przydać -- i nawet w trybie auto zaczyna działać.
Temperatura zewnętrzna, wbrew temu co sobie wyobrażasz, nie ma większego
znaczenia.

A osuszanie zima nie działa.
Oczywiście, że działa osuszanie.
W jakiej temperaturze?

Zależy od programu. Zazwyczaj powyżej 6 stopni na parowniku. Tyle jest tam
po około 2-3 minutach od uruchomienia silnika.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-05-06 13:49:20
Autor: Mirek Ptak
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Dnia 2013-05-06 10:56,  *Myjk* napisa, a mnie co podkusio, eby odpisa:
Moesz - i tak si nie uruchamia poniej
>pewnej temperatury na zewntrz.
Jest taki magiczny przycisk, ktry sprawia e si sprarka uruchamia (AC
ON).

Tak - lampka si wieci - tez tak mam :)
Nawet w instrukcji do Mazdy 6 jest stosowna informacja.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2013-05-06 14:28:53
Autor: DoQ
W dniu 2013-05-06 10:56, Myjk pisze:
[...]

Jest to tzw. czujnik oblodzenia, służy temu żeby sprężarka nie przetłoczyła czynnika w fazie ciekłej. Co oczywiście nie zmienia faktu, że układ AC doskonale działa zimą.

Pozdr.

Data: 2013-05-06 14:29:17
Autor: DoQ
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
W zimie te masz klimatyzacj?
Co niby, mam j wymontowa na zim?
Moesz - i tak si nie uruchamia poniej pewnej temperatury na
zewntrz.

Moe w Polonezie, albo Lanosie?

pozdr.

Data: 2013-05-06 10:12:51
Autor: Artur Malg
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
(...)
W zimie te masz klimatyzacj? Ogrzewanie wcale sprawy nie poprawia -
trzeba naprawd albo dugiego czasu dziaania wentylacji albo
osuszania klimatyzacj. A osuszanie zima nie dziaa.
                           ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Wyglda na to, e u mnie wietnie dziaa :)

Data: 2013-05-06 10:44:51
Autor: Mirek Ptak
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Dnia 2013-05-06 10:12,  *Artur Malg* napisa, a mnie co podkusio, eby odpisa:
(...)
[...]

Dziaa, ale nie zawdziczasz tego sercu klimatyzacji czyli sprarce i parownikowi, a temu e podnosisz temperatur, czyli obniasz wilgotno wzgldn. Od biedy mona to nazwa klimatyzacj, ale nie w potocznym tego sowa znaczeniu.

Data: 2013-05-06 11:43:25
Autor: Artur Malg
W dniu 2013-05-06 10:44, Mirek Ptak pisze:
[...]

Ja tam specjalist w tej materii nie jestem, ale z tego co
wyczytaem i z obserwacji pracy ukadu miem twierdzi, e
jednak rwnie dziki sprarce i parownikowi. Nie wie czemu
nie miabym wierzy specjalistom oraz efektom obserwowanym
bezporednio.

a temu e podnosisz temperatur, czyli obniasz wilgotno
wzgldn. Od biedy mona to nazwa klimatyzacj, ale nie w potocznym
tego sowa znaczeniu.

To powinno dziaa identycznie bez klimatyzacji, a jednak
nie chce :) (znaczy tez chce, ale niekoniecznie tak skutecznie)

Data: 2013-05-06 12:48:04
Autor: Mirek Ptak
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Dnia 2013-05-06 11:43,  *Artur Malg* napisa, a mnie co podkusio, eby odpisa:
[...]

Ja tez nie jestem, ale nie potrafi sobie wyobrazi takiego ukadu bez zabezpieczenia przeciwzamroeniowego - od okoo 5C w d sprarka nie jest zaczana.

Data: 2013-05-06 12:56:37
Autor: Myjk
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Mon, 06 May 2013 12:48:04 +0200, Mirek Ptak
Ja tez nie jestem, ale nie potrafię sobie wyobrazić takiego układu bez zabezpieczenia przeciwzamrożeniowego - od około 5°C w dół sprężarka nie jest załączana.

Po co? Przecież tam nie zachodzi możliwość zamrożenia układu. Klimatyzacja
samochodowa nie ma funkcji "odwrócenia kierunki" i grzania, więc i nic tam
nie może zamarznąć. --
Pozdor Myjk

Data: 2013-05-06 14:01:26
Autor: Artur Malg
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
W dniu 2013-05-06 12:48, Mirek Ptak pisze:
(...)
Ja tez nie jestem, ale nie potrafi sobie wyobrazi takiego ukadu bez
zabezpieczenia przeciwzamroeniowego - od okoo 5C w d sprarka nie
jest zaczana.

Tak, czytaem o takich "magicznych" granicach zaczania sprarki, ale
nie widz podstaw, by ukad mia nie dziaa w zimie :)

Data: 2013-05-06 14:03:37
Autor: Mirek Ptak
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Dnia 2013-05-06 14:01,  *Artur Malg* napisa, a mnie co podkusio, eby odpisa:

[...]

Ukad dziaa - nie dziaa sprarka (a przez to i parownik oczywicie).

Data: 2013-05-06 14:19:35
Autor: Artur Malg
W dniu 2013-05-06 14:03, Mirek Ptak pisze:
[...]

Ukad dziaa -

No i o tym napisaem na pocztku.

nie dziaa sprarka (a przez to i parownik oczywicie).

Napisaem wczeniej - "rwnie dziki sprarce i parownikowi".
W warunkach miejskich (zim) nie widz przeszkd do zaczenia
sprarki i jest to spore udogodnienie (przyczyny s chyba
oczywiste) - w sytuacji normalnej jazdy nie widz specjalnego
sensu, poniewa zimne powietrze jest "suche", ogrzewanie je
podgrzeje, pochonie ono zdecydowanie wicej wilgoci i ucieknie
dziurami ;)

Data: 2013-05-06 14:28:50
Autor: Mirek Ptak
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Dnia 2013-05-06 14:19,  *Artur Malg* napisa, a mnie co podkusio, eby odpisa:
nie dziaa sprarka (a przez to i parownik oczywicie).

Napisaem wczeniej - "rwnie dziki sprarce i parownikowi".
W warunkach miejskich (zim) nie widz przeszkd do zaczenia
sprarki

To e nie widzisz przeszkd nie oznacza, e ich nie ma i wikszo producentw o tym pisze w instrukcji - Opel i Mazda (co dzisiaj sprawdziem) s tego przykadami.

i jest to spore udogodnienie (przyczyny s chyba
oczywiste)

W zimie zerowe.

- w sytuacji normalnej jazdy nie widz specjalnego
sensu, poniewa zimne powietrze jest "suche", ogrzewanie je
podgrzeje, pochonie ono zdecydowanie wicej wilgoci i ucieknie
dziurami ;)

100% racji - po co je dodatkowo osusza? To by byo wrcz niezdrowe.

Data: 2013-05-06 14:42:14
Autor: Artur Malg
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
W dniu 2013-05-06 14:28, Mirek Ptak pisze:
(...)
i jest to spore udogodnienie (przyczyny s chyba
oczywiste)

W zimie zerowe.

Ty tak twierdzisz i zupenie nie wiem czemu. Raz, e temperatura w
miecie zazwyczaj sporo wysza (szczeglnie w korku, ze wszystkimi
tego konsekwencjami), a dwa, e sprarka powinna jednak popracowa
troch w zimowej porze. Jak to robi poszczeglni producenci to w
sumie nie mj interes :) Mam mie sprawn klimatyzacj i szyby bez
'mgy'.

Data: 2013-05-06 15:02:10
Autor: Mirek Ptak
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Dnia 2013-05-06 14:42,  *Artur Malg* napisa, a mnie co podkusio, eby odpisa:
[...]

Znaczy? :)

Data: 2013-05-06 15:12:05
Autor: Artur Malg
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
W dniu 2013-05-06 15:02, Mirek Ptak pisze:
(...)
Ty tak twierdzisz i zupenie nie wiem czemu. Raz, e temperatura w
miecie zazwyczaj sporo wysza (szczeglnie w korku, ze wszystkimi
tego konsekwencjami)

Znaczy? :)

Wysza wilgotno, problemy z wentylacj itd.

Data: 2013-05-06 14:24:45
Autor: DoQ
[...]

Nie wiem czy wiesz, ale jeli masz w miar wiey samochd to sprarka w nim nie jest w ogle odczana.

Pozdr.

