Totalny idiotyzm na szlakach w Tatrzańskim Parku Narodowym

Data: 2013-05-24 07:58:34
Autor: Lechu
Totalny idiotyzm na szlakach w Tatrzańskim Parku Narodowym
Totalny idiotyzm na szlakach w Tatrzańskim Parku Narodowym czyli obszerny wpis na blogu przewodnika tatrzańskiego Jakuba Brzosko > http://www.tygodnikpodhalanski.pl/?mod=blog&strona=1&id=18970

Tekst jest pełen patosu i mani wyższości autora nad innymi. On - wielki i wspaniały przewodnik tatrzański z licencją TPN - supermen do którego dolina wyciąga swe ramiona i ksiądz - wielki grzesznik, który odważył się wejść z grupą młodych parafian do doliny bez takiego supermena, ukamienowany słowami autora i skazany na banicję, opuszczający dolinę z nosem spuszczonym na kwintę. Reszta tekstu jest obudowana głęboką pogardą wobec ludzi pragnących cieszyć się wolnością wyboru i pełna pochwał wobec własnej profesji i "stażników" owej profesji. Po prostu ręce opadają, jak się to czyta.

Lechu
http://ksp.lanet.wroc.net/

Data: 2013-05-24 09:18:49
Autor: I.Tichy
Lechu <rugala@wp.pl> napisał(a):

[...]

Nooo, popieram. Koles ubolewa, jak to ludzie zyja w betonie:

"Dzieci robią zdjęcia a ja mam refleksję, jak współcześni ludzie z miast, są odseparowani od natury,
jak wiele odbiera im współczesna cywilizacja, jak są zubożeni o te wszystkie, cudne doznania, jakich
można doświadczyć choćby w Tatrach."

A po chwili sam skazuje tych ludzi na licencjonowanych przewodnikow, ktorzy wlasnie
sami tworza takie beriery.

Data: 2013-05-24 09:40:56
Autor: Henek Dąbrowski
W dniu 2013-05-24 09:18, I.Tichy pisze:

A po chwili sam skazuje tych ludzi na licencjonowanych przewodnikow, ktorzy wlasnie
sami tworza takie beriery.

To w ogóle jakieś niezłe bagienko jest ;-)
Że zacytuję:
"Przy Bramie Kantaka spotykamy nagle szefa straży TPN Edka Wlazło, który zaprasza nas (mnie i pilotkę grupy) do swojego wozu"

Bardzo mi się podoba "nagle", domniemam że pan przewodnik ma jakiś kłopot ze wzrokiem bo wóz TPN widać raczej z daleka :-)
Zresztą szef straży to Edek, więc należy spodziewać się że panowie są mocno zaznajomieni, co z kolei pozwala przypuszczać że ów  Edek ma kłopoty z pamięcią i zapomniał że kolegę Jakuba kontrolował wczoraj ( choć może liczył że ten zapomniał swej legitymacji przewodnickiej, lub licencji wydanej  przez marszałka województwa małopolskiego albo opłaconej licencji TPN na dany rok zapewne z potwierdzonym notarialnie dowodem przelewu ).
Symptomatyczne jest też to że straż dotarła pod bramę Kantaka wozem co jest wybitnym przykładem dla młodzieży jak należy szanować tatrzańską przyrodę.

"Kontrola idzie sprawnie, choć widać, że na pilotce umundurowany strażnik robi wrażenie."

Czyżby robiono też kontrolę osobistą ( zwłaszcza pilotce )?,
a z tym wrażeniem to nie na darmo mówią że "za mundurem..."

Jednym słowem: kabaret :-(

Pzdr Henek

Data: 2013-05-24 09:46:46
Autor: Olin
Dnia Fri, 24 May 2013 09:40:56 +0200, Henek Dąbrowski napisał(a):

"widać, że na pilotce umundurowany strażnik robi wrażenie."

Zapewne strażnik był akurat przystojny.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Najpierw kibicujemy Polakom, potem krajom katolickim, wreszcie
chrześcijańskim. I tu wolimy prawosławie niż heretyków. Jeśli nie grają
chrześcijanie, kibicujemy monoteistom. A na końcu wszystkim, byle nie
Niemcom..."
Marian Piłka

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2013-05-24 10:17:25
Autor: Henek Dąbrowski
W dniu 2013-05-24 09:46, Olin pisze:

Zapewne strażnik był akurat przystojny.

