Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Tor w Pruszkowie - smutny koniec?

Tor w Pruszkowie - smutny koniec?

Data: 2011-02-22 18:44:08
Autor: Wojtek Sobociński
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
http://www.tinyurl.pl?YBJ45hke

Ręce opadaj±...

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Le¶na

Data: 2011-02-22 18:00:39
Autor: piecia aka dracorp
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
Dnia Tue, 22 Feb 2011 18:44:08 +0100, Wojtek Sobociński napisał(a):

http://www.tinyurl.pl?YBJ45hke

Ręce opadaj±...
A tam opadaj±. Fakt że nieudolnie to poprowadzone. Swoj± drog± amatorzy mieli wstęp na ten tor?

Swoj± drog± czytam jak to trener narzeka że niska temp. na torze, to teraz dla odmiany może na ¶wieżym powietrzu potrenować.

Jakby kogo¶ interesowało to poniżej dodatkowe linki:
<http://www.onet.tv/tor-gwozdziem-do-trumny-pzkol,8708941,2,klip.html#>
<http://www.eurosport.pl/kolarstwo/92-miliony-w-bloto_sto2671758/
story.shtml>

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2011-02-22 11:25:18
Autor: ArteQ
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
A tam opadaj . Fakt e nieudolnie to poprowadzone. Swoj drog amatorzy
mieli wst p na ten tor?

Tak, bez żadnego problemu.
Wystarczyło zadzwonić i sobie termin zarezerwować. Przemiły pan
Brodawka wszystko przygotowywał, więc jak przyjeżdżałe¶ to
przygotowany rower już na ciebie czekał, dopasowany pod wzrost, system
pedałów, można było sobie pogadać itd.. Sama jazda po torze to też
niezły fun - choć na pocz±tku jest do¶ć straszno i strachliwo ;-)
Naprawdę przykro czytać, że taki rewelacyjny obiekt niszczeje.

--
ArteQ

Data: 2011-02-23 09:47:57
Autor: Rafał Muszczynko
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
ArteQ <arteeeeq@gmail.com> napisał(a):
> A tam opadaj . Fakt e nieudolnie to poprowadzone. Swoj drog amatorzy
> mieli wst p na ten tor?

Tak, bez =BFadnego problemu.

Pod jednym wszakże warunkiem - że chcesz po nim jeĽdzić na OK, które u nich
wypożyczysz. Innych rowerów nie wpuszczaj±, nawet jakby miały odpowiednie gumy
i wyposażenie by sosenki nie zniszczyć. Ja np chętnie bym spróbował pod dachem w ciepełku ile pojedzie mój poziom w
takich sterylnych warunkach. Może jaki¶ zlot by się zrobiło, albo wy¶cigi
poziomów. Generalnie mieliby kasy za wynajem na jakie¶ pół dnia, bo jakby się
towarzystwo zjechało z połowy Polski, to by nie chcieli po godzinie wracać.

A tak, to jeĽdzili¶my w Żyrardowie.


--


Data: 2011-02-23 05:21:59
Autor: ArteQ
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
Pod jednym wszak e warunkiem - e chcesz po nim je dzi na OK, kt re u nich
wypo yczysz. Innych rower w nie wpuszczaj , nawet jakby mia y odpowiednie gumy
i wyposa enie by sosenki nie zniszczy .

Po pierwsze to wypożyczenie tego OK na miejscu jest wliczone w cenę,
więc tragedii nie widzę.

Po drugie możesz przyjechać na własnym OK je¶li masz tak± fantazję.

A po trzecie wymóg OK jest po to żeby¶ sobie (i przy okazji innym)
krzywdy nie zrobił, a nie z obawy o sosenkę. Ani trochę się nie
dziwię, że was na poziomach na ten tor nie wpu¶cili, szczególnie
bior±c pod uwagę konstrukcję niektórych takich rowerów :-)

--
ArteQ

Data: 2011-02-23 13:33:23
Autor: Jan Srzednicki
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
On 2011-02-23, ArteQ wrote:
Pod jednym wszak e warunkiem - e chcesz po nim je dzi na OK, kt re u nich
wypo yczysz. Innych rower w nie wpuszczaj , nawet jakby mia y odpowiednie gumy
i wyposa enie by sosenki nie zniszczy .

Po pierwsze to wypoĹĽyczenie tego OK na miejscu jest wliczone w cenÄ™,
więc tragedii nie widzę.

Po drugie możesz przyjechać na własnym OK jeśli masz taką fantazję.

A po trzecie wymĂłg OK jest po to ĹĽebyĹ› sobie (i przy okazji innym)
krzywdy nie zrobił, a nie z obawy o sosenkę. Ani trochę się nie
dziwię, że was na poziomach na ten tor nie wpuścili, szczególnie
biorÄ…c pod uwagÄ™ konstrukcjÄ™ niektĂłrych takich rowerĂłw :-)

Jaaaasne. Bo dla amatora przyzwyczajonego do swojego roweru, pionowego
czy poziomego, na pewno najbezpieczniejsza będzie jazda na OK z
geometrią, z którą nie miał nigdy w życiu do czynienia.

I jakie to straszliwe niebezpieczeństwo zagraża ludziom na poziomkach o
owych przeraĹĽajÄ…cych konstrukcjach szczegĂłlnych?

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2011-02-23 14:44:57
Autor: ArteQ
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
Jaaaasne. Bo dla amatora przyzwyczajonego do swojego roweru, pionowego
czy poziomego, na pewno najbezpieczniejsza będzie jazda na OK z
geometri±, z któr± nie miał nigdy w życiu do czynienia.

Tak, bo OK wymaga ci±głego kręcenia i naciskania na pedały. Na rowerze z
wolnobiegiem zaraz by komu¶ przyszło do głowy żeby przestać kręcić, albo
pojechać kawałek sił± rozpędu. Wtedy z toru zleci.

I jakie to straszliwe niebezpieczeństwo zagraża ludziom na poziomkach o
owych przerażaj±cych konstrukcjach szczególnych?

Pozwole sobie zareklamować stronę Raffiego, patrz zdjęcie na samym dole:
http://rafal.muszczynko.pl/index.php/rowery/mybikes/64-poziom1

Serio nie widzisz żadnego zagrożenia w rowerze, który zaczyna się wielkim,
niczym nieosłoniętym blatem? My¶lisz, że fajnie by było się na taki blat
nadziać? Dodatkowo ma kierownicę zamontowan± bardzo nisko, pod fotelem, i aż
się prosi żeby zaczepić ni± o stromo pochylony tor (hint: z tego powodu w
rowerach torowych suporty s± wyżej niż w zwykłych szosówkach).

--
ArteQ

Data: 2011-02-23 14:01:28
Autor: Jan Srzednicki
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
On 2011-02-23, ArteQ wrote:
Jaaaasne. Bo dla amatora przyzwyczajonego do swojego roweru, pionowego
czy poziomego, na pewno najbezpieczniejsza będzie jazda na OK z
geometrią, z którą nie miał nigdy w życiu do czynienia.

Tak, bo OK wymaga ciągłego kręcenia i naciskania na pedały. Na rowerze z
wolnobiegiem zaraz by komuś przyszło do głowy żeby przestać kręcić, albo
pojechać kawałek siłą rozpędu. Wtedy z toru zleci.

Interesujące. Sugerujesz, że na OK nie da się zwolnić, bo magiczna siła
tego wynalazku powoduje, że biedny delikwent musi pedałować aż padnie na
zawał?

I jakie to straszliwe niebezpieczeństwo zagraża ludziom na poziomkach o
owych przeraĹĽajÄ…cych konstrukcjach szczegĂłlnych?

Pozwole sobie zareklamować stronę Raffiego, patrz zdjęcie na samym dole:
http://rafal.muszczynko.pl/index.php/rowery/mybikes/64-poziom1

Serio nie widzisz ĹĽadnego zagroĹĽenia w rowerze, ktĂłry zaczyna siÄ™ wielkim,
niczym nieosłoniętym blatem? Myślisz, że fajnie by było się na taki blat
nadziać?

Myślę, że nadziać się cokolwiek rozpędzonego na torze nie jest fajnie.

Dodatkowo ma kierownicÄ™ zamontowanÄ… bardzo nisko, pod fotelem, i aĹĽ
się prosi żeby zaczepić nią o stromo pochylony tor (hint: z tego
powodu w rowerach torowych suporty są wyżej niż w zwykłych
szosĂłwkach).

