Torby (sakwy górne, takie pojedyncze) na bagaznik

Data: 2009-08-19 23:15:07
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar
Torby (sakwy górne, takie pojedyncze) na bagaznik
Michał 'miok' Rzeźnik pisze:
Jak wyglada mocowanie sakiewek gornych, chodzi o taka: http://tinyurl.com/mou9th.

Mam bagaznik Crosso, bez tego elementu na sprezynie co przyciska
rzeczy (nie pamietam jak sie to nazywa).

Chodzi o to ze potrzebuje tego w miare szybko, a moja babcia jest
szwaczka, ma materialy, rowniez wodoszczelne i mi takie cos uszyje. O
odpowiednich wymiarach do bagaznika, odpowiedniej objetosci itp:)

Tylko jak to jest mocowane do bagaznika:)?

A i jak oceniacie ta torbe z linka? Jakies inne warto kupic (nie
Authora)?

Miałem podobnego Authora - mocowany dwoma paskami z rzepem pod pręty bagażnika - sprawdza się bardzo dobrze, dopóki nie przywiążesz 1,5l
butelki wody na wierzchu prawie pustej sakwy (a jednocześnie w mojej
butelka się nie mieściła). Przez podobne akcje trochę zmieniła kształt,
ale żonka udoskonaliła sposób mocowania usztywnień i torba służy dalej.
Problemem jest połączenie dna ze ściankami i przyszycie rzepów
trzymających torbę, szczególnie, gdy załaduje się tam zapasową dętkę,
lustrzankę i pancerne zapięcie rowerowe. Mocne ściągnięcie tasiemek
powodowało, że usztywnienie zostawało na bagażniku, a dno i ścianki
owijały się na prętach
Zaleta - dwa rzepy, zapinamy pasek i torba idzie z nami do
sklepu/urzędu, a rower stoi pod słupem.
Wada - niezbyt pewne mocowanie

W tej chwili "szarpnąłem" się na wynalazek Topeak'a - ma wygodny zaczep
i w przeciwieństwie do Authora - lepiej znosi jazdę po bezdrożach
(aczkolwiek oficjalnym pretekstem była wymiana bagażnika i promocja -
stary bagażnik nie miał prętów zabezpieczających i sakwa Velomana
obijała się o koło - druga została wciągnięta i nie nadaje się do
użytku).
Patent sprowadza się do sztywnego dna torby, za które jest mocowana
do szyny na bagażniku (aczkolwiek razie jej braku - można przypiąć za
pomocą rzepów). Znów nie mieści się typowy PET w bagażniku, ale torba
pomyślnie przeszła próbę przewiezienia na wierzchu pełnej 2,5l butelki
przez poligon, praktycznie na przełaj.

Wygląda toto mniej więcej tak:
http://www.topeak.pl/Sakwy-torby-i-worki/Torby-na-bagaznik/Torba-na-bagaznik-Topeak-MTX-TrunkBag-EXP
Aczkolwiek chyba mam starszy model, bo guma jest dwukrotnie skrzyżowana
i kosztowało duuużo mniej niż u dystrybutora .

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-08-20 01:27:36
Autor: Dżejm
Torby (sakwy górne, takie pojedyncze) na bagaz nik
Jak wyglada mocowanie sakiewek gornych, chodzi o taka: http://tinyurl.com/mou9th.
 [...]
[...]
[...]

W przedstawionej torbie są cztery rzepy. Po jednym na pręt. Nic się więc nie odkształca.

pozdro

Data: 2009-08-20 02:26:48
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Torby (sakwy górne, takie pojedyncze) na bagazn ik
A mozecie wyslac zdjecie od spodu torby? Tak zeby bylo iwdac
rozmieszczenie paskow, w ktora strone jest rzep itp

Data: 2009-08-21 12:11:07
Autor: DĹźejm
Torby (sakwy gĂłrne, takie po jedyncze) na bagaznik
A mozecie wyslac zdjecie od spodu torby? Tak zeby bylo iwdac
rozmieszczenie paskow, w ktora strone jest rzep itp

Jeżeli Ci to jeszcze potrzebne, to wieczorem mogę coś zrobić.

pozdro
DĹź

Data: 2009-08-21 05:58:45
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 21 Sie, 12:11, Dżejm <no.s...@no.spam> wrote:
>A mozecie wyslac zdjecie od spodu torby? Tak zeby bylo iwdac
> rozmieszczenie paskow, w ktora strone jest rzep itp

Jeżeli Ci to jeszcze potrzebne, to wieczorem mogę coś zrobić.
Nadal aktualne:)

Data: 2009-08-21 22:37:00
Autor: Dżejm

Użytkownik "Michał 'miok' Rzeźnik" <michal.r90@gmail.com> napisał w wiadomości news:ad5113ef-7af2-45c6-b37f-785a0ef94de126g2000yqk.googlegroups.com...
> [...]
> rozmieszczenie paskow, w ktora strone jest rzep itp

Jeżeli Ci to jeszcze potrzebne, to wieczorem mogę coś zrobić.

No to proszę:
http://img195.imageshack.us/img195/9642/torba2u.jpg
Rzepy są wszyte w krawędź torby. Wkłada się je od góry między pręty bagażnika i wywija na zewątrz.
Robiąc fotkę zauważyłem, że się jeden już mi urywa :(.

Jeżeli uszyjesz sobie torbę to się pochwal fotkami ;).

pozdro

Torby (sakwy górne, takie pojedyncze) na bagaznik