Myślę że i Ty byś uległ ... :-D
http://z-ne.pl/s,doc,39745,1,1530.html

pzdr Henek

Data: 2013-05-24 10:22:18
Autor: Olin
Dnia Fri, 24 May 2013 10:17:25 +0200, Henek Dąbrowski napisał(a):

Myślę że i Ty byś uległ ... :-D
http://z-ne.pl/s,doc,39745,1,1530.html

Wygląda jakby ponętniej niż poseł Pawłowicz, ale o to nietrudno.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

Zasada Larsona:
Dokonaj czegoś niemożliwego, a szef zaliczy to do twoich obowiązków.

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2013-05-24 10:56:32
Autor: Stefan

Użytkownik "Olin" <kuku@adres.w.stopce> napisał w wiadomości news:o9ob7zkqd9ta.zg57xe0yk4km$.dlg40tude.net...
[...]

Ale do poseł Anny G. dużo mu brakuje. Ach cóż za kobta!
pozdr
Stefan

Data: 2013-05-24 12:19:33
Autor: Olin
Dnia Fri, 24 May 2013 10:56:32 +0200, Stefan napisał(a):

Ale do poseł Anny G. dużo mu brakuje. Ach cóż za kobta!

Najbardziej u kobiet cenię intelekt, a na tym polu nikt nie podskoczy
posłowi profesorowi, przez którego przemawia Polska.

Data: 2013-05-27 09:48:18
Autor: TW Dziobak
Totalny idiotyzm na szlakach w Tatrzańskim Parku Narodowym
Użytkownik "Olin"  napisał

Wygląda jakby ponętniej niż poseł Pawłowicz, ale o to nietrudno.

Dożo lepsze byłoby gołe zdjecie w choinkach ;)
Niebawem się Edkowi zejdą zakola i jak bedzie miał fart to zostanie "łysym z grzywką"  ;)

pozdrawiam

Pieszy

Data: 2013-05-25 14:05:54
Autor: J.F.
[...]

nie wiem czy ta licencja na rok, czy roczna, bo moze trzeba date
obowiazywania sprawdzic dokladnie :-)
A skoro "nagle" ... to moze takie kontrole sa rzadkie i u poczatku
sezonu jeszcze wszystkich nie zna.
Zaraz - a te przepisy to od kiedy obowiazuja ?
Symptomatyczne jest też to że straż dotarła pod bramę Kantaka wozem co jest wybitnym przykładem dla młodzieży jak należy szanować tatrzańską przyrodę.

Ano. A tak swoja droga - jak to jest z ruchem niepelnoletnich ? Przychodzi grupa mlodziezy, pokazuja bilety ... i nie beda wpuszczeni?

A potem przechodzi samotny ksiadz :-)

J.

Data: 2013-05-28 10:07:47
Autor: Lechu
Totalny idiotyzm na szlakach w Tatrzańskim Pa rku Narodowym
W dniu 25.05.2013 14:05, J.F. pisze:
[...]
> Zaraz - a te przepisy to od kiedy obowiazuja ?

Sytuacja dyskryminowania grup z młodzieżą wchodzących na teren TPN przez zarządzającego tym terenem dyrektora czyli odmiennego traktowania młodzieży – z powodu przynależności do grupy uczących się – jest typowym przykładem dyskryminacji (wykluczenia społecznego) i ma miejsce już od końca kwietnia.

“Dyskryminacja (łac. discriminatio – ‘rozróżnianie’; czyt.: diskriminacjo) – często występująca forma wykluczenia społecznego, objawiająca się poprzez traktowanie danej osoby mniej przychylnie, niż innej w porównywalnej sytuacji ze względu na jakąś cechę (np. płeć, tożsamość seksualna, wiek, niepełnosprawność, religia lub przekonania czy pochodzenie etniczne lub rasowe).”

Tak więc zarządzenie dyrektora TPN jest klasycznym przykładem dyskryminacji pewnych grup zwiedzających Park ze względu na ich przynależność do grupy wiekowej młodzieży uczącej się. Zarządzenie to traktuje też “wszystkie zorganizowane wycieczki piesze”, w których uczestniczą przedstawiciele tej grupy, w sposób szczególnie arogancki – jak półinteligentów nie potrafiących spacerować nawet po łatwych znakowanych szlakach spacerowych bez przewodnika, kiedy jednocześnie wszyscy inni tego przewodnika wg tego dyskryminującego zarządzenia mieć nie muszą. Jest to zarządzenie sprzeczne z Konstytucją RP.

Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 1997 r. Nr 78, poz. 483):
Art. 32.
1. Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne.
2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny.