Cóż, może taka kierownica przy niskim rowerze faktycznie jest problemem.
Ale jest masa poziomek, ktĂłre nie majÄ… takiej konstrukcji.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2011-02-23 14:41:10
Autor: Franc
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
Serio nie widzisz żadnego zagrożenia w rowerze, który zaczyna się wielkim,
niczym nieosłoniętym blatem? My¶lisz, że fajnie by było się na taki blat
nadziać? Dodatkowo ma kierownicę zamontowan± bardzo nisko, pod fotelem, i aż
się prosi żeby zaczepić ni± o stromo pochylony tor (hint: z tego powodu w
rowerach torowych suporty s± wyżej niż w zwykłych szosówkach).



Widać zagrożenie w wielkim wysuniętym blacie, dlatego we wszelkich zawodach
organizowanych pod auspicjami IHPVA (International Human Powerde Vehicule
Association) jest warunek, że rower żeby być dopuszczony do wy¶cigu musi mieć
osłonę na blat. Obowi±zkowo i nieodwołalnie. Nasze Poziome spotkanie w
Żyrardowie było nieoficjalne i for fun, więc osłon nie było (u niektórych, bo
ja mam). Jak by trzeba było robić imprezę na poważnie, to tak samo, osłony by
były i koniec.
Kierownica USS u Raffiego nie kolidowała nigdy z torem, bo przecież zawsze się
jedzie prostopadle do powierzchni toru, niezależnie jak bardzo jest on
pochylony :).
Byłem osobi¶cie z moim poprzednim rowerkiem IMK Nr5 (SWB, USS z pełn±
amortyzacj± jak rower Raffiego ale z wielkimi luzami w zawieszeniu) w 2001 na
pierwszym Bent Over Bordeaux - spotkaniu poziomych rowerzystów na drewnianym,
krytym torze w Bordeaux we Francji. Spotkania odbywaj± się do dzi¶. Tam, nikt
nie płacze, że musz± być wył±cznie nienormalne rowery i do tego OK.
Pzdrw

Franc "Rowery Poziome Rule"
--
niczym niewyróżniaj±cy się IMK P7
szary Modus z D4F
zielona xantia kombi 2.0Hdi

--


Data: 2011-02-23 14:47:43
Autor: Coaster
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
On 2/23/11 2:44 PM, ArteQ wrote:
Jaaaasne. Bo dla amatora przyzwyczajonego do swojego roweru, pionowego
czy poziomego, na pewno najbezpieczniejsza będzie jazda na OK z
geometri±, z któr± nie miał nigdy w życiu do czynienia.

Tak, bo OK wymaga ci±głego kręcenia i naciskania na pedały. Na rowerze z
wolnobiegiem zaraz by komu¶ przyszło do głowy żeby przestać kręcić, albo
pojechać kawałek sił± rozpędu. Wtedy z toru zleci.

I jakie to straszliwe niebezpieczeństwo zagraża ludziom na poziomkach o
owych przerażaj±cych konstrukcjach szczególnych?

Pozwole sobie zareklamować stronę Raffiego, patrz zdjęcie na samym dole:
http://rafal.muszczynko.pl/index.php/rowery/mybikes/64-poziom1

Serio nie widzisz żadnego zagrożenia w rowerze, który zaczyna się wielkim,
niczym nieosłoniętym blatem? My¶lisz, że fajnie by było się na taki blat
nadziać? Dodatkowo ma kierownicę zamontowan± bardzo nisko, pod fotelem, i aż
się prosi żeby zaczepić ni± o stromo pochylony tor (hint: z tego powodu w
rowerach torowych suporty s± wyżej niż w zwykłych szosówkach).


Przestan, Jan ma za soba wieleset godzin jazdy na torze i wie lepiej! ;-)

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"A properly shaped leather saddle is an excellent
choice for the high-mileage rider who doesn't mind
the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2011-02-23 13:56:05
Autor: Jan Srzednicki
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
On 2011-02-23, Coaster wrote:
Serio nie widzisz ĹĽadnego zagroĹĽenia w rowerze, ktĂłry zaczyna siÄ™ wielkim,
niczym nieosłoniętym blatem? Myślisz, że fajnie by było się na taki blat
nadziać? Dodatkowo ma kierownicę zamontowaną bardzo nisko, pod fotelem, i aż
się prosi żeby zaczepić nią o stromo pochylony tor (hint: z tego powodu w
rowerach torowych suporty są wyżej niż w zwykłych szosówkach).


Przestan, Jan ma za soba wieleset godzin jazdy na torze i wie lepiej! ;-)

Nie powinieneś odpowietrzyć sobie hamulców w dużym fiacie?

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2011-02-23 15:52:12
Autor: Coaster
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
On 2/23/11 2:56 PM, Jan Srzednicki wrote:
On 2011-02-23, Coaster wrote:
Serio nie widzisz ĹĽadnego zagroĹĽenia w rowerze, ktĂłry zaczyna siÄ™ wielkim,
niczym nieosłoniętym blatem? Myślisz, że fajnie by było się na taki blat
nadziać? Dodatkowo ma kierownicę zamontowaną bardzo nisko, pod fotelem, i aż
się prosi żeby zaczepić nią o stromo pochylony tor (hint: z tego powodu w
rowerach torowych suporty są wyżej niż w zwykłych szosówkach).


Przestan, Jan ma za soba wieleset godzin jazdy na torze i wie lepiej! ;-)

Nie powinieneś odpowietrzyć sobie hamulców w dużym fiacie?


Hmm, w jakim fiacie? Nigdy nie malem stycznosci z Fiatem duzym, czy malym. Z hamulcami jak najbardziej. Wracajac do tematu: mial Pan okazje jezdzic na torze kolarskim, Mr. John Theory? Prosze o uczciwa odpowiedz - bez proby zmiany tematu.

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"A properly shaped leather saddle is an excellent
choice for the high-mileage rider who doesn't mind
the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2011-02-23 14:58:45
Autor: Jan Srzednicki
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
On 2011-02-23, Coaster wrote:

Przestan, Jan ma za soba wieleset godzin jazdy na torze i wie lepiej! ;-)

Nie powinieneś odpowietrzyć sobie hamulców w dużym fiacie?

Hmm, w jakim fiacie? Nigdy nie malem stycznosci z Fiatem duzym, czy malym. Z hamulcami jak najbardziej.

Tak, pamiętam. Zwłaszcza z Avidami. Z zawieszeniem tylnym w rowerach
rĂłwnieĹĽ.

Wracajac do tematu: mial Pan okazje jezdzic na torze kolarskim, Mr. John Theory? Prosze o uczciwa odpowiedz - bez proby zmiany tematu.

Nie. Ale teza, że na OK "musi się" pedałować jest zwyczajnie idiotyczna.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2011-02-23 16:10:57
Autor: Coaster
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
On 2/23/11 3:58 PM, Jan Srzednicki wrote:
On 2011-02-23, Coaster wrote:
[...]

[...] mial Pan okazje
jezdzic na torze kolarskim, Mr. John Theory? Prosze o uczciwa odpowiedz
- bez proby zmiany tematu.

Nie.

Dziekuje.

Ale teza, że na OK "musi się" pedałować jest zwyczajnie idiotyczna.

Nie interesuje mnie 'teza'. Ja nie jezdzilem na torze, wiec sie nie wypowiadam jak sie na nim jezdzi, bo moge sobie tylko wyobrazac i gdybac.

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"A properly shaped leather saddle is an excellent
choice for the high-mileage rider who doesn't mind
the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2011-02-23 15:14:30
Autor: Jan Srzednicki
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
On 2011-02-23, Coaster wrote:
On 2/23/11 3:58 PM, Jan Srzednicki wrote:

[...] mial Pan okazje
jezdzic na torze kolarskim, Mr. John Theory? Prosze o uczciwa odpowiedz
- bez proby zmiany tematu.

Nie.

Dziekuje.

Ale teza, że na OK "musi się" pedałować jest zwyczajnie idiotyczna.

Nie interesuje mnie 'teza'. Ja nie jezdzilem na torze, wiec sie nie wypowiadam jak sie na nim jezdzi, bo moge sobie tylko wyobrazac i gdybac.

Ale o odpowietrzaniu hamulcĂłw _w rowerze gĂłrskim_ bÄ…dĹş o zawieszeniu
tylnym w rowerze już wypowiadać się mogłeś, Wielki Praktyku?

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2011-02-23 17:04:06
Autor: Coaster
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
On 2/23/11 4:14 PM, Jan Srzednicki wrote:
On 2011-02-23, Coaster wrote:
On 2/23/11 3:58 PM, Jan Srzednicki wrote:

[...] mial Pan okazje
jezdzic na torze kolarskim, Mr. John Theory? Prosze o uczciwa odpowiedz
- bez proby zmiany tematu.