Data: 2013-05-06 14:39:27
Autor: Mirek Ptak
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Dnia 2013-05-06 14:24,  *DoQ* napisa, a mnie co podkusio, eby odpisa:

[...]

Nie wiem, ale to by oznaczao, e zamiast kapilary jest jaki zawr rozprajcy, ktry moe si otworzy - problem znika.

Data: 2013-05-06 14:49:17
Autor: DoQ
W dniu 2013-05-06 14:39, Mirek Ptak pisze:
Nie wiem czy wiesz, ale jeli masz w miar wiey samochd to sprarka
w nim nie jest w ogle odczana.
Nie wiem, ale to by oznaczao, e zamiast kapilary jest jaki zawr
rozprajcy, ktry moe si otworzy - problem znika.

Naturalnie, wikszo ukadw ma zawory rozprne zamiast dysz dawicych. Natomiast najnowsze (cho nie tylko) ukady AC maj sprarki o zmiennym wydatku. S takie sterowane sprzgem elektromagnetycznym w kole pasowym i takie ktre pracuj cay czas, ktrych wydatkiem steruje porednio elektromagnes zamontowany w sprarce (najnowsze). W ostatnim przypadku, jeli dojdzie do zatarcia sprarki zerwana zostanie "blokada" na kole pasowym. Po to eby nie rozkraczy si na drodze.

Pozdr.

Data: 2013-05-06 12:04:20
Autor: Myjk
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Mon, 06 May 2013 10:44:51 +0200, Mirek Ptak
Działa, ale nie zawdzięczasz tego sercu klimatyzacji czyli sprężarce i parownikowi, a temu że podnosisz temperaturę, czyli obniżasz wilgotność względną.

Oj, oj. ;P Oczywiście działa to trochę na okrętkę, bo zimne powietrze
najpierw jest nagrzewane od nagrzewnicy silnika, ale dalej to już działa w
klasyczny sposób jakby na dworzu było +40: czyli powietrze jest chłodzone
na parowniku co prowadzi siłą rzeczy do jego osuszenia. W zimie powietrze
jest stosunkowo suche, stąd układ działa całkiem wydajnie i bez nadmiernego
obciążenia w porwónaniu z latem. Dlatego nie ma się co bać używać klimy w
zimie. Tymbardziej, że dywaniki szybciej schną skoro mają gdzie oddawać
wilgoć -- po 30 min. jazdy są już suche i nie trzeba nic wylewać. :P --
Pozdor Myjk

Data: 2013-05-06 12:53:55
Autor: Mirek Ptak
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Dnia 2013-05-06 12:04,  *Myjk* napisa, a mnie co podkusio, eby odpisa:

Dziaa, ale nie zawdziczasz tego sercu klimatyzacji
czyli sprarce i parownikowi, a temu e podnosisz
temperatur, czyli obniasz wilgotno wzgldn.

Oj, oj. ;P Oczywicie dziaa to troch na okrtk, bo zimne powietrze
najpierw jest nagrzewane od nagrzewnicy silnika, ale dalej to ju dziaa w
klasyczny sposb jakby na dworzu byo +40: czyli powietrze jest chodzone
na parowniku co prowadzi si rzeczy do jego osuszenia.

Nie jestem w stanie sobie wyobrazi czego tak zaprojektowanego, ale nawet pomijajc ten szczeg to pamitaj, e parownik to tylko may fragment ukadu klimatyzacji - sprarka, przewody cinieniowe, kapilara, skraplacz - nie da si tego wszystkiego ogrza, zreszt nie ma po co :).

W zimie powietrze
jest stosunkowo suche, std ukad dziaa cakiem wydajnie i bez nadmiernego
obcienia w porwnaniu z latem. Dlatego nie ma si co ba uywa klimy w
zimie. Tymbardziej, e dywaniki szybciej schn skoro maj gdzie oddawa
wilgo -- po 30 min. jazdy s ju suche i nie trzeba nic wylewa. :P

Cakowita zgoda (sam mam wczon klim cay rok), ale jeszcze raz - sprarka i parownik nie susz wtedy - robi to podgrzane powietrze.

Data: 2013-05-06 13:12:48
Autor: Myjk
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Mon, 06 May 2013 12:53:55 +0200, Mirek Ptak
Nie jestem w stanie sobie wyobrazić czegoś tak zaprojektowanego,

To może rozbierz układ -- zobaczysz na własne oczy i nie będziesz musiał
używać wyobraźni. :P

To jest proste jk drut. Powietrze jest pobierane na podszybiu, leci przez
filtr kabinowy dzięki wentylatorowi. Jest rozdzielane i leci na nagrzewnicę
(gdzie zbiera przykładowo 50 stopni), reszta nieogrzana leci do mieszalnika
-- tam wg nastaw kompa/użytkownika czy innych potrzeb jest mieszane w
odpowiednich proporcjach z powietrzem ciepłym, albo jest puszczane bez
ciepłego, albo jest puszczane samo ciepłe itd. Tak wymieszane powietrze
trafia na parownik i jest oziębiane (i tu też osuszane). Wylatuje do kabiny
mając np. 33 stopnie (czyli traci w procesie około 17).
ale nawet pomijając ten szczegół to pamiętaj, że parownik to tylko mały fragment układu klimatyzacji - sprężarka, przewody ciśnieniowe, kapilara, skraplacz - nie da się tego wszystkiego ogrzać, zresztą nie
ma po co :).

No właśnie. Nie ma po co, zatem po co o tym wspominasz?

Całkowita zgoda (sam mam włączoną klimę cały rok), ale jeszcze raz - sprężarka i parownik nie suszą wtedy - robi to podgrzane powietrze.

Podgrzane powietrze to podgrzane i tylko podgrzane -- nadal jest wilgotne
tak samo jak zimne. Później dodatkowo ciepłe powietrze może być osuszone
przez parownik (kosztem utraty części ciepła). Zawsze przy tym procesie
jednak działa kompresor i powietrze jest przepuszczane przez parownik
(zresztą zawsze jest przepuszczane przez parownik tylko ten nie zawsze
"chłodzi").

Że powietrze nie leci zimne to tylko dlatego, że powietrze w zimie jest
suche, a ponadto na parownik trafia bardzo gorące powietrze z nagrzewnicy.
I tak w lato masz zrobić z 32 stopni na zewnąrz przykładowo 15 a w zimie 33
stopnie z 50. Jedno i to samo jak widzisz, zasada jest też taka sama.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-05-06 14:01:04
Autor: Mirek Ptak
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Dnia 2013-05-06 13:12,  *Myjk* napisa, a mnie co podkusio, eby odpisa:
> [...]
>may fragment ukadu klimatyzacji - sprarka, przewody cinieniowe,
>kapilara, skraplacz - nie da si tego wszystkiego ogrza, zreszt nie
No wanie. Nie ma po co, zatem po co o tym wspominasz?

Bo po co osusza bardzo suche powietrze?

>Cakowita zgoda (sam mam wczon klim cay rok), ale jeszcze raz -
>sprarka i parownik nie susz wtedy - robi to podgrzane powietrze.
Podgrzane powietrze to podgrzane i tylko podgrzane -- nadal jest wilgotne
tak samo jak zimne. Pniej dodatkowo ciepe powietrze moe by osuszone

Gdybym by zoliwy to bym Ci do szkoy odesa, tak to tylko poprosz o doczytaniu co to jest wilgotno wzgldna :)

przez parownik (kosztem utraty czci ciepa). Zawsze przy tym procesie
jednak dziaa kompresor i powietrze jest przepuszczane przez parownik
(zreszt zawsze jest przepuszczane przez parownik tylko ten nie zawsze
"chodzi").

e powietrze nie leci zimne to tylko dlatego, e powietrze w zimie jest
suche, a ponadto na parownik trafia bardzo gorce powietrze z nagrzewnicy.

Gdybym si lepiej zna, albo mia czas na research to bym moe goniej zaprotestowa, a tak to tylko poprosz o schemat tak niedorzecznie zbudowanego ukadu klimatyzacji, bo mi si wydaje, e jest albo odwrotnie, albo s to oddzielne ukady (ze schodzonym powietrzem miesza si ciepe z zewntrz lub z nagrzewnicy), bo najpierw grzanie, a potem chodzenie jest zupenie porbanym pomysem od strony energetycznej moim zdaniem.

Data: 2013-05-06 14:12:16
Autor: Miranda Veracruz de la Hoya Cardinal
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Uytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisa w wiadomoci news:51879b83$0$1211$65785112news.neostrada.pl...
> [...]