Lechu
http://ksp.lanet.wroc.net/

Data: 2013-05-28 10:32:13
Autor: Henek Dąbrowski
W dniu 2013-05-28 10:07, Lechu pisze:

[...]

ROTFL :-)
Ale pojechałeś ...
Zapewne już niedługo nastolatki zechcą mieć prawo jazdy, zawierać związki małżeńskie itp. itd.

Chyba łatwiej podważyć to zarządzenie wykazując że zatrudnienie przewodnika w takich miejscach w żaden sposób nie zwiększa bezpieczeństwa uczestników, jako że żadne ponadnormatywne niebezpieczeństwo nie istnieje.

Henek

Data: 2013-05-28 11:13:25
Autor: Lechu
Totalny idiotyzm na szlakach w Tatrzańskim Pa rku Narodowym
W dniu 28.05.2013 10:32, Henek Dąbrowski pisze:> W dniu 2013-05-28 10:07, Lechu pisze:
[...]
> Ale pojechałeś ...
> Zapewne już niedługo nastolatki zechcą mieć prawo jazdy, zawierać
> związki małżeńskie itp. itd.

Zauważ, że zarządzenie dotyczy wszystkich wycieczek pieszych, w których uczestniczy młodzież ucząca się (a więc również pełnoletniej młodzieży), a nie dotyczy już dzieci choć ich powinno wymieniać na pierwszym miejscu. Poza tym dyskryminuje nauczycieli, których wszystkich traktuje jak półinteligentów nie potrafiących poprowadzić spaceru ze swymi uczniami na łatwym znakowanym szlaku turystycznym, gdy jednocześnie pozostali zwiedzający nie są zmuszani do obsługi przewodnickiej nawet na najtrudniejszych szlakach i m.in. związanych z tym dodatkowych problemów organizacyjnych i sporych kosztów.

> Chyba łatwiej podważyć to zarządzenie wykazując że zatrudnienie
> przewodnika w takich miejscach w żaden sposób nie zwiększa
> bezpieczeństwa uczestników, jako że żadne ponadnormatywne
> niebezpieczeństwo nie istnieje.

Owszem, ale to już kolejny argument przeciw temu zarządzeniu. Zauważ jednak, że dyrektor TPN uzasadnia je ustawą o ochronie przyrody, a nie bezpieczeństwem, choć zwiedzanie w grupie mniej zagraża przyrodzie niż w przypadku turystów indywidualnych. W grupie bowiem pod kierownictwem np. nauczyciela nikt nie jest anonimowy, a indywidualnie częste są przypadki zejścia za szlaku, niszczenia przyrody itp..

Lechu
http://ksp.lanet.wroc.net/

Data: 2013-05-30 13:39:25
Autor: Krzysztof Halasa
Henek Dąbrowski <henek@euroknowledge.eu> writes:

Chyba łatwiej podważyć to zarządzenie wykazując że zatrudnienie
przewodnika w takich miejscach w żaden sposób nie zwiększa
bezpieczeństwa uczestników, jako że żadne ponadnormatywne
niebezpieczeństwo nie istnieje.

W gruncie rzeczy zatrudnienie przewodnika w takich okolicznościach
często ZMNIEJSZA bezpieczeństwo uczestników. Zdjęcie odpowiedzialności
za organizację wyjścia z np. nauczyciela lub innego księdza nie powoduje
automatycznie, że do tej odpowiedzialności poczuwa się przewodnik, i tym
sposobem za bezpieczeństwo uczestników nie odpowiada dokładnie nikt. Tak
jest zwłaszcza na łatwych trasach. Na szczęście tam nie ma jakichś
niespodziewanych niebezpieczeństw, a uczestnicy często nie mają zaniku
instynktu samozachowawczego.

Trasy wysokie to inna bajka i inni przewodnicy. Dolinki to zwykły
podatek, dokładnie taki sam jak opłata klimatyczna i opłaty za wstęp,
tylko do innych kieszeni.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2013-05-24 09:39:42
Autor: Stefan

Użytkownik "Lechu" <rugala@wp.pl> napisał w wiadomości news:knmvia$ovj$1node2.news.atman.pl...
[...]

