Toruñski amator vs. W³oszczowska. Kto szybszy?

Data: 2011-11-17 21:13:26
Autor: Micha³ Krawczyk
Toruñski amator vs. W³oszczowska. Kto szybszy?
biodarek wrote:
Fiedorek to kolarz-amator, który chce pobiæ rekord ¶wiata w najszybszej
je¼dzie na rowerze po p³askiej nawierzchni. Obecnie wynosi on 268 km na
godzinê. Wykrêci³ go Holender Fred Rompelberg, pokonuj±c czê¶æ trasy w
tunelu aerodynamicznym za samochodem. Polak konstruuje kolejne prototypy
roweru, ¶ciga siê z samochodami na naszych szosach.

Czyli co? Go¶æ chce siê ¶cigaæ na rowerze skonstruowanym do bicia rekordów w tunelu aerodynamicznym z W³oszczowsk± na jej rowerze?

Micha³

Data: 2011-11-17 12:49:34
Autor: Wilk Zdobywca Gmin
Toruñski amator vs. W³oszczowska. Kto szybszy?
On 17 Lis, 21:13, Micha³ Krawczyk <michal.krawc.usun...@gmail.no-
spam.com> wrote:

Czyli co? Go¶æ chce siê ¶cigaæ na rowerze skonstruowanym do bicia rekordów w
tunelu aerodynamicznym z W³oszczowsk± na jej rowerze?

Pomijaj±c ju¿ fakt, ¿e co to za facet - co bierze siê za ¶ciganie z
lask±...
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-11-17 22:00:47
Autor: Micha³ Krawczyk
Wilk Zdobywca Gmin wrote:

Pomijaj±c ju¿ fakt, ¿e co to za facet - co bierze siê za ¶ciganie z
lask±...

Akurat z t± lask± nie wstydzi³bym siê przegraæ ;)

Micha³

Data: 2011-11-17 14:23:05
Autor: Wilk
Toruñski amator vs. W³oszczowska. Kto szybszy?
On 17 Lis, 22:00, Micha³ Krawczyk <michal.krawc.usun...@gmail.no-
spam.com> wrote:

Akurat z t± lask± nie wstydzi³bym siê przegraæ ;)

I pewnie wiêkszo¶æ amatorów by przegra³a - ale jak facet chce pobiæ
ekstremalny rekord ¶wiata w prêdko¶ci ustanowiony przez zawodowego
kolarza - to warto sobie jednak poszukaæ przeciwników w¶ród
mê¿czyzn ;)
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-11-18 14:07:21
Autor: Titus Atomicus
Toruñski amator vs. W³oszczowska. Kto szybszy?

spam.com> wrote:

> [...]
> tunelu aerodynamicznym z W³oszczowsk± na jej rowerze?

Pomijaj±c ju¿ fakt, ¿e co to za facet - co bierze siê za ¶ciganie z

Ojej, a ty znowu swoje.
Pomijajac juz fakt, ze sam chetnie bys sie z nia poscigal (tyle, ze nie masz takiej mozliwosci).

TA

Data: 2011-11-17 22:38:52
Autor: biodarek
W dniu 2011-11-17 21:13, Micha³ Krawczyk pisze:
biodarek wrote:
[...]

Nie wiem co tam wymy¶lili.
Podejrzewam, ¿e ¶cigali siê na autostradzie A1 przed jej oficjalnym otwarciem.

Tutaj jeszcze wzmianka:
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110711/TORUN01/558009315

Jest zdjêcie górala z korb± chyba 72z.
I cytat:
"Ca³y sekret to odpowiednia zêbatka. - Chodzi o to, by przy jednym obrocie peda³ami uzyskaæ jak najwiêksz± liczbê obrotów ko³a - wyja¶nia torunianin. - W przeciêtnym rowerze to cztery obroty. W moim - ok.sze¶æ i pó³. W rowerze Rompelberga - a¿ 21! Pojazd, na którym chcia³bym pobiæ rekord, bêdzie wzorowany na rowerze Holendra.

Ramê da siê zrobiæ w Toruniu, zêbatkê - w Warszawie. Ko³a nie musz± byæ specjalne. Mog± pochodziæ z "masowej produkcji", musz± jednak byæ wyj±tkowo trwa³e."

Wiêc je¶li ca³a reszta jest podobnie oparta na takich "sekretach"....
to Kubica jest zagro¿ony ;)

Aktualny rekord:
http://www.youtube.com/watch?v=nMrZUUVcI_g

Gdyby ch³op mia³ prawdziwe ko³a (29") to by machn±³ 400km/h jak nic. Wiadomo, ¿e 29er trudno jest rozpêdziæ, ale jego przecie¿ rozpêdza samochód, a potem to ju¿ du¿e ko³a maj± tylko same zalety :)

A gdyby jeszcze u¿y³ ko³a 36", to móg³by zrobiæ mniejsz± zêbatkê - wtedy niekoniecznie w Warszawie ;)

--
biodarek

Data: 2011-11-17 14:31:19
Autor: Wilk
On 17 Lis, 22:38, biodarek <darkm_usu...@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Ju¿ siê kiedy¶ na preclu pod¶miewali¶my z tego artyku³u
W skrócie komedia, bo zêbatka to jest zdecydowanie najmniejszy
problem. Kluczem jest stabilno¶æ roweru przy takiej prêdko¶ci (z tego
co pamiêtam Rompellberg w jednej ze swoich prób bicia rekordu
minimalnie wychyli³ siê zza cienia - i go po prostu zdmuchnê³o, zdaje
siê, ¿e siê nawet powa¿nie po³ama³) i przede wszystkim - potê¿na si³a
w nogach pozwalaj±ca na osi±gniêcie ponad 250km/h
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-11-18 09:28:20
Autor: cytawa
Wilk pisze:

[...]

