Totalna inwigilacja w Plusie?

Data: 2011-01-21 13:35:51
Autor: VomitroN
Totalna inwigilacja w Plusie?
Jestem po rezygnacji z abonamentu w Plusie. Przechodze do Playa. Zadzwoniono do mnie z 2699 z jakas oferta okazyjna, zebym tylko zostal w abonamencie. Co prawda jestem juz zdecydowany ze koncze wspolprace z Plusem, poprosilem jednak o wyslanie oferty na maila i o kontakt za kilka dni. No i oczywiscie zadzwoniono do mnie dzisiaj... ale na inny numer (sic!). Byl to kupiony jaki rok temu simplus do obslugi Allegro, ktory tez pewnie na dniach przerzuce do Playa. Zas laska z 2699 , spytana skad ma numer simplusa oznajmila, ze numer abonamentowy mialem akurat wylaczony to wybrala drugi dostepny z bazy danych. I teraz rodzi sie pytanie: Skad ten drugi numer znalazl sie w bazie Plusa na koncie mojej firmy, skoro nigdy nawet go nie rejestrowalem, kupilem okazyjnie w innym miescie, bo numer mi sie spodobal, nie wykonywalem polaczen miedzy tymi dwoma numerami (nie bede przeciez dzwonil do siebie), ale za to zdarzylo mi sie zadzwonic do osob prywatnych, znajdujacych sie w ksiazkach telefonicznych obydwu telefonow.

Jakies pomysly?

--
VomitroN

" All those moments will be lost in time, like... tears in rain "

Data: 2011-01-21 12:38:53
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 21 Jan 2011 13:35:51 +0100, VomitroN napisał(a):

[...]

Zadzwoniłe¶ kiedy¶ z abonamentowego do BOK w sprawie simplusa (żeby
zaoszczędzić) albo co¶ w ten deseń.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Paweł

Data: 2011-01-21 15:32:24
Autor: VomitroN
Totalna inwigilacja w Plusie?

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomo¶ci news:4xxvngrhaimk$.dlglepper.institute.com...
[...]

Nie przypominam sobie takiego polaczenia, bo i nie bylo takiej potrzeby.

Data: 2011-01-21 14:47:25
Autor: Samotnik
Dnia 21.01.2011 VomitroN <vomitronNOSPAM@interia.pl> napisał/a:
[...]

Doładowania. Nigdy nie doładowywałe¶ prepaida z konta postpaid? Nie brałe¶
faktury na doładowanie prepaida? Nie płaciłe¶ za doładowanie przelewem z
tego samego konta bankowego, z którego płacisz za abonament?
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2011-01-21 15:52:26
Autor: qwerty
Totalna inwigilacja w Plusie?
Użytkownik "Samotnik"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:slrnijj73v.h3n.samotnik@localhost.localdomain...
Doładowania. Nigdy nie doładowywałe¶ prepaida z konta postpaid? Nie brałe¶
faktury na doładowanie prepaida? Nie płaciłe¶ za doładowanie przelewem z
tego samego konta bankowego, z którego płacisz za abonament?

FB ma jeszcze większ± inwigilację.

Data: 2011-01-23 09:08:48
Autor: VomitroN
Totalna inwigilacja w Plusie?

Użytkownik "Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> napisał w wiadomo¶ci news:slrnijj73v.h3n.samotniklocalhost.localdomain...

Doładowania. Nigdy nie doładowywałe¶ prepaida z konta postpaid? Nie brałe¶
faktury na doładowanie prepaida? Nie płaciłe¶ za doładowanie przelewem z
tego samego konta bankowego, z którego płacisz za abonament?

No to Bingo ! Przypominam sobie, ze faktycznie doladowywalem ze dwa razy prepaida z konta, ktorym oplacam abonament.
Tylko czy zbieranie informacji o kliencie takim kanalem, nie wybiega czasem daleko poza ramy gromadzenia danych osobowych ? --

Data: 2011-01-23 09:14:12
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-01-23 09:08, VomitroN pisze:

[...]

A po co dane osobowe do skojarzenia, że numer X zasilił numer Y?

--
Liwiusz

Data: 2011-01-23 09:47:52
Autor: J.F.
On Sun, 23 Jan 2011 09:14:12 +0100,  Liwiusz wrote:
[...]