Nie.

Dziekuje.

Ale teza, że na OK "musi się" pedałować jest zwyczajnie idiotyczna.

Nie interesuje mnie 'teza'. Ja nie jezdzilem na torze, wiec sie nie
wypowiadam jak sie na nim jezdzi, bo moge sobie tylko wyobrazac i gdybac.

Ale o odpowietrzaniu hamulcĂłw _w rowerze gĂłrskim_ bÄ…dĹş o zawieszeniu
tylnym w rowerze już wypowiadać się mogłeś, Wielki Praktyku?


Mylisz umiejetnosc jazdy (jazda na nartach, na lyzwach, na torze, strzelania z luku) z 'kultura techniczna' (np. serwisowaniem bardzo podobnych w dzialaniu ukladow hydraulicznych), umiejetnoscia do ktorej potrzebna jest glownie wiedza. W pewnym momencie po 'przesypaniu' wielu roznych pojazdow nie ma sie problemu z naprawa czegokolwiek, co mozna naprawic w warunkach domowo-warsztatowych. Z umiejetnoscia jazdy nie ma tak latwo - to, ze potrafisz jezdzic na nartach nie oznacza, ze bedziesz umial automatycznie jezdzic na lyzwach.
Jezdzac rekreacyjnie/uzytkowo na motocyku wypowiadalbys sie oczywiscie autorytatywnie o technice jazdy w tym:
http://www.lunapark-bajka.pl/sciana%20emocji%20(9).JPG
Nieprawdaz? ;-)

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"A properly shaped leather saddle is an excellent
choice for the high-mileage rider who doesn't mind
the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2011-02-23 16:09:06
Autor: Jan Srzednicki
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
On 2011-02-23, Coaster wrote:
On 2/23/11 4:14 PM, Jan Srzednicki wrote:

Ale teza, że na OK "musi się" pedałować jest zwyczajnie idiotyczna.

Nie interesuje mnie 'teza'. Ja nie jezdzilem na torze, wiec sie nie
wypowiadam jak sie na nim jezdzi, bo moge sobie tylko wyobrazac i gdybac.

Ale o odpowietrzaniu hamulcĂłw _w rowerze gĂłrskim_ bÄ…dĹş o zawieszeniu
tylnym w rowerze już wypowiadać się mogłeś, Wielki Praktyku?


Mylisz umiejetnosc jazdy (jazda na nartach, na lyzwach, na torze, strzelania z luku) z 'kultura techniczna' (np. serwisowaniem bardzo podobnych w dzialaniu ukladow hydraulicznych), umiejetnoscia do ktorej potrzebna jest glownie wiedza.

No, pięknie sobie dorobiłeś ideologię.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2011-02-23 22:48:39
Autor: Wojtek Sobociński
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?

Nie. Ale teza, że na OK "musi się" pedałować jest zwyczajnie idiotyczna.

Widać, że nie jeździłeś na ostrym.


--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Leśna

Data: 2011-02-24 09:42:30
Autor: Jan Srzednicki
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
On 2011-02-23, Wojtek Sobociński wrote:

Nie. Ale teza, że na OK "musi się" pedałować jest zwyczajnie idiotyczna.

Widać, że nie jeździłeś na ostrym.

Obawiam siÄ™, ĹĽe zwyczajnie siÄ™ mylisz.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2011-02-24 11:28:18
Autor: Wojtek Sobociński
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
W dniu 2011-02-24 10:42, Jan Srzednicki pisze:
On 2011-02-23, Wojtek Sobociński wrote:

Nie. Ale teza, że na OK "musi się" pedałować jest zwyczajnie idiotyczna.

Widać, że nie jeździłeś na ostrym.

Obawiam siÄ™, ĹĽe zwyczajnie siÄ™ mylisz.


Możliwe. W takim razie wiesz jak można nie pedałować na ostrym? Trzeba się wypiąć i podkulić nogi, prawda? A jak jesteś przypięty to musisz pedałować, żeby jechać. Jak odpuszczasz to zwalniasz a jak całkiem rozluźnisz nogi to korby ciągną i nogi się fajtają w kolanach na boki, paskudne uczucie. Więc powyższa teza się broni :)

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Leśna

Data: 2011-02-24 10:53:54
Autor: Jan Srzednicki
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
On 2011-02-24, Wojtek Sobociński wrote:
W dniu 2011-02-24 10:42, Jan Srzednicki pisze:

Widać, że nie jeździłeś na ostrym.

Obawiam siÄ™, ĹĽe zwyczajnie siÄ™ mylisz.

Możliwe. W takim razie wiesz jak można nie pedałować na ostrym? Trzeba się wypiąć i podkulić nogi, prawda? A jak jesteś przypięty to musisz pedałować, żeby jechać. Jak odpuszczasz to zwalniasz a jak całkiem rozluźnisz nogi to korby ciągną i nogi się fajtają w kolanach na boki, paskudne uczucie. Więc powyższa teza się broni :)

Ale nie zrozumiałeś. Oczywiście, że będąc wpiętym trzeba majtać kulasami
- ale można to robić na prawie zupełnym luzie, co daje minimalną różnicę
przy zestawieniu "niepedałowanie z wolnobiegiem" i "pedałowanie zupełnie
bez siły na OK". A ArteQ stwierdził, że OK powoduje, że pedałować się
"musi" i nie ma przez to niebezpieczeństwa odpadnięcia z toru z powodu
zaprzestania pedałowania i zwolnienia.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2011-02-24 16:01:00
Autor: Wojtek Sobociński
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
W dniu 2011-02-24 11:53, Jan Srzednicki pisze:
On 2011-02-24, Wojtek Sobociński wrote:
W dniu 2011-02-24 10:42, Jan Srzednicki pisze:

Widać, że nie jeździłeś na ostrym.

Obawiam siÄ™, ĹĽe zwyczajnie siÄ™ mylisz.

Możliwe. W takim razie wiesz jak można nie pedałować na ostrym? Trzeba
się wypiąć i podkulić nogi, prawda? A jak jesteś przypięty to musisz
pedałować, żeby jechać. Jak odpuszczasz to zwalniasz a jak całkiem
rozluĹşnisz nogi to korby ciÄ…gnÄ… i nogi siÄ™ fajtajÄ… w kolanach na boki,
paskudne uczucie. Więc powyższa teza się broni :)

Ale nie zrozumiałeś. Oczywiście, że będąc wpiętym trzeba majtać kulasami
- ale można to robić na prawie zupełnym luzie, co daje minimalną różnicę
przy zestawieniu "niepedałowanie z wolnobiegiem" i "pedałowanie zupełnie
bez siły na OK". A ArteQ stwierdził, że OK powoduje, że pedałować się
"musi" i nie ma przez to niebezpieczeństwa odpadnięcia z toru z powodu
zaprzestania pedałowania i zwolnienia.

Faktycznie, nie zrozumiałem :) Co do meritum to oczywiście masz rację.

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Leśna

Data: 2011-02-23 14:56:37
Autor: Mariusz Kruk
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "ArteQ"
Tak, bo OK wymaga ci±głego kręcenia i naciskania na pedały. Na rowerze z
wolnobiegiem zaraz by komu¶ przyszło do głowy żeby przestać kręcić, albo
pojechać kawałek sił± rozpędu. Wtedy z toru zleci.

Czemu? Poważnie pytam. Jakie jest uzasadnienie fizyczne dla konieczno¶ci
ci±głego kręcenia?

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] [  Kruk@epsilon.eu.org   ] [ http://epsilon.eu.org/ ] [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ]

Data: 2011-02-23 15:30:48
Autor: Rafał Muszczynko
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
ArteQ <arteq_LUBIE_SPAM@arteq.org> napisał(a):
Pozwole sobie zareklamować stronę Raffiego, patrz zdjęcie na samym dole:
http://rafal.muszczynko.pl/index.php/rowery/mybikes/64-poziom1

Dziękuję. Zagl±dajcie regularnie :-)

Serio nie widzisz żadnego zagrożenia w rowerze, który zaczyna się wielkim,
niczym nieosłoniętym blatem?

Dla nawierzchni toru nie widzę, bo musiałby¶ postawić rower pionowo na
przodzie, by cokolwiek uszkodzić. Przy upadku na bok, korb± nie zarysujesz
nic, bo pedał przeszkadza. I fotelik z miękkiego kompozytu. I jeszcze kilka
innych elementów.
My¶lisz, że fajnie by było się na taki blat
nadziać?