Gdybym si lepiej zna, albo mia czas na research to bym moe goniej zaprotestowa, a tak to tylko poprosz o schemat tak niedorzecznie zbudowanego ukadu klimatyzacji, bo mi si wydaje, e jest albo odwrotnie, albo s to oddzielne ukady (ze schodzonym powietrzem miesza > si ciepe z zewntrz lub z nagrzewnicy), bo najpierw grzanie, a potem chodzenie jest zupenie porbanym pomysem od strony energetycznej moim zdaniem.

Wanie tak jest w  mazdach, ze wzgldw oszczdnociowych (oszczdzaj na zatrudnianiu lepszych projektantw i na materiaach uywanych do budowy dodatkowego lub rozdzielenia pierwszego ukadu). Wanie dlatego musz stosowa welurowe dywaniki.

--
Miranda

Data: 2013-05-07 08:57:21
Autor: Myjk
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Mon, 06 May 2013 14:01:04 +0200, Mirek Ptak
No właśnie. Nie ma po co, zatem po co o tym wspominasz?
Bo po co osuszać bardzo suche powietrze?

Żeby nie klepać na jałowo, poproszę o (pełne) wartości tego "bardzo suchego
powietrza" (przy założeniu, że znajdujemy się w PL np. w WAW). :P

Gdybym się lepiej znał, albo miał czas na research to bym może głośniej zaprotestował, a tak to tylko poproszę o schemat tak niedorzecznie zbudowanego układu klimatyzacji

Musisz do EPC producenta zerknąć (jeśli masz taką możliwość) i poskładać
całość do kupy z poszczególnych elementów. Ja dostępu do EPC Mazdy (już)
niestety nie posiadam, ale ze 3 lata temu to badałem i tak to wyglądało.
Nigdzie w sieci nie spotkałem się z pełnym schematem klimatyzacja +
ogrzewanie, także tu Ci nie pomogę.

bo najpierw grzanie, a potem chłodzenie jest zupełnie porąbanym pomysłem od strony energetycznej moim zdaniem.

W pewnym sensie tak. Biorąc jednak pod uwagę że silnik tak czy siak ciepło
wydziela i musi zostać odprowadzone, ponadto na zewnątrz jest chłodno i nie
ma problemu z oddawaniem ciepła ze skraplacza, oraz jest możliwość
sterowania temperaturą powietrza jakie dociera do parownika, już takie
strasznie porąbane nie jest. Przecież nie chodzi o to żeby na parownik
puszczać non-stop gorące powietrze, a i można nie "katować" bez sensu
sprężarki.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-05-07 09:47:44
Autor: Mirek Ptak
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Dnia 2013-05-07 08:57,  *Myjk* napisa, a mnie co podkusio, eby odpisa:
Bo po co osusza bardzo suche powietrze?
eby nie klepa na jaowo, poprosz o (pene) wartoci tego "bardzo suchego
powietrza" (przy zaoeniu, e znajdujemy si w PL np. w WAW). :P

To gdzie si znajdujemy nie ma adnego znaczenia :)
Oto przykad, ale najpierw wzr:
f=e/E*100%
f- wilgotno wzgldna
e- cinienie pary wodnej
E- maksymalne cinienie pary wodnej dla danej temperatury

Tabela wartoci E (to s stae dla cinienia normalnego):
t E
40 73,72
35 56,2
30 42,41
25 31,66
20 23,27
15 17,05
10 12,28
5 8,72
0 6,11
-5 4,21
-10 2,68
-15 1,90
-20 1,25
-25 0.8
-30 0,5
-35 0,309
-40 0,185
-45 0.108

Teraz zamy adn zimow pogod -15 i wilgotno okoo 30%
30=e/1,9*100%
e=0,57

Jeli to powietrze ogrzejemy do 20C to mamy taka sytuacj:
f=0,57/23,27*100%
f=2,4%

Cakiem sucho prawda?

No ale moe teraz za pogoda -5C i wilgotno 90%:
90=e/4,21*100%
e=3,789

Przy 20C mamy
f=3,789/23,27*100%
f=16,28%

Cigle dosy sucho, bo optymalne jest okoo 65% przy 20C

Data: 2013-05-09 08:23:41
Autor: Myjk
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Tue, 07 May 2013 09:47:44 +0200, Mirek Ptak
Teraz załóżmy ładną zimową pogodę -15 i wilgotność około 30%
f=2,4%
Całkiem sucho prawda?

Względnie. :P

No ale może teraz zła pogoda -5°C i wilgotność 90%:
Przy 20°C mamy
f=16,28%

Ciągle dosyć sucho, bo optymalne jest około 65% przy 20°C

Ale i tak nawet te 16% wilgotności jest znaczne i będzie powodować
parowanie szyb. Zapominasz także, że przy -15 na zewnątrz w aucie stojącym
pod chmurką masz również -15. Żeby ogrzać wnętrze do optymalnych warunków,
powiedzmy 20 stopni, potrzebujesz podnieść temperaturę powietrza z nawiewów
znacznie ponad 20. Policz więc sobie wilgotność względną dla min. 50 stopni
-- bo i tyle potrafi lecieć z nawiewów przy już rozgrzanym silniku a gdy w
kabinie jeszcze będziesz przymarzać do drążka czy kierownicy. Nadal tak
całkiem sucho? :P Cudów nie ma. Nie skroplisz (nie osuszysz) zimnego powietrza na zimnym
parowniku -- musi być odpowiednia różnica temperatur aby zaszło skroplenie.
Powietrze zimne ma tyle samo wody co to samo powietrze tylko ogrzane. Samo
ogrzanie powietrza go nie wysuszy.

Jeśli twierdzisz, że w zimie osuszanie nie odbywa się za pomocą
klimatyzacji (sprężarka + parownik) to wyjaśnij raz a dobrze jak to się
odbywa.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-05-09 09:20:23
Autor: J.F
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup
[...]

Zalezy. Zasadniczo poki nie ma 100%, to woda sie nie skrapla.
Jaka temperatura bedzie na szybie ... no coz, przy -5C wilgotnosc ciagle 90%.

[...]

Jeszcze bardziej, bo wiesz ile wtedy ta dawka pary da wilgotnosci wzglednej ?

Parowac szyby beda, jak dasz cieply nawiew na dywaniki pelne wody, a na szyby nie.

Cudów nie ma. Nie skroplisz (nie osuszysz) zimnego powietrza na zimnym
parowniku -- musi być odpowiednia różnica temperatur aby zaszło skroplenie.

przy wysokiej wilgotnosci wzglednej nieduza.

Powietrze zimne ma tyle samo wody co to samo powietrze tylko ogrzane.

Chyba ze po drodze przekroczysz 100% i sie skropli

Samo ogrzanie powietrza go nie wysuszy.

Ale zdecydowanie podniesie niechec pary do tworzenia mlgy.

Jeśli twierdzisz, że w zimie osuszanie nie odbywa się za pomocą
klimatyzacji (sprężarka + parownik) to wyjaśnij raz a dobrze jak to się
odbywa.

Tak jak napisal - wystarczy ze zewnetrzne powietrze o malej bezwzglednej zawartosci wody ogrzejesz, i juz sie robi cieple powietrze o tej samej zawartosci wody, ale wzglednej wilgotnosci malej.
A takie powietrze skierowane na zaparowana szybe powoduje odparowanie wody.

J.

Data: 2013-05-09 12:49:28
Autor: Mirek Ptak
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Dnia 2013-05-09 08:23,  *Myjk* napisa, a mnie co podkusio, eby odpisa:
Jeli twierdzisz, e w zimie osuszanie nie odbywa si za pomoc
klimatyzacji (sprarka + parownik) to wyjanij raz a dobrze jak to si
odbywa.

Jarek ju Ci odpisa w zasadzie wszystko to co i ja chciaem napisa.
Dodam tylko, e wilgotno bezwzgldna w powietrzu (bo ta oczywicie w czasie podgrzewania si nie zmienia) w kwestii odparowywania skroplonej pary z szyb nie ma znaczenia - znaczenie ma wilgotno wzgldna, bo jest ona wyznacznikiem tego jak chtnie takie powietrze przyjmie wiksz ilo wody.
Ogrzanie powietrza o kilka stopni ju znacznie uatwia osuszanie szyby, ba nawet zimne (o wilgotnoci mniejszej ni 100%) ale przy duym nadmuchu jest skuteczne, bo cigle dostarcza do powierzchni szyby wiee powietrze z zewntrz, ktre cigle ma ten may margines na dodatkow porcj wody.
Zimnego powietrza nie ma sensu jeszcze bardzie ozibia, bo po pierwsze zimny parownik nie pracuje (zabezpieczenie przeciwzamroeniowe) a jak ju jest ciepy (w takich ukadach klimatyzacji, gdzie parownik jest za nagrzewnic - znalazem taki jeden na wiele przykadw gdzie jest to odwrotnie) to i powietrze jest ciepe i nie ma sensu go dalej osusza, co chyba jest ju oczywiste.