Tylko ze tym sposobem zamiast do wlasciwej osoby mozna sie dodzwonic
do calkiem innej :-)

J.

Data: 2011-01-21 15:34:38
Autor: GB
W dniu 2011-01-21 13:35, VomitroN pisze:
[...]

Nie masz bladego pojęcia jak zaawansowane metodyki analityczne są stosowane przez Plusa (i innych też) w stosunku do klientów, jakie totalne ilości danych są obrabiane przez kilkudziesięcioosobowy zespół wysokiej klasy specjalistów...

Generalnie, nie dziw się ;-0 aczkolwiek pomysłów nie mam. Może dzwoniłeś z tego numeru albo na ten numer dzwoniły podobne nr jak na ten twój drugi?

GB

Data: 2011-01-21 15:59:45
Autor: VomitroN

Użytkownik "GB" <grzegorz.brycki@op.pl> napisał w wiadomości news:4d3999b6$0$2455$65785112news.neostrada.pl...

Generalnie, nie dziw się ;-0 aczkolwiek pomysłów nie mam. Może dzwoniłeś z tego numeru albo na ten numer dzwoniły podobne nr jak na ten twój drugi?

No przeciez napisalem, ze kilka razy dzwonilem z obu telefonow na te same numery. Ale to byly naprawde sporadyczne polaczenia. Przeciez kojarzac w tej sposob wspolne polaczenia, moze sie okazac, ze skoro kilka razy zadzwonilem po prostytutke, to teraz w przyporzadkowanej bazie danych do mojego konta, pojawia sie wszyscy klienci tego samego burdelu :)

Generalnie te dwa numery sluza mi do zupelnie innych zastosowan wiec nie powinny byly "sie znac".Stad moje wielkie zdziwienie. Bowiem, pierwszy to firmowy na abonament wiec klienci, rodzina, i wszystko co sie obskakuje telefonicznie do powrotu do domu. Drugi numer to niezarejestrowany prepaid do obslugi Allegro. --

Data: 2011-01-21 20:44:29
Autor: Artur Maśląg
Totalna inwigilacja w Plusie?
W dniu 2011-01-21 15:59, VomitroN pisze:
(...)
Generalnie te dwa numery sluza mi do zupelnie innych zastosowan wiec nie
> powinny byly "sie znac".

Jak chcesz numery, które nie powinny się znać, to należało skorzystać
z prepaida innego operatora.

> [...]
> abonament wiec klienci, rodzina, i wszystko co sie obskakuje
> telefonicznie do powrotu do domu. Drugi numer to niezarejestrowany

Najwyraźniej związek się pojawił i to całkiem materialny...

--
Jutro to dziĹ› - tyle ĹĽe jutro.

Data: 2011-01-24 14:12:28
Autor: pyton
Użytkownik "VomitroN" <vomitronNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:4d399f9a$0$2461$65785112news.neostrada.pl...

[...]

I do obsługi prostytutki :)

Data: 2011-01-21 15:37:18
Autor: januszek
Totalna inwigilacja w Plusie?
VomitroN napisa?(a):

[...]

Jakies pomysly?

Być może używałeś naprzemiennie obu kart w tym samy aparacie telefonicznym?

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-01-22 01:00:41
Autor: Maciej Muran
Totalna inwigilacja w Plusie?
Użytkownik "VomitroN" <vomitronNOSPAM@interia.pl> napisał

Jakies pomysly?

Marketing. NiewaĹĽne, ĹĽe do pewnego stopnia nieetyczny. WaĹĽne, ĹĽe skuteczny.

A jako firma nic nie wskĂłrasz. Jako fizyczny mĂłgĹ‚byĹ› powalczyć pod rÄ™kÄ™ z GIODO a tak, to... Po takim numerze z ich strony  zmieniĹ‚bym operatora z uzasadnieniem "dlatego, ĹĽe jestem Ĺ›ledzony" :)

M.

Data: 2011-01-22 12:30:56
Autor: J.F.
On Sat, 22 Jan 2011 01:00:41 +0100,  Maciej Muran wrote:
Użytkownik "VomitroN" <vomitronNOSPAM@interia.pl> napisał
Jakies pomysly?

Marketing. Nieważne, że do pewnego stopnia nieetyczny. Ważne, że skuteczny.
A jako firma nic nie wskórasz. Jako fizyczny mógłby¶ powalczyć pod rękę z GIODO

Albo i nie, jesli przechowuja tylko numery telefonow.

