Torby (sakwy górne, takie pojedyncze) na bagaznik

Data: 2009-08-19 06:46:46
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Torby (sakwy górne, takie pojedyncze) na bagaznik
Jak wyglada mocowanie sakiewek gornych, chodzi o taka: http://tinyurl.com/mou9th.

Mam bagaznik Crosso, bez tego elementu na sprezynie co przyciska
rzeczy (nie pamietam jak sie to nazywa).

Chodzi o to ze potrzebuje tego w miare szybko, a moja babcia jest
szwaczka, ma materialy, rowniez wodoszczelne i mi takie cos uszyje. O
odpowiednich wymiarach do bagaznika, odpowiedniej objetosci itp:)

Tylko jak to jest mocowane do bagaznika:)?

A i jak oceniacie ta torbe z linka? Jakies inne warto kupic (nie
Authora)?

Data: 2009-08-19 23:15:07
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar
Michał 'miok' Rzeźnik pisze:
[...]

Miałem podobnego Authora - mocowany dwoma paskami z rzepem pod pręty bagażnika - sprawdza się bardzo dobrze, dopóki nie przywiążesz 1,5l
butelki wody na wierzchu prawie pustej sakwy (a jednocześnie w mojej
butelka się nie mieściła). Przez podobne akcje trochę zmieniła kształt,
ale żonka udoskonaliła sposób mocowania usztywnień i torba służy dalej.
Problemem jest połączenie dna ze ściankami i przyszycie rzepów
trzymających torbę, szczególnie, gdy załaduje się tam zapasową dętkę,
lustrzankę i pancerne zapięcie rowerowe. Mocne ściągnięcie tasiemek
powodowało, że usztywnienie zostawało na bagażniku, a dno i ścianki
owijały się na prętach
Zaleta - dwa rzepy, zapinamy pasek i torba idzie z nami do
sklepu/urzędu, a rower stoi pod słupem.
Wada - niezbyt pewne mocowanie

W tej chwili "szarpnąłem" się na wynalazek Topeak'a - ma wygodny zaczep
i w przeciwieństwie do Authora - lepiej znosi jazdę po bezdrożach
(aczkolwiek oficjalnym pretekstem była wymiana bagażnika i promocja -
stary bagażnik nie miał prętów zabezpieczających i sakwa Velomana
obijała się o koło - druga została wciągnięta i nie nadaje się do
użytku).
Patent sprowadza się do sztywnego dna torby, za które jest mocowana
do szyny na bagażniku (aczkolwiek razie jej braku - można przypiąć za
pomocą rzepów). Znów nie mieści się typowy PET w bagażniku, ale torba
pomyślnie przeszła próbę przewiezienia na wierzchu pełnej 2,5l butelki
przez poligon, praktycznie na przełaj.

Wygląda toto mniej więcej tak:
http://www.topeak.pl/Sakwy-torby-i-worki/Torby-na-bagaznik/Torba-na-bagaznik-Topeak-MTX-TrunkBag-EXP
Aczkolwiek chyba mam starszy model, bo guma jest dwukrotnie skrzyżowana
i kosztowało duuużo mniej niż u dystrybutora .

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-08-20 01:27:36
Autor: Dżejm
Torby (sakwy górne, takie pojedyncze) na bagaz nik
Jak wyglada mocowanie sakiewek gornych, chodzi o taka: http://tinyurl.com/mou9th.
 [...]
[...]
[...]

W przedstawionej torbie są cztery rzepy. Po jednym na pręt. Nic się więc nie odkształca.

pozdro

Data: 2009-08-20 02:26:48
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Torby (sakwy górne, takie pojedyncze) na bagazn ik
A mozecie wyslac zdjecie od spodu torby? Tak zeby bylo iwdac
rozmieszczenie paskow, w ktora strone jest rzep itp

Data: 2009-08-21 12:11:07
Autor: DĹźejm
Torby (sakwy gĂłrne, takie po jedyncze) na bagaznik
A mozecie wyslac zdjecie od spodu torby? Tak zeby bylo iwdac
rozmieszczenie paskow, w ktora strone jest rzep itp

Jeżeli Ci to jeszcze potrzebne, to wieczorem mogę coś zrobić.

pozdro
DĹź

Data: 2009-08-21 05:58:45
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 21 Sie, 12:11, Dżejm <no.s...@no.spam> wrote:
>A mozecie wyslac zdjecie od spodu torby? Tak zeby bylo iwdac
> rozmieszczenie paskow, w ktora strone jest rzep itp

Jeżeli Ci to jeszcze potrzebne, to wieczorem mogę coś zrobić.
Nadal aktualne:)

Data: 2009-08-21 22:37:00
Autor: Dżejm

Użytkownik "Michał 'miok' Rzeźnik" <michal.r90@gmail.com> napisał w wiadomości news:ad5113ef-7af2-45c6-b37f-785a0ef94de126g2000yqk.googlegroups.com...
> [...]
> rozmieszczenie paskow, w ktora strone jest rzep itp

Jeżeli Ci to jeszcze potrzebne, to wieczorem mogę coś zrobić.

No to proszę:
http://img195.imageshack.us/img195/9642/torba2u.jpg
Rzepy są wszyte w krawędź torby. Wkłada się je od góry między pręty bagażnika i wywija na zewątrz.
Robiąc fotkę zauważyłem, że się jeden już mi urywa :(.

Jeżeli uszyjesz sobie torbę to się pochwal fotkami ;).

pozdro

Data: 2009-08-20 01:19:18
Autor: Dzejm
[...]

Witam,

Mam ta torbe z linka. Bardzo jestem z niej zadowolony. Stosunek ceny do jakosci chyba nie moze byc lepszy.
Mocowanie to cztery rzepy oplatajace prety bagaznika (u mnie crosso):
http://img10.imageshack.us/img10/5636/torbac.jpg
oraz dodatkowo sprzaczka która mozna zaczepic za sztyce podsiodlowa (nie wiem po co ;)).
W torbie jak widac miesci sie 1.5L butelka. Nie wiem czy te wezsze butelki nie sa wyzsze. Hmm, prawde mówiac nie próbowalem, jak potrzebuje to woze kilka 1L.
Mocowanie torby jest calkiem stabilne. Ostatnio wiozlem na tej torbie kolo przypiete zipami do górnej gumki. Torba sie troche przekrzywiala, ale mocowanie ani drgnelo.
Sciagniecie torby to 5s (odpinajac dwoma rekami dwa rzepy równoczesnie ;)). Zalozenie troche dluzej (z 15-20s) bo trzeba przewlec te rzepy przez bagaznik. Mi to nie przeszkada.
Oczywiscie mozna kupic cos topeaka z jakims systemem quick release, ale ja nie chcialem sie pozbywac mojego bagaznika crosso, do którego swietnie mi pasuja sakwy boczne. Ale ostatnio na krótkie wycieczki zawsze sie pakuje w ta torbe authora, a sakwy sie kurza w domu ;).

pozdro
Dz

Torby (sakwy górne, takie pojedyncze) na bagaznik