Torpedo - wymiary

Data: 2010-03-07 19:48:50
Autor: PeJot
Torpedo - wymiary
Czołem.

Przyszło mi policzyć szprychy na koła na torpedzie, a nie mam jego wymiarów, choćby przybliżonych. Wujek Google nie znalazł nic konkretnego. Ma ktoś pod ręką rzeczony detal i zechce zmierzyć średnicę osadzenia szprych na kołnierzach i rozstaw kołnierzy ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-03-07 20:30:08
Autor: Kazimierz Uromski
Torpedo - wymiary
On 07.03.2010 19:48, PeJot wrote:
[...]

Kołnierze leżą w odległości ok. 54mm, a między środkami główek szprych wyszło mi 55mm.
Torpedo velosteel, '2009

Data: 2010-03-07 20:44:33
Autor: Coaster
Torpedo - wymiary
PeJot wrote:
[...]

Ale w jakim?  Ile szprych? 36? 28? F&S, Łucznik, Centrix, ZZR, Romet, Favorit, S-A, Sachs, Charkov? Rano moge Ci zmierzyc zwykle F&S, 3-biegowe torpedo Sachsa i zwykle Lucznika - wszystkie 36-szprychowe.

--
PoZdR
"The average Joe bike guy is head to toe spandex

Data: 2010-03-07 21:49:00
Autor: PeJot
Torpedo - wymiary
Coaster pisze:
PeJot wrote:
[...]

Prawdopodobnie będzie to stary Romet.

Favorit, S-A, Sachs, Charkov? Rano moge Ci zmierzyc zwykle F&S, 3-biegowe torpedo Sachsa

Sachsa 3 gang wymiary mam.

Ale i tak muszę poczekać na piastę, okazuje się że nie mam szprych tej długości pod ręką, czyli trzeba zmierzyć piastę, policzyć i kupić takie jak trzeba. Dzięki wszystkim za pomoc.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-03-08 08:37:18
Autor: Coaster
Torpedo - wymiary
PeJot wrote:
Coaster pisze:
PeJot wrote:
[...]

OK, to nie bede marznac ;-) Jak jednak wieczorem nie bedziesz mial wymiarow, to sie wybiore i sprawdze Lucznika.

Data: 2010-03-08 09:27:25
Autor: PeJot
Torpedo - wymiary
Coaster pisze:

Ale i tak muszę poczekać na piastę,

OK, to nie bede marznac ;-)

A w ogóle w SRach idzie kupić jeszcze jakieś solidniejsze torpedo ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-03-08 10:44:54
Autor: Kazimierz Uromski
Torpedo - wymiary
On 08.03.2010 09:27, PeJot wrote:
Coaster pisze:

Ale i tak muszę poczekać na piastę,

OK, to nie bede marznac ;-)

A w ogóle w SRach idzie kupić jeszcze jakieś solidniejsze torpedo ?

Nie wiem, co rozumiesz pod pojęciem "solidniejsze" ale velosteel ex favorit robi je takie same od x lat, jedna z moich ichnich piast przeżyła jak na razie 4 lata w tym dwie zmasakrowane przez samochód obręcze i do użytku nadal się nadaje. Piasta wewnątrz ma już lekko startą powierzchnię tam, gdzie występuje czynnik ścierający ale IMHO uwzględniając zmianę wałków na te I- i później II-zmiany to przetrwa minimum 10 lat przy miejskiej eksploatacji ~7-10k km rocznie.

Części w tym również szersze wałeczki można kupić w tych samych sklepach co i samo torpedo.

Data: 2010-03-08 11:46:41
Autor: Coaster
Torpedo - wymiary
Coaster pisze:

[...]

Ale sa czeskie? Jak z 10 lat temu kuppilem do ZZR-a to sie zalamalem - wykonanie bylo straszliwie niechlujne - walki wygladaly, jakby ktos je odgryzal zebami. :-(

Data: 2010-03-08 14:58:03
Autor: Kazimierz Uromski
Torpedo - wymiary
On 08.03.2010 11:46, Coaster wrote:
Ale sa czeskie? Jak z 10 lat temu kuppilem do ZZR-a to sie zalamalem -
wykonanie bylo straszliwie niechlujne - walki wygladaly, jakby ktos je
odgryzal zebami. :-(

http://www.velosteel.cz/Eng/about.htm (:

Części eleganckie, wałki gładziutkie, kulki eleganckie, bęben hamulcowy równiutki. Oryginalne części montowane w velosteel są z pewnością lepsze niż niektóre dostępne jako zamienne.
Smaruję i czyszczę ją raz w roku razem z wymianą napędu i ogólnym pozimowym pucowaniem (głównie z soli), choć sądząc po jej wyglądzie mógłbym to robić i raz na dwa lata. Po prostu lubię zrobić przegląd wszystkiego, żeby mnie potem nie zdziwiła jakaś awaria.
Eksploatuję to torpedo dość intensywnie - tylną zębatkę rometu muszę zmieniać minimum dwa razy w roku,

Data: 2010-03-08 17:14:08
Autor: nb
Torpedo - wymiary
at Mon 08 of Mar 2010 14:58, Kazimierz Uromski wrote:

[...]

Wow! Nasz grupowy Coaster nie pochwalił się, że hamulce wyrabia:
 http://www.velosteel.cz/Eng/coaster.htm

--
nb

Data: 2010-03-08 18:09:57
Autor: Coaster
Torpedo - wymiary

Nie, nie, nie: http://www.jimlangley.net/wrench/morrow.jpg

Data: 2010-03-10 16:33:04
Autor: nb
Torpedo - wymiary
at Mon 08 of Mar 2010 18:09, Coaster wrote:

nb wrote:
[...]

Świetny patent! Chyba go zastosuję. Nie wiem tylko czy spiętrzenie naprężeń w okolicach karbu będzie
zbliżone do naprężeń niszczących.

--
nb

Data: 2010-03-08 11:44:28
Autor: Coaster
Torpedo - wymiary
PeJot wrote:
Coaster pisze:

Ale i tak muszę poczekać na piastę,

OK, to nie bede marznac ;-)

A w ogóle w SRach idzie kupić jeszcze jakieś solidniejsze torpedo ?

Podobno sa gdzies czeskie Velosteel ale osobiscie nie mialem w reku i nie jezdzilem.