-- Pozdrawiam

Lechu
http://ksp.lanet.wroc.net/

a ja w kwestii takiego drobiazgu, jakim jest zdjęcie ilustrujące bloga. Ilu Przewodników Tatrzańskich przeszło drogę Stanisławskiego na Mnichu? Ile wycieczek szkolnych tam przeprowadzili? Bo zdjęcie pokazujące drogę w Dolinie Kościeliskiej z rodzicami niosącymi swe dzieci w nosidełkach czy w wózku albo dzieci idące rozgadaną grupą byłoby nie na miejscu i nie pokazałoby trudnej i odpowiedzialnej pracy przewodnika tatrza ńskiego z licencją Urzędu Marszałkowskiego i opłaconą licencją TPN?
pozdr
Stefan

Data: 2013-05-24 10:01:24
Autor: I.Tichy
"Stefan" <stoszkra@o2.pl> napisał(a):

[...]

Sluszne spostrzezenie. Podstawa to odpowiednie przygotowanie czytelnika
do swojej racji.

Data: 2013-05-26 10:43:02
Autor: Lechu
Totalny idiotyzm na szlakach w Tatrzańskim Parku Narodowym
Ciekawe się tam dyskusja rozwija. Mamy już część II serialu pt. "Z PRZEWODNIKIEM W TATRY" > http://www.tygodnikpodhalanski.pl/?mod=blog&strona=1&u=42&id=19033

Autor bloga Jakub Brzosko, mimo "przyciśnięcia do muru", nie potrafi przytoczyć przepisu, który by pozwalał na wprowadzenie "obowiązku przewodnickiego", w dodatku wybiórczo dla bliżej nie sprecyzowanego typu wycieczek. Nie potrafi wskazać też przepisu, który by zawierał definicje prawne określające użyte w zarządzeniu dyrektora TPN sformułowania, np. co to jest "zorganizowana wycieczka piesza". Dlaczego jest tam mowa tylko o młodzieży uczącej się, a nie wymieniono dzieci i młodzieży akademickiej? Kto i na jakiej to prawnej podstawie dał strażnikom parkowym prawo do selekcjonowania grup zwiedzających Park niczym na rampie obozu koncentracyjnego w Auschwitz? Dla jasności przytoczę tekst zarządzenia dyrektora TPN:

"Na podstawie art. 8e ust. 1 Ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz.U 2009 r. nr 151 poz. 1220 - tekst jednolity) zarządza się co następuje:

Wprowadza się na terenie Tatrzańskiego Parku Narodowego obowiązek zapewnienia opieki przewodnika górskiego tatrzańskiego podczas wszystkich zorganizowanych wycieczek pieszych, w których uczestniczy młodzież ucząca się w szkołach podstawowych, gimnazjach oraz ponadgimnazjalnych (szkoły zawodowe, licea i technika)".

Skoro na postawie art. 8e ust. 1 ustawy o ochronie przyrody, to każdy może łatwo sprawdzić, że ten artykuł w żadnym razie nie daje dyrektorowi TPN delegacji ustawowej na tego rodzaju restrykcje, jakie opisał na swoim blogu Jakub Bosko. Ustawa pozwala tylko na pobieranie opłat za wstęp na teren Parku, i to w wysokości nie przekraczającej kwoty wymienionej w ustawie, a nie na przymus zawierania umowy z prywatnym podmiotem świadczącym usługi przewodnickie. Wprost przeciwnie - w trakcie ostatniej nowelizacji ustawy o bezpieczeństwie w górach, całkowicie zniesiono zapis o "przymusie" wynajmowania przewodnika górskiego. Ustawodawca słusznie wziął pod uwagę powszechną krytykę owego zapisu i nie uwzględnił wniosku lobby przewodnickiego o przywrócenie takich zapisów w jakimś ministerialnym zarządzeniu.

Tymczasem dyrektor TPN w swych wypowiedziach uzasadnia swoją decyzję właśnie bezpieczeństwem. Każdy spostrzegawczy obserwator całej tej sytuacji zauważy, że kroi się tu afera związana z nadużyciem przez dyrektora TPN swoich uprawnień, że środowisko przewodników tatrzańskich usiłuje ten fakt zatuszować za pomocą steku bzdur, kłamstw i manipulacji.

Lechu
http://ksp.lanet.wroc.net/

Data: 2013-05-26 18:54:39
Autor: J.F.
Dnia Sun, 26 May 2013 10:43:02 +0200, Lechu napisał(a):
[...]

Akademicka to chyba "uczaca sie", aczkolwiek czy jeszcze "mlodziez" ?

[...]

Art. 8e.
1. Dyrektor parku narodowego realizuje ustalenia planu ochrony, o
którym mowa w art. 18, lub zadań ochronnych, o których mowa w art. 22,
oraz wydaje zarządze-nia dotyczące funkcjonowania parku narodowego, w
tym określające sposoby udostępniania obszarów parku narodowego.