Oczywiscie, ze to nieuczciwe.
Kluczem do bicia rekordu jest odpowiednio mocny i szybki samochod, do ktorego sie przyczepia sciane, za ktora jedzie ow czlowiek. Tak na dobra sprawe to niewazne, czy faceta ciagnie powietrze czy doczepiona linka. Sam by nie dal rady na normalnym rowerze, przypuszczam, nawet 100ki osiagnac. Moze nawet 80ki.

Jan Cytawa

Data: 2011-11-18 01:54:13
Autor: Micha³ Kie¶
Toruñski amator vs. W³oszczowska. Kto szybszy?
Te¿ kompletnie nie rozumiem bicia rekordu prêdko¶ci z tak
spreparowanym samochodem i link±. Wystarczy prawdopodobnie umieæ
krêciæ nog± i utrzymaæ tor jazdy, ¿eby nie wyjechaæ poza os³onê.
mk

Data: 2011-11-18 11:10:33
Autor: Wilk Zdobywca Gmin
On 18 Lis, 09:28, cytawa <cyt...@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:

[...]

Nie ma tu mowy o uczciwo¶ci/nieuczciwo¶ci po prostu takie przyjêto
kryteria ustanawiania tego rekordu - to jest rekord ¶wiata w prêdko¶ci
osi±gniêtej podczas JAZDY W CIENIU. I chyba nigdy nie jecha³e¶ w
cieniu - je¶li twierdzisz, ¿e kluczem jest odpowiedni samochód. Na
lince jedzie jedynie do 100km/h, dalej musi siê samodzielnie rozpêdziæ
do ponad 250km/h! Spróbuj najpierw osi±gn±æ g³upie 100km/h jad±c za
perfekcyjnie os³aniaj±cym tirem - to wtedy bêdziesz wiedzia³ jakim
osi±gniêciem jest przyspieszenie ze 100 do 268km/h.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-11-18 14:37:16
Autor: Titus Atomicus
Toruñski amator vs. W³oszczowska. Kto szybszy?
In article <ja54vc$p04$1@news.lublin.pl>,
 cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:

Wilk pisze:

> [...]

Kluczem do bicia rekordu jest odpowiednio mocny i szybki samochod, do ktorego sie przyczepia sciane, za ktora jedzie ow czlowiek. Tak na dobra sprawe to niewazne, czy faceta ciagnie powietrze czy doczepiona linka. Sam by nie dal rady na normalnym rowerze, przypuszczam, nawet 100ki osiagnac. Moze nawet 80ki.

Uff, to mnie pocieszyliscie.
Bo jak ostatnio jechalem z Cesta Slobody, to minal mnie (jechal w przeciwnym kierunku) jakis kolarz w obcislych, kolorowych. Znaczy sie zawodowiec.
 W duzym pedzie, i jakos bez wysilku.
Kierowal sie w strone Szczyrbskiego Plesa.
Kilkanascie minut pozniej w podobnym tempie wracal i tez mnie mijal bez wysilku.
No i faktycznie metr przed nim jechal samochod.

TA

Data: 2011-11-18 11:11:52
Autor: Wilk Zdobywca Gmin
On 18 Lis, 14:37, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

[...]

Wiesz - Ciebie to wyprzedzi ka¿dy, wiêc ta wypowied¼ absolutnie
niczego nam tu nie rozja¶ni ;))
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-11-18 17:57:17
Autor: Tomek_Sz
Toruñski amator vs. W³oszczowska. Kto szybszy?
Kierowal sie w strone Szczyrbskiego Plesa.
Kilkanascie minut pozniej w podobnym tempie wracal i tez mnie mijal bez
wysilku.

Tu ju¿ Ciê wyprzedza³, a nie mija³;)
Tomek

Data: 2011-11-17 14:40:57
Autor: Wilk
Toruñski amator vs. W³oszczowska. Kto szybszy?
Data: 2011-11-18 07:22:25
Autor: pablo eldiablo
Toruñski amator vs. W³oszczowska. Kto szybszy?
Wilk <m-wolff@wp.pl> napisa³(a):
A tutaj co=B6 dla mi=B3o=B6nik=F3w NAPRAWD=CA ci=EA=BFkiej korby:

http://i48.tinypic.com/69ndlk.jpg
http://i50.tinypic.com/3589da1.jpg
;))

czego sie nie robi dla rekordu.... mozna nawet popsuc porsche ;-)))

Data: 2011-11-21 21:12:25
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Toruñski amator vs. W³oszczowska. Kto szybszy?
Wilk, Thu, 17 Nov 2011 14:40:57 -0800 (PST), pl.rec.rowery:
A tutaj co¶ dla mi³o¶ników NAPRAWDÊ ciê¿kiej korby:

http://i48.tinypic.com/69ndlk.jpg
http://i50.tinypic.com/3589da1.jpg
;))

O matko, przecie¿ to jest 24-calowe ko³o, a nie tarcza! ;-)

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Toruñski amator vs. W³oszczowska. Kto szybszy?