Data: 2013-05-07 10:22:16
Autor: Mirek Ptak
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Dnia 2013-05-07 08:57,  *Myjk* napisa, a mnie co podkusio, eby odpisa:
Nigdzie w sieci nie spotkaem si z penym schematem klimatyzacja +
ogrzewanie, take tu Ci nie pomog.

Popatrzyem z grubsza w kilka miejsc i jakkolwiek nic konkretnego nie znalazem to kilka schematw jest dostpnych:
http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/3456/klimat-w-samochodzie.html
http://www.autometa.com.pl/filtry/filtry.html
http://www.jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=17857
(post w poowie strony)
https://data.epo.org/publication-server/html-document?PN=EP0887214%20EP%200887214&iDocId=4715506
26 to nagrzewnica, 27 parownik
http://www.freepatentsonline.com/6827141-0-large.jpg
82 nagrzewnica, 70 parownik

Ale znalazem te taki:
http://www.n0kfb.org/homepage/amc/tech/heat.gif
to jaki Chrysler

Data: 2013-05-06 10:53:18
Autor: RoMan Mandziejewicz
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Hello Artur,

Chyba w garau.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-05-06 11:16:21
Autor: RoMan Mandziejewicz

Monday, May 6, 2013, 10:56:24 AM, you wrote:

[...]

W jakiej temperaturze? Bo - przypomn - piszemy o zimie.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-05-06 11:20:24
Autor: Myjk
Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
Mon, 6 May 2013 11:16:21 +0200, RoMan Mandziejewicz
W jakiej temperaturze? Bo - przypomnę - piszemy o zimie.

Dla klimatyzacji, a w zasadzie komputera, nie ma znaczenia temperatura na
zewnątrz tylko wewnątrz -- konkretnie liczą się stopnie na parowniku.  Poniżej masz film z YT gdzie demontują deskę (sic!) w M6 żeby dobrać się do
wadliwego (fabrycznie uwalona pewna seria) czujnika AC na parowniku (tam
też zobaczysz w 3 minucie jeśli nie miałeś okazji), który podając złe
parametry doprowadza użytkowników M6 US (w wersjach EU nie ma tego
problemu) do szału wahlując temperaturą powietrza od lodówki do piekarnika:

http://youtu.be/S-eK5fH9f3s

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-05-06 11:28:48
Autor: Myjk
Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
Mon, 6 May 2013 11:20:24 +0200, Myjk
wahlując

No ale panie, <pac!> :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-05-06 13:29:32
Autor: Mirek Ptak
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Dnia 2013-05-06 11:20,  *Myjk* napisa, a mnie co podkusio, eby odpisa:

W jakiej temperaturze? Bo - przypomn - piszemy o zimie.

Dla klimatyzacji, a w zasadzie komputera, nie ma znaczenia temperatura na
zewntrz tylko wewntrz -- konkretnie licz si stopnie na parowniku.

I owszem, ale do czego innego :)

Poniej masz film z YT gdzie demontuj desk (sic!) w M6 eby dobra si do
wadliwego (fabrycznie uwalona pewna seria) czujnika AC na parowniku (tam
te zobaczysz w 3 minucie jeli nie miae okazji), ktry podajc ze
parametry doprowadza uytkownikw M6 US (w wersjach EU nie ma tego
problemu) do szau wahlujc temperatur powietrza od lodwki do piekarnika:

http://youtu.be/S-eK5fH9f3s

Tak to czujnik temperatury dostarczanej do wntrza - z czujnikiem przeciwzamroeniowym ma tyle wsplnego, e mierzy temperatur :)

Data: 2013-05-06 13:33:21
Autor: Myjk
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Mon, 06 May 2013 13:29:32 +0200, Mirek Ptak
Dla klimatyzacji, a w zasadzie komputera, nie ma znaczenia temperatura na
zewnątrz tylko wewnątrz -- konkretnie liczą się stopnie na parowniku.
I owszem, ale do czegoś innego :)

Ale coś chciałeś dodać ponadto? ;P Odnosiłem się do wątpliwości Romana czy
i kiedy jest załączana sprężarka -- a to jest zależne właśnie od
temperatury na parowniku.

W sumie czujników temperatury w systemie automatycznym jest dużo więcej.
Jest w kabinie (czasem nawet 2 lub 3), jest na parowniku, jest przed
parownikiem, przed mieszalnikiem zarówno w kanale ogrzanego jak i
"naturalnego" powietrza, jest czujnik temperatury na zewnątrz, czasem jest
czujnik na podszybiu w środku mierzący nasłonecznienie... To wszystko w
zależności od złożoności układu (najczęściej klasy auta).
Tak to czujnik temperatury dostarczanej do wnętrza - z czujnikiem przeciwzamrożeniowym ma tyle wspólnego, że mierzy temperaturę :)

Mierzy temperaturę w pełnym przedziale, komp czerpie z niego dane nie tylko
w momencie gdy temperatura spada poniżej 4 stopni (choć oczywiście masz
rację, wtedy też, a może przede wszystkim).

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-05-06 11:55:51
Autor: Artur Malg
[...]

Z ca pewnoci ujemnej (na zewntrz). Szczerze napisz, e
nigdy nie sprawdzaem dokadnie jakiej, ale wystarczy mi
np. informacja producenta, e w przypadku zamglenia przedniej
szyby wczy A/C i przeczy nawiew na przedni szyb.
Samo ogrzewanie nie daje rady, a wczenie A/C magicznie
sytuacj rozwizuje.

Data: 2013-05-06 13:50:38
Autor: Mirek Ptak
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Dnia 2013-05-06 11:55,  *Artur Malg* napisa, a mnie co podkusio, eby odpisa:
[...]

Tak - zaatwia to odpowiedni program ukadu klimatyzacji - nie znaczy to, e wcza si sprarka.

Data: 2013-05-06 14:06:44
Autor: Artur Malg
W dniu 2013-05-06 13:50, Mirek Ptak pisze:
[...]

RoMan twierdzi, e: "A osuszanie zima nie dziaa.". Ja twierdz, e
wietnie dziaa przy wczonej klimatyzacji (o niebo lepiej ni
przy wyczonej, czy te w samochodzie bez).

Data: 2013-05-06 14:34:34
Autor: Mirek Ptak
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Dnia 2013-05-06 14:06,  *Artur Malg* napisa, a mnie co podkusio, eby odpisa:

[...]

Podejrzewam skrt mylowy :)
Dziaa i to znacznie lepiej - im zimniej tym lepiej.

Ja twierdz, e
wietnie dziaa przy wczonej klimatyzacji (o niebo lepiej ni
przy wyczonej, czy te w samochodzie bez).

Oczywicie - klimatyzacja to nie tylko chodzenie :)

Data: 2013-05-06 11:58:55
Autor: Maciek
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Dnia Mon, 6 May 2013 11:16:21 +0200, RoMan Mandziejewicz napisa(a):

W jakiej temperaturze? Bo - przypomn - piszemy o zimie.

U mnie w ujemnej osuszanie dziala, choc znacznie zlabiej niz w lecie.

--
Maciek

Karkulowsia zwartusia
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-05-06 10:05:15
Autor: AZ
On 2013-05-06, Maciek <docktor@poczta.onet.pl> wrote:
W jakiej temperaturze? Bo - przypomnę - piszemy o zimie.

U mnie w ujemnej osuszanie dziala, choc znacznie zlabiej niz w lecie.

W lecie Ci szyby paruja?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-05-06 12:04:58
Autor: Myjk
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Mon, 6 May 2013 11:58:55 +0200, Maciek
U mnie w ujemnej osuszanie dziala, choc znacznie zlabiej niz w lecie.

Jak to stwierdzasz? :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-05-06 15:28:49
Autor: Maciek
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Dnia Mon, 6 May 2013 12:04:58 +0200, Myjk napisa(a):

Jak to stwierdzasz? :P

A tak, ze jak wsiadam do samochodu, ktory nocowal przy minus 20 stopniach
pod chmurka, to szyba mam dosc szybko zaparowane. Wlaczam nawiew - nic,
dodaje klime - lepiej, przelaczam znowu na sam nawiem - nic.