My¶lę, że musiałby¶ się sporo napocić, by się na taki blat nadziać na innym
poziomie, gdzie od blatu dzieli Cie cały tył roweru i fotelik. Inna sprawa, że gdy na największym blacie jest łańcuch, to trudno nim
kogokolwiek zranić. No chyba, że imputujesz że na tor jedzie się by kręcić
młynki na mniejszych blatach ;-)

Poza tym jaki to problem zabezpieczyć blat? W porównaniu z budow± roweru to
naprawdę nie jest wielkie halo i gdyby ktokolwiek wyraził takie
zapotrzebowanie, to rowery miałyby blaty zabezpieczone.

Dodatkowo ma kierownicę zamontowan± bardzo nisko, pod fotelem, i aż
się prosi żeby zaczepić ni± o stromo pochylony tor (hint: z tego powodu w
rowerach torowych suporty s± wyżej niż w zwykłych szosówkach).

Tu się zgodzę. Co prawda kierownica ta jest zabezpieczona 5mm gumy, więc
raczej nic by nie zarysowała, ale fakt - jest bardzo nisko. Z tym, że na torze
w Żyrardowie było bodajże 6 poziomów, w tym 1 z kier± pod fotelikiem. Na
zlocie poziomów w Rogalinku było 40 rowerów, w tym dwa z kierownic± pod. Nie s±dzę więc, by Pan wynajmuj±cy tor miał choćby zgrubne pojęcie o tym, że
tak można ;-)


--


Data: 2011-02-23 17:21:06
Autor: Coaster
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
On 2/23/11 4:30 PM, Rafał Muszczynko wrote:
Nie s±dzę więc, by Pan wynajmuj±cy tor miał choćby zgrubne pojęcie o tym, że
tak można;-)

To nieistotne, jest wlasciclelem/gospodarzem i on ustala zasady.

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"A properly shaped leather saddle is an excellent
choice for the high-mileage rider who doesn't mind
the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2011-02-23 17:29:31
Autor: johnkelly
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
W dniu 2011-02-23 17:21, Coaster pisze:
On 2/23/11 4:30 PM, Rafał Muszczynko wrote:
Nie s±dzę więc, by Pan wynajmuj±cy tor miał choćby zgrubne pojęcie o
tym, że
tak można;-)

To nieistotne, jest wlasciclelem/gospodarzem i on ustala zasady.

Istotne o tyle, że to nie jest jego.


Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................
................. blog o go: www.maciejrozalski.cal.pl ..................
... publikuję również na www.studioopinii.pl oraz johnkelly.salon24.pl ..

Data: 2011-02-23 17:30:30
Autor: Wojtas
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
W dniu 2011-02-23 17:21, Coaster pisze:

To nieistotne, jest wlasciclelem/gospodarzem i on ustala zasady.

Na szczę¶cie już nie będzie ustalał żadnych zasad :)

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym ¶wiecie, proszę państwa.

Data: 2011-02-23 17:43:38
Autor: johnkelly
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
W dniu 2011-02-23 17:30, Wojtas pisze:
W dniu 2011-02-23 17:21, Coaster pisze:

To nieistotne, jest wlasciclelem/gospodarzem i on ustala zasady.

Na szczę¶cie już nie będzie ustalał żadnych zasad :)

Żartujesz? Będzie "gospodarzem" kolejnego, podobnego przybytku. Znajomi kiedy¶ mieli podobny problem z wynajęciem sali gimnastycznej w jakiej¶ szkole. Bo "nabrudz± i kto¶ będzie musiał zapłacić sprz±taczce".


Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................
................. blog o go: www.maciejrozalski.cal.pl ..................
... publikuję również na www.studioopinii.pl oraz johnkelly.salon24.pl ..

Data: 2011-02-23 19:54:07
Autor: Rafał Wawrzycki
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
Dnia 23 lut 2011 w li¶cie [news:ik330q$5p3$1inews.gazeta.pl] ArteQ
[arteq_LUBIE_SPAM@arteq.org] napisał(a):
Tak, bo OK wymaga ci±głego kręcenia i naciskania na pedały. Na
rowerze z wolnobiegiem zaraz by komu¶ przyszło do głowy żeby
przestać kręcić, albo pojechać kawałek sił± rozpędu. Wtedy z toru
zleci.

Jako¶ nie zleciałem, a kilka razy miałem okazję jeĽdzić na wolnobiegu na torze w Żyrardowie. Trochę przesadzasz IMHO...

--
Pozdrawiam,
Rafał W.

http://picasaweb.google.com/warszawski.wycinak
http://prw.terror404.net/rwawrzycki/
Odpowiadaj±c na adres prywatny usuń WYTNIJ_TO.

Data: 2011-02-24 09:20:49
Autor: cytawa
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
  ArteQ pisze:

Tak, bo OK wymaga ci±głego kręcenia i naciskania na pedały. Na rowerze z
wolnobiegiem zaraz by komu¶ przyszło do głowy żeby przestać kręcić, albo
pojechać kawałek sił± rozpędu. Wtedy z toru zleci.

Kpisz czy powaznie piszesz?
Jesli powaznie to bzdury kompletne. Predzej zleci na OK jesli nie wie jak jezdzic.

Jan Cytawa

Data: 2011-02-23 15:07:49
Autor: Rafał Muszczynko
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
ArteQ <arteeeeq@gmail.com> napisał(a):
A po trzecie wym=F3g OK jest po to =BFeby=B6 sobie (i przy okazji innym)
krzywdy nie zrobi=B3

Zasadniczo jeĽdzili¶my przez kilka godzin na tych rowerach po torze w
Żyrardowie i wszyscy do domów wrócili w jednym kawałku, nikt na nikogo nie
wpadł, a gleba (niegroĽna) była jedna. Więc chyba rowery NIE_OK nie s± takie
niebezpieczne jak się to komu¶ tam wydawało. --


Data: 2011-02-23 10:55:02
Autor: zly
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
Dnia Wed, 23 Feb 2011 09:47:57 +0000 (UTC), Rafał Muszczynko napisał(a):


Pod jednym wszakże warunkiem - że chcesz po nim jeĽdzić na OK, które u nich
wypożyczysz. Innych rowerów nie wpuszczaj±, nawet jakby miały odpowiednie gumy
i wyposażenie by sosenki nie zniszczyć.

Dało radę jeĽdzić na zwykłych miejskich ok.

--
marcin

Data: 2011-02-23 10:18:54
Autor: Rafał Muszczynko
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
zly <bozupabylazaslona@NOpocztaSPAM.fm> napisał(a):
Dnia Wed, 23 Feb 2011 09:47:57 +0000 (UTC), Rafał Muszczynko napisał(a):

> Pod jednym wszakże warunkiem - że chcesz po nim jeĽdzić na OK, które u nich
> wypożyczysz. Innych rowerów nie wpuszczaj±, nawet jakby miały odpowiednie gum
y
> i wyposażenie by sosenki nie zniszczyć. Dało radę jeĽdzić na zwykłych miejskich ok.


To widocznie ostatnio ich mocniej docisnęło i się przeprosili nieco. W
paĽdzierniku bodajże chcieli¶my zrobić wypad na tor poziomami (ale nie
poziomymi ok), by zrobić zlot lokalny, sprawdzić możliwo¶ci rowerów i
ewentualnie na koniec się przy okazji nieco po¶cigać (raczej na czas lub 1 na
1 niż grupowo). Pruszków był pierwszym miejscem, które nam do głowy przyszło. Niestety, kategorycznie odmówiono koledze możliwo¶ci wynajęcia toru. Najpierw
tłumaczono Mu, że to trzeba mieć torowe opony, a póĽniej jak powiedział, że to
nie problem i zmienimy na takie jakie wskaż± za wła¶ciwe, to przeszli na inne
czę¶ci roweru (np niezagięte kierownice), które w przypadku ewentualnej gleby
zaorałyby ich zdaniem tor aż do fundamentu. No i oczywi¶cie wymagano od nas
przeróbki rowerów na ostre, co też tłumaczono względami bezpieczeństwa. Tylko,
że w przypadku 90% naszych rowerów przeróbka na OK byłaby zwyczajnie
niemożliwa (rowery z pełnym zawieszeniem). Ale może to tylko względem poziomów taka niechęć tam panuje. Pojechali¶my do
Żyrardowa, a że akurat pogoda dopisała, to na betonowym ¶wietnie się
bawili¶my. Pomimo tego, że rowery były zróżnicowane, posiadały wolnobiegi,
przerzutki i hamulce, nikt z nikim się nie zderzył. Gleba, mimo dobrych kilku
godzin jeżdżenia, była aż jedna. Tor wyszedł z niej obronn± ręk± ;-)

--


Data: 2011-02-23 11:50:41
Autor: Alfer_z_pracy
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
Rafał Muszczynko napisał:
przeszli na inne czę¶ci roweru (np niezagięte kierownice), które w przypadku ewentualnej gleby zaorałyby ich zdaniem tor aż do fundamentu

Spójrz na to z ich strony. Jakby¶ zainwestował miliony w wypasion± deskę dla zawodowców, też bałby¶ się że przyjad± amatorzy i swoimi wynalazkami popsuj± tor. I wcale kiera nie musi "orać do fundamentu", wystarczy że zrobisz centymetrow± dziurę, nadaje się to wtedy do wymiany bo zawodów na czym¶ takim nie pu¶cisz. A koszty inspekcji toru + naprawy będ± raczej wyższe niż opłata za tor.