Tak czy inaczej - skad to wzieli. Nie podejrzewam jakis bardzo
zaawansowanych skojarzen, bo i po co.

Moze jednak byl zarejestrowany, moze doladowanie .. a kart kiedys nie
zamieniales ? Moze sprawdzili jaka byla uzywana w tym telefonie ?

J.

Data: 2011-01-23 11:04:27
Autor: Atlantis
W dniu 2011-01-22 12:30, J.F. pisze:

Moze jednak byl zarejestrowany, moze doladowanie .. a kart kiedys nie
zamieniales ? Moze sprawdzili jaka byla uzywana w tym telefonie ?

I o czym to niby ¶wiadczy? Pamiętam jak w czasach szkoły ¶redniej dobrzy
znajomi wymieniali się telefonami tak na kilka dni, żeby przekonać się
jak dany model sprawdza się w praktyce.
U mnie w szufladzie też leży parę starszych komórek, których żal jest mi
się pozbywać (działaj±, a dostałbym za nie jakie¶ grosze na Allegro).
Czasem ratowałem kogo¶ z rodziny i znajomych tak± komórk±, gdy jego
telefon uległ jakiemu¶ wypadkowi. :)

To, że skojarzysz dwie karty SIM z jednym numerem IMEI nie znaczy wcale,
że masz do czynienia z jedn± osob± używaj±c± jednego aparatu.

Data: 2011-01-23 10:45:02
Autor: Teodor
Użytkownik "VomitroN" <vomitronNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:4d397dd7$0$2486$65785112news.neostrada.pl...
I teraz rodzi sie pytanie: Skad ten drugi numer znalazl sie w bazie Plusa na koncie mojej firmy,
Jakies pomysly?

Tak sobie myślę, że jeżeli poruszasz się z dwoma telefonami, to żadna sztuka wywnioskować do kogo należą, po logowaniu się telefonów do BTSów. A takie dane może wymagać nasze państwo na wypadek użycia nie zarejestrowanego prepaida do przestępstwa.
Jakiś czas temu miała wejść ustawa że każda karta mial mieć właściciela.
Jak myslisz dlaczego nasze opiekuńcze państwo z tego zrezygnowało.
inna sprawa, ĹĽe Plus swojÄ… wiedzÄ™ wykorzystuje do marketingu.
--
Teodor

Data: 2011-01-23 11:09:30
Autor: Atlantis
W dniu 2011-01-23 10:45, Teodor pisze:

Tak sobie myślę, że jeżeli poruszasz się z dwoma telefonami, to żadna
sztuka wywnioskować do kogo należą, po logowaniu się telefonów do BTSów.

Zależy od tego jak często porusza się z obydwiema komórkami. Przecież
dokładność takiego "namierzania" nie jest zbyt duża. Można co najwyżej
stwierdzić, iż obydwa telefony równomiernie przemieszczają się w danym
kierunku, logujÄ…c siÄ™ do tych samych BTS-Ăłw. Nie da siÄ™ jednak w ten
sposób ustalić, że znajdują się w kieszeni tego samego człowieka.
Istnieje przecieĹĽ jeszcze innych moĹĽliwych scenariuszy - np. dwie osoby,
które spędzają razem dużo czasu.

A takie dane może wymagać nasze państwo na wypadek użycia nie
zarejestrowanego prepaida do przestępstwa.

Nawet jeśli to czy takie informacje można by swobodnie przenosić do bazy
danych wykorzystywanej w celach czysto marketingowych?

Data: 2011-01-23 02:23:10
Autor: Janeo
Totalna inwigilacja w Plusie?
On 23 Sty, 11:04, Atlantis <nos...@nospam.pl> wrote:
To, e skojarzysz dwie karty SIM z jednym numerem IMEI nie znaczy wcale,
ze masz do czynienia z jedna osoba uzywajaca jednego aparatu.

Teodor ma racje z tym BTS. Wystarczy zrobienie 3-4 identycznych tras
dwoch telefonow i juz jest 100% pewnosci, ze oba miala jedna i ta sama
osoba.

Data: 2011-01-23 11:38:32
Autor: JoteR
Totalna inwigilacja w Plusie?
"Janeo" napisał:

Teodor ma racje z tym BTS.

Modulo dokładność tak określonej pozycji.