Znasz jakas inna metode?

--
Maciek

Karkulowsia zwartusia
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-05-06 15:39:49
Autor: DoQ
W dniu 2013-05-06 15:28, Maciek pisze:
[...]

Szyby masz zaparowane po postoju w temperaturze -20sC?

Data: 2013-05-06 18:08:06
Autor: Maciek
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Dnia Mon, 06 May 2013 15:39:49 +0200, DoQ napisa(a):

Szyby masz zaparowane po postoju w temperaturze -20sC?

Naucz sie czytac ze zrozumieniem - napisalem, ze "dosc szybko zaparowane".
Po tym, jak juz je odskrobiesz z zewnatrz, wsiadziesz i jedziesz. --
Maciek

Karkulowsia zwartusia
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-05-06 18:27:31
Autor: DoQ
W dniu 2013-05-06 18:08, Maciek pisze:
Szyby masz zaparowane po postoju w temperaturze -20sC?
Naucz sie czytac ze zrozumieniem - napisalem, ze "dosc szybko zaparowane".
Po tym, jak juz je odskrobiesz z zewnatrz, wsiadziesz i jedziesz.

To napraw zom ktrym si poruszasz.

Data: 2013-05-06 19:37:32
Autor: Maciek
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Dnia Mon, 06 May 2013 18:27:31 +0200, DoQ napisa(a):

To napraw zom ktrym si poruszasz.

"Zlom" jest calkiem sprawny i napraw nie wymaga.

Pewnie nie slyszales, ze para m.in. z oddechu skrapla sie na lodowatej
szybie...

--
Maciek

Karkulowsia zwartusia
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-05-06 09:18:36
Autor: Wicio
W dniu 2013-05-06 07:23, Myjk pisze:
[...]

Bo gumowe się wyciąga i bagno z nich wylewa. Trolujesz, czy na prawdę wierzysz w co mówisz? Welury wyglądają ładniej, ale nie są praktyczniejsze. Inaczej gumowych by nie było na rynku, bo by się najzwyczajniej nie sprzedawały.

--
*****
Wicio

Data: 2013-05-06 09:30:31
Autor: Myjk
Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkac h?
Mon, 06 May 2013 09:18:36 +0200, Wicio
Bo gumowe się wyciąga i bagno z nich wylewa.

Z materiałowych nie trzeba, bo woda szybko SAMA odparowuje. Pozostały piach
się wytrzepuje albo odkurza. Generalnie na jedno wychodzi, tylko rzadziej
się operuje.

Trolujesz, czy na prawdę wierzysz w co mówisz?

Piszę co widzę. Jeździłem 4 lata z gumowymi w Fabce. Teraz 5 lat jeżdżę w
M6 z dywanami materiałowymi. Stwierdzam, że dywaniki materiałowe są lepsze
od gumowych pod każdym względem -- wytrzymałości również. Moje dywaniki
mają trudne zadanie, bo codziennie 5-6 razy przechodzą cykl nanoszenia
brudu/wody i jakimś cudem dają radę...

Inaczej gumowych by nie było na rynku, bo by się najzwyczajniej nie sprzedawały.

Gumowe są średnio o połowe TAŃSZE, sprawiają wrażenie lepszego rozwiązania
niż materiałowe (jak widać większość myśli że są lepsze), to i są na rynku.
Oryginalne materiałowe (komplet przód+tył) dywany do mojego auta kosztują
130 zł (kiedyś w ASO były po 250 zł, ale model już dwa razy przeterminowany
od tamtego czasu, bo weszła M6 GH a obecnie GJ, to wyprzedają po taniości)
a gumowe 75. Większość ma tylko jeden komplet. Ja też mam jeden komplet i
po pierwszej zimie założyłem, że za 2-3 lata sobie je po prostu wymienię na
nowe po ciągłym używaniu. Wytrzymały 5 lat, też dobrze.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-05-06 09:48:32
Autor: Marcin N
W dniu 2013-05-06 09:30, Myjk pisze:

Ja też mam jeden komplet i
po pierwszej zimie założyłem, że za 2-3 lata sobie je po prostu wymienię na
nowe po ciągłym używaniu. Wytrzymały 5 lat, też dobrze.

Aaa, czyli dasz je żonie, bo się zużyły. Myślałem, że to z miłości, ale ty zwyczajny sobek jesteś.

--
MN

Data: 2013-05-06 09:50:42
Autor: Myjk
Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkac h?
Mon, 06 May 2013 09:48:32 +0200, Marcin N
Aaa, czyli dasz je żonie, bo się zużyły. Myślałem, że to z miłości, ale ty zwyczajny sobek jesteś.

Były już znoszone, nie chciało mi się ich odprowadzać do używalności (prać,
suszyć i odkurzać to co wylizie) i dlatego je wymieniłem. Jak cię to tak
boli że nie poszły na górę śmieci tylko służą dalej, to se weź zabandażuj i
nie truj.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-05-06 14:15:56
Autor: Aleksander

"Myjk" wrote in message news:1c4odzzk95a6.dlgmyjk.org...

Były już znoszone, nie chciało mi się ich odprowadzać do używalności (prać,
suszyć i odkurzać to co wylizie) i dlatego je wymieniłem.

No coś niekonsekwentny jesteś.
Jakie suszyć ? Przecież twierdziłeś, że same błyskawicznie wysychają.

Poza tym widzisz, gumowych nie trzeba prać i odkurzać tego co "wylizie" :P
Generalnie dzięki gumowym dużo prościej utrzymać czystość.

Data: 2013-05-08 00:18:14
Autor: tᴏ
Aleksander wrote:

Poza tym widzisz, gumowych nie trzeba prać i odkurzać tego co "wylizie"
:P Generalnie dzięki gumowym dużo prościej utrzymać czystość.

Z moich doświadczeń wynika, że "welurowe" wystarczy czasem wytrzepać, a gumowe obrastają jakimś błotnistym nalotem, który ciężko zmyć nawet detergentami.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-08 10:50:38
Autor: Maciek
W dniu 2013-05-08 02:18, tᴏ pisze:
Z moich doświadczeń wynika, że "welurowe" wystarczy czasem wytrzepać, a gumowe obrastają jakimś błotnistym nalotem, który ciężko zmyć nawet detergentami.
Nikt nie karze Ci ich myć gąbeczką w umywalce. Na myjni przelatujesz
myjka przy okazji płukania samochodu, na tej samej myjni możesz sobie
też chlapnąć na to "woskiem", to się będą świeciły jak psu ...

Maciek

Data: 2013-05-08 10:52:22
Autor: Maciek
W dniu 2013-05-08 10:50, Maciek pisze:
Nikt nie karze Ci ich myć gąbeczką w umywalce.
O k* ... autopiętno!
każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe,
każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe,
każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe,
każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe, każe,
każe, każe, każe ...

Maciek

Data: 2013-05-08 12:32:17
Autor: tᴏ
Maciek wrote:

Nikt nie karze Ci ich myć gąbeczką w umywalce. Na myjni przelatujesz
myjka przy okazji płukania samochodu, na tej samej myjni możesz sobie
też chlapnąć na to "woskiem", to się będą świeciły jak psu ...

Nie znoszę myjni, najlepsze miejsce, żeby utytłać sobie całe ubranie. Chociaż to się w sumie wpisuje w Wasze przyzwyczajenie do wylewania wody z dywaników etc. Widać jeździcie w jakichś kombinezonach.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-06 09:14:17
Autor: Wicio
[...]

Zależy od tego ile śniegu naniesiesz do auta. Przy częstym wsiadaniu i wysiadaniu na pewno kałuża się zrobi i to nie mała.

--
*****
Wicio

Data: 2013-05-05 22:24:02
Autor: Mumin
[...]

Nie.

No właśnie, tym bardziej że zwykle są "podbite" gumową warstwą żeby nie
przeciekały.

Ok, to wyjaśnijcie mi - co się z tą wodą i błotem dzieje?

--

Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2013-05-05 22:25:48
Autor: DoQ
W dniu 2013-05-05 22:24, Mumin pisze:
To jest jeden z mitów. Jeździłeś kiedykolwiek zimą z dobrymi,
materiałowymi dywanikami?
Nie.

Widać.

No właśnie, tym bardziej że zwykle są "podbite" gumową warstwą żeby nie
przeciekały.
Ok, to wyjaśnijcie mi - co się z tą wodą i błotem dzieje?

