Tor w Pruszkowie dla wszystkich!

Data: 2009-12-03 10:50:59
Autor: Alfer_z_pracy
Tor w Pruszkowie dla wszystkich!
Zapewne znajdą się zainteresowani, wklejam treść mejla:
===================
Witam Panie Krzysztofie
Kiedyś zainteresował się Pan jazdą na naszym torze kolarskim w Pruszkowie. Teraz jest to już w pełni możliwe.

Tor kolarski BGŻ Arena otwarty dla wszystkich
Zapraszamy wszystkich kolarzy - zawodników i amatorów - na tor kolarski BGŻ Arena w Pruszkowie, ul. Andrzeja 1! Jedyną rzeczą której potrzeba, by móc tutaj jeździć, jest własny kask, bo rowery z tzw. ostrym kołem możemy wypożyczyć.

Osoby indywidualne zapraszamy w soboty i niedziele, w godzinach 10-12 i 12-14. Z uwagi na to, że już jest wielu chętnych, bardzo prosimy o wcześniejsze zapisy - tel. 602394385 (Jurek Brodawka) . Godzina jazdy na rowerze - własnym (czystym i z ostrym kołem) lub wypożyczonym z BGŻ Arena - kosztuje 40 złotych.

Zapraszamy także grupy zorganizowane, firmy, agencje eventowe, etc. Dla Państwa możemy zorganizować trening a nawet imprezę połączoną z jazdą po torze, w innym terminie.

Wszystkim nasz instruktor udzieli niezbędnych informacji, jak należy jeździć, by zachować  bezpieczeństwo własne i innych.

Więcej informacji w BGŻ Arena, tel. (022) 4303414.
Pozdrawiam, Andrzej Chyliński
===================

Pzdr
A.

Data: 2009-12-03 11:38:44
Autor: BoDro
"Alfer_z_pracy" napisał:

Godzina jazdy na rowerze - własnym (czystym i z ostrym kołem)...

no że wymagają, by rower był czysty, to ja rozumiem... Nikt nie lubi, jak mu
goście ładują się na perskie dywany w uświnionych buciorach... Ale dlaczego
tylko ostrokołowcy? To dyskryminacja  :-)

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-12-03 12:45:00
Autor: ikov
BoDro pisze:
"Alfer_z_pracy" napisał:

[...]

Downhillowcy z własnym sprzętem też chcą, w zamian torowcom i OK proponują singletracki na 45stopniowych zjazdach  :)
--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

--
^^^
Szanowny Bogdanie - delimiter wygląda tak jak powyżej - dwa myślniki i spacja a nie odwrotnie. Skonfiguruj tego outlooka...

Data: 2009-12-03 20:07:08
Autor: Wooyek

http://www.pinkbike.com/video/92695/

Data: 2009-12-03 21:37:03
Autor: Adrian S.
BoDro wrote:

"Alfer_z_pracy" napisał:

[...]

 też się temu dziwię, rozumiem że mogą wpuszczać tylko ze slickami ale z tym
OK to dziwne. Może chodzi o to, żeby "przypadkiem" nie chamować z
poślizgiem?

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-12-03 21:39:04
Autor: Wooyek
Tor w Pruszkowie dla wszystkich!
nie chamować z poślizgiem?

Fakt, to by było hamskie.

Data: 2009-12-04 08:47:09
Autor: Adrian S.
Tor w Pruszkowie dla wszystkich!
nospam wrote:

nie chamować z poślizgiem?

Fakt, to by było hamskie.

wybaczcie, rzadko mi się zdarza ale...

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-12-06 12:37:03
Autor: m
Tor w Pruszkowie dla wszystkich!
Ale dlaczego
tylko ostrokołowcy? To dyskryminacja  :-)

Tor w Pruszkowie jest nowy, jeżdżenie tam wymaga szacunku dla obiektu, który
jest jedynym takim obiektem w Polsce. Jazda po deskach jest do opanowania,
jednak szczególnie ludzie bez doświadczeń w "szosie" są narażeni na bolesne
upadki w chwili dekoncentracji. Oprócz kolarza cierpieć może także nawierzchnia
toru-dlatego zaleca się używanie podstawionych rowerów, lub własnych rowerów
torowych. Nie ma różnicy w cenie.  Co do nawierzchni : jeśli amatorzy w kilku
miejscach nadgryzą cenny tor - skończy się dostęp.

Jazda na rowerach z hamulcem jest zakazana zwyczajowo i nie należy temu się
dziwić, warunkowo dopuszczane są rowery czasowe z ostrym kołem, ale trzeba w
takiej sytuacji otrzymać zgodę. I oczywiście nie wolno używać hamulców. Używanie hamulca prawie od razu kończy się uślizgiem koła, odjęcie mocy na
skosie też może doprowadzić do uślizgu i upadku. Jazda z wolnobiegiem pomiędzy
rowerami z ostrym jest niebezpieczna bo nawet chwila odpuszczenia oznacza
problem dla kogoś na ostrym z tyłu.  Na drewnie w rowerze torowym skid (uślizg
tyłu) uniemożliwia raptowną zmianę prędkości, na łuku oznacza upadek.

Prędkości na torze są dość duże, nawet niegroźny upadek drze ubranie, oprócz
siniaka pozostaje starcie, prawie oparzenie. Dlatego warto zapoznać się z
uwagami gospodarzy, i innych jeżdżących.  Ogólnie zasady dla osoby nowej na torze: 1) powolna rozgrzewka po płaskim obwodzie, dobrych kilka minut.
2) wyrobienie w tym czasie nawyku oglądania prawej strony, i obserwowania innych
na torze ( ruch na torze jest jakby angielski - prawa jest szybka, wolniejszy
jedzie dołem,lewą)  3) jazda "prostoliniowa" żadnego myszkowania, spokojna zmiana kierunku. ( uślizg
kół, inni zawodnicy)
4) ciągłe napieranie na pedały w zakręcie

5) osoby, które nigdy nie jeździły na wąskich gumach - proponuję pojeździć z
chociaż z godzinę na pożyczonej szosówce, przed przyjazdem na tor  tak by
przyzwyczaić się do innej pozycji, balansu, chwytu. 6) dobrze jest rozpocząć zabawę w tor w Żyrardowie, ale to dopiero chyba na
wiosnę. Beton nie jest śliski. I budzi większy respekt od desek. Deski dopiero
po upadku "zabolą".

To tyle, mam nadzieję, że konstruktywnie.

Pozdrawiam --

Data: 2009-12-03 18:51:45
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Ja bym się wybrał z Krakowa do zgnilizny.
:>

zyga
--
-- force -- nodeps -- all