IMO - w jego gestii okreslic ze wstep tylko z licencjonowanym
przewodnikiem, bez butow, albo dla kobiet w ciazy. Choc to ostatnie
zahacza o dyskryminacje.

[...]

To moze byc ciekawy kierunek ataku, warty interpelacji poselskiej.
Szczegolnie ze mowa o dolinie Koscieliskiej - jakie tam
niebezpiezpieczenstwo moze grozic ? Chociaz ... czy przypadkowa nauczycielka poradzi sobie z
niedzwiedziem? :-)

J.

Data: 2013-05-26 20:44:38
Autor: Waldek Brygier
J.F. wrote:
Chociaz ... czy przypadkowa nauczycielka poradzi sobie z
niedzwiedziem? :-)

Zwłaszcza, że nie stać ją na wizytę w Tatrach i spróbowanie swych sił z misiem przed wycieczką :-)

Waldemar Brygier
www.naszesudety.pl - Prawie wszystko o Sudetach. Zapraszam!
GSM +48 697 913 148

Data: 2013-05-30 02:12:14
Autor: Titus Atomicus
Totalny idiotyzm na szlakach w Tatrzanskim Parku Narodowym
In article <12fh8tpm7pg1o.76itltit49qt.dlg@40tude.net>,
 "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Chociaz ... czy przypadkowa nauczycielka poradzi sobie z
niedzwiedziem? :-)

Sadzisz, ze na kursach przewodnickich kursanci trenuja walki z niedzwiedziami?
Chyba jednak przeceniasz poziom tych kursow.
--
TA

Data: 2013-05-30 08:57:50
Autor: Stefan

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-66F153.02121430052013news.atman.pl...
[...]

To jeszcze za Gierka było, jak S.G.B. z Potoka po  intensywnych zajęciach szkoleniowych spotkał się z misiem na Krupówkach i obciążył go winą za Manifest PKWN (jakosik w lipcu to beło). Dwa gaziki emo i pogotowie przyjechało.potem drugie, bo Stesek z misiem nie chciał jechac w jednej karetce... To se ne vrati...
pozdr'
Stefan

Data: 2013-05-28 08:40:50
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Totalny idiotyzm na szlakach w Tatrzańskim Parku Narodowym
Lechu, Sun, 26 May 2013 10:43:02 +0200, pl.rec.gory:
Ciekawe się tam dyskusja rozwija. Mamy już część II serialu pt. "Z PRZEWODNIKIEM W TATRY" > http://www.tygodnikpodhalanski.pl/?mod=blog&strona=1&u=42&id=19033

Nie wiedziałem, że Witkacy chadzał po górach w polarze oraz, że był
TOPR-owcem...

--
Pozdrowienia,

Data: 2013-05-28 08:45:15
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[...]

Aczkolwiek nie chce mi się brnąć przez drugą część serialu. Historię TOPRu
i przewodnictwa znam, a mam wrażenie, że na tym kończy się treść tego
postu.
No i na cyckach góralki.

--
Pozdrowienia,

Data: 2013-05-28 10:25:15
Autor: Henek Dąbrowski
W dniu 2013-05-26 10:43, Lechu pisze:
> Ciekawe się tam dyskusja rozwija. Mamy już część II serialu pt. "Z
> PRZEWODNIKIEM W TATRY" >
> http://www.tygodnikpodhalanski.pl/?mod=blog&strona=1&u=42&id=19033

Od czasu kiedy są w tym kraju czynione nieudolne próby "otwarcia" pewnych zawodów, obserwujemy równie nieudolne i absurdalne próby argumentowania niezbędności pozostawienia ich "zamkniętymi"
Ostatnio czytałem list zacnych panów adwokatów którzy straszyli, jakie to nie powetowane straty przyniesie uproszczenie dostępu do adwokatury.
Zapewne największe straty poniosą właśnie adwokaci ( finansowe ).
Kolejna grupa to taksówkarze martwiący się o dobro pasażera ....
Przewodnicy to taka sama grupa.
Niewątpliwym problemem jest odpowiedzialność prowadzącego wycieczkę nieletnich. Czy narzucać jakieś terytorialne ograniczenia - Kościeliska - tak, Zawrat - nie ? Sam nie wiem.
Prawie od zawsze chadzałem własnymi ścieżkami więc trudno mi się wypowiadać.
A z rzeczy zabawnych: dyrektor parku jest zobowiązany zapewnić bezpieczeństwo - więc nakazuje wynająć przewodnika.
Równie dobrze MSW które winno zapewnić bezpieczeństwo mogłoby zlikwidować policję i nakazać obywatelom wynająć sobie ochroniarza