Słyszałeś o czymś takim jak proces ewaporacji?

Data: 2013-05-05 22:28:29
Autor: Mumin
W dniu 2013-05-05 22:25, DoQ pisze:
W dniu 2013-05-05 22:24, Mumin pisze:

Słyszałeś o czymś takim jak proces ewaporacji?

A potem wilgoć w aucie i zaparowane szyby, nie mówiąc o gąbce pod nogami.

--

Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2013-05-05 22:30:08
Autor: DoQ
W dniu 2013-05-05 22:28, Mumin pisze:
Słyszałeś o czymś takim jak proces ewaporacji?
A potem wilgoć w aucie i zaparowane szyby, nie mówiąc o gąbce pod nogami.

Serio? A co się dzieje z wodą na dywaniku gumowym? Chyba jej nie wypijasz?

Data: 2013-05-05 22:32:56
Autor: RoMan Mandziejewicz
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Hello DoQ,

Sunday, May 5, 2013, 10:30:08 PM, you wrote:

Syszae o czym takim jak proces ewaporacji?
A potem wilgo w aucie i zaparowane szyby, nie mwic o gbce pod nogami.
Serio? A co si dzieje z wod na dywaniku gumowym? Chyba jej nie wypijasz?

Ja wycigam dywanik z wod i wod wylewam na zewntrz. Nie kady po
wejciu do samochodu przejeda kilkadziesit kilometrw, eby woda
si nie zbieraa tylko zdya wyparowa.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-05-05 20:41:26
Autor: tᴏ
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
RoMan Mandziejewicz wrote:

Ja wyciągam dywanik z wodą i wodę wylewam na zewnątrz.

ROTFL!!!

Problem w tym, że nie każdy jeździ Jelczem w kombinezonie roboczym łącznie z rękawicami.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-05 22:36:45
Autor: DoQ
[...]

Mam ciekawsze zajcia ni wyciganie co kilka kilometrw brudnego dywanika i wylewanie z niego wody. Ale kto co lubi.

Data: 2013-05-06 07:26:22
Autor: Myjk
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Sun, 05 May 2013 22:36:45 +0200, DoQ
Mam ciekawsze zajęcia niż wyciąganie co kilka kilometrów brudnego dywanika i wylewanie z niego wody. Ale kto co lubi.

Pewnie oszczędzają nie tylko na dywanikach, ale także na klimatyzacji --
stąd problemy z wodą w aucie -- i jeszcze pewnie gąbką pędzlują po szybach
żeby coś widzieć... ;P

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-05-06 08:28:09
Autor: DoQ
W dniu 2013-05-06 07:26, Myjk pisze:
[...]

Wypadałoby żeby jeszcze połatali przerdzewiałe podłogi ;)

Pozdr.

Data: 2013-05-05 22:44:07
Autor: Maciek
Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkac h?
W dniu 2013-05-05 22:25, DoQ pisze:
Ok, to wyjaśnijcie mi - co się z tą wodą i błotem dzieje?
Słyszałeś o czymś takim jak proces ewaporacji?
Nie każdy jest przedstawicielem handlowym - ja muszę wodę z samochodu
usuwać osobiście :-> Najczęściej robię to rano, gdy jest w stanie stałym
- biorę gumowy "dywanik" i wywalam z niego zamarzniętą breję. Proste i
skuteczne.

Maciek

Data: 2013-05-05 23:00:24
Autor: DoQ
W dniu 2013-05-05 22:44, Maciek pisze:
[...]

Fantastyczne i bardzo mądre, za to jak wsiadasz to bankowo w samych skarpetkach żeby przypadkiem nie nanieść śniegu który odparuje podczas jazdy.

Data: 2013-05-05 23:02:39
Autor: Maciek
W dniu 2013-05-05 23:00, DoQ pisze:
Fantastyczne i bardzo mądre, za to jak wsiadasz to bankowo w samych skarpetkach żeby przypadkiem nie nanieść śniegu który odparuje podczas jazdy.
Ile Ty spędzasz czasu w samochodzie? Wysiądź z niego czasem.

Maciek

Data: 2013-05-05 23:03:57
Autor: DoQ
W dniu 2013-05-05 23:02, Maciek pisze:
[...]

Czyli jednak jeździsz bez ogrzewania?

Data: 2013-05-06 15:30:48
Autor: h.w.d.p.
Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkac h?
Słyszałeś o czymś takim jak proces ewaporacji?

ja slyszalem o parowaniu blota, nie tylko wody.

Data: 2013-05-06 15:40:42
Autor: DoQ
W dniu 2013-05-06 15:30, h.w.d.p. pisze:
Słyszałeś o czymś takim jak proces ewaporacji?
ja slyszalem o parowaniu blota, nie tylko wody.

Za to o odkurzaczu już nie słyszałeś.

Data: 2013-05-06 00:15:08
Autor: Maciek
Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkac h?
Dnia Sun, 05 May 2013 18:08:32 +0200, DoQ napisa(a):

No wanie, tym bardziej e zwykle s "podbite" gumow warstw eby nie przeciekay.

Zawsze mnie zastanawiala ta sklonnosc niektorych do gumy i filcu :)

--
Maciek

Karkulowsia zwartusia
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-05-05 23:00:06
Autor: LEPEK
Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkac h?
W dniu 2013-05-05 17:49, tᴏ pisze:

To jest jeden z mitów. Jeździłeś kiedykolwiek zimą z dobrymi,
materiałowymi dywanikami?

Roztapiający zimą się śnieg z butów jest dla ciebie mitem? Mieszkasz w Bangladeszu?

Otóż jeździłem.
W zimie w ruchu miejskim woda (z błotem) wsiąka i jest nie do usunięcia, czego skutkiem są parujące szyby, breja pod butami, a z czasem ta breja przelewa się poza te dywaniki. Z gumowych natomiast można wodę i inny syf usunąć bardzo łatwo.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2013-05-05 23:03:11
Autor: DoQ
W dniu 2013-05-05 23:00, LEPEK pisze:
[...]

Następny.. a jak naniesiesz śniegu na gumowy dywanik, włączysz ogrzewanie to woda z tego dywaniku w cudowny sposób nie paruje czy też wsiadasz w skarpetkach?

Data: 2013-05-06 09:30:19
Autor: Mirek Ptak
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Dnia 2013-05-05 23:03,  *DoQ* napisa, a mnie co podkusio, eby odpisa:
Ot jedziem.
W zimie w ruchu miejskim woda (z botem) wsika i jest nie do usunicia,
czego skutkiem s parujce szyby, breja pod butami, a z czasem ta breja
przelewa si poza te dywaniki. Z gumowych natomiast mona wod i inny
syf usun bardzo atwo.

Nastpny.. a jak naniesiesz niegu na gumowy dywanik, wczysz
ogrzewanie to woda z tego dywaniku w cudowny sposb nie paruje czy te
wsiadasz w skarpetkach?

Kwestia powierzchni - na gumowych tworzy si maa kaua i powierzchnia parowania jest bardzo maa w porwnaniu z wochatym dywanikiem.

Data: 2013-05-06 10:03:36
Autor: RoMan Mandziejewicz
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Hello Mirek,

Monday, May 6, 2013, 9:30:19 AM, you wrote:

[...]

Dua powierzchnia parowania oznacza zaparowane dokumentnie szyby.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-05-06 10:11:46
Autor: Myjk
Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
Mon, 6 May 2013 10:03:36 +0200, RoMan Mandziejewicz
Duża powierzchnia parowania oznacza zaparowane dokumentnie szyby.

Chyba w maluchu.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-05-06 17:09:44
Autor: LEPEK
W dniu 2013-05-05 23:03, DoQ pisze:

Następny.. a jak naniesiesz śniegu na gumowy dywanik, włączysz
ogrzewanie to woda z tego dywaniku w cudowny sposób nie paruje czy też
wsiadasz w skarpetkach?

Jestem w stanie wyciągnąć dywanik i wylać wodę poza samochód. Z "materiałowych" nie wyleję.

Pozdr,

Data: 2013-05-06 17:46:17
Autor: J.F
Użytkownik "LEPEK"  napisał w wiadomości
Jestem w stanie wyciągnąć dywanik i wylać wodę poza samochód.

A przy tym zawsze sie okaze ze troche wyleje sie na oryginalna wykladzine :-(

Z  "materiałowych" nie wyleję.

Zazwyczaj nie ma potrzeby.
A jak jest ... wyzymanie wymyslono dawno temu :-)

A jak sie nie da ... to i w samochodzie nie poleci :-)

J.