Oczywi¶cie całkiem prawdopodobne że kole¶ wyszukiwał argumenty na siłę żeby się nie chrzanić z amatorami, aczkolwiek IMHO powyższy argument jest jednak sensowny.

Swoja drog± w jaki sposób OK wpływa pozytywnie na bezpieczeństwo, zwłaszcza u niewprawionych amatorów? Na chłopski rozum kto¶, kto nie ma do¶wiadczenia na torze, na OK prędzej się wypieprzy niż na swoim znajomym rowerze. Wiem co mówię, mój pierwszy raz na OK był wła¶nie na torze i tylko cudem wyszedłem z opresji, kiedy zadziałał bezwarunkowy odruch - po wyj¶ciu z łuku odruchowo przestałem kręcić i szkapa prawie wysadziła mnie w kosmos :-)

Pzdr
A.

Data: 2011-02-23 15:16:27
Autor: Rafał Muszczynko
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
Alfer_z_pracy <alferwywalto@mp.pl> napisał(a):
Rafał Muszczynko napisał:
Spójrz na to z ich strony. Jakby¶ zainwestował miliony w wypasion± deskę dla zawodowców, też bałby¶ się że przyjad± amatorzy i swoimi wynalazkami popsuj± tor.

Może. Ale wtedy nie skomlałbym póĽniej, że mi kasy brakuje. Bo to hipokryzja.


I wcale kiera nie musi "orać do fundamentu", wystarczy że zrobisz centymetrow± dziurę, nadaje się to wtedy do wymiany bo zawodów na czym¶ takim nie pu¶cisz. A koszty inspekcji toru + naprawy będ± raczej wyższe niż opłata za tor.

Zakładam, że w przypadku uszkodzenia toru jakimkolwiek rowerem (nawet
poziomem), sprawca musi zapłacić za szkody, które wyrz±dził. Ale może w
kolarstwie torowym jest jako¶ inaczej przyjęte i faktycznie można glebić
bezkarnie, dopóki robisz to na ok W każdym razie by poziomem, który zwykle upada na bok, na miękki kompozytowy
fotelik, zrobić jakiekolwiek uszkodzenie nawierzchni z drewna sosnowego
lakierowanego twardym lakierem, to trzeba by się bardzo mocno postarać. Wiem, ta korba z przodu strasznie wygl±da z tymi zębami. Ale zahaczenie ni± o
parkiet jest tak samo prawdopodobne jak zahaczenie korb± w innym rowerze.
Trzebaby się bardzo ostro z tym gimnastykować i wyłamać ramie korby z pedałem,
które jest bardziej z boku i uniemożliwia zahaczenie blatem o cokolwiek.

Ale hej, co my poziomkowcy wiemy o poziomach ;-)


Oczywi¶cie całkiem prawdopodobne że kole¶ wyszukiwał argumenty na siłę żeby się nie chrzanić z amatorami, aczkolwiek IMHO powyższy argument jest jednak sensowny.

Takie wrażenie odniósł kolega, który z Nimi wisiał na telefonie przez
kwadrans. Ja tego ocenić nie mogę, nie słyszałem rozmowy. Ale kumplowi wierzę.


Swoja drog± w jaki sposób OK wpływa pozytywnie na bezpieczeństwo, zwłaszcza u niewprawionych amatorów? Na chłopski rozum kto¶, kto nie ma do¶wiadczenia na torze, na OK prędzej się wypieprzy niż na swoim znajomym rowerze. Wiem co mówię, mój pierwszy raz na OK był wła¶nie na torze i tylko cudem wyszedłem z opresji, kiedy zadziałał bezwarunkowy odruch - po wyj¶ciu z łuku odruchowo przestałem kręcić i szkapa prawie wysadziła mnie w kosmos :-)

No wła¶nie. W jaki sposób OK wpływa na bezpieczeństwo :-) Bo jeżeli chodzi o
brak możliwo¶ci ostrego zahamowania komu¶ przed kołem, to wystarczy rozpi±ć
hamulce i efekt masz ten sam.


--


Data: 2011-02-23 17:17:03
Autor: Coaster
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
On 2/23/11 4:16 PM, Rafał Muszczynko wrote:
Może. Ale wtedy nie skomlałbym póĽniej, że mi kasy brakuje. Bo to hipokryzja.

IMHO sprawa jest jasna - _gospodarz_ okresla zasady na jakich zaprasza _gosci_. Kropka. Tyle, ze szkoda, iz pogardzil tymi 90 milionami, ktore mu wciskaliscie. ;-)

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"A properly shaped leather saddle is an excellent
choice for the high-mileage rider who doesn't mind
the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2011-02-23 21:12:08
Autor: Rafał Muszczynko
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
Coaster <manypeny@mac.com> napisał(a):
On 2/23/11 4:16 PM, Rafał Muszczynko wrote:
> Może. Ale wtedy nie skomlałbym póĽniej, że mi kasy brakuje. Bo to hipokryzja.

IMHO sprawa jest jasna - _gospodarz_ okresla zasady na jakich zaprasza _gosci_. Kropka.

W sumie to mnie przekonałe¶. Głównie do tego, by trzymać siebie i ewentualne
moje pomysły, kasę i kontakty (jak mizerne by one nie były, bo 90mln zł nie
mam) z daleka od PZKol, toru i tego wszystkiego. I by przekonywać innych, że
tak jest najlepiej. Ale hej, przekonałe¶ mnie ;-)


Tyle, ze szkoda, iz pogardzil tymi 90 milionami, ktore mu wciskaliscie. ;-)
 Jak kto¶ bankrutuje, to nie powinien wybrzydzać i pluć na mniejsz± kasę. Poza
tym - nie ja tworzyłem cennik wstępu, tylko Oni. Więc płakanie, że kto¶ nie da
im 90 mln za 4h korzystania z toru jest trochę ¶mieszne.

Kto wie zreszt±, czy na jednym wynajęciu toru na kilka godzin by się
skończyło. A jakby nam się spodobało? A jakby¶my postanowili zrobić tam
regularne np comiesięczne zloty regionalne? Albo ogólnopolski, trwaj±cy dwa
dni zlot poziomów w wakacje? Tak wiem, ci±gle nie jest to 90 mln. Ale jak się
dupy nie ruszy i nie zacznie tej kasy zbierać po grosiku, to sama na nóżkach
nie przywędruje. I faktycznie - ich obiekt, mog± lać ciepłym (już mniej) moczem na wszystkich.
Ale nigdy nie wiadomo, kogo się zlewa ciepłym moczem przez telefon. Równie
dobrze mogli spławić mnie, zwykłego szaraczka, co milionera i potencjalnego
sponsora (którym kto wie, czy kiedy¶ nie będę, ambicję mam ;-). --


Data: 2011-02-23 18:29:21
Autor: Tomasz Minkiewicz
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
On Wed, 23 Feb 2011 15:16:27 +0000 (UTC)
"Rafał Muszczynko" <roweroraffi.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:

> Swoja drogą w jaki sposób OK wpływa pozytywnie na bezpieczeństwo, zwłaszcza > u niewprawionych amatorów? Na chłopski rozum ktoś, kto nie ma doświadczenia > na torze, na OK prędzej się wypieprzy niż na swoim znajomym rowerze. Wiem co > mówię, mój pierwszy raz na OK był właśnie na torze i tylko cudem wyszedłem z > opresji, kiedy zadziałał bezwarunkowy odruch - po wyjściu z łuku odruchowo > przestałem kręcić i szkapa prawie wysadziła mnie w kosmos :-)

No właśnie. W jaki sposób OK wpływa na bezpieczeństwo :-) Bo jeżeli chodzi o
brak możliwości ostrego zahamowania komuś przed kołem, to wystarczy rozpiąć
hamulce i efekt masz ten sam.