Pzdr Henek

Data: 2013-05-30 00:24:08
Autor: TW Dziobak
Totalny idiotyzm na szlakach w Tatrzańskim Parku Narodowym
Użytkownik "Henek Dąbrowski"  napisał

wynająć sobie ochroniarza

Weź Lecha, ma wprawę !  ;)

pozdrawiam i sorry że pajacuje ale ta dyskusja znowu do niczego nie prowadzi i nie z powodu szanownych dyskutantów - to sobie pozwoliłem.

Pieszy

Data: 2013-05-30 10:06:22
Autor: Waldek Brygier
TW Dziobak wrote:
pozdrawiam i sorry że pajacuje

Spoko, można się przyzwyczaić... :-P
:-)

Data: 2013-05-30 10:55:17
Autor: TW Dziobak
Totalny idiotyzm na szlakach w Tatrzańskim Parku Narodowym
Użytkownik "Waldek Brygier"  napisał

Spoko, można się przyzwyczaić... :-P
:-)

Waldemar , sam wiesz że jakby demokracja umozliwiała jakieś zmiany to by była zakazana , więc tyle naszego co sobie popiszemy/pogadamy.
Wszystkie żale Lecha, które tu wylał i czasem rzeczowe rozwiązania nic nie zmieniły, więc tak jakby ich nie było.
Kupą mości Panowie też się nie sprawdza.

pozdrawiam

Pieszy

Data: 2013-05-30 14:02:53
Autor: Henek Dąbrowski
Totalny idiotyzm na szlakach w Tatrza�skim P arku Narodowym
W dniu 2013-05-30 00:24, TW Dziobak pisze:
UĹźytkownik "Henek Dąbrowski"  napisał

wynająć sobie ochroniarza

WeĹş Lecha, ma wprawę !  ;)

Trochę się boję...
a nuż przypomniałyby mu się stare czasy =8-()

Pzdr Henek

Data: 2013-05-30 14:31:12
Autor: TW Dziobak
Totalny idiotyzm na szlakach w Tatrza�skim Parku Narodowym
UĹźytkownik "Henek Dąbrowski"  napisał w

a nuż przypomniałyby mu się stare czasy =8-()

Tak jest!! Henek twój wróg, nawet jak zastępczy (wróg , nie Henek) ;)

pozdrawiam z samej głebi DC , tym razem bez wyjazdu :(

Pieszy

Data: 2013-06-01 20:48:03
Autor: Henek Dąbrowski
W dniu 2013-05-30 14:31, TW Dziobak pisze:

pozdrawiam z samej głebi DC , tym razem bez wyjazdu :(

Chyba niewiele straciłeś,
pogoda obrzydliwa.
Choć ja wczoraj przespacerowałem się po grzbiecie Śnieżnicy ( bo do tej pory bywałem jedynie na głównym szczycie )

Pzdr deszczowe z podkrakowskiej wsi
Henek

Data: 2013-06-02 11:51:36
Autor: TW Dziobak
Totalny idiotyzm na szlakach w Tatrza�skim Parku Narodowym
UĹźytkownik "Henek Dąbrowski"  napisał

Chyba niewiele straciłeś,
pogoda obrzydliwa.

Kiedys Ĺźeby zepsuc pogodę trzeba było pojechac autem na myjnię , teraz wystarczy pomyśleć, Ĺźe moĹźe by się tak na rower wyszło  :>>

pozdrawiam

Pieszy

Data: 2013-05-25 13:15:12
Autor: Jawi
W dniu 2013-05-24 07:58, Lechu pisze:
[...]

Może autorowi tego "literackiego cacka" chodziło o taką reakcję?

Data: 2013-05-30 02:08:34
Autor: Titus Atomicus
In article <knmvia$ovj$1@node2.news.atman.pl>, Lechu <rugala@wp.pl> wrote:

[...]

E, bufon po prostu. Nie przywiazywalbym do tego wagi.
Tak go wyszkolili.
btw u nas w Lazienkach to dopiero jest wiewiorek. I mimo to dzieci za kazdym razem sie ciesza - ta jego interpretacja rzeczywistosci jest jakas dziwna...
--
TA

Totalny idiotyzm na szlakach w Tatrzańskim Parku Narodowym