Torpedo pod wolnobieg

Data: 2016-06-21 08:41:42
Autor: TheGhost
Torpedo pod wolnobieg
Witam!

Otóż mam następującą kwestię. Wraca do mnie temat pękniętej ramy 21'' (rowerek turystyczny, rama alu, kształt przypominający nieco jubilata). Jakiś czas temu (2-3 lata temu pękła rama. Pekła tak paskudnie, ze nie dało rady jaj pospawać (szczególnie, że to aluminium). Rowerek ma koła 27,5'', przez co jest troseczkę nietypowy. Dodatkowo ma hamulce tradycyjne (v-ki) przez co musi mieć bolce montażowe do hamulców na tylnym trójkącie (innymi słowy odpada rama bez bolcy, pod torpedo). O ile widziałem różne ramy górskie pod 27,5'' (nawet pod v-ki, o tyle ceny zaczynają sie od 350-400 zł wzwyż (poza tym większośc z nich to rowerki na sterach ahead, a ja potrzebuję 1'').

Zdjęcie rowerka: https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/1044460_10201221516929102_1758070368_n.jpg?oh=24c348b20f4a920112fff46b43b27123&oe=57C249F8

Jak się okazuje producent rowera nie istnieje, zaś zdobycie tego rodzaju ramy (pod koła 27,5'', pod tradycyjny hamulec, stery jednocalówki) w zasadzie graniczy z cudem.Rowerek w sumie był na w miarę przyzwoitym osprzęcie i poza tym, że jest pęknięta rama reszta jest sprawna i kompletna (innymi słowy tylko zrobić przekładkę). Myślałem o poskładaniu rowerka dla swojej lubej, a co za tym idzie o ramie w stylistyce łabędzia, czyli powiedzmy takie cuś - http://allegro.pl/rama-26-z-widelcem-surowa-bl-widelec-i6281365218.html , natomiast problem polega na tym, ż większość takich ram jest albo pod torpedo (bez możliwości montażu hamulca), albo pod koła 26''. Myslałem też nad rozwiązaniem z kołami 28'', acz nie wiem czy taka rama podejdzie (czy bolce z kół 28'' będą pasować do 27,5'') i np. nie będą zbyt wysoko w stosunku do obręczy. Innymi słowy sprzęt leży, natomiast odpowiedniej ramy nadal nie mogę zdobyć. W sumie, od bidy dałoby radę koła 27,5'' wcisnąc w jakąś ramę 26'', natomiast znów pojawia się kwestia wysokości na której montowane są klocki hamulcowe. O ile większośc powyższych rozwiązań z rówznych względów (o których wspomniałem powyżej) odpada o tyle wpadł mi kolejny pomysł - piasta torpedo z nakręcanym wolnobiegiem. Pytnie tylko czy jest coś takiego. Są jakieś w miarę niedrogie piasty torpedo z gwintem na tradycyjny wolnobieg? A może jakieś inne pomysły?

Pozdrawiam, M.

Torpedo pod wolnobieg