Miałem polemizować, ale w sumie… masz rację – efekt ten sam.
Czy ktoś Tobie wjedzie w d4, bo zahamowałeś ostrzej niż on był
w stanie, czy Ty komuĹ› wjedziesz w d4, bo on ostrym jednak jakoĹ›
zahamował, a Ty na pozbawionej hamulców maszynie z wolnobiegiem
w ogóle nie byłeś w stanie tego zrobić, to już tylko techniczne
detale. ;>

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-02-24 09:13:27
Autor: cytawa
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
  Rafał Muszczynko pisze:

Może. Ale wtedy nie skomlałbym póĽniej, że mi kasy brakuje. Bo to hipokryzja.

Tak jak pisalem wczesniej nie ma mozliwosci by taki tor zarabial na siebie. Albo sie znajda pieniadze z czyjegos budzetu na utrzymanie albo nie bedzie toru. Tak samo jak nie ma mozliwosci by muzea sie utrzymaly z biletow. Musza byc finasowane z zewnatrz. Na kulturze (a sport to rodzaj kultury) nie powinno sie oszczedzac ale gdy jest bida to pierwsza pada kultura.

Wracajac do postu Rafala wbrew pozorom im mniej ludzi jezdzi tym mniej kosztuje utrzymanie. I zeby tor byl potrzebny to MUSI sie rozwijac kolarstwo jako calosc.

Jan Cytawa

Data: 2011-02-24 17:20:06
Autor: Rafał Muszczynko
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> napisał(a):
Tak jak pisalem wczesniej nie ma mozliwosci by taki tor zarabial na siebie.

Tak, jest natomiast kwestia, czy dopłacać trzeba 100% czy mniej.
Wracajac do postu Rafala wbrew pozorom im mniej ludzi jezdzi tym mniej kosztuje utrzymanie.

Bior±c pod uwagę, że zapewne większo¶ć kosztów funkcjonowania tego obiektu to
koszty stałe (ogrzewanie, pr±d, ochrona, utrzymanie dyrekcji itp) to byłby
prawdziwy fenomen ekonomii, gdyby zamknięcie obiektu na kłódkę i odcięcie go
od jakichkolwiek zysków dawało oszczędno¶ci.

Id±c tym torem my¶lenia, wszyscy idĽmy na bezrobocie. Wtedy dopiero zaczniemy
oszczędzać i będzie dobrobyt ;-)


I zeby tor byl potrzebny to MUSI sie rozwijac kolarstwo jako calosc.

A żeby kolarstwo się rozwijało potrzebne s± obiekty, w których amatorzy mog±
najpierw zarazić się cykloz±, póĽniej amatorsko trenować, by na końcu zostawać
zawodowcami.

Widzisz gdzie¶ bł±d w tej logice?

--


Data: 2011-02-24 10:09:06
Autor: Michał Wolff
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
On 24 Lut, 18:20, "Rafał Muszczynko" <roweroraffi.WYT...@gazeta.pl>
wrote:

A żeby kolarstwo si rozwija o potrzebne s obiekty, w których amatorzy mog±
najpierw zarazić się cykloz± , póĽniej amatorsko trenować , by na końcu zostawać
zawodowcami.

Taaak...
Gdyby Szurkowski czy Szozda rozumowali w ten sposób - to o najlepszych
latach polskiego kolarstwa mogliby¶my zapomnieć :).

Sorki - ale głupoty piszesz, kolarstwo torowe jest sportem niszowym, o
zerowej popularno¶ci (ile osób nawet z tej grupy jest w stanie
wymienić powiedzmy 3 konkurencje torowe, czy podać rekord ¶wiata w
jednej)? Inwestycja na tak± skalę po prostu była skrajn± głupot± i
nieodpowiedzialno¶ci±, nie trzeba było Einsteina żeby przewidzieć że
będzie generować same straty; równie dobrze mogli¶my wybudować tor do
bobsleja; na finansowanie tak kosztownych niszowych sportów stać tylko
bogate kraje.

Gdyby równie wielkie pieni±dze wpompowano w rozwój kolarstwa MTB czy
szosowego - dałoby to z pewno¶ci± dużo większe efekty, bo to s± sporty
z przyszło¶ci±, sporty które uprawia coraz większa liczba ludzi,
sporty które s± popularne, sporty które wymagaj± o niebo mniejszych
nakładów finansowych. Można zrozumieć, że władze kolarstwa chciały
takiego obiektu - ale jakiego zaćmienia doznał min. Giersz pozwalaj±c
na finansowanie tego z budżetu nie sposób przewidzieć, to za jego
fataln± decyzję zbieramy teraz żniwo.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-02-25 09:01:32
Autor: cytawa
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
  Rafał Muszczynko pisze:

I zeby tor byl potrzebny to MUSI sie rozwijac
kolarstwo jako calosc.

A żeby kolarstwo się rozwijało potrzebne s± obiekty, w których amatorzy mog±
najpierw zarazić się cykloz±, póĽniej amatorsko trenować, by na końcu zostawać
zawodowcami.

Widzisz gdzie¶ bł±d w tej logice?


NIe widze zadnego bledu. Tylko jest jeden maly szkopul. Budujmy te obiekty male, tanie i duzo. Wtedy zarazimy sie cykloza i dla zarazonych zbudujemy wspanialy obiekt. ALE NIE NA ODWROT bo zniszczymy kolarstwo do reszty. I cos mi sie wydaje, ze proces ten trwa. Szczerze mi Szurkowskiego zal, ze musi sie z takim problemem zmagac. Nie on byl za to odpowiedzialny.

Jan Cytawa

Data: 2011-02-23 13:23:56
Autor: zly
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
Dnia Wed, 23 Feb 2011 10:18:54 +0000 (UTC), Rafał Muszczynko napisał(a):


To widocznie ostatnio ich mocniej docisnęło i się przeprosili nieco.

Nie tak ostatnio. Fakt, że wypad był zorganizowany, ale nikt nie zwracał na
nic uwagi, ani na kierownice, ani na buty, ani na opony, czy czysto¶ć
roweru.
https://picasaweb.google.com/wyprz.all/KaspioBGZARENA#

--
marcin

Data: 2011-02-23 14:11:29
Autor: Wojtek Sobociński
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
W dniu 2011-02-23 13:23, zly pisze:
Dnia Wed, 23 Feb 2011 10:18:54 +0000 (UTC), Rafał Muszczynko napisał(a):


To widocznie ostatnio ich mocniej docisnęło i się przeprosili nieco.

Nie tak ostatnio. Fakt, że wypad był zorganizowany, ale nikt nie zwracał na
nic uwagi, ani na kierownice, ani na buty, ani na opony, czy czysto¶ć
roweru.

Ze zdjęć widać, że na torze s± same torówki i s± czyste (oprócz Dr±żka z błotnikiem i Sary z prost± kier±). Lansowe ostre z hamplami już by nie przeszło. Ja też gadałem z Brodawk±...

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Le¶na

Data: 2011-02-23 15:47:32
Autor: zly
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
Dnia Wed, 23 Feb 2011 14:11:29 +0100, Wojtek Sobociński napisał(a):

Ze zdjęć widać, że na torze s± same torówki i s± czyste (oprócz Dr±żka z błotnikiem i Sary z prost± kier±). Lansowe ostre z hamplami już by nie przeszło. Ja też gadałem z Brodawk±...

Była chyba nawet szosówka, były co najmniej dwa z byczymi rogami. Baranek
po prostu bardziej się nadaje do ¶cigania. Brudne specjalnie nie były, bo
to lato, ale jakby nie patrzeć to rowery które zjechały z miasta. Na
hamulce nie zwracałem uwagi przyznam szczerze. Jedynym wymaganiem był kask.
--
marcin

Data: 2011-02-23 22:51:43
Autor: Wojtek Sobociński
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
W dniu 2011-02-23 15:47, zly pisze:
Dnia Wed, 23 Feb 2011 14:11:29 +0100, Wojtek Sobociński napisał(a):

Ze zdjęć widać, że na torze s± same torówki i s± czyste (oprócz Dr±żka z
błotnikiem i Sary z prost± kier±). Lansowe ostre z hamplami już by nie
przeszło. Ja też gadałem z Brodawk±...