Data: 2013-05-06 18:40:59
Autor: LEPEK
W dniu 2013-05-06 17:46, J.F pisze:

A przy tym zawsze sie okaze ze troche wyleje sie na oryginalna
wykladzine :-(

Trzeba uważać.

Zazwyczaj nie ma potrzeby.

Raczej możliwości...

A jak jest ... wyzymanie wymyslono dawno temu :-)

Już lecę wyżymać błotniste dywaniki ;)

A jak sie nie da ... to i w samochodzie nie poleci :-)

I ta wilgoć sobie paruje, środek wilgotnieje, szybciej i bardziej śmierdzi, szyby parują...

Pozdr,

Data: 2013-05-06 18:47:45
Autor: DoQ
W dniu 2013-05-06 17:09, LEPEK pisze:
[...]

Aha i robisz to za każdym razem jak tylko wsiądziesz do samochodu?
Aż boję się myśleć jak bardzo można komplikować sobie życie...
Co z resztkami śniegu w protektorach obuwia? Wystawiasz nogę i wybierasz śnieg specjalną szczoteczką?

Data: 2013-05-06 19:25:21
Autor: LEPEK
W dniu 2013-05-06 18:47, DoQ pisze:

Aha i robisz to za każdym razem jak tylko wsiądziesz do samochodu?

Nie, no pewnie że nie za każdym razem - tylko, jak jest dość dużo. A najłatwiej to rano wykruszyć ;)

Aż boję się myśleć jak bardzo można komplikować sobie życie...

Tyle, że widzisz - te komplikacje to jedynie twoje koncepcje.

Co z resztkami śniegu w protektorach obuwia? Wystawiasz nogę i wybierasz
śnieg specjalną szczoteczką?

Przecież w takim przypadku nie miałbym wody na dywanikach.

Pozdr,

Data: 2013-05-06 23:10:58
Autor: DoQ
W dniu 2013-05-06 19:25, LEPEK pisze:
[...]

W takim razie, spróbuj określić jakim cudem ta stojąca podczas jazdy woda na gumowych dywanikach nie powoduje parowania szyb, a nasiąknięty welur już tak? Może jednak jeździsz bez ogrzewania?

Data: 2013-05-07 12:43:05
Autor: Michoo
On 06.05.2013 23:10, DoQ wrote:
W takim razie, spróbuj określić jakim cudem ta stojąca podczas jazdy
woda na gumowych dywanikach nie powoduje parowania szyb, a nasiąknięty
welur już tak?

Bo woda STOI a welur szybko SCHNIE. Pytanie pomocnicze - na czym polega schnięcie?

Jak teraz ustawisz sobie nawiew na nogi (bo zimno) to powietrzem 2x stopni suszysz sobie welur po czym to powietrze wchodzi w kontakt z imną szybą - ja myślisz, po której stronie punktu rosy będzie po ochłodzeniu?

Może jednak jeździsz bez ogrzewania?

Ja jeżdżę z ogrzewaniem a i tak zimą jak wsiadałem rano do samochodu to najpierw przednia szyba była zaparowana - oddech się skraplał. Jak wsiadały 4 osoby to dopóki wóz się trochę nie ogrzał to zaparowane były wszystkie szyby. Ogrzewanie tylnej włączałem zaraz po odpaleniu tak, że zazwyczaj rozgrzewała się wystarczająco zanim zdążyła zaparować.

Michoo

Data: 2013-05-07 17:39:29
Autor: DoQ
W dniu 2013-05-07 12:43, Michoo pisze:
[...]

Ja p...le... bez komentarza.

Data: 2013-05-08 17:53:37
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2013-05-07 17:39, DoQ pisze:
[...]

Hint - powierzchnia parowania. Więc nie p...l tylko pomyśl.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2013-05-08 18:22:08
Autor: DoQ
[...]

To może fani gumowych wkładek, ustalcie jakąś spójną wersję. Dopiero co zeznawaliście, że welur trzyma wilgoć i całą zimę potwornie gnije.

Pozdr.

Data: 2013-05-08 20:46:46
Autor: John Kołalsky
Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <mojnick@onet.pl>

[...]

Więc ... mam w łazience małą matę plastikowo-gumową by po nachlapaniu nie wywinąć orła. Że kąpiąc się wieczorem zwykle niczego mi więcej nie potrzeba to zostawiam wszystko zachlapane. Rano, wszędzie wokół sucho, ale ... niech tylko wdepnę w matę w skarpetkach.

Data: 2013-05-07 18:57:32
Autor: LEPEK
W dniu 2013-05-06 23:10, DoQ pisze:

W takim razie, spróbuj określić jakim cudem ta stojąca podczas jazdy
woda na gumowych dywanikach nie powoduje parowania szyb, a nasiąknięty
welur już tak?

Bo jak wody się nazbiera, to przy okazji mogę ją wylać, a z welurowego nie da się.
Dzięki temu tej wody jest zwykle mniej.

Pozdr,

Data: 2013-05-07 19:28:08
Autor: J.F
[...]

Zakladajac jednak ze wody nie wylewasz zima po kazdej jezdzie, to zazwyczaj jest jej tyle samo,  a tylko z rzadka mniej.

J.

Data: 2013-05-06 07:42:07
Autor: Myjk
Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkac h?
Sun, 05 May 2013 23:00:06 +0200, LEPEK
W zimie w ruchu miejskim woda (z błotem) wsiąka i jest nie do usunięcia, czego skutkiem są parujące szyby, breja pod butami, a z czasem ta breja przelewa się poza te dywaniki.

Musiałeś mieć jakieś strasznie badziewne dywaniki. Moje są bardzo gęste (co
uniemożliwia brudowi wnikanie) i obszyte "rynienką" (więc nic się z nich
nie wylewa nawet jak wlejesz 3 szklanki wody). Prałem je raz (!) (bo tylko
raz o pranie się prosiły) w ciągu 5 lat użytkowania -- wyssałem pół
odkurzacza wody z leżącego dywanika. Siłą rzeczy nic nie przesiąga przez
spód (bo są uszczelnione). Co więcej, woda rozpływa się nitkach i paruje
dużo szybciej. Kurs 20km i dywany suche.

Po zakupie auta miałem plan dokupić sobie gumowe wkładki na zimę
(oryginalnnie były materiałowe), potem zapomniałem o tym przez pierwszy
sezon (a może podświadomie nie chciałem śmierdzącej gumy) i zobaczyłem, że
jest z materiałami dużo lepiej niż ze smierdzącą, oblesną gumą -- i tak już
pozostało. Przy czym warunki mam bardzo trudne -- ziemia/piasek (i siłą
rzeczy błoto czasem) pod domem.

Także to o czym piszesz, to dla mnie jakaś abstrakcja.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-05-06 17:17:00
Autor: LEPEK
W dniu 2013-05-06 07:42, Myjk pisze:

Musiałeś mieć jakieś strasznie badziewne dywaniki.

Firmowe w Corolli. Używałem przez ponad dziesięć sezonów (kierowcy krócej, bo się szybciej zużył).

Moje są bardzo gęste (co
uniemożliwia brudowi wnikanie) i obszyte "rynienką" (więc nic się z nich
nie wylewa nawet jak wlejesz 3 szklanki wody).

W moich rynienek nie było - fakt.

[...]

O, to fakt - nabyłem raz najtańszy, jaki był w Norauto - dobrze, że sprzedałem po dwóch tygodniach samochód, bo smród był straszny ;)

Także to o czym piszesz, to dla mnie jakaś abstrakcja.

Widać wszystko zależy od dywanika - moje jakościowo były bardzo OK, ale model zdecydowanie "letni" - bez rynienek (choć od spodu jakaś guma chropowata była). Drugi biegun, to takie marketowe szmatki - po jednym sezonie są do wywalenia.

Pozdr,

Data: 2013-05-06 17:56:25
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
[...]

Daj jakieś foto dla zobrazowania.

Data: 2013-05-07 08:57:23
Autor: Myjk
Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkac h?
Mon, 06 May 2013 17:56:25 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
Daj jakieś foto dla zobrazowania.

Jak wlewam 3 szklanki wody na mój dywanik? Może się pokuszę o nagranie :P
Same dywany wyglądają tak: http://allegro.pl/i3142773298.html

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-05-07 16:46:58
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2013-05-07 08:57, Myjk pisze:
[...]