Wystarczy zrobienie 3-4 identycznych tras dwoch telefonow
i juz jest 100% pewnosci, ze oba miala jedna i ta sama osoba.

Można zrobić i 40 a nadal owe prawdopodobieństwo jest dużo niższe niż 100%.

JoteR

Data: 2011-01-24 01:29:25
Autor: Janeo
On 23 Sty, 11:38, "JoteR" <jo...@pf.pl> wrote:
"Janeo" napisał:
> [...]
> i juz jest 100% pewnosci, ze oba miala jedna i ta sama osoba.

Można zrobić i 40 a nadal owe prawdopodobieństwo jest dużo niższe niż 100%.
Mylisz sie, nie probuj tego z policja :-). O ile ilosc BTS-ow w
obszerze zabudowanym wynosi ~800 m to 3-4 kilkunastokilometrowe, a
nawet kilkukilometrowe trasy to 100% trafienia. O ile komorek jest
mniej, tras dajacych 100% trafienia musi byc troche wiecej. Ale wezmy
np. wyjazd z miasta na wies i z powrotem, znow wystarczy niewiele.

Data: 2011-01-24 01:31:00
Autor: Janeo
Totalna inwigilacja w Plusie?
Powinno byc: O ile ilosc BTS-ow obszerze zabudowanym jest duza,
dokladnosc wynosi ~800 m...

Data: 2011-01-24 10:39:28
Autor: Liwiusz
"Janeo" napisał:
[...]

A jak jadę z żon± jednym samochodem?

--
Liwiusz

Data: 2011-01-24 13:20:48
Autor: Marx
"Janeo" napisał:
[...]

a co, masz jak±¶ specjaln± żonę co zakłóca sygnały telefonii komórkowej?
Marx

Data: 2011-01-24 14:10:05
Autor: Liwiusz
"Janeo" napisał:
[...]

Nie, ale jakby¶my jechali razem, to nasze osobne telefony byłyby uznane - wedle powyższej metody - za należ±ce do jednej osoby.

Już nie mówi±c o kolonii dzieci z Białorusi jad±cych autokarem do Niemiec.

--
Liwiusz

Data: 2011-01-24 16:12:42
Autor: JoteR
"Janeo" napisał:

[...]

Nie mylę się. Mam dwójkę bliĽniaków, które chodz± do tej samej podstawówki, jeżdż± na te same zajęcia i lataj± razem po osiedlu. Tu analiza twoich 3-4 tras dałaby fałszywy wynik, sugeruj±c, że te dwa telefony nosi jedna i ta sama osoba. Może prawdę wykazałaby analiza co najmniej z tygodnia, a i to nie każdego, bo szkoła i przychodnia jest w zasięgu tego samego BTS-a co mieszkanie. Tak więc o 100% *nigdy* nie może być mowy, w najlepszym przypadku ok. 95% ufno¶ci przy współczynniku k=2 ;->

JoteR

Data: 2011-01-24 08:34:15
Autor: Janeo
Totalna inwigilacja w Plusie?
On 24 Sty, 16:12, "JoteR" <jo...@pf.pl> wrote:
Nie mylę się. Mam dwójkę bliĽniaków, ... 95% ufno¶ci przy współczynniku k=2
Dwojka blizniakow, he :->...
Biorac pod uwage wspolczynnik h=g*d kwadrat, blizniacy z analizy sa
odrzucani :-)).

Data: 2011-01-23 14:26:58
Autor: J.F.
On Sun, 23 Jan 2011 11:09:30 +0100,  Atlantis wrote:
W dniu 2011-01-23 10:45, Teodor pisze:
Tak sobie my¶lę, że jeżeli poruszasz się z dwoma telefonami, to żadna
sztuka wywnioskować do kogo należ±, po logowaniu się telefonów do BTSów.

Zależy od tego jak często porusza się z obydwiema komórkami. Przecież
dokładno¶ć takiego "namierzania" nie jest zbyt duża. Można co najwyżej
stwierdzić, iż obydwa telefony równomiernie przemieszczaj± się w danym
kierunku, loguj±c się do tych samych BTS-ów. Nie da się jednak w ten
sposób ustalić, że znajduj± się w kieszeni tego samego człowieka.
Istnieje przecież jeszcze innych możliwych scenariuszy - np. dwie osoby,
które spędzaj± razem dużo czasu.