Była chyba nawet szosówka, były co najmniej dwa z byczymi rogami. Baranek
po prostu bardziej się nadaje do ¶cigania. Brudne specjalnie nie były, bo
to lato, ale jakby nie patrzeć to rowery które zjechały z miasta. Na
hamulce nie zwracałem uwagi przyznam szczerze. Jedynym wymaganiem był kask.

O bracie, w kasku gru wygl±dasz cool :D

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Le¶na

Data: 2011-02-24 07:35:39
Autor: zly
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
Dnia Wed, 23 Feb 2011 22:51:43 +0100, Wojtek Sobociński napisał(a):

O bracie, w kasku gru wygl±dasz cool :D

I kask i rower pełen wypas :) Chyba jedyny kask w którym fajnie wygl±dam ;)
--
marcin

Data: 2011-02-22 18:02:42
Autor: piecia aka dracorp
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
Swoj± drog± za dużo "swoj± drog±" :)



--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2011-02-23 00:11:07
Autor: Wojtek Sobociński
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
W dniu 2011-02-22 19:00, piecia aka dracorp pisze:
Dnia Tue, 22 Feb 2011 18:44:08 +0100, Wojtek Sobociński napisał(a):

http://www.tinyurl.pl?YBJ45hke


Jakby kogo¶ interesowało to poniżej dodatkowe linki:
<http://www.eurosport.pl/kolarstwo/92-miliony-w-bloto_sto2671758/
story.shtml>

"Młodzi kolarze trenuj± jednak i przy okazji niszczeje pokryty ¶wietn± sosn± syberyjsk± tor. Jak ustalili¶my, je¶li jeszcze przez kilka dni nie będzie ogrzewania, to drewno straci gwarancję. W torze powstały już niebezpieczne szczeliny, które zagrażaj± bezpieczeństwu zawodników po nim jeżdż±cych. Je¶li warunki wewn±trz budowli się nie poprawi±, to być może sosna będzie nadawała się tylko na... opał."

No, po prostu super :/ Ciekawe, co dalej z tym będzie. Może by przerobić obiekt na basen olimpijski jak już tor zmurszeje. Pewnie byłby ruch bo krótki basen obok zazwyczaj pełny ;).

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Le¶na

Data: 2011-02-23 09:25:59
Autor: cytawa
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
Wojtek Sobociński pisze:

sosn± syberyjsk± tor. Jak ustalili¶my, je¶li jeszcze przez kilka dni nie
będzie ogrzewania, to drewno straci gwarancję. W torze powstały już
niebezpieczne szczeliny, które zagrażaj± bezpieczeństwu zawodników po
nim jeżdż±cych. Je¶li warunki wewn±trz budowli się nie poprawi±, to być
może sosna będzie nadawała się tylko na... opał."

No, po prostu super :/ Ciekawe, co dalej z tym będzie. Może by przerobić
obiekt na basen olimpijski jak już tor zmurszeje. Pewnie byłby ruch bo
krótki basen obok zazwyczaj pełny ;).

Moze za swojego zycia doczekam sie jakiejs spojnej polityki prosportowej. I jeszcze gospodarskiego myslenia. Wiadomo, ze tor kolarski nigdy nie przyniesie dochodu, tak samo jak tory lucznicze czy innego tego typu obiekty. Nawet zwykle stadiony pilkarskie sa niedochodowe. Jedynym sposobem aby taki tor byl przydatny jest rozwoj kolarstwa w Polsce a w tym kolarstwa torowego. W tym celu MUSZA powstawac tanie pseudotory, na ktorych by mogly cwiczyc dzieci i mlodzierz. (Jest takich, o nawierzchni asfaltowej, mnostwo np. w Belgii) Nie widze w zasadzie przeszkod aby cos takiego moglo byc w
ramach budowanych orlikow.

Jan Cytawa

Data: 2011-02-23 10:09:22
Autor: Leszek 'QSi' Pasoń
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
Dnia 23-02-2011 o 09:25:59 cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl>  napisał(a):

Nie widze w zasadzie przeszkod aby cos takiego moglo byc w
ramach budowanych orlikow.

no wez pan nie bluznij. jakto orlików?
przeca piłka kopana to nasz sport narodowy, nasza spuscizna po  praprzodkach i wogole. nasza chluba i honor.
a na takim torze, do tego na rowerze mozna sie rozpędzić no i co gorsza  wywrócić i nieszczęscie gotowe. zdrada, spisek i chańbal ;P

a tak troche poważniej to owszem, taki tor, nawet niewielki moglby  powstawac "przy okazji" orlika. tylko nie powstana, bo: "sa za  drogie","nikt po nich nie bedzie jezdzil","sa potencjalnie niebezpieczne",  i "wywoluja efekt cieplarniany, a krowom odbieraja mleko".

u mnie we wsi mial powstac skate park, ale zamiast tego powstal "park" z  33 laweczkami 2ma fontannami i alejkami gdzie dwie osoby obok siebie maja  problem isc. a to za jedyne oidp 1.4mln zl i nikt tam nie chodzi.

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Ł±cka http://www.lacko.pl/
oraz na zakupy: http://qsi-sport.pl
Sledz postepy: http://sportypal.com/Workouts?user_id=80144
gg#1379297 Tlen: Cousie IRCNet: #rower #mtb nick: QSi

Data: 2011-02-23 10:32:12
Autor: granat
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
Leszek 'QSi' Pasoń pisze:

a tak troche poważniej to owszem, taki tor, nawet niewielki moglby powstawac "przy okazji" orlika. tylko nie powstana, bo: "sa za


w bolandzie? niewykonalne.
w warszawie juz byl tor kolarski /w zasadzie jeszcze jest/. tez nieudalo sie go utrzymac.
http://osw.blox.pl/2009/01/Tor-Kolarski-Orzel-cz-1.html

granat

Data: 2011-02-23 10:48:49
Autor: Leszek 'QSi' Pasoń
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
Dnia 23-02-2011 o 10:32:12 granat <granat_99@poczta.onet.pl> napisał(a):

Leszek 'QSi' Pasoń pisze:

a tak troche poważniej to owszem, taki tor, nawet niewielki moglby  powstawac "przy okazji" orlika. tylko nie powstana, bo: "sa za


w bolandzie? niewykonalne.
w warszawie juz byl tor kolarski /w zasadzie jeszcze jest/. tez nieudalo  sie go utrzymac.
http://osw.blox.pl/2009/01/Tor-Kolarski-Orzel-cz-1.html

granat

sporo jest roznych miejsc ktore popadaja w ruine, a "inicjatywom oddolnym"  zakaz wstępu.
gdzies chyba czytałem o tym miejscu ze byla ekipa ktora chciala to  posprzatac to zarzadca ich przepedzil (albo mi sie wydawalo ;) )

czesto jest tak ze jest teren, jest grupa inicjatywna, tylko nie ma woli u  wladz/zarzadcow terenu "bo nie". dlatego rozne miejsca powstaja na dziko i  ktos pozniej je niszczy, albo nie powstaja wcale. :/

dlatego nie pytajac nikogo o zgode tu i ówdzie przekopuje ¶cieżki motyczk±  ;)

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Ł±cka http://www.lacko.pl/
oraz na zakupy: http://qsi-sport.pl
Sledz postepy: http://sportypal.com/Workouts?user_id=80144
gg#1379297 Tlen: Cousie IRCNet: #rower #mtb nick: QSi

Data: 2011-02-22 21:01:12
Autor: Wojtas
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
W dniu 2011-02-22 18:44, Wojtek Sobociński pisze:

http://www.tinyurl.pl?YBJ45hke

Ręce opadaj±...

S± i plusy:

"Gdy dyr. ¦liwiński podejmował się kolarskiego dzieła, zwi±zek stał na skraju bankructwa, teraz zrobił zdecydowany krok w przód. Grozi mu rozwi±zanie, wprowadzenie syndyka i zlicytowanie maj±tku."

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym ¶wiecie, proszę państwa.

Data: 2011-02-22 23:06:22
Autor: kml
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?

Użytkownik "Wojtas" <wojtas@!#NOSPAM#!rubikon.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ik14mj$nfm$1inews.gazeta.pl...

S± i plusy:

"Gdy dyr. ¦liwiński podejmował się kolarskiego dzieła, zwi±zek stał na skraju bankructwa, teraz zrobił zdecydowany krok w przód. Grozi mu rozwi±zanie, wprowadzenie syndyka i zlicytowanie maj±tku."

LOL :D


--
pozdrawiam
http://endurorider.pl
Mineralne oleje hamulcowe 18/02/2011

Data: 2011-02-23 09:59:10
Autor: Rafał Muszczynko
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
Wojtek Sobociński <sobos6@gazeta.pl> napisał(a):
http://www.tinyurl.pl?YBJ45hke

Ręce opadaj±...

