Toruń geotermią stoi

Data: 2011-12-04 20:24:17
Autor: abc
Toruń geotermią stoi
Złożami wód geotermalnych w Toruniu można ogrzewać miasto, a także
wykorzystać je w balneologii (kąpiele lecznicze).

Firma Poszukiwania Nafty i Gazu Jasło Sp. z o.o., która na zlecenie Fundacji
Lux Veritatis wykonała badania wód geotermalnych w Toruniu, potwierdziła
bardzo dobre parametry tamtejszego odwiertu geotermalnego.

Wydajność wody i chłonność otworu zatłaczającego wynosi 320 m sześc. na
godzinę przy ciśnieniu 6,5 atmosfery. Temperatura wody w złożu sięga 64 st.
C, a po jej wydobyciu 61 st. C.

- To rewelacyjne wyniki - ocenia prof. Ryszard Kozłowski z Instytutu
Inżynierii Materiałowej Politechniki Krakowskiej, współtwórca projektu
geotermii toruńskiej.

Więcej http://www.radiomaryja.pl/artykuly.php?id=1140638

Data: 2011-12-05 04:55:53
Autor: stevep
Toruń geotermią stoi
Dnia 04-12-2011 o 20:24:17 abc <abc@wp.pl> napisał(a):

[...]

I dlatego stoi nie tylko w przenośni.

--
stevep

Data: 2011-12-09 16:52:57
Autor: pluton
Toruń geotermią stoi
Firma Poszukiwania Nafty i Gazu Jasło Sp. z o.o., która na zlecenie Fundacji
Lux Veritatis wykonała badania wód geotermalnych w Toruniu, potwierdziła
bardzo dobre parametry tamtejszego odwiertu geotermalnego.
Mamy zamiar przez długie lata doić ojca dyrektora, więc sprzedajemy
mu kit, żeby nie zaktęcił kurka z kasą - powiedział rzecznik prasowy firmy.

[...]

 Zresztą wziąłem kupę kasy za projekty, więc nie mogę powiedzieć nic innego,
 bo mi ojdyr zrobi kolo dupy na antenie rydzyjka.
- Jako współtwórca projektu mam nadzieję wyssać jeszcze trochę kasy
z tego interesu, więc prawdę o tym złoży powiem wtedy, jak już ojdyr
się zorientuje, że robimu go w bambuko i wylecę z biznesu na pysk - mówi
 pan profesor.

Nullification

Data: 2011-12-09 16:53:39
Autor: Obserwator
Toruń geotermią stoi
pluton <zielonadupax@gazeta.pl> napisał(a): (....)

niesamowicie zawistny jestes. Zawistni krocej zyja:))

Data: 2011-12-09 17:50:53
Autor: the_foe
Toruń geotermią stoi
W dniu 2011-12-04 20:24, abc pisze:

Wydajność wody i chłonność otworu zatłaczającego wynosi 320 m sześc. na
godzinę przy ciśnieniu 6,5 atmosfery. Temperatura wody w złożu sięga 64 st.
C, a po jej wydobyciu 61 st. C.

trzeba wyedytowac wikipedie bo pisza ze to jest ponizej progu oplacalnosci. I to pod warunkiem ze odwiert ma mniej niz 2 km.

--
the_foe

Data: 2011-12-09 20:29:19
Autor: pluton
Toruń geotermią stoi

> [...]

trzeba wyedytowac wikipedie bo pisza ze to jest ponizej progu
oplacalnosci. I to pod warunkiem ze odwiert ma mniej niz 2 km.

Nie nie!!! To jest super zajebiste zrodlo. Niech inwestuje na maksa.

Nullification

Toruń geotermią stoi