Dwie osoby z tego samego osiedla i tej samej szkoly/uczelni/zakladu
:-)

Ale porownujac sama liste logowan do BTS np przez miesiac nie powinno
byc problemow z ustaleniem.

J.

Data: 2011-01-23 15:31:11
Autor: Atlantis
W dniu 2011-01-23 14:26, J.F. pisze:

Ale porownujac sama liste logowan do BTS np przez miesiac nie powinno
byc problemow z ustaleniem.

To po prostu do¶ć mocno zwiększy prawdopodobieństwo prawdziwo¶ci
hipotezy, że dwa telefony należ± do jednej osoby. Jednak moim zdaniem
trudno tak± korelację uznać za ostateczny dowód. A przecież dochodz± do
tego jeszcze inne czynniki:
- Drugiej komórki można nie nosić ze sob± cały czas.
- To który telefon nosimy przy sobie może zależeć od sposobu w jaki go
użytkujemy i sytuacji w jakiej się znajdujemy. Telefonu używanego tylko
i wył±cznie do utrzymywania kontaktów biznesowych nie musisz koniecznie
brać na imprezę.
- Powyższe dotyczy również tego, kiedy dana komórka jest wł±czona. Je¶li
dzielisz swoje kontakty (np. na prywatne i służbowe) podaj±c im inne
numery, nie chc±c rozmawiać z okre¶lon± grup± możesz po prostu wył±czyć
telefon.

Jako¶ nie wydaje mi się, żeby Plus opłacał zespół ekspertów robi±cych
analizę statystyczn± tych danych celem ustalenia czy każdy klient
posiada jeszcze inne numery w sieci. :)

Data: 2011-01-23 18:47:50
Autor: VomitroN
Totalna inwigilacja w Plusie?

Użytkownik "Atlantis" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4d3c3b6b$0$2452$65785112news.neostrada.pl...
[...]

W moim przypadku, ten drugi telefon praktycznie caly czas spoczywa na biurku przy monitorze. I jak juz pisalem, sluzy na ogol do obslugi Allegro.
Samotnik naprawdzil mnie jednak na trop. Raz , czy dwa, ladowalem prepaid z konta bankowego, ktorym oplacam abonament. Ale z kolei, czy przyporzadkowywanie takiego niezarejestrowanego prepaida do mojego konta firmowego w Plusie , nie wybiega poza legalny zakres gromadzenia danych osobowych?

Data: 2011-01-23 21:03:36
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 01/23/2011 06:47 PM, VomitroN wrote:

UĹĽytkownik "Atlantis"<nospam@nospam.pl>  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci news:4d3c3b6b$0$2452$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-01-23 14:26, J.F. pisze:

Ale porownujac sama liste logowan do BTS np przez miesiac nie powinno
byc problemow z ustaleniem.

To po prostu dość mocno zwiększy prawdopodobieństwo prawdziwości
hipotezy, ĹĽe dwa telefony naleĹĽÄ… do jednej osoby. Jednak moim zdaniem
trudno taką korelację uznać za ostateczny dowód. A przecież dochodzą do
tego jeszcze inne czynniki:
- Drugiej komórki można nie nosić ze sobą cały czas.
- To który telefon nosimy przy sobie może zależeć od sposobu w jaki go
uĹĽytkujemy i sytuacji w jakiej siÄ™ znajdujemy. Telefonu uĹĽywanego tylko
i wyłącznie do utrzymywania kontaktów biznesowych nie musisz koniecznie
[...]

Numer konta to dana osobowa?

M.

Data: 2011-01-23 21:52:37
Autor: Robert Tomasik
Totalna inwigilacja w Plusie?
Użytkownik "VomitroN" <vomitronNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:4d397dd7$0$2486$65785112news.neostrada.pl...

Nie wiem skąd oni się dowiedzieli, ale podejrzewam, że odpowiedź bedzie bardzo prosta. Jeśli nawet robią jakieś okrutne kombinacje z analizami danych, to raczej nie mają do tego dostępu marketingowcy, bo po co. Z jakiegoś powodu w bazie danych z Twoim nazwiskiem skojarzono obydwa numery, a marketing się po prostu pomylił. Te wszystkie podawane przez Ciebie i innych pomysły są teoretycznie możliwe, ale po prostu nieprawdopodobne.

Totalna inwigilacja w Plusie?