O tę "rynienkę" mi chodziło. A w sumie to zastanawiałem się, o co Tobie chodziło... a to zwykłe obszycie jest. :P

Data: 2013-05-09 14:19:07
Autor: Irokez
W dniu 2013-05-05 16:18, Mumin pisze:

[...]

Też tak myślałem kiedyś, dopuki nie kupiłem auta z niemiec z oryginalnymi dywanikami (zanim zajumał je handlarzyna).
3 lata we włoskim bolidzie, potem kupiłem japońca też w De i teraz 3 rok oryginalne w Ave.
Nie ma jakiegokolwiek porównania do tych pseudo hiper-super-grubych tanich szmat z aledrogo. Jak ktoś ma tylko z takimi szmatami do czynienia to się nie dziwię że woli gumowe.

Na gumy już nie patrzę. Ani to piękne, parowało chyba bardziej. A to niby wyciąganie aby odlać wodę - jak się nie wywinie przy tej czynności i nie walnie całego syfu w tapicerkę to dobrze.

--
Irokez

Data: 2013-05-05 12:25:43
Autor: scobowski
W dniu 2013-05-05 03:13, Jasio pisze:
[...]

"Z katalogu" pewnie bym wybrał inne - ale na rynku wtórnym samochód kupuje się wg. stanu technicznego, a nie wyglądu.

Ale i tak zawiścisz? ;)

Data: 2013-05-05 13:08:17
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2013-05-05 12:25, scobowski pisze:
[...]

Nie stać go na jasną tapicerkę i dorabia ideologię. :P

Data: 2013-05-05 09:30:24
Autor: megrimsNO@interia.pl
On 05/05/2013 01:01 AM, scobowski wrote:
Bo mi się zachciało posprzątać, nie czekając na kolejkę w mojej
"ulubionej" myjni:

http://scob.pl/e-ni/wp-content/uploads/2013/05/2013-04-28-18.17.17.jpg

Ktoś się jeszcze pochwali (nie)porządkiem?

Tak może być?
http://imageshack.us/a/img855/6554/img4419aw.jpg

Data: 2013-05-05 12:23:25
Autor: DoQ
W dniu 2013-05-05 09:30, megrimsNO@interia.pl pisze:
http://scob.pl/e-ni/wp-content/uploads/2013/05/2013-04-28-18.17.17.jpg
Ktoś się jeszcze pochwali (nie)porządkiem?
Tak może być?
http://imageshack.us/a/img855/6554/img4419aw.jpg

Nie pokazałeś dywaników, a tam pewnie słoma i chlew!!

Pozdr.

Data: 2013-05-05 13:50:59
Autor: megrimsNO@interia.pl
On 05/05/2013 12:23 PM, DoQ wrote:
[...]

Nie pamiętam, abym Ciebie gdzieś podwoził ;)

Data: 2013-05-05 16:17:37
Autor: DoQ
W dniu 2013-05-05 13:50, megrimsNO@interia.pl pisze:
Nie pokazałeś dywaników, a tam pewnie słoma i chlew!!
Nie pamiętam, abym Ciebie gdzieś podwoził ;)

Ja też, bo w życiu nie wsiadłbym do takiego chlewu! :)

Pozdr.

Data: 2013-05-05 15:26:25
Autor: tᴏ
DoQ wrote:

Ja też, bo w życiu nie wsiadłbym do takiego chlewu! :)

Słusznie. Podobno megrims wozi wurst szejsetą. :/

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-05 17:55:57
Autor: megrimsNO@interia.pl
On 05/05/2013 05:26 PM, tᴏ wrote:
DoQ wrote:

Ja też, bo w życiu nie wsiadłbym do takiego chlewu! :)

Słusznie. Podobno megrims wozi wurst szejsetą. :/

no kto to widział

Data: 2013-05-05 18:06:09
Autor: DoQ
W dniu 2013-05-05 17:26, tᴏ pisze:
Ja też, bo w życiu nie wsiadłbym do takiego chlewu! :)
Słusznie. Podobno megrims wozi wurst szejsetą. :/

W Ustrzykach mówią, że megrims jest serowarem i ma mini wędzarnie w bagażniku.

Pozdr.

Data: 2013-05-05 12:24:48
Autor: scobowski
[...]

o! też jesteś homo? ;)

Data: 2013-05-05 14:59:37
Autor: J.F.
Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkac h?
Dnia Sun, 05 May 2013 09:30:24 +0200, megrimsNO@interia.pl napisa(a):
Tak moe by?
http://imageshack.us/a/img855/6554/img4419aw.jpg

Schowek, pokaz co w schowku :-)

P.S. Auto zarejestrowane na 5 osob ? J.

Data: 2013-05-05 20:03:18
Autor: hisjusz
[...]

Zawsze coś na grubo zapodasz. Piękne wnętrze.

Data: 2013-05-05 15:02:07
Autor: J.F.
Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
Dnia Sun, 05 May 2013 01:01:45 +0200, scobowski napisa(a):
Bo mi si zachciao posprzta, nie czekajc na kolejk w mojej

Auto sluzy do jezdzenia, a nie do sprzatania :-)

http://scob.pl/e-ni/wp-content/uploads/2013/05/2013-04-28-18.17.17.jpg
Kto si jeszcze pochwali (nie)porzdkiem?

Fuj, bogata skora i ohydny gumowy ... no przeciez nie dywanik :-)

A tak po prawdzie - to jak ktos turystyke lubi, to trudno utrzymac
czystosc w samochodzie, wczoraj pogoda byla ladna, ale i tak blota
nanioslem :-(

J.

Data: 2013-05-05 18:45:26
Autor: ddddddd
W dniu 2013-05-05 15:02, J.F. pisze:
[...]

a ja mylaem e tylko ja taki syf robi jak do pracy jed i tylko moje dzieci brudz (bo nie ka im butw zmienia wsiadajc do auta i nie maj zakazu jedzenia ;)

Lukasz

Data: 2013-05-06 07:44:54
Autor: Myjk
Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
Sun, 5 May 2013 15:02:07 +0200, J.F.
Bo mi się zachciało posprzątać, nie czekając na kolejkę w mojej

Auto sluzy do jezdzenia, a nie do sprzatania :-)

Właśnie w tym roku pobiłem swój rekord. 6 miesięcy bez ruszenia szmatką czy
odkurzaczem (tylko z wierzchu regularnie co tydzień zmywałem sól i brud).
Na początku kwietnia wyczyściłem, zmieniłem dywany na nowe i miałem prawie
nowy samochód. ;))

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-05-05 15:29:59
Autor: 4cx1000
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
Auto nie muzeum, nie ogldaniu suy.

Data: 2013-05-06 09:27:30
Autor: Wicio
W dniu 2013-05-05 15:29, 4cx1000 pisze:
Auto nie muzeum, nie ogldaniu suy.

Buty te nie muzeum i nie ogldaniu su a brudne wiadcz o wacicielu.

--
*****
Wicio

Data: 2013-05-06 17:20:14
Autor: LEPEK
Topic z dupy: sprztacie czasem w autkach?
W dniu 2013-05-05 15:29, 4cx1000 pisze:
Auto nie muzeum, nie ogldaniu suy.

Kolega mawia - samochd suy do jedenia, nie do sprztania.
Utrzymanie jako takiego porzdku - owszem. Ale rytualne cotygodniowe wylizywanie? Mam co robi w yciu ;)

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdaski

Data: 2013-05-06 18:51:02
Autor: DoQ
W dniu 2013-05-06 17:20, LEPEK pisze:

Auto nie muzeum, nie ogldaniu suy.
Kolega mawia - samochd suy do jedenia, nie do sprztania.
Utrzymanie jako takiego porzdku - owszem. Ale rytualne cotygodniowe
wylizywanie? Mam co robi w yciu ;)

Za to rytualne wylewanie wody z gumowych dywanikw to jest to!

Data: 2013-05-06 19:28:28
Autor: LEPEK
W dniu 2013-05-06 18:51, DoQ pisze:

Za to rytualne wylewanie wody z gumowych dywanikw to jest to!

Ale jakie rytualne? Wylewam (bd wysypuj ld) jak si troch nagromadzi. Nie jestem pedantem, ale te nie lubi np. mokrych nogawek spodni.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdaski

Data: 2013-05-07 16:55:06
Autor: Marcin N
[...]

Ty widzisz, co narobiłeś?
W tym wątku trwa już regularna bitwa między zwolennikami różnych typów dywaników. Tylko patrzeć, jak powstanie partia welurowa i jej gumowa opozycja.

To się musi skończyć skandalem politycznym...

;)

--
MN

Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?