Czy ja wiem? Wydaje się, że ten tor od pocz±tku nie był przemy¶lany pod k±tem
ekonomicznym. Wiadomo, że sam tor się nie utrzyma, skoro kolarzy torowych mamy 500 w kraju i
może odpowiedni± reklam± (której raczej nie było) ¶ci±gnęliby¶my kolejnych 500
z innych krajów dookoła nas. No to trzeba było go poł±czyć z czym¶, co by
generowało zyski. Skatepark, obiekt handlowo-usługowy, siłownia, czy
cokolwiek. Ale co¶ dla mas, co by sprawiło, że pojawiałoby się dużo ludzi,
którzy zostawialiby tu pieni±dze. I którzy sprawiliby, że opłacałoby się tam
otwierać obiekty handlowe i usługowe, które - znowu - przynosiłyby zyski.

No i nie budować go w miasteczku o populacji 55 tysięcy, a w Poznaniu,
Warszawie, ostatecznie w Krakowie. W każdym gdzie¶, gdzie jest łatwiejszy
dojazd z reszty kraju (np z Gdyni) i gdzie mieszka więcej potencjalnych klientów.

No i jest jeszcze temat "elitarno¶ci". Pisałem o tym w innym po¶cie, że na ten
tor wpuszczaj± tylko na OK. Niby sensowne, bo można by sosenkę zadrapać robi±c
glebę (choć na OK też można), ale z drugiej strony - lepszy tor używany przez
"plebs" np na poziomach, czy tor nieogrzewany, który za dwa tygodnie będzie
się nadawał tylko do remontu?


--


Data: 2011-02-23 11:51:52
Autor: Dariusz K. Ładziak
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
Użytkownik Rafał Muszczynko napisał:
Wojtek Sobociński<sobos6@gazeta.pl>  napisał(a):

http://www.tinyurl.pl?YBJ45hke

Ręce opadaj±...

Czy ja wiem? Wydaje się, że ten tor od pocz±tku nie był przemy¶lany pod k±tem
ekonomicznym.

Wiadomo, że sam tor się nie utrzyma, skoro kolarzy torowych mamy 500 w kraju i
może odpowiedni± reklam± (której raczej nie było) ¶ci±gnęliby¶my kolejnych 500
z innych krajów dookoła nas. No to trzeba było go poł±czyć z czym¶, co by
generowało zyski. Skatepark, obiekt handlowo-usługowy, siłownia, czy
cokolwiek. Ale co¶ dla mas, co by sprawiło, że pojawiałoby się dużo ludzi,
którzy zostawialiby tu pieni±dze. I którzy sprawiliby, że opłacałoby się tam
otwierać obiekty handlowe i usługowe, które - znowu - przynosiłyby zyski.

No i nie budować go w miasteczku o populacji 55 tysięcy, a w Poznaniu,
Warszawie, ostatecznie w Krakowie. W każdym gdzie¶, gdzie jest łatwiejszy
dojazd z reszty kraju (np z Gdyni) i gdzie mieszka więcej potencjalnych klientów.

Pruszków nie jest "miasteczkiem o populacji 55 tysięcy". Pruszków jest czę¶ci± ponad dwumilionowej aglomeracji.Z Białołęki do Falenicy jedzie się (w obrębie Warszawy) dłużej jak z centrum Warszawy do Pruszkowa. Nie ma więc istotnej różnicy czy taki tor powstał w Pruszkowie, Legionowie, Józefowie czy też na Białołęce albo Chomiczówce. Podobne odległo¶ci od centrum aglomeracji a kwestie podziałów administracyjnych nie maj± większego znaczenia.

--
Darek

Data: 2011-02-23 16:30:05
Autor: Rafał Muszczynko
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
Dariusz K. Ładziak <dariusz.ladziak@neostrada.pl> napisał(a):
Pruszk=F3w nie jest "miasteczkiem o populacji 55 tysi=EAcy". Pruszk=F3w j=
est=20
cz=EA=B6ci=B1 ponad dwumilionowej aglomeracji.

Niby tak ale jednak Warszawa się marketingowo inaczej kojarzy niż Pruszków. No
i w Warszawie staj± po¶pieszne, łatwiej dojechać np z Gdyni, bo masz poci±g
bezpo¶redni.

Nie to by Pruszków był jaki¶ szczególnie upierdliwy. To głównie kwestia
marketingowa.  Na Kabaty Ci z Białołęki ludzie pojad± rowerami, ale t± sam±
odległo¶ć do Pruszkowa nie bo powiedz± "że to daleko".

--


Data: 2011-02-23 22:54:09
Autor: Wojtek Sobociński
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
W dniu 2011-02-23 17:30, Rafał Muszczynko pisze:
Dariusz K. Ładziak<dariusz.ladziak@neostrada.pl>  napisał(a):

Pruszk=F3w nie jest "miasteczkiem o populacji 55 tysi=EAcy". Pruszk=F3w j=
est=20
cz=EA=B6ci=B1 ponad dwumilionowej aglomeracji.

Niby tak ale jednak Warszawa się marketingowo inaczej kojarzy niż Pruszków. No
i w Warszawie staj± po¶pieszne, łatwiej dojechać np z Gdyni, bo masz poci±g
bezpo¶redni.

SKM do Pruszkowa jeĽdzi :) Zawsze to łatwa przesiadka :)

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Le¶na

Data: 2011-02-23 11:55:04
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
Dnia 23.02.2011 10:59 użytkownik Rafał Muszczynko napisał :
No i nie budować go w miasteczku o populacji 55 tysięcy, a w Poznaniu,
Warszawie, ostatecznie w Krakowie.

W Krakowie był tor, to go rozebrano i zbudowano na jego miejscu stadion
piłkarski. Tak nawiasem stadion dla zespołu, który ledwo się trzyma w
lidze, a do tego tuż obok jest drugi.

--
http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2011-02-23 19:57:44
Autor: Rafał Wawrzycki
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
Dnia 23 lut 2011 w li¶cie [news:8l5f38-mjm.ln1menek.one.pl] Mikołaj
"Miki" Menke [miki@menek.one.pl] napisał(a):
W Krakowie był tor, to go rozebrano i zbudowano na jego miejscu
stadion piłkarski. Tak nawiasem stadion dla zespołu, który ledwo
się trzyma w lidze, a do tego tuż obok jest drugi.

W Warszawie podobnie.

--
Pozdrawiam,
Rafał W.

http://picasaweb.google.com/warszawski.wycinak
http://prw.terror404.net/rwawrzycki/
Odpowiadaj±c na adres prywatny usuń WYTNIJ_TO.

Data: 2011-02-24 11:28:14
Autor: cynamoon
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
http://www.tinyurl.pl?YBJ45hke



Ręce opadaj±...

" Wie pan, co to jest sosna syberyjska? Dwa tygodnie bez ogrzewania i wła¶ciwej wilgotno¶ci i będzie można zrobić z toru największy kurnik w Europie. Kurnik za 100 mln zł - mówi ¦liwiński"

mógłby kto¶ wyjasnić dlaczego na tego typu obiektach nawierzchnię robi się z drwena i czemu akurat z sosny syberyjskiej? Marek


--


Data: 2011-02-24 11:54:15
Autor: Coaster
Tor w Pruszkowie - smutny koniec?
On 2/24/11 11:28 AM, cynamoon wrote:
http://www.tinyurl.pl?YBJ45hke



Ręce opadaj±...

" Wie pan, co to jest sosna syberyjska? Dwa tygodnie bez ogrzewania i wła¶ciwej
wilgotno¶ci i będzie można zrobić z toru największy kurnik w Europie. Kurnik za
100 mln zł - mówi ¦liwiński"

mógłby kto¶ wyjasnić dlaczego na tego typu obiektach nawierzchnię robi się z
drwena i czemu akurat z sosny syberyjskiej?

"[...] The track is a real piece of difficult furnishing to build. It's 250 meters long, it's made up of 40 by 40 mm sections, five or six meters in length, of Siberian pine which was specifically selected because the trees grow very straight. [...]"

http://tinyurl.com/4ceud2p

Moze nie bedzie tak zle z 'nasza' nawierzchnia:
"[...] It's got no expansion joints in it, so when it's hot and dries out it tends to move up and down, so it sits in a concrete bowl, almost like a piece of furniture. [...]"


--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"A properly shaped leather saddle is an excellent
choice for the high-mileage rider who doesn't mind
the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Tor w Pruszkowie - smutny koniec?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona